abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:19:38 #26
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195804950
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg. Maar veranderde er na die cursus in het dagelijks leven ook iets in je gevoel waardoor je minder snel automatisch subassertief gedrag vertoonde? Want een deel van wat het frustrerend maakt (vind ik dan) is dat ook al weet je wat je eigenlijk moet doen je telkens tegen je automatische gevoelens/gedrag aan het vechten bent en dat is wat het afleidend en uitputtend maakt.
En dan zegt men “stop met vechten, accepteer het”. Dus in die fase dat ik het accepteerde belandde ik dus ook en toen was het weer (Van andere mensen): “je komt niet zo zelfverzekerd over, hoe komt dat?”
Oke ik stop met zoeken naar die muurbonksmiley gvd al 5 minuten aan verspild ofzo
Ergens wordt je onbewust gepushed in het aanleren van nieuw gedrag. Het klinkt misschien simpel, maar ze leren je puur dat je niet over je heen moet laten lopen. Acceptatie is nooit de oplossing. Je zult altijd ergens in iedere sociale interactie een compromis moeten vinden of sluiten. Uiteraard zo vaak mogelijk in je eigen voordeel. :P

Ik kon altijd moeilijk nee zeggen. Niet op school, niet tegen familie en vrienden, niet tegen werkgevers en ook niet in relaties. Dan wordt je vanzelf minder interessant. ;) Nu heb ik er geen enkele moeite meer mee en kan ik gemakkelijk opkomen voor mijn eigen mening en die druk ik er ook door heen. :)
soooo, da's mooi!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:45:02 #27
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195805516
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg. Maar veranderde er na die cursus in het dagelijks leven ook iets in je gevoel waardoor je minder snel automatisch subassertief gedrag vertoonde? Want een deel van wat het frustrerend maakt (vind ik dan) is dat ook al weet je wat je eigenlijk moet doen je telkens tegen je automatische gevoelens/gedrag aan het vechten bent en dat is wat het afleidend en uitputtend maakt.
En dan zegt men “stop met vechten, accepteer het”. Dus in die fase dat ik het accepteerde belandde ik dus ook en toen was het weer (Van andere mensen): “je komt niet zo zelfverzekerd over, hoe komt dat?”
Oke ik stop met zoeken naar die muurbonksmiley gvd al 5 minuten aan verspild ofzo
Voldoet deze misschien ook? 8)7 8)7 8)7


Maar ik wil reageren op mensen met dit probleem, en wel als volgt ...
Deze gevoelens heeft het gros van de mensen, daar ben ik van overtuigd. Denk zeker wel 80 -90- procent..
Echter, in hoeverre heb je dat. Dat moet je je goed realiseren, het is niet zwart of wit,maar iets waar de meeste mensen problemen mee hebben, vaak afhankelijk van situaties, de een erger dan de ander. Dus denk en zeg niet tegen jezelf, ik ben absoluut niet capabel op die gebieden, ik zit op 0. Want je zit ergens op die ladder van 1 tot 100. Zoals alle mensen!
Tevens, echter, betekent dat ... hoe hard je er ook aan werkt, op 100 of zelfs boven de 80 zal je niet komen als je nogal "laag" op deze ladder instapt. Maar je kunt zeker, en zelfs tientallen punten, hoger op die ladder komen. Waardoor het leven, jouw leven dus, toch gemakkelijker, fijner, hoogwaardiger wordt.

De eerste stap is altijd, ken jezelf! Geef aan jezelf toe dat je daar een probleem mee hebt. In meer of mindere mate. Hoe erg, verdiep je daar niet in, dat is verspilde energie!
Weet je dat je naar jouw zin !!! te laag staat op de ladder, erken het en accepteer dat! Accepteer dat probleem, maar dat hoeft niet te betekenen dat je je erbij neerlegt!
Dan komt de informatieronde, waarmee ik bedoel, ga onderzoeken wat het is en vooral wat je eraan kunt doen om hoger op die ladder te komen. Dan kan misschien in google, of je arts, of eens een verwijzing vragen naar een psycholoog. Het probleem is vaak, bv. met google, dat als je de namen niet kent rondom je probleem het moeilijk is informatie te vinden in google, wiki, Luisterlijn, GGZ, bibliotheek maar ook documentaires van NPO in het internet over het onderwerp. Dus maak je de woorden en termen eigen over dat onderwerp. Ik zou zeker de huisarts en ook een psycholoog erover spreken. Zij zijn misschien niet degenen die je daadwerkelijk helpen maar kunnen je misschien wel goed doorverwijzen. En dan ben je vaak al halverwege, als je weet wat je moet doen, waarheen je moet gaan voor hulp.
Verder nog ... ik lees hier van verschillende mensen toch dat ze in de loop van de tijd meer inzicht hebben gekregen in zichzelf, hun denken voelen en reageren. Ieder mens wordt wijzer, leert van zijn ervaringen.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft gehad, voldoende in ieder geval om toch naar mogelijkheden voor verbeteringen te kijken, ze zoeken en ze uitproberen. Heel veel succes ^O^ ^O^ :W

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 23-10-2020 13:52:07 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195809605
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:21 schreef geeninspiratie1235 het volgende:


20 jaar is echt veel... zelf zit ik op 6 en een halfjaar en ben er blij mee, als ik zo doorga wordt het voor mij ook 20 maar dat beschouw ik voor mezelf als eigen keuze en onvermijdelijk. Jij zal er misschien naast negatieve ook positieve redenen voor gehad hebben. Want wat het je opleverde was dat je geen nieuwe sociale contacten hoefde aan te gaan, geen kans op afwijzing had, je hebt geen behoefte aan dating.
Ik zou niet aan dating beginnen omdat dit beter is voor je zelfvertrouwen. Dan gebruik je de ander. Heb daar zelf ervaring mee (met mensen die mij voor hetzelfde doel gebruikten en ik hen) en daar wordt je echt niet gelukkiger van. Misschien iets zelfverzekerder als je eraan terug denkt, maar tegelijkertijd voel je je dan slecht over de gemiste kans als het verder op niets uitliep en je vraagt je dan alsnog af wat er mis met je is (in mijn ervaring iig).
Maar misschien begrijp ik je verkeerd en bedoel je dat je minder zelfvertrouwen hebt vanwege de keuze om niet te daten? Dat herken ik wel. Het is toch normaal om wel een relatie te hebben, dus ik voel me er soms wel egoistisch om, heb soms fear of missing out enz. Maar dat weegt voor mij niet op tegen de nadelen die ik zie van een relatie. Bij jou wel?
Verder zijn er denk ik veel mannen op dit forum, zoals osodevo, Sicstus en deluzion, die zich herkennen in je verhaal van weinig ervaring. Eens in de zoveel tijd wordt er een topic over geopend, met iedere keer dezelfde adviezen als wees zelfverzekerd en zoek een hobby, en nooit wordt er enige vooruitgang geboekt helaas.
Het klopt inderdaad dat 20 jaar erg veel is.
Wel is het zo dat ik er niet echt meer zo gebukt onder ga, zoals het hebben van eenzaamheid, frustratie, wanhoop enz.
Wel voelt het voor mij weleens raar als ik anderen zie (zoals familieleden) die dan wel een relatie hebben.
Zie ik mezelf als een verstokte vrijgezel aankomen; haha.
En ik moet zeggen dan mijn ervaring met relaties vrij minimaal is.
Heb gelukkig genoeg hobby's, interesses enz.
Ben ook best wel een einzelgänger.
Dat moet ik ook wel weer toegeven.
pi_195861309
Momenteel ben ik niet echt op zoek naar een relatie oid.
Toch sta ik er ergens best nog wel voor open.
Heb zelfs ergens nog wel iets van een kinderwens.
Toch wil ik me daar niet helemaal blind op staren.
Rond mijn 21e heb ik mijn enigste relatie gehad.
Daarna nog wel wat 'vage situaties' gehad.
Maar sinds ca 2001 is er eigenlijk niets meer gebeurd in mijn liefdesleven.
Ik accepteer het maar voor wat het is.
Heb geen zin om voortdurend gefrustreerd en/of eenzaam door het leven te gaan.
Ben ook best wel een loner/einzelgänger.
Toch vermoed ik dat ik te weinig initiatief durf te tonen en veel te veel blijf hangen in mijn comfort-zone.
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:40:19 #30
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195863363
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Ja, ik herken wel wat je schrijft, ik heb nog een punt bij: ik stel me wel open en kwetsbaar op. Door mijn gebrek aan assertiviteit en dominantie, ben ik al wat keren genaaid door mensen.
Dat moet je niet als een tekortkoming van jezelf zien, maar als een tekortkoming van die anderen die jou "naaien".

Ik ben door alle wateren gewassen en van alle markten thuis en word ook nog regelmatig genept! Overkomt iedereen, de een meer dan de ander. Je moet proberen dat het minder vaak gebeurt.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:46:17 #31
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195863501
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:10 schreef LordofLeaves het volgende:
Assertiviteitstraining is leuk om te volgen, TS. Ik heb dat jaren geleden ook gedaan en het maakte mij tot een ander mens. :)
Hoe, waar, kosten?
Svp wat meer info ... :) :)
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:49:19 #32
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195863575
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:46 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Hoe, waar, kosten?
Svp wat meer info ... :) :)
Pfff... het zal nu wel gegeven worden bij de ggz. Heb geen idee wat het kost.
soooo, da's mooi!
pi_195873637
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:40 schreef LeesFoknl het volgende:
Je moet proberen dat het minder vaak gebeurt.
Tja, leer mij de mensheid kennen…..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195878034
Ben wel erg benieuwd naar het volgende.
Heb al veel hier over mijn ervaringen met vriendschappen geschreven.
Wat vinden jullie eigenlijk van vriendschappen?
Hoe ervaren jullie dit?
En zouden deze ook allemaal voor 'het leven' moeten zijn?
Bij mij zijn er helaas veel vriendschappen spaak gelopen.
Ook vriendschappen waarvan ik dacht dat deze voor 'altijd' zouden moeten blijven.
Erg pijnlijk en confronterend toch wel.
Het geeft ergens ook aan dat ik naïef ben geweest en bepaalde personen niet goed heb ingeschat.
Te makkelijk ging ik bepaalde vriendschappen aan en ik keek te weinig naar de inhoud en kwaliteit.
Daar zal ik voortaan ook veel beter op moeten letten.
Wel besef ik dat je op verschillende manieren ook uit elkaar kunt groeien oid.
Dat vind ik ook vaak best nog wel lastig.
Net als het tijdig stellen en aangeven van grenzen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aurelio76 op 27-10-2020 07:56:38 ]
pi_195889062
Heb zojuist een persoonlijkheidstest gedaan.
En hier kwam uit dat ik behoor tot het type; INFP-T
Dit houdt in dat ik ondermeer erg introvert ben.
En ik moet ook zeggen dat dit wel aardig klopt.
Toch wel erg interessant om zulke testen te doen.
pi_195889293
Het lukt mij ook niet goed om vriendschappen te maken of onderhouden. Dat is best lastig en ik zou het wel anders willen. Voor mij komt het voort uit sociaal fobische klachten. Deze tijd maakt t nog extra lastig.
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:49 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Pfff... het zal nu wel gegeven worden bij de ggz. Heb geen idee wat het kost.
Bij de ggz zal het niet heel veel kosten, moet je wel een verwijzing hebben van je huisarts denk ik.
pi_195889376
MevrouwPuff;
Wat enorm vervelend voor je.
Wil je hier ook erg veel sterkte mee wensen.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:01:48 #38
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195889528
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

Bij de ggz zal het niet heel veel kosten, moet je wel een verwijzing hebben van je huisarts denk ik.
Hopelijk zijn die kosten niet hoog. Ik had destijds geen verwijzing nodig, misschien moet dat nu wel? Hopelijk niet.
soooo, da's mooi!
pi_195910205
Als je besluit naar de GGZ te gaan, zorg er dan wel voor dat jouw hulpvraag heel helder en duidelijk is. Voor jezelf maar ook absoluut voor de behandelaars.

Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het is om voor jezelf duidelijk te krijgen wat je nou precies wilt bereiken. En dan moet je vervolgens die boodschap overbrengen naar de behandelaar.

Met een beetje geluk heb je een behandelaar die goed kan aanvoelen wie jij bent, wat jouw problemen zijn en met jou meedenkt hoe je daarmee het beste moet omgaan of hoe je ze op kan lossen. Ik heb helaas de pech gehad dat er teveel naar de diagnose werd gekeken (die achteraf niet eens correct was) en vervolgens werden er op basis daarvan aannames gemaakt die te kort door de bocht zijn.

Bij de GGZ hebben behandelaars het druk, dus ik kan me wel inbeelden dat het voor zo'n man of vrouw erg vermoeiend kan worden om zich goed in te leven in iedere cliënt. En er zitten misschien cliënten tussen die te wantrouwig zijn en onvoldoende meewerken.

Misschien een idee om een diagram erbij te halen zoals dit: https://i.pinimg.com/orig(...)1dc819b99a7615d7.jpg

Gebruik zoiets om te beschrijven hoe jouw leven er nu uitziet en ook op welke gebieden je graag verandering / verbetering wenst te zien.

Vervolgens kan je aan de behandelaar vragen: In hoeverre kan u mij helpen? Het zou namelijk zonde zijn als we van elkaar verkeerde verwachtingen hebben. Als u mij niet goed kan helpen, weet u dan wel bij wie ik dan terechtkan? En wat kan ik zelf doen?
pi_195927373
Helaas heb ik nog steeds geen uitsluitsel ontvangen over uitbreiding van mijn PGB en het daardoor kunnen volgen van een training.
Vind dit wel jammer en ga hier morgen maar weer achter aan.

Tevens kom ik ook steeds meer tot de conclusie dat ik in al de afgelopen jaren veel te veel last van pleasegedrag heb gehad.
Vond hierover nog hele treffende informatie;
https://www.desteven.nl/p(...)iviteit/pleasegedrag
Vooral dat ik me steeds in allerlei bochten heb gewrongen, om maar geen aanvaringen oid te krijgen.
Steeds maar weer vond ik alles maar 'best' en antwoordde ik overal met 'ja' op, terwijl ik me diep van binnen me er zeer ongemakkelijk en zelfs ongelukkig bij voelde.
Dat moet dus echt helemaal anders (oa in vriendschappen, werkvloer enz).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')