Mij boeit het vrij weinig als ze besloten hadden daar te blijven. Dan had ik misschien gedacht, zij staan redelijk ver af van de werkelijkheid maar prima. Schijnbaar zijn ze niet de enige als blijkt dat er op de KLM vlucht geen plek was voor alle gezinsleden.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:03 schreef Jappie81 het volgende:
Allemachtig is dit gezeur nog niet klaar. Een monarchie is toch te achterlijk voor woorden, maar blijkbaar willen we dat hier.
En dan moeilijk gaan zitten doen als een koning zich als een koning gedraagt
quote:Het zijn verbale trucjes waarmee je niet liegt, maar ook niet de waarheid vertelt. Ook in de toeslagenaffaire werden we van overheidswege getrakteerd op trieste woordspelletjes over het onzinverschil tussen 'etnisch profileren' en 'mensen met een tweede nationaliteit extra controleren'.
Als u en ik thuis alles steeds zo zouden zeggen dat we technisch gezien nét niet liegen dan zou het snel klaar zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lm-hoekstra-waarheid
Het meeste lawaai komt ook van brave oranjeklanten die boos en verontwaardigd zijn dat "hun" geliefde koning niet het goede veurbeeld geeft.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:58 schreef VoMy het volgende:
Ik ben 100% anti-monarchisch en daarom ben ik des te meer verbaasd over de ophef.
Uiteindelijk vormen Willem-Alexander, Maxima en de drie A's gewoon een gezin. Als die besluiten om naar Griekenland te gaan voor de herfstvakantie, dan kan dat. Als je dat een probleem vindt, dan had je ze maar geen 'koning' moeten maken.
Inderdaad duidelijk dat die regels niet voor zijn dochters gelden.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 01:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee dat is het niet
Rutte moest dit melden’
Premier Mark Rutte, verantwoordelijk voor het handelen en uitspraken van leden van het koninklijk huis, zal de Tweede Kamer uitleg moeten geven over de reislust van het koningspaar. Hij was op de hoogte van de vakantieplannen van de koning en koningin.
Privéreizen van de koning vallen onder de ‘persoonlijke levenssfeer’, mits er genoeg rekening wordt gehouden met het ‘openbaar belang’. Als daarover twijfel ontstaat, is het aan de premier om dit aan te kaarten bij de koning, legde Rutte zondag uit.
De RVD laat weten verder geen mededelingen te doen. Tweede Kamerlid Joost Sneller van D66 twittert dat Rutte ‘het gewoon meteen had moeten melden’.
https://www.ad.nl/show/pr(...)jk-dossier~abfa1860/
Is dat duidelijk nu
Waarom is dit duidelijk? Maken die geen onderdeel uit van het koninklijk huis?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:31 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Inderdaad duidelijk dat die regels niet voor zijn dochters gelden.
Pas vanaf hun 18e.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Waarom is dit duidelijk? Maken die geen onderdeel uit van het koninklijk huis?
Wat lijkt het mij heerlijk om zonder verstand van zaken en zonder enige schaamte gewoon allemaal dingen als feit te deponeren. Soms ben ik best jaloers op types zoals jij.quote:
Waar vind ik nu precies dat dit pas vanaf 18 jaar geldt.quote:Artikel 1 Wet lidmaatschap koninklijk huis
Met de Koning als hoofd van het koninklijk huis zijn daarvan lid:
a. zij die krachtens de Grondwet de Koning kunnen opvolgen en deze niet verder bestaan dan in de tweede graad van bloedverwantschap;
b. de vermoedelijke opvolger van de Koning;
c. de Koning die afstand van het koningschap heeft gedaan.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0013729/2002-06-12
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:48 schreef maan_man het volgende:
Wat lijkt het mij heerlijk om zonder verstand van zaken en zonder enige schaamte gewoon allemaal dingen als feit te deponeren. Soms ben ik best jaloers op types zoals jij.
Moet je even het hoofdstuk troonopvolging lezen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Waar vind ik nu precies dat dit pas vanaf 18 jaar geldt.
quote:Goed mogelijk dat de Oranjes er geen zin meer in hebben als ze minder geld krijgen
Dorine Hermans, koningshuisexpert
quote:Zij vinden dat ze onnoemelijk veel doen voor het land en dat het niet meer dan terecht is dat ze daar riante beloningen voor krijgen.’’
Niks mis mee toch , waardeer het wel als mensen spijt betuigen , ook als het de koning isquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:45 schreef Ringo het volgende:
Nou daar zijn ze hoor, de koninklijke excuses.
Twee minuten krommetenentelevisie.
Wat kan die mooi langzaam voorlezen! En Max kijkt alsof ze in huilen kan uitbarsten, zo schuldbewust. Geef mij maar Willyquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:45 schreef Ringo het volgende:
En achter de schermen maar vloeken dat z'n vakantie in het water is gevallenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En wat is het allemaal echt en oprecht
Ik kan het niet waarderen. Hij betreurt het alleen vanwege de ophef.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:54 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Niks mis mee toch , waardeer het wel als mensen spijt betuigen , ook als het de koning is
Kan een ieder overkomen
Wel volgende keer 2x nadenken Willem 👍
En bespreken hoe ze het de volgende keer wel kunnen flikken zonder betrapt te wordenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:09 schreef jameshond7 het volgende:
En achter de schermen maar vloeken dat z'n vakantie in het water is gevallen
Dus als een bedrijf moet bezuinigen en salarissen niet kunnen stijgen maar directie wel bonussen krijgt, moet je dat maar pikken?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:14 schreef hjansen82 het volgende:
Wat een ophef om niks. Echt zielig om zo sneu te denken. Als wij niet op vakantie kunnen dan hij ook niet.
ze moeten nog veel leren over hoe je een excuusvideo maakt, ze zitten niet eens op de grond.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:54 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Niks mis mee toch , waardeer het wel als mensen spijt betuigen , ook als het de koning is
Kan een ieder overkomen
Wel volgende keer 2x nadenken Willem 👍
In een artikel over hun vakantie in augustus dit jaar. Ze waren er pas nog geweestquote:Ik gun het ze met heel mijn hart, maar weet dat kritiek op de loer ligt. Als in Griekenland of in Nederland het aantal besmettingen sterk toeneemt, kunnen ze zomaar het mikpunt van kritiek worden. Toen België vijf jaar geleden moest opschalen naar terreurniveau vier, lekte een vakantiefoto van koning Filip, in badjas nippend aan een drankje. Ik kan je vertellen, onze steevast aardige zuiderburen waren even niet voor de poes. Dan kun je toch beter terugkeren en ‘gewoontjes’ vakantie vieren in eigen land.
Ja vergelijk het budget voor een werelddeel even met het budget voor een familie, hoe dom kan je zijnquote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:18 schreef franske19 het volgende:
Wat een onzin weer. Al die gemaakte ophef over een vakantie terwijl we in een week tijd even veel geld in die bodemloze Europese put dumpen als wat dat koningshuis in nog geen 300 jaar kost.
Ik hoorde er meer in. Vond het wel een oprechte ‘sorry, we zijn stom geweest’. Hij zegt letterlijk dat ze niet hadden moeten gaan ivm de crisis.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:10 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik kan het niet waarderen. Hij betreurt het alleen vanwege de ophef.
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:45 schreef Ringo het volgende:
Dat is een hele andere discussie en dat gaat over de kosten van het koningshuis.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dus als een bedrijf moet bezuinigen en salarissen niet kunnen stijgen maar directie wel bonussen krijgt, moet je dat maar pikken?
Nee ik gebruik dit voor de mensen zijn jaloers roepers. Het heeft niks met misgunnen te maken. Het gaat om je functie en het voorbeeld dat je geeft.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:35 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie en dat gaat over de kosten van het koningshuis.
Dat vind ik een niet valide argument. Elke burger kan naar landen die code geel hebben. Als de koning en familie zich op het vakantieadres aan de regels houden is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee ik gebruik dit voor de mensen zijn jaloers roepers. Het heeft niks met misgunnen te maken. Het gaat om je functie en het voorbeeld dat je geeft.
Net zo hoog als al die andere voorvallen rondom het koningshuis. Leve de republiek!quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:35 schreef capricia het volgende:
Als je nu over een paar jaar terug kijkt, naar deze crisis, hoe hoog zal dit voorval in je geheugen staan?
Dit voorval zal voor altijd op nummer 1 staan van mijn voorvallenlijst, of het nu pre-, tijdens- of post-corona is.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:35 schreef capricia het volgende:
Als je nu over een paar jaar terug kijkt, naar deze crisis, hoe hoog zal dit voorval in je geheugen staan?
Punt is dat Rutte het volk heeft verzocht thuis te blijven. Als Rutte dat niet had gezegd was er nu niks aan de hand.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:40 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat vind ik een niet valide argument. Elke burger kan naar landen die code geel hebben. Als de koning en familie zich op het vakantieadres aan de regels houden is er niks aan de hand.
- een toelage van ettelijke miljoenen belastingvrij per jaarquote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:38 schreef potjecreme het volgende:
Het gaat om je functie en het voorbeeld dat je geeft.
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
- een toelage van ettelijke miljoenen belastingvrij per jaar
- diverse paleizen, van publiek geld onderhouden
- eigen personeel, auto’s met chauffeur, eigen vliegtuig, eigen bus, eigen trein
- bemoeienis met staatszaken (in het geheim)
- juridische onschendbaarheid
Tot zover de “voorbeeldfunctie” van de koning. Echt zo’n orangisten-argument.
Prins Bernhard sr was een beter boegbeeld voor wat je allemaal kon flikken als je lid was van het koningshuisquote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:14 schreef Ringo het volgende:....
Tot zover de “voorbeeldfunctie” van de koning. Echt zo’n orangisten-argument.
de rijen zijn geslotenquote:Tweede Kamerleden hebben positief
gereageerd op de videoboodschap van de
koning over diens Griekse vakantie."Een
oprechte en empathische boodschap",zegt
VVD-Kamerlid Smals.Het CDA spreekt van
een verstandige stap.
D66-Kamerlid Sneller vindt het goed dat
na premier Rutte nu ook de koning zelf
"ruiterlijk erkent" dat de reis niet
gepast was.CU-leider Segers vindt de
verklaring "koninklijk, punt."
De Kamerleden die al hebben gereageerd,
vinden dat de kou nu uit de lucht is.
SP'er Raak,eerder zeer kritisch:"Ik ben
onder de indruk." GroenLinks zegt:"Nu
weer samen de schouders eronder."
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 19:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu bij rtl boulevard weer een heel item
Geruchten dat Beatrix nu nog in Griekenland zou zitten
De natie betaalt 'm toch ookquote:Op woensdag 21 oktober 2020 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
In de Volkskrant stond een scherpe analyse vandaag. In een notendop:
Was de natie van de koning of was de koning van de natie?’ Zo vatte historicus Jeroen Koch in zijn boek Oranje in revolutie en oorlog de inzet samen van het debat dat in de negentiende eeuw overal in Europa woedde. Uit de overhaaste terugkeer van koning Willem-Alexander en zijn gezin uit Griekenland, het afgelopen weekend, kan ten overvloede worden opgemaakt wat de uitkomst was van dat debat: de koning is van de natie.
Dat is denk ik waar dit om draait.
Lid worden doen we hierquote:Op woensdag 21 oktober 2020 20:00 schreef quirina het volgende:
Van mijmag die poppenkast achterwege gelaten worden
https://speld.nl/2020/10/(...)en-wennen-aan-ophef/quote:Willem-Alexander: ‘Wilde prinsessen alvast laten wennen aan ophef’
21 oktober 2020 door Jop Eikelboom
Willem-Alexander heeft een verklaring gegeven voor het langer laten blijven van Amalia en Alexia in Griekenland. Hij wilde de prinsessen alvast laten wennen aan landelijke ophef.
“Als ze later groot zijn huppen ze waarschijnlijk van schandaal naar schandaal. Exorbitante uitgaven, vakantiehuisjes in dubieuze landen, banden met verkeerde families…Het is goed dat ze op jonge leeftijd al leren omgaan met alle ophef die dat in het land veroorzaakt”, aldus de koning.
Inspelen op de actualiteiten, en niet op een vervelende manier waar iedereen chagrijnig van wordt. Ik vind het prima.quote:
En de reactie van aalgladde Ruttequote:
Welkom bij het gewone volk met familie in het buitenland, die elkaar ook al geruime tijd niet gezien hebben.quote:Op maandag 9 november 2020 16:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
’Oranjes hebben kerstvakantie naar Argentinië geannuleerd’
Nadat de Oranjes hun herfstvakantie moesten afbreken na ophef die was ontstaan, lijkt het erop dat koning Willem-Alexander en zijn gezin de kerstvakantie dit jaar in Nederland zullen doorbrengen.
Volgens RTL Boulevard hebben ze hun plannen om af te reizen naar Argentinië afgeblazen om eenzelfde debacle te voorkomen nu de minister-president de Nederlanders heeft opgeroepen om tot half januari niet naar het buitenland te gaan. In plaats van een kerst in Zuid-Amerika, zullen zij volgens het entertainmentprogramma tijdens de kerstvakantie verblijven in kasteel Het Oude Loo bij Apeldoorn.
Onlangs zorgde de herfstvakantie van koning Willem-Alexander en zijn gezin voor consternatie, omdat het kabinet de oproep deed om zoveel mogelijk thuis te blijven. Hoewel het deel van Griekenland - waar de Oranjes een huis hebben - op dat moment op code geel stond, werd er verbolgen gereageerd op het reisje. Hierna besloot de koning om terug te keren en bood hij later samen met Máxima excuses aan in een video. Daarin zei Willem-Alexander onder andere: „Het doet pijn uw vertrouwen in ons beschaamd te hebben.” Ook gaf hij aan tot het besluit zijn gekomen om terug te keren ’vanuit het besef dat ze niet hadden moeten gaan’.
https://www.telegraaf.nl/(...)gentinie-geannuleerd
Dat wordt gezellig daar![]()
Dat gaan we even aan Friso vragenquote:Op dinsdag 10 november 2020 19:15 schreef quirina het volgende:
En de ski vakantie in Lech?
Gaat die nog door?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |