abonnement Unibet Coolblue
pi_195777796
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 01:03 schreef slaveloos het volgende:
Wat is nu het punt van dit topic? Complot theorieën zijn waar, maar iedereen ontkent dat omdat ze gehersenspoeld zijn door wie eigenlijk? En hoe doen drie paar, of heel veel mensen dat? Al die wetenschappers en journalisten voor hun karretje spannen? Is dat de centrale vraag van dit topic?
Je moet niet vragen wie, maar wat
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 oktober 2020 @ 01:06:07 #52
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_195777803
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 01:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Je moet niet vragen wie, maar wat
Okay door wat? Dat is maar een vraag he ik heb er veel meer gesteld
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  † In Memoriam † donderdag 22 oktober 2020 @ 01:09:27 #53
88815 The_Emotion
98.3
pi_195777819
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 01:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Je moet niet vragen wie, maar wat
Of wanneer
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_195777824
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 01:03 schreef slaveloos het volgende:
Wat is nu het punt van dit topic? Complot theorieën zijn waar, maar iedereen ontkent dat omdat ze gehersenspoeld zijn door wie eigenlijk? En hoe doen drie paar, of heel veel mensen dat? Al die wetenschappers en journalisten voor hun karretje spannen? Is dat de centrale vraag van dit topic?
Tja het punt van het topic weet ik uiteraard niet, ik kan niet voor anderen denken ;)

Het hele punt van hersenspoelen is dat je zelf niet bewust bent van de realiteit. De mensheid wordt onder de duim gehouden met platvloerse zaken. Dit gebeurt door middel van energiestromen. Het is een wat dus. Deze kunnen tot diep in de hersenen doordringen en mensen verkeerde prioriteiten laten voelen. Mensen te laten richten op seks, luxe artikelen en geld. Dat ze oppervlakkige zaken als prioriteit nemen. Iedereen heeft hier helaas tot zekere maten last van, maar mensen die weinig beïnvloed worden kunnen nog wel normaal denken
Dit zorgt ook voor de ontkenning.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 oktober 2020 @ 01:13:05 #55
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_195777837
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 01:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Tja het punt van het topic weet ik uiteraard niet, ik kan niet voor anderen denken ;)

Het hele punt van hersenspoelen is dat je zelf niet bewust bent van de realiteit. De mensheid wordt onder de duim gehouden met platvloerse zaken. Dit gebeurt door middel van energiestromen. Het is een wat dus. Deze kunnen tot diep in de hersenen doordringen en mensen verkeerde prioriteiten laten voelen. Mensen te laten richten op seks, luxe artikelen en geld. Dat ze oppervlakkige zaken als prioriteit nemen. Iedereen heeft hier helaas tot zekere maten last van, maar mensen die weinig beïnvloed worden kunnen nog wel normaal denken
Dit zorgt ook voor de ontkenning.
Oh maar wie doen dat dat? Wie gebruiken energiestromen daarvoor. Doen ze dat al lang? Of is alles wat ik op school heb geleerd waar maar zijn ze later begonnen? Of is de geschiedenis ook door hen herschreven? Zo veel vragen en zo weinig tijd
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_195777869
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 01:13 schreef slaveloos het volgende:

[..]

Oh maar wie doen dat dat? Wie gebruiken energiestromen daarvoor. Doen ze dat al lang? Of is alles wat ik op school heb geleerd waar maar zijn ze later begonnen? Of is de geschiedenis ook door hen herschreven? Zo veel vragen en zo weinig tijd
Ik ben niet alwetende uiteraard, maar een paar dingen ben ik zeker van:
De energiestroom lijkt heel erg op de taoïsme, in zijn werking, maar is net anders. Het is er altijd geweest en zal altijd blijven. Je moet je echter leren te weren hiervoor en dat is in de loop der eeuwen verwaterd. Hoe en wat kan ik je niet precies uitleggen. Zelf denk ik hoeverre de techniek zich ontwikkeld, hoe minder aandacht voor de aarde en energieën. Mensen lijken deze te kunnen onderdrukken? Ik heb geen flauw idee hoe, maar het gebeurt en dat is eng. Er is niet iemand die aan de touwtjes trekt. Er is een grote universele macht hier.

Echter kun je je wel weren en verzetten, maar dat zal voor ons pas effect hebben als iedereen mee helpt. Door valse beloften zijn er wel mensen die niks willen doen en sterker nog mensen die wel wat willen doen willen uitschakelen. Wederom weet ik niet hoelang dit al speelt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_195778192
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 15:54 schreef iteejer het volgende:
Er zijn steeds meer mensen die twijfelen aan officiële berichtgevingen en zich afvragen of de waarheid die ons voorgeschoteld word wel klopt.
Feitelijk twijfelen ze aan hun eigen interpretaties. Zij nemen bevindingen m.b.t het virus zelf aan als een feit. Een beetje weldenkend mens begrijpt toch dat wanneer een nieuw verschijnsel aan het licht komt ontdekkingen niet direct concluderend of bepalend zijn? In dat geval zou zo iets als een pandemie niet eens bestaan. En wanneer na verder onderzoek blijkt dat eerdere bevindingen toch anders in elkaar steken dan gedacht betekend dat niet dat deze ineens niet meer kloppen. Of fake news is. “Officiële berichtgevingen” zijn simpelweg niets meer dan updates van het verloop van een onderzoek. Om daar dan allemaal dingen achter te gaan zoeken omdat je zelf een denkfout maakt is gewoon dwaas.

quote:
Dat is natuurlijk geen goed nieuws voor "the powers that should not be". Dus wat doe je, je maakt een vangnet voor degenen die daar naar op zoek gaan in de vorm van gecontroleerde oppositie. zogenaamde vrije geesten die echte feiten mengen met onzin en absurde theorieën. Voor de nieuwe waarheidszoeker lastig om te doorzien en voor de mensen die complotdenkers wantrouwen een handige tool om mee te schermen.
En die zogenaamde elite is geen onzin en/of een absurde theorie? Lol. Complottheorieën of denkers zijn niet per definitie idioot of waanzin. Integendeel. Kritisch zijn is goed en mag absoluut maar wat er nu gebeurd is gewoon krankzinnig, sorry. Het leven is geen actiefilm waar de helden de schurken bestrijden.. Kom op zeg. En vooral de toon waarop ook, ronduit asociaal en egoïstisch.
pi_195778460
quote:
13s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:14 schreef Izzy73 het volgende:
Er is een agenda om het complotdenken uit te bannen.

En mijn recente ervaringen hier op BNW bevestigen dat, de sfeer is steeds grimmiger geworden en het contrast te groot voor enigszins redelijke discussie. Er zijn steeds meer mensen die twijfelen aan officiële berichtgevingen en zich afvragen of de waarheid die ons voorgeschoteld word wel klopt. Dat is natuurlijk geen goed nieuws voor "the powers that should not be". Dus wat doe je, je maakt een vangnet voor degenen die daar naar op zoek gaan in de vorm van gecontroleerde oppositie. Zogenaamde vrije geesten die echte feiten mengen met onzin en absurde theorieën. Voor de nieuwe waarheidszoeker lastig om te doorzien en voor de mensen die complotdenkers wantrouwen een handige tool om mee te schermen.

Een paar goede voorbeelden in Nederland zijn Micha Kat, Lange Frans, Jenssen, Janet Ossebaard en Sven Hulleman. QAnon, David Icke, Alex Jones spelen bewust of onbewust die rol in internationale complotwereld enz.

Velen vragen hier op BNW telkens wat de rol van Trump is. Nou dat moet nu toch wel duidelijk worden, al vanaf dag één roept hij de meest controversiële dingen en heeft hij het over "fake news". De MSM zet hem al vanaf dag één weg als idioot en zie hoe er nu door de meesten over hem gesproken wordt. Ook tijdens de corona hoax roept Trump weer vanalles waar menigeen van achter zijn oren krabt. En nu heeft arme Donald ineens zelf corona. Hij is dus helemaal geen vijand van de cabal maar hij doet alsof, hij is immers zelf multimiljonair. En denk maar niet dat "The powers that should not be" iemand als president van de VS tolereren die tegen hen is.

Het gecontroleerde complotdenken is dus een valkuil geworden voor waarheidszoekers.

Net Lubach gekeken, en dat was het ultieme voorbeeld van het stigmatiseren van de waarheidszoeker.
Erg jammer want ik had Lubach hoog zitten.

What's next? Een nieuwe hoax waarbij een zogenaamde complotdenker een aanslag pleegt?
Good post Izzy.
The 'discredit by association' tactic has been going on for many decades at least.
The term 'conspiracy theorist/complotdenker' is derogatory and was used to describe people who did not believe the JFK event. Similar could be said about UFO's/space aliens/ET's/ etc. which became popular in the 1950's, around the time of the 'space exploration/moon landings'.

More recently, the Flat Earth 'movement' (hype) was a psychological operation.
It became such a 'popular, enormous' hype because of the hundreds of snazzy, professionally produced and narrated channels and videos, presented by trendy, young, professional things, most of which seemed to appear at the same time – sometimes within hours of one another.
It was also used as a stick to beat anyone who questioned many other (completely unrelated) issues and was implemented as a discredit-by-association tactic, one which is still in use.
There weren't that many people who took it seriously anyway. I don't think it was even that popular, but the whole silly hype made it appear that way.

PS: And then there was the ridiculous 9/11 (half)truth 'movement' catchment area to lead people up the many blind alleys.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tingo op 22-10-2020 04:34:46 (PS) ]
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Beste debater 2022 donderdag 22 oktober 2020 @ 04:11:14 #59
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195778473
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 04:06 schreef Tingo het volgende:

[..]

Good post Izzy.
The 'discredit by association' tactic has been going on for many decades at least.
The term 'conspiracy theorist/complotdenker' is derogatory and was used to describe people who did not believe the JFK event. Similar could be said about UFO's/space aliens/ET's/ etc. which became popular in the 1950's, around the time of the 'space exploration/moon landings'.

More recently, the Flat Earth 'movement' (hype) was a psychological operation.
It became such a 'popular, enormous' hype because of the hundreds of snazzy, professionally produced and narrated channels and videos, presented by trendy, young, professional things, most of which seemed to appear at the same time – sometimes within hours of one another.
It was also used as a stick to beat anyone who questioned many other (completely unrelated) issues and was implemented as a discredit-by-association tactic, one which is still in use.
There weren't that many people who took it seriously anyway. I don't think it was even that popular, but the whole silly hype made it appear that way.
JFK was assassinated. As it turns out most definitely by Lee Harvey Oswald.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 22 oktober 2020 @ 04:13:10 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195778481
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 00:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het verguizen is pure angst van de hogere macht dat hun ideeën uit komen....
Eerder het gesjoemel met bronnen en de pure laster waarmee complotdenken vaak gepaard gaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195779007
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 04:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

JFK was assassinated. As it turns out most definitely by Lee Harvey Oswald.
JFK was a conspiracy theorist.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 10:05:47 #62
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_195780647
Nog even over engnek Lubach


De lachzakshow ^O^
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 10:22:50 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195780876
Volgensmij hebben de mensen die echt met duistere zaakjes bezig zijn al jaren garen gesponnen bij hele extreme complot theoriën. Als iedereen bang is voor aliens dan doet men minder moeilijk over drone ontwikkeling. Als men illuminatie niveau controle verwacht dan valt een illegale samenwerking tussen vrachtwagenbouwers wel mee. Als je denkt dat alle wereldleiders bloedzuigende pedofiele babyeters zijn, dan zijn de structureel pedofiele priesters die een hand boven het hoofd gehouden wordt ineens van minder belang. etc. etc.

Ikzelf vind conspiracies als bouwfraude, sjoemelsoftware en wittenboorden maffia eigenlijk veel interesanter maar ook een stuk lastiger om hier besproken te krijgen.

Daarnaast vind ik de historie ook heel interesant maar het kijken naar recent geopenbaarde geheime documenten krijg ik ook niemand hier warm voor :P Of een leuke discussie over de rozenkruisers ipv van altijd die beierse illuminatie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195781371
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:05 schreef controlaltdelete het volgende:
Nog even over engnek Lubach


De lachzakshow ^O^
Hihi, wat een zuur figuur.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:24:27 #65
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195781796
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:05 schreef controlaltdelete het volgende:
Nog even over engnek Lubach


De lachzakshow ^O^
Grappig voorheen werd door Lambiekje Izzy en veel anderen Lubach als held gezien en nu is het een engnek!

Het is maar net welk onderwerp hij aansnijd!
Persoonlijk gaat hij bij mij net als "last week tonight" om het onderwerp wat aangehaald word, die humor... meh niet echt mijn ding.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_195781976
quote:
10s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:24 schreef theguyver het volgende:

[..]

Grappig voorheen werd door Lambiekje Izzy en veel anderen Lubach als held gezien en nu is het een engnek!

Het is maar net welk onderwerp hij aansnijd!
Persoonlijk gaat hij bij mij net als "last week tonight" om het onderwerp wat aangehaald word, die humor... meh niet echt mijn ding.
Sinds hij bij dumpertreeten een keer geweest was kijk ik er niet meer naar. Dat laat weer eens zien hoe belangrijk zijn tekstschrijvers zijn.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:35:36 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195782005
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:34 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Sinds hij bij dumpertreeten een keer geweest was kijk ik er niet meer naar. Dat laat weer eens zien hoe belangrijk zijn tekstschrijvers zijn.
;) mooi excuus als hij ineens een onderwerp aanhaalt wat gevoelig ligt op BNW.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_195782089
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:35 schreef theguyver het volgende:

[..]

;) mooi excuus als hij ineens een onderwerp aanhaalt wat gevoelig ligt op BNW.
Met een beetje goeie tekstschrijver kan je elk onderwerp wel met een beetje humor aanhalen. Dat heeft niks met Arjen te maken. Hij is een pop die met touwtjes bestuurd wordt. Als je je dat realiseerd, dan is het een stuk minder leuk om ernaar te kijken. Kan me ook wel voorstellen dat je dan lach tracks moet gebruiken om het leuk te doen laten lijken.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:48:01 #69
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195782260
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:39 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Met een beetje goeie tekstschrijver kan je elk onderwerp wel met een beetje humor aanhalen. Dat heeft niks met Arjen te maken. Hij is een pop die met touwtjes bestuurd wordt. Als je je dat realiseerd, dan is het een stuk minder leuk om ernaar te kijken. Kan me ook wel voorstellen dat je dan lach tracks moet gebruiken om het leuk te doen laten lijken.
Dat hele lachband etc.. boeit me verder niet..
De humor ook niet.. het onderwerpen die hij aanhaalt..

Het is niet mijn humor, maar met deze aflevering geeft hij een mooi beeld weer waarom men nu actie onderneemt.
Ik heb deze daarom ook even bij wat kennissen op hun fb gepleurd die zo'n beetje het zelfde reageren zoals jij nu hier.
Veel van hun hebben eerder ook Lubach de hemel ingeprezen met andere onderwerpen..
dus ik vind het wel grappig.

Ik verwacht dat Lsmbiekje hem nu ook niet meer kan uit staan terwijl hij 2 jaar geleden deze man de hemel nog in prees!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_195782653
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:05 schreef controlaltdelete het volgende:
Nog even over engnek Lubach


De lachzakshow ^O^
Prima dat je de show van Lubach niks vind, maar als je nog steeds verkondigt dat je "alleen maar vragen stelt" en vervolgens een mortaliteitscijfer zonder bronvermelding uit je poepgat trekt en ondanks dat je zo hard op zoek bent naar antwoorden nog steeds niet snapt dat de gevolgen van corona meer zijn dan enkel de dodelijke slachtoffers, maar ook, en misschien wel vooral, de belasting van de zorg en overlevenden met chronische gezondheidsschade dan moet je gewoon eerst ff in de spiegel kijken.

Hier bijvoorbeeld een heel aardig artikel dat wel doorspekt is van bronvermelding:
https://www.nationalgeogr(...)elijker-is-dan-griep
  Beste debater 2022 donderdag 22 oktober 2020 @ 14:16:53 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_195784995
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:37 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

JFK was a conspiracy theorist.
Nee, dat was hij niet.

Je verwijst naar een speech waarin Kennedy het had over communisme en de USSR. Voor een openbaar publiek van journalisten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_195785444
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:48 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat hele lachband etc.. boeit me verder niet..
De humor ook niet.. het onderwerpen die hij aanhaalt..

Het is niet mijn humor, maar met deze aflevering geeft hij een mooi beeld weer waarom men nu actie onderneemt.
Ik heb deze daarom ook even bij wat kennissen op hun fb gepleurd die zo'n beetje het zelfde reageren zoals jij nu hier.
Veel van hun hebben eerder ook Lubach de hemel ingeprezen met andere onderwerpen..
dus ik vind het wel grappig.

Ik verwacht dat Lsmbiekje hem nu ook niet meer kan uit staan terwijl hij 2 jaar geleden deze man de hemel nog in prees!
Waarom Lambiekje er bij halen? Die post nu niet eens. En ik ben eigenlijk benieuwd wat je nog op BNW doet als je alles en iedereen belachelijk maakt. Denk dat je je op NWS beter op je plek voelt dan hier. Daar gaat het sec over het nieuws. BNW is niet voor niets een apart subforum.
pi_195785470
Het gebrabbel van Willem Engel, Frans Frederiks, Janet Ossebaard en hun idiote theorieën kun je zien als ruften.
scheten laten is niet strafbaar.
toch kom je daar niet graag bij in de buurt en zou je het liefst vragen of ze hun wind willen inhouden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195786887
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:13 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik keek zojuist eens op het YT-kanaal van Lubach, hij krijgt inmiddels van veel mensen de wind van voren. Producent zou de vrouw van Ollongren zijn. Hmz :{
Oh ja, zoals?

Ik zie allemaal commentaren die de spijker op z'n kop slaan.

Het echte probleem is dat de gemiddelde mens oliedom is maar zichzelf enorm slim inschat.

"Arguing with smart people is hard but arguing with stupid people is impossible" ~ Bill Murray

Ik verwacht nu eigenlijk wel dat Lange Frans een podcast gaat maken over hoe Arjen is ingehuurd door Bill Gates.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 15:28:10 #75
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195786923
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom Lambiekje er bij halen? Die post nu niet eens. En ik ben eigenlijk benieuwd wat je nog op BNW doet als je alles en iedereen belachelijk maakt. Denk dat je je op NWS beter op je plek voelt dan hier. Daar gaat het sec over het nieuws. BNW is niet voor niets een apart subforum.
Lambiekje heeft in verleden een aantal keren filmpjes van Lobach aangehaald.

Wat ik op BNW doe is zelfde als wat ik al jaren hier doe, het zelfde wat iedereen wil, en dat is de onderste steen boven krijgen, de issue helaas tegenwoordig is dat men alles maar voor waar neemt omdat ze er een filmpje over gezien hebben op YouTube.
Ondertussen worden mensen die mee gaan in de maatschappij lastig gevallen en bedreigt door mensen die er een complot in zien, schijnbaar is dat het nieuwe normaal aan het worden.
in het verleden zaten jij en ik verontwaardig een bericht te lezen van een familie lid die geschoffeerd werd op andere sites omdat hij familie lid was van een slachtoffer van 9/11.
Tegenwoordig begint het gewoon normaal te worden.

Weet je ik heb best wel meer respect gekregen voor de FE- beweging, zij doen tenminste nog niemand kwaad en proberen zelf op tientallen verschillende manieren aan te tonen dat de aarde plat is.

De rest van de complotten komt gewoon op de stapel het is nep, uitleg ho maar.
stel je een vraag krijg je heel zweverig antwoord wat NIKS met uitleg te maken meer heeft alleen dat het nep is.
iedereen word voor van alles uitgemaakt van kinderverkrachter tot aan serie moordenaar en het kan en mag ook gewoon allemaal.

Ja ik verlang wat meer naar vroeger toen men nog de moeite nam om een theorie aan te tonen.
Zie JFK, 9/11 tot aan de no plane theorie, moonhoax, space fakery en dergelijke topics.
Dat was heel erg interessant..

en nu beschuldigde mij van het belachelijk maken van users? die zelfde users die voor hun volstrekt onbekende mensen voor moordenaars en verkrachters uitmaken zonder er ook maar een greintje bewijs voor te leveren?

call me old fashion maar ik snak wel naar die oude tijd waar men meer moeite deed, en men geregeld met stof kwam aan zetten wat je wel even het denken werd gezet.
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')