Zeker, en dat nog op basis van de fopmaatregelen van voor de vorige persco.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:00 schreef Zwansen het volgende:
Mogen wel al stellen dat het aantal besmettingen lijkt te stabiliseren?
Begin september zaten we nog op een R0 van 1,38quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:00 schreef Kyran het volgende:
Die R van 1.27 naar 1.22 stelt weinig voor. Mooi dat het daalt natuurlijk, maar als het op zo'n tempo gaat hebben wij wel een probleem.
Nou verwacht ik dat het de komende dagen wel iets harder zou kunnen gaan, want de strengere maatregelen gaan nu pas echt effect hebben. Daarnaast lopen de cijfers natuurlijk flink achter, dus hopelijk komt het nog goed.
R loop sowieso twee weken achter, dus volgens mij ga je nu pas een beetje effect zien van de eerste simpele maatregelen die al veel eerder genomen zijn. Daarna begin je einde van deze week pas effect van nieuwe maatregelen te zien in de huidige cijfers en pas twee weken later effect op de R volgens mij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Pas eind van de week op z'n vroegst.
Ja en als het er morgen 171 minder zijn is het pushbericht:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 14:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan het pushbericht van NOS: "8182 nieuwe coronabesmettingen, 171 meer dan gisteren"
Tja..
vergeet het maarquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zou hopen dat je op 0.7 of 0.8 zou zitten met zo´n zwaar pakket.
Dat sowieso nooit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:03 schreef laracroftonline het volgende:
Lockdowns richten meer schade aan op het eind dan corona.
Prima uitleg wat je wel en niet goed kunt vergelijken bij landen onderling.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal eerlijk, want dat doe je in je post niet. Je zei:
[..]
Landen onderling vergelijken is gewoon zinloos, zeker als die landen zo anders zijn. De (mediaan) leeftijd in Australië in de grote steden is 36, terwijl die in NL 39 is. Dat lijkt misschien niet veel, maar is een significant verschil. Australië heeft simpel gezegd minder mensen met een hogere leeftijd, en daardoor automatisch een kleinere risicogroep.
Tel daar alle andere verschillen bij op, en een 1 op 1 vergelijking werkt gewoon niet. Nogmaals, dingen in NL kunnen absoluut beter, maar dit soort vergelijkingen zonder context is een beetje hetzelfde als zeggen dat FC Almere met gemiddeld 12-0 gewonnen heeft van amateurclubs en Feyenoord met 1-0 van eerste divisieclubs, dus de logische conclusie is dat FC Almere beter is.
Duidelijk weekendeffect. We zitten al geruime tijd op 60-80 maar afgelopen zaterdag en zondag op 50 en zelfs 40. Nog geen daling te zien helaas.quote:
ziet er nu niet naar uit....of met maximaal 30 man binnen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We moeten serieus blij zijn als de horeca weer minimaal open kan met de feestdagen (is mijn perceptie).
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:03 schreef laracroftonline het volgende:
Australië kenners zijn het daar niet mee eensquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:00 schreef Zwansen het volgende:
Mogen wel al stellen dat het aantal besmettingen lijkt te stabiliseren?
Dat zou best kunnen, maar dat weten wij dus ongeveer vier weken na de maatregelen (helaas), dus nog even afwachten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zou hopen dat je op 0.7 of 0.8 zou zitten met zo´n zwaar pakket.
hoe weet je dat ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:03 schreef laracroftonline het volgende:
het stabiliseert rond de 8000 cases per dag........quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Australië kenners zijn het daar niet mee eens
Niet mee eens, totaal niet onderbouwd ook.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:03 schreef laracroftonline het volgende:
Dit is onwaar en ongefundeerd. Gestopt met lezen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 14:57 schreef Za het volgende:
[..]
Je zegt dat ik 0 bronnen geef, dat heb ik weerlegd.
De enige manier om aan te tonen wie binnen een gezin het eerst besmet was zou zijn door ze allemaal te testen elke dag, niet naderhand zeggen oh ze kregen gelijk symptomen etc.
Australië ten opzichte van Texel is nog een beter vergelijk dan deze.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Prima uitleg wat je wel en niet goed kunt vergelijken bij landen onderling.
Maar je kan nog steeds zeer gemakkelijk constateren dat Nederland en Australië een wezenlijk ander beleid voeren. Mitigatie/verspreiding vs. containment/indammen naar nul. Rutte III stuurt enkel op de zorgcapaciteit. De Australische regering wil zo min mogelijk nieuwe infecties omdat dit gemakkelijker vol te houden is en voor minder schade aan economie en volksgezondheid zorgt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gecondoleerdquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 14:45 schreef OProg het volgende:
Nou. Oma is zojuist overleden. Wel een mooie leeftijd in de negentig, maar tot februari elke dag wandelen om boodschappen te doen. Vanaf maart helemaal binnen gezeten want bang. Daardoor is de gezondheid en conditie echt als een baksteen omlaag gegaan.
Of het echt te voorkomen was weet ik niet en ik heb er wel vrede mee. Maar toch zijn dit randverschijnselen waar we de volgende keer echt wel rekening mee moeten houden.
Ja maar Australië behoort tot de Westerse landen en dús is het vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:07 schreef groenen het volgende:
[..]
Australië ten opzichte van Texel is nog een beter vergelijk dan deze.
Complete onzin....in echt alle opzichtenquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 15:07 schreef groenen het volgende:
[..]
Australië ten opzichte van Texel is nog een beter vergelijk dan deze.
Wat verdrietig. Gecondoleerd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 14:45 schreef OProg het volgende:
Nou. Oma is zojuist overleden. Wel een mooie leeftijd in de negentig, maar tot februari elke dag wandelen om boodschappen te doen. Vanaf maart helemaal binnen gezeten want bang. Daardoor is de gezondheid en conditie echt als een baksteen omlaag gegaan.
Of het echt te voorkomen was weet ik niet en ik heb er wel vrede mee. Maar toch zijn dit randverschijnselen waar we de volgende keer echt wel rekening mee moeten houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |