Dat artikel die je post heeft het wel vooral over kinderen < 10.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 12:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is het zo dat het nog niet helemaal uitgekristalliseerd is en dat er in die zin geen consensus is. Maar toch zijn dit soort overzichtsartikelen vaak wel op de hand 'schoolgaande kinderen spelen een beperkte rol'. Om dan als Red Team te adviseren om de scholen dicht te gooien lijkt me voorbarig en zeker niet gestoeld op de wetenschap.
De auteur maakt op twitter en in andere studies ook een duidelijk onderscheid.quote:and in (invited) population screening, there were no children under 10 found to be positive for SARS-CoV-2 compared with 0.8% of the general population.5 Subsequently, early pre-print data from the town in Vo, Italy, showed similar findings. With 86% of their population screened following the first death in late February, no children under 10 years were found to be positive (compared with 2.6% of the general population).
Misschien toch een onderscheid maken qua beleid dmv leeftijd van de kinderen?quote:Yes cases tend to be much higher in this group, heavily weighted by the 15y+, which is actually the same in the UK. This isn’t surprising.
Die nuance is nogal belangrijk ja. Jammer dat de discussie zich vooral beperkt tot scholen op of scholen dicht, zonder heel bewust naar leeftijdscategorieën te kijken en op basis daarvan een afweging te maken....quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 12:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat artikel van jou heeft het wel vooral over kinderen < 10.
[..]
De auteur maakt op twitter en in andere studies ook een duidelijk onderscheid.
Vooral 10-19 meer dan < 10 en oudere tieners weer een grote rol dan de jongere kinderen.
Over stijging bij 10-19 zegt hij:
[..]
Misschien toch een onderscheid maken qua beleid dmv leeftijd van de kinderen.
Dus,4 % van alle besmettingen komen voor op scholen waarvan slechts 7% is direct terug te leiden naar het onderwijsquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:00 schreef Gretzl het volgende:
Duiding van De Volkskrant over de middelbare scholen:
https://www.volkskrant.nl(...)lt-het-mee~b97a3c29/
Ach, ik was te optimistisch over het maatregelenpakket van 28 september, uiteindelijk zeggen we allemaal maar wat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus,4 % van alle besmettingen komen voor op scholen waarvan slechts 7% is direct terug te leiden naar het onderwijs. Ik moet user @:Vomy met terugwerkende kracht toch gelijk geven dat clusters op scholen amper een rol spelen....
Valt mij hier ook op. Dat het voornamelijk de ouderen zijn die het niet doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:10 schreef DonDruiper het volgende:
Kom net uit de supermarkt.. 50% van de oudere mensen achter een rollator hebben gewoon geen mondkapje op.
Hopelijk is het echt snel verplicht want zo daalt het draagvlak weer als dit meer en meer op gaat vallen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:11 schreef Benny het volgende:
[..]
Valt mij hier ook op. Dat het voornamelijk de ouderen zijn die het niet doen.
Levensmoe. Ze zullen waarschijnlijk ook zonder te kijken over straat steken, maar tot zover zijn ze niet geraakt door een voertuig.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:10 schreef DonDruiper het volgende:
Kom net uit de supermarkt.. 50% van de oudere mensen achter een rollator hebben gewoon geen mondkapje op.
Ja.. ik doe dat godverdomme voor jullie hoor
Ik ben niet echt voor vergaande verplichtingen, dat zorgt zeker niet voor meer draagvlak.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hopelijk is het echt snel verplicht want zo daalt het draagvlak weer als dit meer en meer op gaat vallen.
Dit klopt wel, jaquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:13 schreef Scrummie het volgende:
Ouderen en mondkapjes is een lastig dingetje. Mijn opa kreeg er 1 van mij en doet hem nu wel op, maar je merkt aan alle kanten dat hij zich bizar ongemakkelijk voelt. Stukje schaamte, niet helemaal snappen wat er allemaal in de wereld gebeurt.
Het is vaak niet zo simpel als 'oh ze nemen het totaal niet serieus'.
Draagvlak krijg je als mensen vertrouwen hebben in de overheidsmaatregelen. Dat valt natuurlijk niet mee als de overheid haar eigen zaakjes (testen, bron- en contactonderzoek) niet op orde heeft en maar wat doen i.p.v. dat er een idee achter zit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben niet echt voor vergaande verplichtingen, dat zorgt zeker niet voor meer draagvlak.
Kijk naar de agressie in het OV door mondkapjes.
Dus dan moeten we het maar laten gaan en onze schouders ophalen? Nee, zo sta ik er gewoon niet in.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben niet echt voor vergaande verplichtingen, dat zorgt zeker niet voor meer draagvlak.
Kijk naar de agressie in het OV door mondkapjes.
Absoluut waar, scheelt ook voor de sfeer in het topic als mensen zo nu en dan hun ongelijk gewoon toegeven. Uiteindelijk zijn zaken soms niet hoe ze lijken of je wordt ingehaald door de realiteit of nieuwe onderzoeken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ach, ik was te optimistisch over het maatregelenpakket van 28 september, uiteindelijk zeggen we allemaal maar wat.
Volgens mij is dat niet wat er staat. Dit is wat er staat:quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus,4 % van alle besmettingen komen voor op scholen waarvan slechts 7% is direct terug te leiden naar het onderwijs.
Ouderen zijn een stuk minder flexibel met veranderingen in de wereld ja, daarom verplichten. Veel makkelijker en eenduidiger.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:13 schreef Scrummie het volgende:
Ouderen en mondkapjes is een lastig dingetje. Mijn opa kreeg er 1 van mij en doet hem nu wel op, maar je merkt aan alle kanten dat hij zich bizar ongemakkelijk voelt. Stukje schaamte, niet helemaal snappen wat er allemaal in de wereld gebeurt.
Ja, voor MBO begrijp ik de noodzaak van fysiek onderwijs ook wel beter. Beetje hetzelfde als met jonge kinderen, ik begrijp ook wel dat de hele dag op een stoeltje naar de laptop kijken niet bepaald dezelfde ervaring is als met andere kinderen in een klas zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 12:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De grootste klacht van studenten is dat het online onderwijs het niet haalt bij locatie onderwijs op gebied van kwaliteit, die dringen juist aan op uiteindelijk meer onderwijs op locatie.
Er is wat mij betreft nog steeds een hele ruime middenweg, tussen alles online en fysiek onderwijs voor deze hogere onderwijs instellingen.
Voor MBO kan ik mij helemaal goed voorstellen dat ze liever meer lessen fysiek geven dan online, waar bij universitair onderwijs dat meer online zou kunnen.
Zeker, eens.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Ouderen zijn een stuk minder flexibel met veranderingen in de wereld ja, daarom verplichten. Veel makkelijker en eenduidiger.
Dit dus. Qua percentage lijkt het laag, maar in principe is het dus meer dan wat er uit de horeca te herleiden is. Er worden dus keuzes gemaakt om scholen door te laten gaan (begrijpelijk want belangrijk) zonder echt te kijken naar het probleem dat er wel degelijk speelt op scholen. Hybride onderwijs, het opsplitsen van klassen etc. zou landelijk draagvlak moeten krijgen om het onderwijs zo goed mogelijk door te kunnen laten gaan én docenten te beschermen tegen besmettingen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ik ergerniswekkend vind is hoe ook in dit artikel met vanzelfsprekendheid wordt gesteld dat scholen een gemiddelde rol spelen bij besmettingen. Ja, dat is precies wat we zo verontrustend vinden: op allerlei vlakken worden maatregelen getroffen en in het onderwijs niet of nauwelijks.
Hier is alles nog steeds vol. Niet erg verrassend.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:18 schreef _serial_ het volgende:
* boekt ondertussen nog wat bezorgslots bij de AH *
Herkenbaar ja, mijn vader zal 'm als het moet wel dragen maar vind het maar "een naar gezicht" die mondkapjes.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:13 schreef Scrummie het volgende:
Ja, dat is het he. Iedereen wordt continu gewezen op de voorzorgsmaatregelen. Mensen mijden drukte, houden afstand, werken thuis, gaan niet met het openbaar vervoer, houden groepsgroottes beperkt, slaan visites af... en op een school zitten ze gewoon met tientallen kinderen en een leraar op elkaar geprakt, yolo niks aan de hand.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ik ergerniswekkend vind is hoe ook in dit artikel met vanzelfsprekendheid wordt gesteld dat scholen een gemiddelde rol spelen bij besmettingen. Ja, dat is precies wat zo verontrustend wordt gevonden: op allerlei vlakken worden maatregelen getroffen en in het onderwijs niet of nauwelijks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |