Kan met kerst inmiddels al? Dat wordt namelijk echt 'een feest' met inboekenquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:18 schreef _serial_ het volgende:
* boekt ondertussen nog wat bezorgslots bij de AH *
Ja je hebt gelijk, maar alsnog zijn het maar hele marginale aantallen natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet wat er staat. Dit is wat er staat:
- 4 procent van alle besmettingen waarvan de herkomst kan worden achterhaald heeft te maken met scholen;
- van alle clusters is maar 7 procent terug te voeren op het onderwijs.
Dat lijken me twee aparte statistieken.
Eens ja, zou veel meer gekeken moeten worden naar het beperken van groepen en voldoende afstand, dus meer online onderwijs ook voor middelbare scholenquote:Wat ik ergerniswekkend vind is hoe ook in dit artikel met vanzelfsprekendheid wordt gesteld dat scholen een gemiddelde rol spelen bij besmettingen. Ja, dat is precies wat zo verontrustend wordt gevonden: op allerlei vlakken worden maatregelen getroffen en in het onderwijs niet of nauwelijks.
Ik ben zelf een groot voorstander van fysiek onderwijs, ook in het hoger onderwijs en ook voor puur theoretische vakken. Maar dit zijn ongewone tijden en ongewone tijden vragen om maatregelen die je normaliter niet zou treffen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:18 schreef Tijn het volgende:
Maar die vriend van mij geeft een puur theoretisch vak en is naast online colleges ook beschikbaar om via email / chat / whatever studenten te helpen. Ik denk dat wanneer een student in het hoger onderwijs echt gemotiveerd is om er iets van op te steken, het niet zoveel uitmaakt of-ie dat nou fysiek aanwezig is of niet.
Als je toch niet je hele familie over de vloer hebt, hoef je ook niet een groot kerstmaal in te slaan, he. Dat scheelt weer.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:23 schreef Benny het volgende:
[..]
Kan met kerst inmiddels al? Dat wordt namelijk echt 'een feest' met inboeken
Ze zijn niet marginaal als je ze vergelijkt met andere contexten waarin besmettingen plaatsvinden. De horeca speelt een kleinere rol als je kijkt naar het percentage bekende contexten van besmetting en is gesloten. Bovendien worden kinderen niet of nauwelijks getest.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, maar alsnog zijn het maar hele marginale aantallen natuurlijk.
Dat is een losstaand probleem wat ik heb met een plicht, wanneer schaf je het weer af?quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:20 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Herkenbaar ja, mijn vader zal 'm als het moet wel dragen maar vind het maar "een naar gezicht" die mondkapjes.
Ik kon bij gratie nog een paar boeken maar niet zover als voorheen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:23 schreef Benny het volgende:
[..]
Kan met kerst inmiddels al? Dat wordt namelijk echt 'een feest' met inboeken
Gourmetten in je eentje, laptop met familie op Zoom aan de andere kant. Opa en die oom met z'n foute grapjes gemute. Topkerstquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je toch niet je hele familie over de vloer hebt, hoef je ook niet een groot kerstmaal in te slaan, he. Dat scheelt weer.
Dat is niet waar. Uit de overzichtsdata van de RIVM blijkt dat 10-19 jarigen veelvuldig worden getest.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bovendien worden kinderen niet of nauwelijks getest.
De 15-19 jarige vooral veel meer positief.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Uit de overzichtsdata van de RIVM blijkt dat 10-19 jarigen veelvuldig worden getest.
Horeca is natuurlijk niet vitaal zoals onderwijs. Je gaat eerst snijden waar het het minste pijn doen. Overigens is de algehele wetenschappelijke tendens dat (jonge) kinderen amper besmetten, als ze besmet raken is dat door volwassenen. Kinderen op de middelbare moeten net zo goed getest worden volgens de huidige RIVM-richtlijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze zijn niet marginaal als je ze vergelijkt met andere contexten waarin besmettingen plaatsvinden. De horeca speelt een kleinere rol als je kijkt naar het percentage bekende contexten van besmetting en is gesloten. Bovendien worden kinderen niet of nauwelijks getest.
Oh ja, ik zeg ook niet dat ze na de pandemie ook maar online moeten blijven lesgeven. Maar ik kan me voorstellen dat de negatieve impact van de afwezigheid van fysiek onderwijs het minst groot is bij theoretische vakken en/of op hogere niveaus.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zelf een groot voorstander van fysiek onderwijs, ook in het hoger onderwijs en ook voor puur theoretische vakken. Maar dit zijn ongewone tijden en ongewone tijden vragen om maatregelen die je normaliter niet zou treffen.
Kinderen op de basisschool worden niet of nauwelijks getest. Jongeren op de middelbare school worden getest als ze klachten hebben.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Uit de overzichtsdata van de RIVM blijkt dat 10-19 jarigen veelvuldig worden getest.
Waarschijnlijk zullen die ouderen wel dement zijn of überhaupt geen verbanden kunnen leggen tussen oorzaak en gevolg. Maar van het laatste hebben ook veel jongeren last. Mensen met hersens hebben het in de huidige tijd dus veel te zwaar.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:10 schreef DonDruiper het volgende:
Kom net uit de supermarkt.. 50% van de oudere mensen achter een rollator hebben gewoon geen mondkapje op.
Ja.. ik doe dat godverdomme voor jullie hoor
Dat zeg ik toch ook steeds: dat is een politieke beslissing. Je snijdt nu een andere kwestie aan. Wij hadden het over het artikel en wat daarin wordt gezegd over wat er bekend is over de rol van kinderen en het onderwijs in de verspreiding van het virus. Je bent ineens radicaal gedraaid op basis van wat een foutieve interpretatie van het artikel lijkt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Horeca is natuurlijk niet vitaal zoals onderwijs. Je gaat eerst snijden waar het het minste pijn doen.
Nee, dat is niet waar. Daar is geen consensus over.quote:Overigens is de algehele wetenschappelijke tendens dat (jonge) kinderen amper besmetten, als ze besmet raken is dat door volwassenen.
Daar verkijk je je dan op.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:18 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat wanneer een student in het hoger onderwijs echt gemotiveerd is om er iets van op te steken, het niet zoveel uitmaakt of-ie nou fysiek aanwezig is of niet.
70% de thuissituatie; 50% dmv hun kinderen, 10 dmv cafegangers in het gezin en bv 10% dmv restaurantbezoek.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:07 schreef Elan het volgende:
Dus,4 % van alle besmettingen komen voor op scholen waarvan slechts 7% is direct terug te leiden naar het onderwijs. Daar zitten dus besmettingen tussen leerkrachten onderling ook bij.... Ik moet user @:Vomy met terugwerkende kracht toch gelijk geven dat clusters op scholen amper een rol spelen....
https://www.trouw.nl/binn(...)e-kinderen~b091f3d0/quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook steeds: dat is een politieke beslissing. Je snijdt nu een andere kwestie aan. Wij hadden het over het artikel en wat daarin wordt gezegd over wat er bekend is over de rol van kinderen en het onderwijs in de verspreiding van het virus. Je bent ineens radicaal gedraaid op basis van wat een foutieve interpretatie van het artikel lijkt.
[..]
Nee, dat is niet waar. Daar is geen consensus over.
Wat wel een beetje de keuze aangeeft: horeca dicht of scholen dicht.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ze gaan die scholen écht niet dichtgooien hoor. Al besmetten die kids heel Nederland de moederDan nog, scholen gaan voor ALLES!!!!!!!
En dat is ook een keuze.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat wel een beetje de keuze aangeeft: horeca dicht of scholen dicht.
Maar de kids besmetten niet heel Nederland de moeder, dus is dit allemaal niet zo aan de orde en kunnen de scholen ook zonder hyperbolen openblijvenquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ze gaan die scholen écht niet dichtgooien hoor. Al besmetten die kids heel Nederland de moederDan nog, scholen gaan voor ALLES!!!!!!!
En dan lees jij de link even die ik elke keer deel van een EU-orgaan. Als er één ding duidelijk is, dan is het wel dat er geen consensus is ten aanzien van de besmettelijkheid van kinderen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)e-kinderen~b091f3d0/
Mag niet letterlijk quoten want Trouw, maar er staat in het artikel dat het RIVM zich voor zijn richtlijn baseert op internationaal onderzoek in gezinnen waarbij kinderen weliswaar besmet raken maar amper zelf een rol spelen als besmetter.
Alles zou ik niet zeggen, maar wat mij betreft wel bijna alles. Als de keuze is tussen scholen en horeca is wat mij betreft de keuze simpelquote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
Maar het ene heeft meer waarschijnlijk effect dan het andere.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 13:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat wel een beetje de keuze aangeeft: horeca dicht of scholen dicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |