abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:19:40 #251
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195747952
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:18 schreef Kyran het volgende:
Denk eigenlijk dat wij in Nederland niet heel ver van een optimale situatie zitten qua maatregelen etc.

Enige probleem is dat wij nu al tot twee keer toe een paar weken te laat en te vrijblijvend ingrijpen. De intelligente lockdown in maart was gewoon geniaal bedacht, maar was net iets te laat waardoor het alsnog te spannend werd.

Daarnaast leunen wij te veel op de GGD die het allemaal niet aan kan.
Of we zijn gewoon verneukt als er geen vaccin is en niet de wil om om groepten te scheiden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195747957
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Oke parkeertransacties, prima gegeven en zeker iets waaruit je kunt afleiden dat de mobiliteit dus wel dalende is (op het gebied van centra/winkelcentra), maar kun je daaruit ook afleiden dat de mobiliteit zich niet verplaatst naar andere vormen van mensen tegenkomen/ontmoeten? Bedoel, niet alles is meetbaar toch?
Nouja, ook mensen tegenkomen/ontmoeten zorgen in een aantal gevallen voor parkeerbewegingen. Het is zeker niet de enige indicator, maar het is wat mij betreft logisch om aan te nemen dat als de horeca sluit en de parkeerbewegingen omlaag gaan die niet direct flink omhoog gaan ergens anders, maar dat mensen zich aan de voorschriften gaan houden.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:21:09 #253
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195747976
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Samenvattend, andere landen, met andere culturen doen andere dingen dan wij en halen daar soms goede, some slechte resultaten mee.
Prachtige dooddoener die zo op een tegeltje kan :D
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:22:02 #254
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195747987
quote:
Denk eigenlijk dat wij in Nederland niet heel ver van een optimale situatie zitten qua maatregelen etc.

Enige probleem is dat wij nu al tot twee keer toe een paar weken te laat en te vrijblijvend ingrijpen. De intelligente lockdown in maart was gewoon geniaal bedacht, maar was net iets te laat waardoor het alsnog te spannend werd.

Ja, timing is cruciaal en dit keer is er weer net iets te lang gewacht, waardoor de druk op de ziekenhuizen onnodig hoog wordt.
Antifa
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:22:04 #255
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195747988
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Koek koek. Ik vind het een inperking van mijn vrijheid, gezondheid bij kinderen, en ook een sociale belemmering. Ik vind het echt een gezwel. En dat voor misschien twee weken winst?

Dat ding is ons door de strot geduwd omdat dan alles open zou kunnen blijven, nou zie hier.
Inperking van je vrijheid omdat je een mondkapje op moet doen? Ten eerste is het nog niet eens verplicht, ten tweede stel je je behoorlijk aan als je zegt dat je vrijheid wordt ingeperkt.

Sorry hoor, maar roepen dat je vrijheid wordt ingeperkt door een mondkapje ...... man man man. Wat hebben wij het hier goed dat een mondkapje ons grootste probleem is qua vrijheid _O-

Niemand heeft ooit beloofd dat alles open zou blijven als iedereen mondkapjes zou dragen. Daarnaast dragen nog steeds niet alle burgers een mondkapje, dus wie weet wat er was gebeurd als meer mensen het zouden dragen .....
pi_195748006
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Inperking van je vrijheid omdat je een mondkapje op moet doen? Ten eerste is het nog niet eens verplicht, ten tweede stel je je behoorlijk aan als je zegt dat je vrijheid wordt ingeperkt.

Sorry hoor, maar roepen dat je vrijheid wordt ingeperkt door een mondkapje ...... man man man. Wat hebben wij het hier goed dat een mondkapje ons grootste probleem is qua vrijheid _O-

Niemand heeft ooit beloofd dat alles open zou blijven als iedereen mondkapjes zou dragen. Daarnaast dragen nog steeds niet alle burgers een mondkapje, dus wie weet wat er was gebeurd als meer mensen het zouden dragen .....
Precies. 15 minuten in de supermarkt een mondkapje op. Wat een inperking van onze vrijheid!!!
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:25:35 #257
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195748039
Het is een inperking van je vrijheid. De vraag moet zijn of die inperking proportioneel en gerechtvaardigd is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:25:57 #258
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195748044
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jouw geloof in een mondkapje is nog dogmatischer dan de gemiddelde Staphorster die op zondag perse naar de kerk wil gaan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:26:08 #259
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195748047
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:23 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Precies. 15 minuten in de supermarkt een mondkapje op. Wat een inperking van onze vrijheid!!!
Ironisch dat de grootste beroving van onze vrijheid juist komt door de mensen die zich niet aan de regels houden.
pi_195748049
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:17 schreef groenen het volgende:

[..]

En toch heeft Texel minder dode en besmettingen.
Ik vraag me af of Texel op minder besmettingen komt als het afzet per 10k inwoners.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195748052
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
Het is een inperking van je vrijheid. De vraag moet zijn of die inperking proportioneel en gerechtvaardigd is.
hoe kan het een inperking van je vrijheid zijn als het niet eens verplicht is ? ;)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195748058
quote:
Kleren dragen is dan ook een inperking van je vrijheid. Hoor je niemand over.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:27:03 #263
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195748062
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:23 schreef Tjacka het volgende:

[..]

In het OV, restaurant, school, werk, ove-ral.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195748066
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Niet bepaald.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195748079
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Ironisch dat de grootste beroving van onze vrijheid juist komt door de mensen die zich niet aan de regels houden.
Precies. Nog nooit waren domme mensen zo gevaarlijk.
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:28:16 #266
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195748080
quote:
Pas maar op.
Er zullen ook ná corona hoogleraren opstaan en docenten met een zwakke gezondheid die pleiten voor mondkapjes gebruik in het onderwijs omdat juist daar veel transmissie van virussen plaatsvindt. En zeg nou zelf, wat is er nu mis met een mondkapje? Gewoon doen!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195748081
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of Texel op minder besmettingen komt als het afzet per 10k inwoners.
ja maar texel heeft minder besmettingen met 13500 inwoners dan australie met 24 miljoen.... _O-
pi_195748093
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Restaurant ??? die zijn dicht
voor de rest alleen in het OV echt verplicht
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:30:32 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195748114
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Pas maar op.
Er zullen ook ná corona hoogleraren opstaan en docenten met een zwakke gezondheid die pleiten voor mondkapjes gebruik in het onderwijs omdat juist daar veel transmissie van virussen plaatsvindt. En zeg nou zelf, wat is er nu mis met een mondkapje? Gewoon doen!
Neh, je trekt het weer te ver. Denk je dat dit een plan is van de overheid om ons mondkapjes te laten dragen en onze vrijheden op te geven? Wat zou de overheid eraan hebben om ons altijd mondkapjes te laten dragen.
pi_195748116
quote:

Grootste probleem hier is het testbeleid (en geen verplichte quarantaine). Zelfs bij een relatief laag aantal besmettingen konden ze het al niet meer aan. Steeds minder mensen kwamen in aanmerking voor een test. Als het goed geregeld is kan iedereen zich laten testen; niet enkel de lui met zware symptomen zoals we ook in het voorjaar zagen. Nieuwe sneltesten/blaastesten e.d. gaan ons het meest helpen denk ik zo.

Plus dat er inderdaad vooral regionaal veel eerder ingegrepen moet worden. Dat er eigenlijk geen regionale maatregelen waren in Amsterdam is natuurlijk enorm onhandig.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:31:10 #271
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195748122
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kleren dragen is dan ook een inperking van je vrijheid. Hoor je niemand over.
Kennelijk is die dus proportioneel en gerechtvaardigd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195748130
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kennelijk is die dus proportioneel en gerechtvaardigd.
Dan lijkt me een mondkapje het probleem niet echt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:32:08 #273
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195748138
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:30 schreef Momo het volgende:

[..]

Neh, je trekt het weer te ver. Denk je dat dit een plan is van de overheid om ons mondkapjes te laten dragen en onze vrijheden op te geven? Wat zou de overheid eraan hebben om ons altijd mondkapjes te laten dragen.
Tegemoet komen aan zeurende minderheidsgroepen. De overheid heeft wel vaker getoond slappe knieën te hebben.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:32:13 #274
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195748142
Ik hoor een heleboel mensen die gelijk willen krijgen. Maar wie heeft er van jullie gelijk?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:33:29 #275
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')