abonnement Unibet Coolblue
pi_195763057
Politiebond verbijsterd: ’Grote zorgen over wat er allemaal is aangenomen’

Er zijn binnen de politie en bij de politiebonden torenhoge zorgen over de kwaliteit van de screening van agenten. De affaire rond aspirant Youssef S., wiens zus terreurverdachte is en die ondanks antecedenten toch werd aangenomen, heeft voor verbijstering gezorgd.



Dat zegt voorzitter Jan Struijs van de Nederlandse Politiebond (NPB). Samen met voorzitter Gerrit van de Kamp van de bond ACP heeft hij om opheldering gevraagd bij de korpsleiding over de uitermate pikante affaire die ook binnen de Tweede Kamer tot verbazing heeft geleid.

„Ons is toegezegd door de korpsleiding dat de zaak tot de bodem wordt uitgezocht. En dat wij snel hierover worden geïnformeerd”, aldus Struijs. De korpsleiding heeft inmiddels erkend dat S. nooit aangenomen had moeten worden.

Twee keer opgepakt
Struijs vindt het onbegrijpelijk dat S. in 2017 kon worden aangenomen, terwijl bekend was bij de politie dat zijn zus en latere terreurverdachte in IS-gebied zat en hij zelfs twee keer eerder was opgepakt voor openlijke geweldpleging en diefstal in vereniging.

S. werd tijdens zijn opleiding ook nog eens opgepakt omdat hij 50 kilometer te hard reed en omdat hij zonder toestemming werkte voor een taxibedrijf. Pas anderhalf jaar later, in mei dit jaar, werd de aspirant uit de eenheid Rotterdam ontslagen. Dat gebeurde toen de politie informatie kreeg dat hij zus gedetineerd zat. De Telegraaf heeft vertrouwelijke stukken rond het ontslag van S. en zijn verleden ingezien.

Levensgroot maatschappelijk probleem
„Wij krijgen erg veel zorgwekkende signalen vanuit de Politieacademie en politiemensen dat de screening slecht is. Ook dat er aspiranten rondlopen waarvan andere agenten in opleiding en docenten zeggen: hoe is het mogelijk dat hij hier zit? We zitten met een levensgroot maatschappelijk probleem. Het afbreukrisico bij dit soort missers is enorm. De politie moet een integere organisatie zijn”, zegt Struijs.

De voorzitter vraagt zich bij de gang van zaken rond Youssef S. af of de politie bij de screening wist van het verleden van de in oktober ontslagen aspirant. „Als ze toen wisten van zijn verleden en familie, dan hebben we echt een groot probleem. Van iemand die op zijn dertiende betrapt wordt bij het stelen van een rol snoep, kun je nog zeggen: moet dat consequenties hebben voor zijn toekomst? Maar bij twee arrestaties op je zestiende en achttiende?”
https://www.telegraaf.nl/(...)lemaal-is-aangenomen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:07:05 #2
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195763125
Meer blauw op straat!
pi_195763153
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:07 schreef PiyeReloaded het volgende:
Meer blauw op straat!
Met al die mishandelingen de laatste tijd klopt dat wel.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_195763162
Tegenwoordig zie je ook de tattoos van agenten, dacht dat ze neutraliteit moesten uitstralen.
pi_195763558
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:22 schreef AchJa het volgende:
Als diversiteit belangrijker wordt dan de rest dan krijg je dit.
Sluit ik me bij aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195763694
Tja, ik kan hier alleen nog maar om lachen :')

Heeft er al iemand geklaagd dat deze constateringen racisme zijn?

Heeft de diversity officer al gereageerd?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_195763743
Dan is er nog niets gezegd over de misstanden tijdens de periode dat er... jawel... een directeur diversiteit was bij de politie. Voormalig politie-adviseur Fatima Elatik kreeg een leuke zak geld mee en maakte er een tyfuszooi van.

Mevrouw Elatik kreeg 12.000 euro per maand, voor 24 uur per week. Wat mevrouw Elatik in die tijd deed was opdrachten gunnen aan mensen met wie ze destijds een privé-relatie had.

Complete budgetten bedoeld voor wijkteams verdwenen in de richting van Elatik
bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)-amsterdam~a53f8130/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195763781
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dan is er nog niets gezegd over de misstanden tijdens de periode dat er... jawel... een directeur diversiteit was bij de politie. Voormalig politie-adviseur Fatima Elatik kreeg een leuke zak geld mee en maakte er een tyfuszooi van.

Mevrouw Elatik kreeg 12.000 euro per maand, voor 24 uur per week. Wat mevrouw Elatik in die tijd deed was opdrachten gunnen aan mensen met wie ze destijds een privé-relatie had.

Complete budgetten bedoeld voor wijkteams verdwenen in de richting van Elatik
bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)-amsterdam~a53f8130/
Zouden ze er van geleerd hebben?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195763969
quote:
Zo scout de politie nieuwe collega’s op Zuid: ‘Een kleurtje kan helpen, denk ik’

De Rotterdamse politie is begonnen met haar zoektocht naar kleurrijke collega’s. Een kijkje bij een wervingssessie op het multiculturele Zuid. ,,Alles wat iemand anders maakt, is een versterking van het korps.”
https://www.ad.nl/rotterd(...)en-denk-ik~a54c16cf/
pi_195764145
Wie verbaasd dit überhaupt?
Alsof politieagent worden of zijn nog aan zo'n hoge standaard vast zit. :')

90% van je werk is wat rondlopen of rijden, bonnen uitschrijven, aangiftes weigeren op te nemen en beetje koffieleuten.

Heel af en toe komt er een oproep voorbij voor het een of ander, maar vanwege onderbezetting kom je of structureel te laat of betreft het iets waar eigenlijk een ander er voor moet bij komen. (zoals een ambulance/brandweer etc)
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:16:14 #12
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_195764536
GOH! je verwacht het niet
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')