Niet helemaal volledig dit. Die 60% gaat over de benodigde immuniteit. En dat is een schatting. Het kan ook hoger of lager zijn. Maar met de kennis van nu over de besmettelijkheid (die nog verre van volledig is) schat men dat 60% immuniteit voldoende is om de epidemie uit te laten doven naarmate de tijd voort schrijdtquote:
Dit is letterlijk het verhaal van de game Deus Exquote:Op maandag 19 oktober 2020 12:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Even mijn wappie-mode aanzetten.
Aan:
Ze moeten een reden hebben om de hele bevolking te vaccineren. Dat kan alleen met een zogenaamd nieuw virus en als je zoveel angst zaait onder de bevolking dat iedereen dat vaccin wil. Ze drijven de angst z hoog op dat mensen letterlijk zullen smeken om een vaccin te krijgen!
Nee. Het probleem is dat de bestelling al maanden geleden gedaan is. En je kunt kennelijk als land niet bijbestellen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet verassend, als men al volop corona vaccins aan het produceren is, en dat zijn ze, dan zal daar iets voor moeten wijken.
Of met de hielprik. En laat dat nou een gevoelig onderwerp zijn, want dat is rondom de vuurwerkramp in Enschede een schandaal geweest. Het RIVM zou in het geheim een DNA-databank hebben gecreerd waardoor slachtoffers van de ramp zouden kunnen worden gedentificeerd. Bronquote:Op maandag 19 oktober 2020 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weet je wat ik nou niet snap, he ()... ok, dat hele coronavirus is een hoax en waar het cht om gaat is het implanteren van chips door middel van een vaccin. MAARRRR waarom is die hele pandemie dan berhaupt nodig? Waarom implanteren ze de chips niet gewoon bij baby's samen met de vaccinaties die sowieso al gebeuren?
Lijkt mij een stuk makkelijker?
De productie tijd schijnt een jaar te zijn, daarom kan je niet bijbestellen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Het probleem is dat de bestelling al maanden geleden gedaan is. En je kunt kennelijk als land niet bijbestellen.
Ze hebben maar iets van 115% van vorig jaar besteld.
Dus Ion Storm en Eidos Montreal zijn de loeminadies?quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is letterlijk het verhaal van de game Deus Ex
Dan denk ik dat dit een volgende faal gaat worden. Dat hele groepen mensen die vaccinatie niet gaan krijgen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De productie tijd schijnt een jaar te zijn, daarom kan je niet bijbestellen.
Dat is nu ook al zo. Een kleine groep wordt elk jaar gevaccineerd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan denk ik dat dit een volgende faal gaat worden. Dat hele groepen mensen die vaccinatie niet gaan krijgen.
Dat is niet echt een kleine groep hoor.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is nu ook al zo. Een kleine groep wordt elkaar gevaccineerd.
Dat wordt/is wel degelijk de volgende faal. Er was wel rekening gehouden met een stijgende vraag maar er kon maximaal 15% extra besteld worden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:46 schreef capricia het volgende:
Ik heb zojuist een recept aangevraagd voor de griepprik.
Ik val niet in een risicogroep, maar ik doe wel mantelzorg voor iemand die dat wel is. Dus laat ik me ieder jaar vaccineren.
Er is nu al een tekort aan griepvaccins.![]()
Ik moet de apotheek maar bellen wanneer het beschikbaar is.
Hopelijk wordt dit niet de volgende faal.
Ze hadden gerekend op 15% extra t.o.v. van vorig jaar qua vraag. Tja...quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:46 schreef capricia het volgende:
Ik heb zojuist een recept aangevraagd voor de griepprik.
Ik val niet in een risicogroep, maar ik doe wel mantelzorg voor iemand die dat wel is. Dus laat ik me ieder jaar vaccineren.
Er is nu al een tekort aan griepvaccins.![]()
Ik moet de apotheek maar bellen wanneer het beschikbaar is.
Hopelijk wordt dit niet de volgende faal.
Maar als er 115% van vorig jaar is besteld dan is er dus geen tekort, dan vragen mensen die het eigenlijk niet nodig hebben om een griepprik en in grotere aantallen dan men redelijkerwijs kan verwachten.quote:Op maandag 19 oktober 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is niet echt een kleine groep hoor.
Maar ik denk dus dat veel van deze mensen er ook naast gaan grijpen.
Dat gaat wel heel hard voor een land wat de zaken toch flink kort hield en onder controle had. Als je dat aantal op Nederland projecteert qua inwonertal dan zou dat ruim 16.000 gevallen zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:04 schreef NaturalScience het volgende:
+8737 besmettingen in Zwitserland afgelopen 24 uur.... dat is meer dan een verdubbeling van het vorige record.
Had Hugo de Jonge niet gezegd dat het verstandig zou zijn als iedereen die wordt opgeroepen nu ook daadwerkelijk z'n inenting gaat halen?quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar als er 115% van vorig jaar is besteld dan is er dus geen tekort, dan vragen mensen die het eigenlijk niet nodig hebben om een griepprik en in grotere aantallen dan men redelijkerwijs kan verwachten.
Er zijn niet ineens 15% meer mensen die een griepprik nodig hebben, natuurlijk.
Er worden jaarlijks veel meer uitnodigingen verstuurd dan dat er vaccinaties besteld worden. Dat omdat het percentage mensen wat niet ingaat op de uitnodiging normaal gesproken redelijk stabiel is.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar als er 115% van vorig jaar is besteld dan is er dus geen tekort, dan vragen mensen die het eigenlijk niet nodig hebben om een griepprik en in grotere aantallen dan men redelijkerwijs kan verwachten.
Misschien helpen deze wrange cijfers een beetje de zogenaamde Nederlandse ongehoorzaamheid te nuanceren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel hard voor een land wat de zaken toch flink kort hield en onder controle had. Als je dat aantal op Nederland projecteert qua inwonertal dan zou dat ruim 16.000 gevallen zijn.
Er is wel degelijk een tekort. Veel mensen uit risicogroepen halen dat ding namelijk nooit. En een deel daarvan wil dat dit jaar wl laten doen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |