abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195697435
Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+

Een hart onder de riem voor iedereen die in quarantaine is!
pi_195697499
Wij krijgen vanavond visite, vooraf netjes afgesproken en allemaal klachtenvrij. We houden afstand en zetten een raam open.
Staat er vanmiddag onaangekondigd visite aan de deur. Ik heb ze dus niet binnengelaten en uitgelegd dat we vanavond visite hebben afgesproken. Ben ik nu te hard :@? Te strikt :@? Hoe doen jullie dit?
pi_195697554
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:29 schreef Malteser het volgende:
Wij krijgen vanavond visite, vooraf netjes afgesproken en allemaal klachtenvrij. We houden afstand en zetten een raam open.
Staat er vanmiddag onaangekondigd visite aan de deur. Ik heb ze dus niet binnengelaten en uitgelegd dat we vanavond visite hebben afgesproken. Ben ik nu te hard :@? Te strikt :@? Hoe doen jullie dit?
Ik vind dit heel goed juist! Ik ben sowieso niet van de onaangekondigde visite maar momenteel vind ik het ronduit asociaal. :P
pi_195697673
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben vandaag even helemaal klaar met het 24/7 binnen zitten met zijn allen. Ik hoef geen feestjes, terrasjes of ander vermaak, dat doen we al sinds maart niet, maar het feit dat ik nu al 1.5 week niet even mijn hoofd leeg kan maken door een wandeling in het bos te maken maakt me vandaag echt een beetje verdrietig. -O- Ik kan het echt even niet opbrengen om nuttige dingen te doen in huis ook, mijn energie is even op na deze 1.5 week vol spanning en zorgen. :{
Maandag mogen we officieel pas weer naar buiten, ik kijk er echt zo naar uit. O+

/einde klaagpost
Je mag klagen! Ik kan me voorstellen dat je snakt naar een blokje om. Aftellen :*
Dat je het niet kan opbrengen om nuttige dingen te doen in huis is ook niet zo vreemd, laat ze maar even liggen, die lopen niet weg :*.
Hoe gaat het met je man?
Hou nog even vol Nikki, misschien een lange douche of bad of met een koptelefoon op en een boek en een kop thee even een soort voor jezelf creeëren... ik weet niet of dat werkt voor jou.
:*

quote:
Ik zou het ook doen. Ik zou me daarna ook afvragen of ik dan te hard ben of te strikt.
Maar ik zou het net zo doen als jij. Ik houd sowieso niet zo van onverwacht visite, maar zeker in deze tijd vind ik het niet handig om zomaar onverwacht bij iemand op visite te gaan zonder van tevoren even te checken of het uitkomt. En anders moet je het als visite ook accepteren dat je er niet in komt...
Fake it till you make it...
pi_195697690
quote:
Ik vind het heel netjes gedaan hoor! Al kan ik me goed voorstellen dat je je misschien toch een beetje rot voelde vanmiddag.

Normaal mag iedereen hier binnenvallen op elke gewenste tijd, blijven eten is ook geen probleem etc., maar nu even niet. Zelfs het enige gezin wat nog wel langs mocht komen bij ons bleek een te groot risico. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:41 schreef Nijna het volgende:

[..]

Je mag klagen! Ik kan me voorstellen dat je snakt naar een blokje om. Aftellen :*
Dat je het niet kan opbrengen om nuttige dingen te doen in huis is ook niet zo vreemd, laat ze maar even liggen, die lopen niet weg :*.
Hoe gaat het met je man?
Hou nog even vol Nikki, misschien een lange douche of bad of met een koptelefoon op en een boek en een kop thee even een soort voor jezelf creeëren... ik weet niet of dat werkt voor jou.
:*
Die is weer helemaal oké. Gelukkig! Hij mag dus ook weer naar buiten nu. Dat helpt ook niet mee om mijn stemming te verbeteren. ;)
Ik heb vanmiddag al een red velvet cake gebakken. O+ Ik kan niet wachten om die zometeen met een lekker kopje verse muntthee te gaan verorberen. O+
pi_195697693
Kom vooral klagen Nikki, misschien lucht het wat op. Tis ook gewoon k#$%#t!

Ik ben juist een spontane bezoeker en bezoek ontvanger, fijn! Maar inderdaad nu even niet.

De surprise bittergarnituren zijn gisterenavond enthousiast ontvangen, was een erg gezellige borrel :)
pi_195697702
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:43 schreef exode het volgende:
Kom vooral klagen Nikki, misschien lucht het wat op. Tis ook gewoon k#$%#t!

Ik ben juist een spontane bezoeker en bezoek ontvanger, fijn! Maar inderdaad nu even niet.

De surprise bittergarnituren zijn gisterenavond enthousiast ontvangen, was een erg gezellige borrel :)
Leuk die surprise borrel Exode :D
pi_195697760
Wat een tof idee exode. ^O^ Dat maakt het gelijk wel een echte borrel! :Y
pi_195697805
Klinkt goed exode
Nikki klagen mag. Ik heb respect voor jullie ik zal echt gillend gek worden. Dan heb ik echt heel weinig geduld met mijn kinderen vrees ik

Iets anders dan. Mijn schoonmoeder stond vandaag met een plantje bij het graf van haar vader. Die bleek geruimd te zijn. Ze hebben grafrecht tot 2025 dus ergens is er iets niet goed gegaan.
pi_195697871
Jeetje wat naar voor haar F_r. :'( Zouden ze dan per ongeluk het verkeerde graf geruimd hebben? Ik geloof dat ik wel zou willen weten hoe het zo gruwelijk fout heeft kunnen gaan. Wil ze dat uit laten zoeken?
pi_195697927
Ze laten het wel uitzoeken. Maar ik denk dat de overgebleven botten al echt weg zijn even als de grafsteen.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:17:37 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195698384
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:51 schreef F_r het volgende:
Klinkt goed exode
Nikki klagen mag. Ik heb respect voor jullie ik zal echt gillend gek worden. Dan heb ik echt heel weinig geduld met mijn kinderen vrees ik

Iets anders dan. Mijn schoonmoeder stond vandaag met een plantje bij het graf van haar vader. Die bleek geruimd te zijn. Ze hebben grafrecht tot 2025 dus ergens is er iets niet goed gegaan.
:o Wat slordig! ;( En wat verdrietig.
pi_195699027
Slordig zeker. We zullen wel horen hoe en wat. Sturen ze normaal hem vroeg dat een graag geruimd gaat worden?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:53:47 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195699106
quote:
Nope, mijn zoon mocht gisteren ook niet langskomen omdat de schoonmaakster al was geweest.

Ik ben wel naar zijn huis gegaan waar wij vervolgens netjes afstand hielden.
Ik ging ook op een moment waarvan ik wist dat mijn kleinzoon in bed lag, dus ook wat hem betreft was afstand houden geen probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:55:57 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195699138
Normaal kondigen ze dat even aan ja, met de optie tot verlenging vaak. Heel naar en slordig!

En Malteser: heel goed gedaan! Ik zou willen dat ik hetzelfde zou doen, maar wrs zou ik te overrompeld zijn en ze toch maar binnen laten en dan met een rotgevoel zitten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195699201
quote:
Klinkt goed exode

Fr, ik heb je zal/zou al vaker verkeerd zien gebruiken.
Zoals het hier staat lijkt het alsof je al weet dat je Corona gaat krijgen. Dat klopt natuurlijk niet.
Op YouTube staan hele handige tutoríals waarmee je het verschil kunt leren.
Deze bijvoorbeeld

Wat naar voor je schoonmoeder trouwens. Bij een vriendin van mij was de as van haar moeder gestolen. De dader is gepakt maar de as heeft ze niet terug.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:01:04 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195699235
Gestolen ook echt? Waarom zouden mensen zoiets doen? Dan heb je de dode van een ander onder je arm en dan? Raar en creepy....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195699326
Mijn schoonmoeder wil dat de kinderen langskomen maandag. En blijkbaar komt haar bonuskleindochter met haar moeder ook. Dus dat zijn dan 2 verschillende gezinnen.

Mijn dochter heeft nu op eigen initiatief ge-appt dat ze liever toch niet komt.

Mijn schoonmoeder is overigens longpatient. (En aandachtsgeile hypochonder). Dus je zou denken dat ze extra voorzichtig is.
pi_195699340
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Fr, ik heb je zal/zou al vaker verkeerd zien gebruiken.
Zoals het hier staat lijkt het alsof je al weet dat je Corona gaat krijgen. Dat klopt natuurlijk niet.
Op YouTube staan hele handige tutoríals waarmee je het verschil kunt leren.
Deze bijvoorbeeld

Wat naar voor je schoonmoeder trouwens. Bij een vriendin van mij was de as van haar moeder gestolen. De dader is gepakt maar de as heeft ze niet terug.
In dit geval weet ik wel zeker dat ik gek word dan. Maar voor de rest heb je gelijk.

Let jij in het vervolg dan op schoonbroer? Dat bestaat nl niet ;)
pi_195699363
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:01 schreef Tink89 het volgende:
Gestolen ook echt? Waarom zouden mensen zoiets doen? Dan heb je de dode van een ander onder je arm en dan? Raar en creepy....
Ja. Hij had meerdere urnen gestolen. En zelfs graven geopend.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-seriegrafschenner
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:08:16 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195699379
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja. Hij had meerdere urnen gestolen. En zelfs graven geopend.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-seriegrafschenner
Darn :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195699410
Die mensen zijn toch echt ziek als ze dat doen. Net als grafschennis. Volgens mij soms voor waardevolle sieraden oid. Maar echt brr hoe ku je zo'n graf openmaken.
pi_195699421
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:06 schreef F_r het volgende:

[..]

In dit geval weet ik wel zeker dat ik gek word dan. Maar voor de rest heb je gelijk.

Flauwe reactie van je.
Ik heb het woord schoonbroer niet gebruikt. En los daarvan is het gewoon een bestaand woord.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:10:11 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195699426
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:50 schreef F_r het volgende:
Slordig zeker. We zullen wel horen hoe en wat. Sturen ze normaal hem vroeg dat een graag geruimd gaat worden?
Ik weer niet wat hier staat?
"graag" zal "graf" moeten zijn maar wat is "Sturen ze normaal hem vroeg" ???
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195699470
Een brief als een graf geruimd gaat worden.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:15:09 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195699525
Oh... een brief..
Dat ligt eraan of ze weten wie ze daarvoor moeten aanschrijven.

Op de begraafplaats hangt ook vaak een lijst van graven die geruimd gaan worden als ze geen gegevens hebben van degene die de grafrechten zou moeten betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:43:05 #27
269689 crew  Viv
pi_195700029
quote:
Dit had iemand op FOK! ook een aantal jaar terug, er was betaald tot 2018 en in 2014 is het geruimd. Heel triest verhaal, dit ging om het graf van een jonge vader, voor zijn kinderen de enige tastbare herinnering. Grafsteen vernietigd etc. :'(

WGR / graf geruimd zonder ervan te weten
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:51:36 #28
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195700215
De persoon die de grafrechten heeft krijgt een brief. En als die een paar keer geen respons geeft hangen ze een briefje op en nog weer zoveel tijd later wordt het geruimd. Daar gaat wel even overheen verzekerde de gemeente mij.
Ik heb laatst de rechten voor mijn opa en oma overgenomen en verlengd dus ben goed op de hoogte.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_195700355
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:51 schreef laziness het volgende:
De persoon die de grafrechten heeft krijgt een brief. En als die een paar keer geen respons geeft hangen ze een briefje op en nog weer zoveel tijd later wordt het geruimd. Daar gaat wel even overheen verzekerde de gemeente mij.
Ik heb laatst de rechten voor mijn opa en oma overgenomen en verlengd dus ben goed op de hoogte.
Ook als er voor x jaar betaald is?
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:59:24 #30
244125 laziness
pi_195700396
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ook als er voor x jaar betaald is?
Dit zou pas plaats moeten vinden na x jaar. In mijn geval was de 20 jaar afgelopen en had mijn oom de brief ontvangen als rechthebbende.
Te vroeg zoals bij F_r is een grove fout lijkt mij.
pi_195700938
Nikki. Snap dat je ervan baalt. En klagen mag. Wat fijn dat je man is opgeknapt weer. X

Fr. Wat rottig zeg. X
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:23:11 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195700971
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:59 schreef laziness het volgende:

[..]

Dit zou pas plaats moeten vinden na x jaar. In mijn geval was de 20 jaar afgelopen en had mijn oom de brief ontvangen als rechthebbende.
Te vroeg zoals bij F_r is een grove fout lijkt mij.
:Y Zeker, dat is echt heel raar. De eiindtermijn moet duidelijk in alle documenten staan, dus daar is bij de begraafplaats echt een misser begaan. :{
En dat is niet terug te draaien. De stoffelijke resten zijn waarschijnlijk in een verzamelgraf herbegraven.
pi_195701004
Te vroeg ruimen zou echt wel een hele erge fout zijn.
Is het op begraafplaatsen eigenlijk heel gebruikelijk dat graven worden geruimd? Ik ken dat helemaal niet. Mijn familie ligt op een begraafplaats waar tot nog toe niet wordt geruimd en bij schoonfamilie is cremeren en uitstrooien gebruikelijk.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:36:36 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195701345
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:24 schreef Elleska het volgende:
Te vroeg ruimen zou echt wel een hele erge fout zijn.
Is het op begraafplaatsen eigenlijk heel gebruikelijk dat graven worden geruimd? Ik ken dat helemaal niet. Mijn familie ligt op een begraafplaats waar tot nog toe niet wordt geruimd en bij schoonfamilie is cremeren en uitstrooien gebruikelijk.
Het heeft heel erg te maken met ruimte en een gebrek daar aan. In Gouda speelt dat wel, we kunnen niet uitbreiden, dus op enig moment worden graven dus inderdaad geruimd.
Maar natuurlijk nooit voordat de grafrechten verlopen zijn en de familie afstand doet van de mogelijkheid ze te verlengen.
pi_195701351
Ja hoor ruimen is hier heel normaal i.v.m. ruimtegebrek. Je hebt wel een verschil tussen 'koopgraven' en gemeentegraven. In de gemeentegraven liggen hier op de begraafplaats doorgaans 3 voor elkaar totaal onbekende overledenen boven elkaar. Zodra er ruimte nodig is worden deze geruimd en er is dus geen optie om te verlengen. Als je geluk hebt ligt je dierbare daar wat langer dan de afgesproken tijd, maar als er toevallig al ruimte nodig is dan ruimen ze deze graven dus na het verlopen van de afgesproken tijd. Ik weet niet meer zeker of dat 15 of 20 jaar is.
Voor de koopgraven geldt hier dat deze in eerste instantie voor 20 jaar zijn met daarna telkens een optie om 10 extra jaren te verlengen.

Ik heb eerlijkgezegd geen idee of de termijnen landelijk vastgelegd zijn of per gemeente verschillen, maar daar kan BE vast meer over vertellen. :)
  Manager PR/Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:46:22 #36
269689 crew  Viv
pi_195701649
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:36 schreef BE het volgende:
Maar natuurlijk nooit voordat de grafrechten verlopen zijn en de familie afstand doet van de mogelijkheid ze te verlengen.
Zeg dus nooit nooit. :X Zie het topic dat ik hierboven gelinkt had, daar zal het een administratieve fout geweest zijn. Die beheerder had het nog nooit meegemaakt en was er ook kapot van.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:51:51 #37
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_195701782
quote:
Ik hou sowieso niet van onaangekondigde visite... en zeker niet in deze tijd. Vind dat je prima gereageerd hebt :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:53:11 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195701815
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:46 schreef Viv het volgende:

[..]

Zeg dus nooit nooit. :X Zie het topic dat ik hierboven gelinkt had, daar zal het een administratieve fout geweest zijn. Die beheerder had het nog nooit meegemaakt en was er ook kapot van.
Ja, tuurlijk, alles in theorie... Bizar. Je gaat uit van checkcheckdubbelcheck, maar dan nog...
pi_195701831
@_NIKKI_ Ik herken het. Na ruim twee weken ben ik er best wel klaar mee. Morgen mag ik de deur uit, geen idee nog wat ik ga doen. Ik heb ondertussen wel lekker wat kunnen lezen op mijn e-reader en mijn man heeft uit pure verveling een rommelkamer minder rommelig gemaakt. Daar kan hij nog wel even mee doorgaan, want voorlopig blijft de horeca nog wel dicht.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:54:19 #40
244125 laziness
pi_195701846
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja hoor ruimen is hier heel normaal i.v.m. ruimtegebrek. Je hebt wel een verschil tussen 'koopgraven' en gemeentegraven. In de gemeentegraven liggen hier op de begraafplaats doorgaans 3 voor elkaar totaal onbekende overledenen boven elkaar. Zodra er ruimte nodig is worden deze geruimd en er is dus geen optie om te verlengen. Als je geluk hebt ligt je dierbare daar wat langer dan de afgesproken tijd, maar als er toevallig al ruimte nodig is dan ruimen ze deze graven dus na het verlopen van de afgesproken tijd. Ik weet niet meer zeker of dat 15 of 20 jaar is.
Voor de koopgraven geldt hier dat deze in eerste instantie voor 20 jaar zijn met daarna telkens een optie om 10 extra jaren te verlengen.

Ik heb eerlijkgezegd geen idee of de termijnen landelijk vastgelegd zijn of per gemeente verschillen, maar daar kan BE vast meer over vertellen. :)
Verschilt per gemeente.
Ik verlengde voor 5 jaar laatst.
  Manager PR/Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:55:23 #41
269689 crew  Viv
pi_195701873
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:53 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk, alles in theorie... Bizar. Je gaat uit van checkcheckdubbelcheck, maar dan nog...
En dan zul je net zien dat dit gebeurt bij een graf dat nog enorm veel waarde had voor de nabestaanden. :X
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:56:08 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195701889
quote:

De wettelijke termijn Voor grafrust is 10 jaar, maar vrijwel overal houden begraafplaatsen voor algemene graven (3 of 4 boven elkaar) 15 jaar aan. Soms meer, soms minder, afhankelijk van of er nieuwe ruimte nodig is.

Particuliere graven beginnen vrijwel allemaal bij 15 jaar, maar soms is ook meteen 20 of 25 jaar mogelijk. Daarna kun je vaak verlengen met 5 of 10 jaar per keer.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:58:54 #43
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_195701948
Zo ben ik al ruim een jaar alert op het mededelingenbord op de begraafplaats, de grafrechten van het graf van mijn schoonmama zouden dit jaar verlopen.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:00:23 #44
244125 laziness
pi_195701974
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:58 schreef Sjeen het volgende:
Zo ben ik al ruim een jaar alert op het mededelingenbord op de begraafplaats, de grafrechten van het graf van mijn schoonmama zouden dit jaar verlopen.
Kan je niet gewoon bellen? Ik heb de gemeente gebeld omdat ik geen contact had met de rechthebbende en ze gaven me exact aan wanneer het verliep en hoe verder.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:10:45 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_195702220
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 22:00 schreef laziness het volgende:

[..]

Kan je niet gewoon bellen? Ik heb de gemeente gebeld omdat ik geen contact had met de rechthebbende en ze gaven me exact aan wanneer het verliep en hoe verder.
Is inderdaad een optie, ik heb de papieren hier liggen. Zal eens kijken wie er is contact op staat, denk mijn schoonvader.

Op het mededelingenbord hangen tot nu toe nog de graven waarvan de rechten vorig jaar verlopen zijn. Deze week nog maar weer eens een bloemetje gaan leggen.
pi_195702261
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:36 schreef BE het volgende:

[..]

Het heeft heel erg te maken met ruimte en een gebrek daar aan. In Gouda speelt dat wel, we kunnen niet uitbreiden, dus op enig moment worden graven dus inderdaad geruimd.
Op de begraafplaats waar mijn familie ligt kunnen ze nog uitbreiden. Al is het sinds kort geen eeuwigdurend grafrecht meer want ooit raakt ook daar de ruimte een keer op. Maar alsnog iets van 50 jaar als ik het goed heb, dat klinkt al beter dan de 15 of 20 jaar die ik hier lees.

Ik heb ooit gezegd als ik kom te overlijden en mijn ouders nog leven dat ik dan graag naar die begraafplaats wil. Vooral mijn vader hecht er veel waarde aan maar ook omdat die begraafplaats echt mooi is, geen kale vlakte zoals ze hier in het dorp hebben.
Misschien moet ik die opties eens gaan uitzoeken, bespreken en dingen vastleggen want ik wist niet dat die verschillen zo gigantisch groot zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 17-10-2020 22:18:56 ]
pi_195702339
Toevallig van de week bij mr. Frank Visser ging het over het eerder ruimen van een graf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:20:13 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195702455
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:58 schreef Sjeen het volgende:
Wie is de rechthebbende? Want die krijgt als het goed is gewoon bericht.
Ik zou gewoon bellen als ik jou was idd.
pi_195703256
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:50 schreef F_r het volgende:
Bij mijn vader kregen we netjes bericht dat het graf geruimd zou gaan worden, zodat je eventueel nog een verlening kon aangaan. Ik heb begrepen dat mensen bij verhuizingen wel eens vergeten om ook het nieuwe adres bij de begraafplaats door te geven, en dan kunnen ze de familie niet meer bereiken. Maar sowieso heel slordig en verdrietig als er nog lang niet geruimd zou moeten worden. Bah, wat lijkt me dat naar ;(.

quote:

Bij ons heb je bij gemeentegraven wel de optie om na 10 jaar te herbegraven. Oh en in onze omgeving worden gemeentegraven na 10 jaar geruimd, maar bij familie in Zuid-Limburg is dat standaard 20 jaar. Kwestie van ruimte(gebrek) neem ik aan :Y.

[ Bericht 45% gewijzigd door Phaidra op 17-10-2020 23:00:43 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:31:29 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195704040
Grafrechten, goeie reminder dat we nog steeds moeten beslissen wat we met de as van mijn schoonmoeder gaan doen :@ we hebben de beslissing met een jaar uitgesteld maar de tijd gaat snel en voor je het weet strooien ze het uit.

Iemand nog mooie ideeën over uitstrooien van as?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:45:18 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195704307
Ze zullen de as nooit zomaar uitstrooien bij mijn weten. Dan nemen ze eerst contact op met jullie en kan je na bijbetaling de as in de algemene nis van het crematorium laten staan.

Tips? Ik ben hier helemaal weg van, maar ik vind de prijs wel heel hoog:

Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 00:05:04 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195704632
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:45 schreef BE het volgende:
Ze zullen de as nooit zomaar uitstrooien bij mijn weten. Dan nemen ze eerst contact op met jullie en kan je na bijbetaling de as in de algemene nis van het crematorium laten staan.

https://youtu.be/DYTjEQuSem
Oh dat is wel heel mooi ja O+ Zijn dat bloemen die aan het eind omhoog komen?

Wat zijn hier dan de kosten van?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 18 oktober 2020 @ 00:41:22 #53
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_195705149
Nikki sterkte.

[ Bericht 97% gewijzigd door Books1 op 18-10-2020 01:05:42 ]
If you can dream it, you can do it...
pi_195706899
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:31 schreef MaJo het volgende:
Grafrechten, goeie reminder dat we nog steeds moeten beslissen wat we met de as van mijn schoonmoeder gaan doen :@ we hebben de beslissing met een jaar uitgesteld maar de tijd gaat snel en voor je het weet strooien ze het uit.

Iemand nog mooie ideeën over uitstrooien van as?
Ik heb een heel kleine beetje as in een asring (moeder en zusje ook).
Er ligt nog een klein zakje jn de kluis, mochten er kinderen nog iets willen.
Verder is de as van mijn vader verstrooid bij het voetbalveld, op de plek waar hij altijd stond. We hebben er een mooie plant op gezet en er ligt een gegraveerde kei
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 18 oktober 2020 @ 08:33:20 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195707208
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 00:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh dat is wel heel mooi ja O+ Zijn dat bloemen die aan het eind omhoog komen?

Wat zijn hier dan de kosten van?
Ja, je strooit de as in dat bootje en deze mensen hebben ee bloemen op gelegd ook.

Het bootje kost rond de 350 euro. Ze worden, dacht ik, handgemaakt.
  Manager PR/Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 09:35:52 #56
269689 crew  Viv
pi_195707711
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 08:33 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, je strooit de as in dat bootje en deze mensen hebben ee bloemen op gelegd ook.

Ik vind 'm mooi! O+ En qua kosten vind ik het wel meevallen eigenlijk. Er zal wel flink wat research in gezeten hebben om dat bootje op een waardige manier te laten zinken (niet te snel, niet te langzaam, niet opzij omkiepen).

Mijn vader heeft altijd gezegd dat hij een zeemansgraf wil, en dan niet de variant waarbij je een kist overboord schuift, maar door de kist op een bootje te zetten en dat richting open zee te laten koersen, waar het ten onder zal gaan. Ik zal hem dit eens voorstellen als alternatief. ;)
  zondag 18 oktober 2020 @ 10:04:12 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195707975
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:45 schreef BE het volgende:

Heel mooi!
  zondag 18 oktober 2020 @ 10:07:03 #58
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195708006
Super mooi BE!

Zijn er eigenlijk nog veel regels verbonden aan het verstrooien / zinken van as? Mag dat overal?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_195708203
Wauw BE dit is echt heel mooi! O+

Qua kosten vind ik het eerlijkgezegd ook wel meevallen. Zeker omdat je er zo'n mooie herinnering aan overhoudt als familie. O+
pi_195708278
quote:

[..]

Ik vind dat wel mooi en qua kosten nog wel acceptabel.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 11:32:12 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195709391
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 06:50 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik heb een heel kleine beetje as in een asring (moeder en zusje ook).
Er ligt nog een klein zakje jn de kluis, mochten er kinderen nog iets willen.
Verder is de as van mijn vader verstrooid bij het voetbalveld, op de plek waar hij altijd stond. We hebben er een mooie plant op gezet en er ligt een gegraveerde kei
Wij zaten ook te denken aan een plek die voor haar belangrijk was en we kwamen uit op 3 plekken waar ze gewoond heeft: Spanje, Frankrijk en Nederland. Maar dat is logistiek weer lastig. Bovendien mag je as niet zomaar overal uitstrooien helaas.
quote:

[..]

Het is fiks aan de prijs maar voor een laatste mooie herinnering vind ik het wel te doen :)
pi_195709518
Jeetje F_R wat ontzettend naar zeg!

Ik zal eens bij mijn moeder informeren over het graf van mijn vader. Zijn urn is begraven op een supermooie plek onder een boom. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er vrijwel nooit kom. Mijn moeder wel elke week, maar ja heel cliche, ik herinner mijn vader zonder het graf te bezoeken zeg maar.
Sowieso denk ik sinds we kinderen hebben bijna dagelijks aan hem, ik lijk nogal veel op hem namelijk zeker als ouder.

Hier een rustige hangerige zondag, alhoewel ik net wel 2 jaar administratie heb weggewerkt. Dat donderen we al 2 jaar in de kast en kijken er niet meer naar om. Varieert van facturen inclusief garantie van het nieuwe riool tot verzekeringspolissen. Alles weer gesorteerd in mappen en de kast is leeeeeeeg :@

En nu ga ik eens nadenken over een Corona proof uitje met B morgen. We gaan met zijn 2tjes iets doen, even nadenken wat leuk en handig is nu.
pi_195709656
We kijken hier al de hele morgen tekenfilms samen.
Super leuk maar als het eind van de dag is, voelt het toch als een beetje nutteloos ofzo. :')

@exode Het is een flinke klus, dat opruimen maar wat is het heerlijk als je eenmaal op dreef bent en je resultaat ziet. Goed gedaan. :Y
Ik vind opruimen/wegdoen eigenlijk heerlijk maar toch lukt het mij moeilijk lekker doe te werken. Kinderen hè. :P

Daarbij: er zijn spullen die ik met mijn man moet overleggen dus bij heel veel dingen schiet het niet op. :{
pi_195709693
Wat leuk zo'n bootje! Ik wil wel uitgestrooid achter de zeedijk bij mijn ouders. Weet wel dat het met iemand zonder toestemming is gedaan. Dat zie ik mijn man ook wel doen >:)

Hier zit de herfstvakantie er bijna op. Jongste alleen nog studiedag morgen. Gisteren een muur geverfd, dus nu alles weer op zijn plek zetten. Ondertussen puin ruimen. (Is lange muur, met keukenkasten en dressoir, genoeg rommel).

En dan beginnen we weer even met een verse start. Alles is weer soort van rustig na het overlijden van schoonvader. Beetje het gevoel alsof het schooljaar nu echt start. Maar ik had vroeger al in mijn rapport staan dat ik altijd tot de herfstvakantie nodig had om te wennen aan het nieuwe schooljaar, 6 weken af, 6 weken op :P
pi_195709708
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:40 schreef exode het volgende:
En nu ga ik eens nadenken over een Corona proof uitje met B morgen. We gaan met zijn 2tjes iets doen, even nadenken wat leuk en handig is nu.
Er is nu een herfstspeurtocht voor kinderen in de Botanische Tuinen van Utrecht. Ga ik volgende week misschien ook doen met de kinderen, lekker in de buitenlucht.
pi_195709764
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:51 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Er is nu een herfstspeurtocht voor kinderen in de Botanische Tuinen van Utrecht. Ga ik volgende week misschien ook doen met de kinderen, lekker in de buitenlucht.
Oh dat is ook leuk, volgens mij hebben ze ook een speurtocht bij Kasteel de Haar, ik ga ze beide eens bekijken.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 12:24:38 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195710234
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:40 schreef exode het volgende:
Jeetje F_R wat ontzettend naar zeg!

Ik zal eens bij mijn moeder informeren over het graf van mijn vader. Zijn urn is begraven op een supermooie plek onder een boom. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er vrijwel nooit kom. Mijn moeder wel elke week, maar ja heel cliche, ik herinner mijn vader zonder het graf te bezoeken zeg maar.
Sowieso denk ik sinds we kinderen hebben bijna dagelijks aan hem, ik lijk nogal veel op hem namelijk zeker als ouder.

Hier een rustige hangerige zondag, alhoewel ik net wel 2 jaar administratie heb weggewerkt. Dat donderen we al 2 jaar in de kast en kijken er niet meer naar om. Varieert van facturen inclusief garantie van het nieuwe riool tot verzekeringspolissen. Alles weer gesorteerd in mappen en de kast is leeeeeeeg :@

Goed bezig! Mijn moeder komt vandaag weer helpen met opruimen, als het goed is is ons huis dan écht aan kant voor als de baby komt O+
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:05:18 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195711104
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 09:35 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik vind 'm mooi! O+ En qua kosten vind ik het wel meevallen eigenlijk. Er zal wel flink wat research in gezeten hebben om dat bootje op een waardige manier te laten zinken (niet te snel, niet te langzaam, niet opzij omkiepen).

Mijn vader heeft altijd gezegd dat hij een zeemansgraf wil, en dan niet de variant waarbij je een kist overboord schuift, maar door de kist op een bootje te zetten en dat richting open zee te laten koersen, waar het ten onder zal gaan. Ik zal hem dit eens voorstellen als alternatief. ;)
Dat is zeker zo hoor. Ze hebben heel veel verschillende dingen geprobeerd.
Maar tegenover 'verstrooien in de natuur' vind ik het een behoorlijke extra kostenpost.

Maar ik vind het zo ontroerend mooi! O+ Dit zou ik zelf ook wel willen. :Y
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:05:50 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195711120
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:07 schreef Barreltje het volgende:
Super mooi BE!

Zijn er eigenlijk nog veel regels verbonden aan het verstrooien / zinken van as? Mag dat overal?
Je moet in principe toestemming vragen aan de eigenaar van de grond of het water.
Maar dat doet volgens mij vrijwel niemand.
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:06:13 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195711133
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:05 schreef BE het volgende:

[..]

Dat is zeker zo hoor. Ze hebben heel veel verschillende dingen geprobeerd.
Maar tegenover 'verstrooien in de natuur' vind ik het een behoorlijke extra kostenpost.

Maar ik vind het zo ontroerend mooi! O+
Maar mag het?
Verstrooien mag toch ook niet overal?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:07:23 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195711148
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar mag het?
Verstrooien mag toch ook niet overal?
Met toestemming van de beheerder van het water mag het wel.
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:08:57 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195711179
Hier een hangdag. De jongens wilden vannacht in de woonkamer slapen en dan de hele nacht wakker blijven. Is niet helemaal gelukt maar jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe gezellig ze nu zijn. :') :X
Had ik ze ook van te voren al gezegd: een keer, en daarna nooit meer!

Kind1 zit te diamond painten tegenover me en Kind2 is aan het lego-en op zolder.
Wapenstilstand dus voorlopig. ;)
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:09:58 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195711201
Oi... sterkte vandaag!
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:10:44 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195711219
Wij gaan een spelletje Scrabble spelen :W
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 13:23:12 #75
269689 crew  Viv
pi_195711506
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:05 schreef BE het volgende:
Maar ik vind het zo ontroerend mooi! O+ Dit zou ik zelf ook wel willen. :Y
Het is ook extra mooi als het echt past bij het leven van diegene. :Y Mijn vader roeide in zijn studententijd op topniveau, als gezin brachten we al onze zomervakanties door op onze zeilboot, en nu als pensionado vaart hij met mijn moeder over de binnenwateren met een eigen sleepboot. :D
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:28:19 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195711606
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:23 schreef Viv het volgende:

[..]

Het is ook extra mooi als het echt past bij het leven van diegene. :Y Mijn vader roeide in zijn studententijd op topniveau, als gezin brachten we al onze zomervakanties door op onze zeilboot, en nu als pensionado vaart hij met mijn moeder over de binnenwateren met een eigen sleepboot. :D
Ja precies, prachtig dan!
Een vriendin van mij heeft deze gekozen voor haar schoonvader (samen met haar man en schoonmoeder). Hij wilde in de waddenzee uitgestrooid worden, dan is dit natuurlijk prachtig. :Y
pi_195711625
Ah fijn MaJo, wij zijn best wel sloddervossen hier in huis en een klein huis maakt het optisch nog erger. Vooral de tafel ligt vaak lekker vol zeg maar....

Inmiddels is B boven een Lego challenge van de Lego world week aan het doen, Juul slaapt en ik maar eens douchen :+ Vriendin gaat zo met B Mario Party op de Wii doen. Ik houd van dit soort zondagen O+

We kregen net trouwens een briefje in de bus of we ons huis willen verkopen. Even de buren en overbuurvrouw geAppt die hebben het briefje niet gehad. Zou 150% van de de waarde een goede start van de onderhandeling zijn? ;) Echt niet dat we gaan verkopen, we zijn nog steeds verliefd op ons huisje, met al zijn gebreken en nadelen, net een relatie. _O-
  zondag 18 oktober 2020 @ 17:33:25 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195717287
Vraagje aan de mensen in regio's die daar aan doen: gaat bij jullie dit jaar Sint Maarten lopen door?
Wij wonen in een katholiek dorp en hier kenden ze het niet, dus ben ik het zelf gaan organiseren in onze straat. Eerste keer liep ik alleen met onze kinderen en één buurjongetje. Jaar erop liepen er vier groepjes. Dit jaar was het plan het nog weer iets groter te organiseren, maar ik twijfel ivm het zingen, en ik neig naar overslaan.
KuikenGuppy
pi_195717413
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:33 schreef Burdie het volgende:
Vraagje aan de mensen in regio's die daar aan doen: gaat bij jullie dit jaar Sint Maarten lopen door?
Wij wonen in een katholiek dorp en hier kenden ze het niet, dus ben ik het zelf gaan organiseren in onze straat. Eerste keer liep ik alleen met onze kinderen en één buurjongetje. Jaar erop liepen er vier groepjes. Dit jaar was het plan het nog weer iets groter te organiseren, maar ik twijfel ivm het zingen, en ik neig naar overslaan.
Hier wel. Staat ook op RIVM dat het kan/mag mits ouders afstand houden en er voorverpakt snoep gegeven wordt O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_195717873
quote:
12s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:08 schreef BE het volgende:
Hier een hangdag. De jongens wilden vannacht in de woonkamer slapen en dan de hele nacht wakker blijven. Is niet helemaal gelukt maar jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe gezellig ze nu zijn. :') :X
Had ik ze ook van te voren al gezegd: een keer, en daarna nooit meer!

Kind1 zit te diamond painten tegenover me en Kind2 is aan het lego-en op zolder.
Wapenstilstand dus voorlopig. ;)
Oh joy

Ik kan niet wachten tot we weer een echte pyjama hangdag kunnen doen.
Vanmorgen vroeg de meuk uit de woonkamer/keuken naar de schuur gebracht.
Toen taart bij mijn moeder voor A's verjaardag. Thuis e.e.a gedaan en toen last minute naar Alexandrium om een bank te bestellen.

En omdat we niet kunnen uit eten staat de tafel nu vol sushi 🍣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_195718083
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:33 schreef Burdie het volgende:
Ik zou overslaan. Snoepjes uit een bak pakken waar al een heleboel andere kinderen aangezeten hebben klinkt niet echt als een goed plan, ook niet als de snoepjes verpakt zijn. :@
Wij vieren geen Sint Maarten maar wel ieder jaar een vrij uitbundige Halloween tocht en die is ook afgelast. Als het wel door zou gaan dan zouden wij niet meedoen dit jaar om bovengenoemde reden.
pi_195718184
Wij organiseren een piepklein feestje in de tuin met kinderen uit de klas. Muziek aan, beetje versieren en een zakje snoepjes aan het einde. Wel zo leuk (ik houd sowieso niet van snoepjes bedelen met Halloween), en meer corona-proof.
pi_195718901
Ik denk dat we net als vorig jaar alleen snoep uitdelen. Jongste is toch kieskeurig en dat uitzoeken/graaien vond ik al niet zo geweldig. Nu mogen ze zelf snoep uitkiezen(stuur dit jaar wel op verpakt). Ze delen uit, en de rest is voor hun :P
pi_195718917
Wij slaan sint maarten over dit jaar.
*poef* nu is het weg
pi_195719331
Wij ook, kind snapt mijn beweegredenen. Hij mag dit jaar ook uitdelen, voorgaande jaren waren we zelf telkens op pad.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_195719380
Einde van de middag de kinderen nog maar even uitgelaten in het park, er moest nog wat energie uit. Wat renspelletjes gedaan maar de oudste is nog steeds boven aan het klieren en wilt niet slapen.

St Maarten en Halloween slaan wij elk jaar over nog dus ook dit jaar.

Ik bedacht me net ineens dat het volgende week ook weer een drukke week wordt met genoeg gedoe. Schoorsteen wordt met een camera gecheckt, er worden voorzetwandjes geplaatst en 1 plafond geïsoleerd en de auto moet een APK en grote beurt. In 3 dagen tijd ook, wij zijn echt zo goed in plannen. :+
pi_195719459
@exode ik zag op tv een reclame voor Lego masters Junior editie langskomen. Is dat niet iets voor jouw B? Geen idee of 'ie de goeie leeftijd heeft en het überhaupt iets is wat jullie zouden willen hoor, maar moest meteen aan jullie denken toen ik het zag :)
pi_195719513
Ik weet eigenlijk niet voor welke leeftijd dat is vlindertje. B is een heerlijke fantasierijke bouwer, die van alles verzint en erover kan vertellen, maar wat niet echt master material is zeg maar.
Wie weet over een paar jaar :D
pi_195719514
Sint Maarten is toch 90% voorverpakt snoep? Ik vond losse snoepjes voor corona ook al ranzig :X maar dat was de afgelopen jaren echt maar weinig. Mochten ze hier wel komen dan zet ik de bak wel buiten, kunnen ze zelf pakken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_195719931
Oh en een hoop ophef hier in de wijk ineens, was mij ontgaan met verderop gaat een meubelfabriek met showroom en kantoor gebouwd worden. Letterlijk in de achtertuin van een huis en de nieuwe eigenaar heeft meteen de oude loodsen die daar nog achter stonden gekocht. Omdat die loodsen als bestemming bedrijf hebben, is de vergunning verleend. Midden tussen de huizen en buitenplaatsen uit de 19e eeuw en verder rond 1925 komt nu een fabriek van 8 meter hoog....echt hoe krijg je het verzonnen. Bedrijf heeft 30 medewerkers en op het terrein komen 8 parkeerplaatsen....uhm....en er zijn al enorm veel parkeerproblemen hier. Daarnaast zijn het ouderwetse, smalle lanen waar amper vrachtwagens doorheen konden, sterker nog de busroute mocht absoluut niet door die straat heen van de gemeente vanwege gevaarlijk in zo'n smalle straat.

Wij gaan er zelf geen last van krijgen, daarvoor is het net te ver weg van ons huis, maar dit is toch bizar? Er zijn dus mensen die dadelijk amper meer zon in hun tuin hebben. Bezwaren zijn totnogtoe verworpen want aan alle eisen wordt voldaan. Uh wat?

Ik ben echt flabbergasten, ook dat ik dus weer eens wat gemist blijk te hebben. Ik dacht namelijk dat daar huizen gebouwd zouden gaan worden. Toch de buurtkrantjes maar eens gaan lezen. 8-)
pi_195719974
Dat klinkt als iets wat goed voor de Raad van State aangevochten kan worden @exode . Spannend wel! ;)
pi_195720011
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:29 schreef lunapuella het volgende:
Dat klinkt als iets wat goed voor de Raad van State aangevochten kan worden @:exode . Spannend wel! ;)
Gaat vast nog heel wat staartjes krijgen, die mensen die er omheen wonen, hebben allemaal behoorlijk wat geld. Het is de duurste laan van het dorp, met daarbij behorende mensen.
pi_195720093
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
Sint Maarten is toch 90% voorverpakt snoep? Ik vond losse snoepjes voor corona ook al ranzig :X maar dat was de afgelopen jaren echt maar weinig. Mochten ze hier wel komen dan zet ik de bak wel buiten, kunnen ze zelf pakken.
Vast wel, het gaat mij om de vele contacten die m'n zoon dan heeft per huis. Er lopen hier best veel kinderen elk jaar.
Ik heb dan liever dan er 20 bij ons aan de deur komen dan dat mijn zoon 100 huizen bij langs gaat waar óók bij elk huis al 20 zijn geweest ;)
pi_195720193
quote:
81s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:35 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Vast wel, het gaat mij om de vele contacten die m'n zoon dan heeft per huis. Er lopen hier best veel kinderen elk jaar.
Ik heb dan liever dan er 20 bij ons aan de deur komen dan dat mijn zoon 100 huizen bij langs gaat waar óók bij elk huis al 20 zijn geweest ;)
+1 dit moeten we gewoon in de huidige situatie helemaal niet willen/doen met zijn allen. Volgend jaar weer een nieuwe kans. :Y
  zondag 18 oktober 2020 @ 20:42:59 #95
244125 laziness
pi_195720222
Halloween hier in de wijk werd steeds groter en dat is dit jaar afgelast. Lijkt me de enige logische beslissing die gemaakt kon worden :Y
pi_195730821
Ze maken bij ons op school geen lampions, tenzij er expliciet om gevraagd wordt door de kinderen zelf.
Ik twijfel ontzettend over Sint Maarten. Hebben we ook al met de jongste besproken, die zei als ze dan snoepjes van ons kreeg dat ze niet hoefde te lopen, misschien vind ik dat nog wel een goede deal.
Ik denk dat we het uitdelen aan de deur dan ook maar skippen voor dit jaar.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 15:47:25 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195730870
Wat lief dat iedereen voor mijn moeders verjaardag de deuren langsgaat om te zingen O+ Dat dacht ik dus als kind :D

Ik vind Halloween nog wel een leuke geboortedatum voor ons kind aangezien we grote Amerika fans zijn O+
pi_195732706
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:06 schreef F_r het volgende:

[..]

Laat ook maar.....

[ Bericht 5% gewijzigd door McLaura op 19-10-2020 17:52:01 (#zinloos) ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 19 oktober 2020 @ 18:01:26 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195732923
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195733103
  maandag 19 oktober 2020 @ 18:44:52 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195733781
Onderscheid tussen de broer van je partner en de partner van je broer of zus zou op zich wel handig zijn.

Maar dat geldt ook voor het woord neef. Wel vreemd dat dat gebruikt voor de kinderen van je oom/tante. Maar ook voor de de kinderen van je broer/zus.
  maandag 19 oktober 2020 @ 18:46:20 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
  maandag 19 oktober 2020 @ 19:18:26 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195734311
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:44 schreef amaranta het volgende:
Onderscheid tussen de broer van je partner en de partner van je broer of zus zou op zich wel handig zijn.

Maar dat geldt ook voor het woord neef. Wel vreemd dat dat gebruikt voor de kinderen van je oom/tante. Maar ook voor de de kinderen van je broer/zus.
En dan hebben we nog de partner van de broer of zus van je eigen partner.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 oktober 2020 @ 19:19:18 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195734322
quote:
Maar geen standaardtaal.
En dan het woord voor een nicht nog.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 19:20:01 #105
269689 crew  Viv
pi_195734332
quote:
Ik kwam laatst het tenenkrommende "tantezegger" tegen. :')
  maandag 19 oktober 2020 @ 19:22:54 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195734386
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:20 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik kwam laatst het tenenkrommende "tantezegger" tegen. :')
Ik noem de kinderen van mijn zusje mijn neefjes.

Mijn neven noemde ik vroeger wel neefjes, maar dat was vooral omdat ik de oudste van de kleinkinderen ben en zij toen niet alleen jonger waren maar ook kleiner (en inmiddels zijn ze ruim 2 meter) :')
Aan die kant, aan de andere kant heb ik die ene neef altijd gewoon een neef genoemd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195735025
quote:

In het Zweeds en Noors doen ze dat. zelfs naar opa en oma van vaders en moeders kant. Opa van vaderskant is letterlijk vadersvader en van moederskant dan moedersvader. Ik vind dat leuk... O+

Vicky: tantezegger is in ieder geval een friesisme...
pi_195735199
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

In het Zweeds en Noors doen ze dat. zelfs naar opa en oma van vaders en moeders kant. Opa van vaderskant is letterlijk vadersvader en van moederskant dan moedersvader. Ik vind dat leuk... O+

Tantezegger wordt door een collega van mij toch ook veel gebruikt. En zij spreekt alleen Brabants (al zegt ze het zelf) :P

Maar ik krijg er ook altijd wel wat rillingen van :')
  maandag 19 oktober 2020 @ 20:14:42 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195735732
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan hebben we nog de partner van de broer of zus van je eigen partner.
Ook nog ja
  maandag 19 oktober 2020 @ 20:15:43 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195735756
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar geen standaardtaal.
En dan het woord voor een nicht nog.
Kozine 🤣
  maandag 19 oktober 2020 @ 20:16:10 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195735764
quote:

[..]

Cool
pi_195736323
Ik noem de man van mijn zus gewoon ‘Martin’. :+

Ik heb het nooit over zwager maar gewoon schoonbroer.

Maar goed: de ouders van mijn man zijn voor mijn kinderen geen opa en oma maar ‘Aji’ en ‘Aja’.
Opa en oma van vaders kant dus.
Zijn zus heeft ook kinderen. Die noemen dezelfde opa en oma ‘Nani’ en ‘Nana’. :P
pi_195736354
quote:

[..]

Huh.. wat heb ik hiermee van doen??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_195736381
We waren trouwens met mijn ouders en de 2 kinderen (mijn man was niet nee dus 3 volwassenen) naar de Beekse Bergen geweest.
Leuk, prima ‘coronaproof’ te doen maar ik miste wel de binnenverblijven, voedingsmomenten en de normale informatiestandjes waar weleens zo’n parkmedewerker bij staat.
Sterker nog: behalve bij de speeltuinen en afhaal-eethoeken, heb ik amper personeel gezien.
  Manager PR/Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 20:48:27 #115
269689 crew  Viv
pi_195736407
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:46 schreef Vicky het volgende:

[..]

Huh.. wat heb ik hiermee van doen??
Was aan mij gericht waarschijnlijk. ;)
  maandag 19 oktober 2020 @ 20:53:57 #116
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195736518
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:43 schreef vencodark het volgende:
Ik noem de man van mijn zus gewoon ‘Martin’. :+

Ik heb het nooit over zwager maar gewoon schoonbroer

Maar goed: de ouders van mijn man zijn voor mijn kinderen geen opa en oma maar ‘Aji’ en ‘Aja’.
Opa en oma van vaders kant dus.
Zijn zus heeft ook kinderen. Die noemen dezelfde opa en oma ‘Nani’ en ‘Nana’. :P
Ja, maar dat woord bestaat dus niet. Dus....
:P

Mijn kinderen noemen mijn ouders bij hun voornaam. Zonder opa of oma. Dus gewoon Jan en Truus.
En de moeder van mijn man noemen ze wel oma voornaam.
pi_195736591
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:48 schreef Viv het volgende:

[..]

Was aan mij gericht waarschijnlijk. ;)
With, Ja, denk ik ook. Pfff, lange dag...
  maandag 19 oktober 2020 @ 20:59:06 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195736629
quote:

[..]

Ik noem de ouders van mijn moeder ook mijn moeders vader en mijn moeders moeder, en haar broer mijn moeders broer.

Aan vaderskant noem ik hen wel opa/oma/oom.

Maar... mijn moeders vader overleed 10 jaar voor ik geboren werd, haar moeder 3 weken en haar broer zes maanden nadat ik geboren was, ik heb ze dus nooit gekend, en in het geval van haar broer niet bewust, we staan wel samen op een foto.

Edit: dat laatste geloof ik tenminste, maar het staat me bij dat dat een foto van mijn doop zou zijn en als ik de datum daarvan goed onthouden heb kan dat niet.
Ik kijk nog eens als ik de fotoboeken weer heb (die staan in de opslag).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195736780
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja, maar dat woord bestaat dus niet. Dus....
:P

Mijn kinderen noemen mijn ouders bij hun voornaam. Zonder opa of oma. Dus gewoon Jan en Truus.
En de moeder van mijn man noemen ze wel oma voornaam.
Oh, ik begreep uit die eerdere link van wel.
Oh wel. :P
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:10:36 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195736926
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh, ik begreep uit die eerdere link van wel.
Oh wel. :P
8-) :7
  maandag 19 oktober 2020 @ 21:47:36 #121
244125 laziness
pi_195737616
Ik vind schoonbroer raar klinken en gebruik het nooit. Sterker nog ik ken het woord pas sinds amaranta het jaren geleden hier al noemde :D

De Engelse taal maakt ook onderscheid met cousin en nephew/niece. Een gemis dat Nederlands dat niet doet wat mij betreft.

Tantezeggertje lees ik hier op fok! ook wel eens. Tenenkrommend :X

/duit in het zakje
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 21:48:37 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195737642
Het zou inderdaad handig zijn als je het onderscheid hebt zoals in het Engels: nephew en niece voor kinderen van je broer/zus en cousin voor neven en nichten van je ooms/tantes.

Zwager gebruik ik ook niet, gewoon de voornamen zelf. Mijn ene zwager noemt mij zus, dat vind ik ook wel schattig O+
pi_195737798
Ik noem mijn zwager ook niet “zwager”, maar als ik het over een van hen heb tegen niet-familie noem ik ze wel mijn zwager. Die mensen hebben geen idee anders wie Pietje is.

Mijn schoonouders noem ik gewoon bij hun naam, voor mijn kinderen is dat bijv opa ‘Pietje’

En mijn eigen nichten (kinderen van mijn tantes) spreek ik al jaren niet meer. In mijn hoofd is het dus als je als kind over neefjes/nichtjes praat altijd het kind van je tante, maar als je daar als volwassene over praat dan bedoel je standaard de kinderen van broer of zus.
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:07:10 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195738087
Ik vroeg net aan mijn man. Wat is jouw broer van mij? Hij antwoordde “schoonbroer”
En vanaf de achterbank riep mijn zoon. Hij is jouw zwaaaaaaager! Dat heb ik bij taal geleerd.

In mijn omgeving gebruikt ook iedereen schoonbroer.
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:09:30 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195738126
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:07 schreef amaranta het volgende:
Ik vroeg net aan mijn man. Wat is jouw broer van mij? Hij antwoordde “schoonbroer”
En vanaf de achterbank riep mijn zoon. Hij is jouw zwaaaaaaager! Dat heb ik bij taal geleerd.

Brabo daggederzijt! (ik geloof dat ze 't in Limburg ook gebruiken trouwens).
in de haak.
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:10:53 #126
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195738143
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 21:47 schreef laziness het volgende:
Ik vind schoonbroer raar klinken en gebruik het nooit. Sterker nog ik ken het woord pas sinds amaranta het jaren geleden hier al noemde :D

De Engelse taal maakt ook onderscheid met cousin en nephew/niece. Een gemis dat Nederlands dat niet doet wat mij betreft.

Tantezeggertje lees ik hier op fok! ook wel eens. Tenenkrommend :X

/duit in het zakje
als je het vanuit het fries kent is het juist weer schattig. :) (tantesizzer). O+
in de haak.
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:11:29 #127
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195738155
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:09 schreef trui het volgende:

[..]

3x raden waar die mensen uit mijn omgeving vandaan komen
pi_195738242
quote:

[..]

Niet alle Brabo’s generaliseren alsjeblieft... ik heb nog nooit van schoonbroer gehoord!
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:18:18 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_195738280
Ik zag vandaag op de Facebook van prenatal een baby die Dies Brak heette. Da's in elk geval ginne brabo gok ik zo
:')
disclaimer
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:23:04 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195738365
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:16 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Niet alle Brabo’s generaliseren alsjeblieft... ik heb nog nooit van schoonbroer gehoord!
oops, sorry! :P
in de haak.
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:23:25 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195738374
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:18 schreef SQ het volgende:
Ik zag vandaag op de Facebook van prenatal een baby die Dies Brak heette. Da's in elk geval ginne brabo gok ik zo
:D
in de haak.
  Licht Ontvlambaar maandag 19 oktober 2020 @ 22:31:11 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_195738508
quote:

[..]

Schoonbroerzegger hier, zwager vind ik maar een raar woord :P
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:48:18 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195738836
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:10 schreef trui het volgende:

[..]

als je het vanuit het fries kent is het juist weer schattig. :) (tantesizzer). O+
Ik heb een Friese schoonfamilie. We hebben zo ongeveer 10 slabbers/rompers/insert merchandise in de kast liggen met daarop "pakesizzer" of "beppesizzer" uit Max' babytijd :') Ik vind het overigens heel lief klinken wel (zoals veel Friese woorden overigens).

Schoonbroer ken ik niet. Maar ik heb er weinig last van als iemand het gebruikt.
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:56:35 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195739022
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:48 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik heb een Friese schoonfamilie. We hebben zo ongeveer 10 slabbers/rompers/insert merchandise in de kast liggen met daarop "pakesizzer" of "beppesizzer" uit Max' babytijd :') Ik vind het overigens heel lief klinken wel (zoals veel Friese woorden overigens).

Schoonbroer ken ik niet. Maar ik heb er weinig last van als iemand het gebruikt.
Wij zochten in de klas laatst het woord slabber op. En dat is dus een haring vang boot
https://www.encyclo.nl/begrip/Slabber

Zo’n lap is dus een slab (of slabbetje?)
pi_195739058
quote:

[..]

(ik geloof dat ze 't in Limburg ook gebruiken trouwens).
:Y
  maandag 19 oktober 2020 @ 23:00:22 #136
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195739100
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij zochten in de klas laatst het woord slabber op. En dat is dus een haring vang boot

https://www.encyclo.nl/begrip/Slabbetje ;)
  maandag 19 oktober 2020 @ 23:03:32 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195739163
quote:
Die hit kregen we niet toen we het woord opzochten.
Dan kom ik er na de vakantie bij de kinderen op terug.

Edit: Ik ben duidelijk moe.

We zochten op het woord slabber.
pi_195739177
quote:

[..]

:Y
Ik heb pas geleerd zwager te zeggen toen ik ging studeren. Werd wat minder raar van opgekeken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_195739322
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:07 schreef amaranta het volgende:

Brabanders unit! De broer van mijn vriend is getrouwd met een man, die noem ik dus mijn schoonbroers. Dat moet ik altijd uitleggen, als ik vertel dat we naar mijn schoonbroers gaan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 23:15:53 #140
269689 crew  Viv
pi_195739430
Ik ben opgegroeid (in 040, met vader uit Maastricht) met de term schoonbroer. Zelf gebruik ik schoonbroer én zwager liever niet, omdat het onduidelijke termen zijn (broer van partner, of partner van broer/zus, of wat @LeSage daar zegt :D ). Ik zeg dan liever gewoon "de vriend van mijn zus".
quote:
een haring vang boot
Met 2 spaties ja? :+
  maandag 19 oktober 2020 @ 23:17:59 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195739469
quote:

[..]

Was dat nav de Hennie Haan Trofee ergens deze week?
  maandag 19 oktober 2020 @ 23:33:59 #142
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195739804
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:15 schreef Viv het volgende:
Ik ben opgegroeid (in 040, met vader uit Maastricht) met de term schoonbroer. Zelf gebruik ik schoonbroer én zwager liever niet, omdat het onduidelijke termen zijn (broer van partner, of partner van broer/zus, of wat @:LeSage daar zegt :D ). Ik zeg dan liever gewoon "de vriend van mijn zus".
[..]

Met 2 spaties ja? :+
Nee, maar mijn telefoon maakt er anders andere woorden van.
  maandag 19 oktober 2020 @ 23:36:54 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195739861
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:17 schreef BE het volgende:

[..]

Was dat nav de Hennie Haan Trofee ergens deze week?
Nee, we wilden gewoon weten of zo’n “neklap” een slab of slabber heette.
Ikzelf dacht slab of slabbetje, en sommige kinderen dachten slabber. Dus toen zijn we dat gaan opzoeken in een papieren woordenboek en daarna op Google.
pi_195740076
Ik vind ‘slabber’. Maar dat zal wel weer Brabants zijn :s)

Hennie Haan doet me denken aan het liedje van Hendrik Haan uit Koog aan de Zaan (van ‘ja zuster, nee zuster’). Van de week tijdens de persconferentie zei iemand: ‘Dan gaan we dweilen, terwijl iemand de kraan open heeft laten staan.’
Mijm zat helemaal niet op de tv te letten, dachten wij, maar hij zette meteen het liedje in :D
pi_195740338
Annie MG O+
Onze favoriet in di huis van haar is Lodewijk.
pi_195742051
Doet mij denken dat ik als puber opgegroeid boven de rivieren op een kindje paste die onder de rivieren woonde.
Huilen om een tut, ik maar proberen en zoeken wat dat was.
Was nog voordat je dat ff opzocht op google. En geen "handleiding" meegekregen.

Ik dus moeders gebeld, wilde dat kind een speentje. Zeg dat dan gewoon was mijn reactie.
Aan de andere kant van de lijn: _O-
pi_195742192
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:10 schreef trui het volgende:

[..]

Ja, dat klinkt veel beter.

Mijn kinderen hebben een opa&oma en een pake&beppe. Dat is ook wel handig.
pi_195742222
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:47 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Had ik vroeger ook!

Beppesizzer/pakesizzer vind ik ook zo schattig. Kleinkind bestaat denk ik niet in het Fries? Ja, bernsbern (kinderkind, voor de Hollanders ;)) maar dat hoor ik nooit.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_195742252
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:10 schreef LeSage het volgende:

[..]

Brabanders unit! De broer van mijn vriend is getrouwd met een man, die noem ik dus mijn schoonbroers. Dat moet ik altijd uitleggen, als ik vertel dat we naar mijn schoonbroers gaan.
Zo noemt mijn vrouw mijn broer en zijn man ook haar schoonbroers. Andersom zegt mijn zwager vast zijn schoonzussen :P
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_195742329
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

Had ik vroeger ook!

Beppesizzer/pakesizzer vind ik ook zo schattig. Kleinkind bestaat denk ik niet in het Fries? Ja, bernsbern (kinderkind, voor de Hollanders ;)) maar dat hoor ik nooit.
Klopt inderdaad, pake, beppe, tante (of moaike) en omkesizzer.

Bernsbern hoor ik ook nooit.
pi_195742331
Jeetje een hele zwager discussie gemist :D

Ik heb 5 zwagers, die ik in gesprekken noem bij de familieband (man van mijn zus, man van mijn schoonzus).

Wat hier wel 'apart' is, B en Juul noemen mijn familie oom en tante met voornaam, de kant van mijn vriendin is gewoon voornaam. Dat is zo gegroeid omdat aan mijn vriendins kant niemand tante of oom zegt. Ik vind het juist mooi om wel oom of tante te gebruiken, dat maakt de band voor mij net wat specialer.

Mijn nichtje van 18 die inmiddels boven me uit is gegroeid noem ik nog steeds nichtje. Ik heb verdomme haar luiers verschoond, die 'tje' gaat er echt niet af.

Oh en dat huis hier verderop wat helemaal was gerenoveerd, hangt qua verkoop op de technische keuring. Er is nogal uitgekomen (joh! >:) ) Benieuwd hoe het af gaat lopen.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:20:04 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195742385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 07:47 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Dat had ik vroeger ook altijd, heel handig inderdaad, nooit verwarring. :)
in de haak.
pi_195742484
Lytsbern hoor ik hier regelmatig :Y
pi_195743056
quote:
81s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:32 schreef Declan-Harp het volgende:
Lytsbern hoor ik hier regelmatig :Y
Die ken ik helemaal niet.. Maar er zijn nogal wat Friese dialecten.
pi_195743899
Ik hoor het beide, lytsbern en bernsbern! Grappig hoe dat binnen een toch wel kleine regio zo sterk kan verschillen!
pi_195743914
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 10:56 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik hoor het beide, lytsbern en bernsbern! Grappig hoe dat binnen een toch wel kleine regio zo sterk kan verschillen!
Betekent bernsbern kleinkind?
Dat heet barnebarn in het Noors :D Fries en Scandinavisch hebben veel gemeen heb ik het idee.
pi_195744176
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 10:58 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Dat heet barnebarn in het Noors :D Fries en Scandinavisch hebben veel gemeen heb ik het idee.
Klopt.

Ook leuk; Ik ga Fries praten als ik moe wordt. Ik woon 19 jaar in NL-gebied, maar die 19 jaar in Friesland blijven echt wel de moedertaal.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:48:03 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195744687
quote:
Ik zie daar ook "Babbe" als alternatief, terwijl ik dat alleen maar van "Malle Babbe" ken... dan ga je je toch afvragen hoe ze dan weer op die naam kwamen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:54:30 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195744787
Overigens klinkt "De vrouw van de broer van mijn man" veel verder weg dan "Mijn schoonzus", wat afstandelijker ook.
Vind ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:55:38 #160
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195744812
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:14 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Klopt.

Ook leuk; Ik ga Fries praten als ik moe wordt. Ik woon 19 jaar in NL-gebied, maar die 19 jaar in Friesland blijven echt wel de moedertaal.
Wat grappig. Mijn vriend, 23 jaar woonachtig in Friesland en op en top Fries opgevoed, woont nu 20 jaar in het boze westen. Geen woord Fries helaas. Had het fijn gevonden als Max er iets van meekreeg, maar het is toch echt heel lastig als je onderling de taal niet spreekt natuurlijk.

Nu krijgt hij het mee van pake en beppe, dat wel.
pi_195744866
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:54 schreef Leandra het volgende:
Overigens klinkt "De vrouw van de broer van mijn man" veel verder weg dan "Mijn schoonzus", wat afstandelijker ook.
Vind ik.
Klopt, maar het is wel meteen duidelijk :) B zit bij zijn nichtje in de klas. Mijn schoonzus is nogal aanwezig en actief ook op school. Ik zeg dus altijd schoonzus maar op 1 of andere manier wordt altijd doorgevraagd, dus dan maar de vrouw van mijn zwager. Meteen duidelijk wat de familieband is.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:01:38 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195744895
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:59 schreef exode het volgende:

[..]

Klopt, maar het is wel meteen duidelijk :) B zit bij zijn nichtje in de klas. Mijn schoonzus is nogal aanwezig en actief ook op school. Ik zeg dus altijd schoonzus maar op 1 of andere manier wordt altijd doorgevraagd, dus dan maar de vrouw van mijn zwager. Meteen duidelijk wat de familieband is.
Je schoonzus is meestal de vrouw van je zwager (of schoonzus) of broer, of zus.
Het zegt nog niets over wat je zwager van jou is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195744922
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je schoonzus is meestal de vrouw van je zwager (of schoonzus) of zus, of broer.
Het zegt nog niets over wat je zwager van jou is ;)
Als ik zeg 'Dat is mijn schoonzus.' krijg ik de vraag 'Oh is ze getrouwd met je broer?' Dan antwoord ik dus 'nee met de broer van mijn vriendin' of 'nee met mijn zwager.' Lijkt me vrij duidelijk :D En ja dit soort gesprekken heb ik vaker, we wonen in een dorp voor randstad begrippen, mijn zwager is aannemer en mijn schoonzus dus best wel aanwezig waardoor veel mensen hun kennen.

Het zou trouwens wel raar zijn als je vrouw van mijn zwager zegt als je je eigen zus bedoelt _O-
pi_195745162
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 08:14 schreef exode het volgende:
Jeetje een hele zwager discussie gemist :D

Ik heb 5 zwagers, die ik in gesprekken noem bij de familieband (man van mijn zus, man van mijn schoonzus).

Wat hier wel 'apart' is, B en Juul noemen mijn familie oom en tante met voornaam, de kant van mijn vriendin is gewoon voornaam. Dat is zo gegroeid omdat aan mijn vriendins kant niemand tante of oom zegt. Ik vind het juist mooi om wel oom of tante te gebruiken, dat maakt de band voor mij net wat specialer.

Mijn nichtje van 18 die inmiddels boven me uit is gegroeid noem ik nog steeds nichtje. Ik heb verdomme haar luiers verschoond, die 'tje' gaat er echt niet af.

Oh en dat huis hier verderop wat helemaal was gerenoveerd, hangt qua verkoop op de technische keuring. Er is nogal uitgekomen (joh! >:) ) Benieuwd hoe het af gaat lopen.
Hier zegt ook niemand tante Phaidra tegen mij (en andersom zeggen mijn kinderen geen tante X tegen mijn zussen). Ik werd tante toen ik 11 was, dat heeft er waarschijnlijk wel iets mee te maken. Een tante was in mijn ogen iemand van minstens 50, dat past in mijn hoofd gewoon niet zo _O-. Al zegt mijn oudste nichtje van 24 nu soms wel ‘heeee tanteeee’ :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:20:10 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195745215
Mijn neefje refereerde pas op Twitter wel naar mij met "tante", maar ik geloof niet dat hij het IRL ook doet :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:22:53 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195745266
Ik denk ook niet dat mijn kleinzoon (net 2) mijn jongste zoon (bijna 10) "oom" gaat noemen, terwijl er naar de (schoon)broers en (schoon)zussen van zijn moeder wel met "oom" en "tante" gerefereerd wordt.
Maar die waren dan ook allemaal al volwassen toen hij geboren werd, dat scheelt waarschijnlijk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195745345
quote:

[..]

Klopt.

Leuk idd :D

Als ik moe ben dan vernederlandst mijn Noors ook erg. En na een paar glaasjes wijn neem ik andermans dialect over :D

Kreeg ooit i. bederland te horen dat je wel kon horen dat ik al lang in Nederland woonde, en dat je bijna niet kon horen dat ik Noors was }:|
pi_195745495
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:55 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wat grappig. Mijn vriend, 23 jaar woonachtig in Friesland en op en top Fries opgevoed, woont nu 20 jaar in het boze westen. Geen woord Fries helaas. Had het fijn gevonden als Max er iets van meekreeg, maar het is toch echt heel lastig als je onderling de taal niet spreekt natuurlijk.

Mijn ouders praten NL tegen de kinderen. De jongens verstaan het wel, maar spreken niet. Komt ook omdat de taalontwikkeling van de oudste al niet geweldig was en het beter was om eerst 1 taal goed te kunnen :{

Mijn man probeert ook wel Fries te praten, als echte Hollander, dat is wel goed voor mijn humeur :D
pi_195745562
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 10:58 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Niet zo gek, Fries is door de Vickingen vanuit Engeland op weg naar Scandinavië naar NL gekomen, voor zover ik weet. Daarom lijken Fries en oud-Engels, maar ook Scandinavisch op elkaar..
pi_195745585
quote:

[..]

quote:

[..]

Ik ben geboren in Friesland, van 2 Friese ouders. Mijn ouders spraken NL met elkaar en Fries (vader) en Leeuwards (moeder) met hun familie. Ik begrijp Fries 100%, maar ik spreek 0%. Gekke situatie wel...
pi_195745614
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:27 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Leuk idd :D

Als ik moe ben dan vernederlandst mijn Noors ook erg. En na een paar glaasjes wijn neem ik andermans dialect over :D

Kreeg ooit i. bederland te horen dat je wel kon horen dat ik al lang in Nederland woonde, en dat je bijna niet kon horen dat ik Noors was }:|
Mijn voor en achternaam zijn heel erg Fries. Hier in België kan men dat niet echt plaatsen. Ik had een lange tekst gemaakt en daar een beschamende spelfout in gemaakt. Toen iemand dat meldde en ik daarop zei dat dat echt een stomme fout was kreeg ik te horen dat de tekst voor iemand die geen NL als moedertaal had wel erg goed was.... :o
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:49:05 #172
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195745667
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

[..]

Ik ben geboren in Friesland, van 2 Friese ouders. Mijn ouders spraken NL met elkaar en Fries (vader) en Leeuwards (moeder) met hun familie. Ik begrijp Fries 100%, maar ik spreek 0%. Gekke situatie wel...
grappig, ik kan het ook goed verstaan (mijn moeder is een Friezin), maar heb het ook nooit echt gesproken. Wel soms voor de lol, maar verder niet.
in de haak.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:49:50 #173
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195745680
quote:

[..]

Klopt.

Ah, dan begrijp ik je nick ook ineens wat beter! :)
in de haak.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:50:03 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195745683
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Mijn voor en achternaam zijn heel erg Fries. Hier in België kan men dat niet echt plaatsen. Ik had een lange tekst gemaakt en daar een beschamende spelfout in gemaakt. Toen iemand dat meldde en ik daarop zei dat dat echt een stomme fout was kreeg ik te horen dat de tekst voor iemand die geen NL als moedertaal had wel erg goed was.... :o
in de haak.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:51:30 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195745708
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:22 schreef Leandra het volgende:
Ik denk ook niet dat mijn kleinzoon (net 2) mijn jongste zoon (bijna 10) "oom" gaat noemen, terwijl er naar de (schoon)broers en (schoon)zussen van zijn moeder wel met "oom" en "tante" gerefereerd wordt.
Maar die waren dan ook allemaal al volwassen toen hij geboren werd, dat scheelt waarschijnlijk :D
Mijn jongste broertje werd ook al oom toen hij 7 jaar was. Niemand geloofde hem op school. :)
in de haak.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:52:21 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195745717
In het Spaans heb je ook overal een apart woord voor. Ook voor de schoonouders onderling (dus jouw ouders en zijn/haar ouders).
Maar ook voor schoondochter, schoonzoon, schoonbroer (:D ) en schoonzus.
En ook voor de verschillende varianten van neef/nicht.

Maar samengevat. Kunnen we stellen dat schoonbroer dus wel een bestaand woord is :7 ?
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:56:43 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195745767
Ik kreeg van de week een super grappig filmpje via whatsapp. Helaas in het Spaans, anders plaatste ik het hier. Maar ging over een man die trouwde met een weduwe. Haar vader kreeg een relatie met zijn dochter. Waardoor zijn dochter zijn stiefmoeder werd en die kreeg weer een kind wat dus zijn broer was maar tegelijkertijd ook zijn kleinzoon ofzoiets........ het werd alleen maar ingewikkelder.
Ik ga eens zoeken of er een soortgelijk filmpje op YouTube staat.

Edit: geen filmpje...wel deze...nauwelijks te volgen
quote:
married a widow who had a grown-up daughter. My father, who visited us quite often, fell in love with my stepdaughter and married her. Hence, my father became my son-in-law, and my stepdaughter became my mother. Some months later, my wife gave birth to a son, who became the brother-in-law of my father as well as my uncle. The wife of my father, that is my stepdaughter, also had a son. Thereby, I got a brother and at the same time a grandson. My wife is my grandmother, since she is my mother's mother. Hence, I am my wife's husband and at the same time her step-grandson, in other words, I am my own grandfather.
pi_195745933
Schoonbroer is misschien meer spreektaal dan werkelijk correct Nederlands. :+

Vraagje aan @exode

Hoe hebben jullie je Lego geselecteerd? Per kleur en hoeveel soorten bakken heb je dan nodig?
Even wat richtlijnen. :+
We hebben al een berg Lego en mijn moeder is net oude Lego van mijn broertje komen brengen. Spul wat al 25 jaar op zolder stond dus extra stoffig. :P
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:20:35 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_195746137
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:07 schreef vencodark het volgende:

Vraagje aan @:exode

Hoe hebben jullie je Lego geselecteerd? Per kleur en hoeveel soorten bakken heb je dan nodig?
We hebben al een berg Lego en mijn moeder is net oude Lego van mijn broertje komen brengen. Spul wat al 25 jaar op zolder stond dus extra stoffig. :P
Dus schoonvader, schoonmoeder en schoonzus zou correct Nederlands zijn en schoonbroer niet? Dat gaat er bij mij niet in... maar goed, blond.
pi_195746292
quote:

Dat was een heel project >:) Er is hier in huis een scheiding van Lego in onze Lego en die van B.
B zijn Lego:

In de grote lades zitten blokjes en plaatjes op kleur gesorteerd. In de ladeblokjes op zijn bureau zitten alle losse dingen gesorteerd op soort. En die sortering is bepaald door B zelf. Hij moet het tenslotte kunnen vinden en weer opruimen. Voor hem werkt dit perfect zo.

Volgens vele theorien, is op kleur sorteren helemaal niet handig, daar hebben wij ons dus niets van aangetrokken, zoals gezegd moest het voor B logisch zijn. Zo heeft hij een klein laatje met wapens en 1 met dingen die geen wapen zijn maar wel pijn doen. Dat soort logica dus.

Onze eigen Lego staat op zolder mits niet opgebouwd in de woonkamer. Daarvoor hebben van die grote plastic bakken van de Ikea. De sets zijn in Zippzakjes gesorteerd, per set zijn er meerdere zakjes, we hebben de nummering van Lego aangehouden. De losse Lego zit in van die sorteerbakjes ook van Ikea. Die zitten per soort, dus blaadjes bij blaadjes, hoofdjes bij hoofdjes. Overigens gesorteerd op seizoen eerst.

Pfff, lang verhaal zo, hopelijk duidelijk. Wij hebben voor B dus bewust zijn brein gevolgd en ons eigen volwassen logica niet mee laten wegen.
pi_195746513
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:56 schreef amaranta het volgende:
Ik kreeg van de week een super grappig filmpje via whatsapp. Helaas in het Spaans, anders plaatste ik het hier. Maar ging over een man die trouwde met een weduwe. Haar vader kreeg een relatie met zijn dochter. Waardoor zijn dochter zijn stiefmoeder werd en die kreeg weer een kind wat dus zijn broer was maar tegelijkertijd ook zijn kleinzoon ofzoiets........ het werd alleen maar ingewikkelder.

[..]

Je hebt zo’n liedje ook met de Sims. I am my own grandpa heet het liedje. Erg grappig.
pi_195746630
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:20 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dus schoonvader, schoonmoeder en schoonzus zou correct Nederlands zijn en schoonbroer niet? Dat gaat er bij mij niet in... maar goed, blond.
Ik zei niet dat het niet bestond. Dat zei iemand anders. Ik zeg ook altijd schoonbroer. :Y
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:05:49 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195746683
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:52 schreef amaranta het volgende:
In het Spaans heb je ook overal een apart woord voor. Ook voor de schoonouders onderling (dus jouw ouders en zijn/haar ouders).
Maar ook voor schoondochter, schoonzoon, schoonbroer (:D ) en schoonzus.
En ook voor de verschillende varianten van neef/nicht.

Maar samengevat. Kunnen we stellen dat schoonbroer dus wel een bestaand woord is :7 ?
volgens de van Dale bestaat 't niet....
in de haak.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:09:15 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195746719
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:20 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Omdat jij heel erg gewend bent aan het woord betekent nog niet dat het officieel een Nederlands woord is. :P Aan de andere kant: als genoeg mensen het maar vaak blijven/gaan gebruiken, kan het uiteindelijk wel in die officiële woordenlijst terecht komen.

[edit]: ik zie dat 'ie hier wel tussen staat...: https://woordenlijst.org/#/?q=schoonbroer [/edit] misschien dan toch? :) Altijd een beetje een strijd tussen 't Groene Boekje en de Van Dale geloof ik. En dan heb je ook nog zoiets als het Witte boekje. Hmmm.
in de haak.
pi_195746792
Taal leeft jongens, fuck de regels *O* Jompelen staat vast ook niet in de Van Dale. :P
  Manager PR/Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:15:19 #186
269689 crew  Viv
pi_195746810
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 13:33 schreef exode het volgende:
Zo heeft hij een klein laatje met wapens en 1 met dingen die geen wapen zijn maar wel pijn doen. Dat soort logica dus.
O+

Vrijwel alle Lego doet pijn als je er per ongeluk met je blote voeten op gaat staan. :+
pi_195746866
quote:

Wij hebben het per kleur in bakken en dan de kleine onderdeeltjes in een vakkenbak...
Maar ik heb ook een keer per set in zakjes gedaan... Kinderen spelen ermee en ik breek het af en leef me uit met sorteren :')
pi_195747200
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:15 schreef Viv het volgende:

[..]

O+

Vrijwel alle Lego doet pijn als je er per ongeluk met je blote voeten op gaat staan. :+
:D Absoluut......Gelukkig ligt zijn Lego in zijn eigen kamer.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:36:39 #189
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195747246
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:15 schreef Viv het volgende:

[..]

O+

Godsgruwelijk veel
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:46:35 #190
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_195747423
Hier dus een groot kleed met zo’n koord waar je een zak van kunt maken. Daarop ligt alle Lego. Sorteren (op welke manier dan ook) heeft hier geen enkele zin. J heeft een gruwelijke hekel aan opruimen, en trekt toch elke dag weer alles uit de kast en bouw/ sloopt iets nieuws. Onbegonnen werk dus.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:48:06 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_195747444
Gesorteerde lego is echt zo'n moedersding he, dat weten jullie? ;)

Kinderen spelen vele malen beter met ongesorteerde lego.
disclaimer
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:50:22 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195747479
Hier wordt alles verdeeld over 3 laatjes. Hoofdcriterium bij het uitzoeken is: "in welke la is er nog plaats?"
KuikenGuppy
pi_195747512
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:48 schreef SQ het volgende:

Dan ken je B niet, die vindt het trekkleed van Mouse vreselijk. (IK KAN ZO TOCH NIETS VINDEN MAM!) Maar hij bouwt graag alleen, aan zijn bureau. Hebben wij zo'n gek kind? Misschien scheelt het dat het dus zijn sortering is, ik snap er vaak vrij weinig van dus ik kan niet eens mee opruimen.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:53:57 #194
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_195747547
J’s bouwwerken passen niet op een bureau... Die gebruikt elke vierkante centimeter vloeroppervlak in z’n slaapkamer (en hij heeft de grootste kamer van t huis) :')

@exode Maar ruimt B dan ook werkelijk vrijwillig en uit zichzelf op? Dat bestaat hier dus niet. Opruimen gebeurt na onze aansturing (minstens 3 keer vragen) en onder luid gezucht.

J kan trouwens alles perfect vinden, het ligt op hoopjes op de grond. Maar die sortering wijzigt elke dag en beperkt zich volgens mij tot ‘heb ik zo nodig’, ‘heb ik misschien nog nodig’ ‘glimt en is mooi, leg ik even bij elkaar’ en ‘dit is van mijn broertje, maar probeer ik achterover te drukken’.... ofzo.
pi_195747578
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:53 schreef mousemicky het volgende:
J’s bouwwerken passen niet op een bureau... Die gebruikt elke vierkante centimeter vloeroppervlak in z’n slaapkamer (en hij heeft de grootste kamer van t huis) :')
Oh hier ook, bouwen gebeurt staand aan zijn bureau, maar daarna vinden we het overal terug. Op de grond, in zijn bed, in zijn kledingkast, ik viel net bijna over een lego auto in de badkamer. 1 x per week moet hij van ons opruimen zodat we kunnen schoonmaken. Drama is dat altijd. Zijn bouwwerken mogen heel blijven maar dan moet hij wel helpen met ze even optillen etc zodat wij kunnen stofzuigen. Hij weet dat ik anders gewoon ga stofzuigen, dan maar Lego in de stofzuigslang.
Dat opruimen is altijd op zondag voor het naar bed gaan, dat zit er nu wel aardig in (als in er wordt niet gekrijst en geweigerd op te ruimen, het gaat nu met een hoop gemor en met wat gegooi van spullen).

[ Bericht 17% gewijzigd door exode op 20-10-2020 15:14:02 ]
pi_195747881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:49 schreef trui het volgende:

[..]

Ah, dan begrijp ik je nick ook ineens wat beter! :)
Ja, ik zat net een paar maand in Twente en je moet toch iets verzinnen :P
pi_195747986
Bedankt @exode
Ik ga er eens over denken. Mijn zoon wilt het niet op kleur dus. :')

Btw, we hebben deze set gehad: https://archiwum.allegro.(...)tes-i8152276444.html
Plus nog flink wat andere Lego.
Een bak van 8 liter.
Toppunt van gierigheid trouwens: dit spul is ruim 28 jaar oud, soms verkleurd en beschadigt. Geen doos, een versleten boekje. Geen probleem voor ons want het is leuk speelgoed.
Maar toen mijn moeder het gaf had ze wel als voorwaarde dat áls A. er niet meer mee speelt, ze het terug wilt hebben want het was toen best duur. :')
Ik heb gezegd dat ik het echt niet blokje voor blokje ga lopen uitzoeken.
pi_195748059
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:48 schreef SQ het volgende:

Het hoeft van mij ook niet hoor. Maar de sets zitten nu allemaal door elkaar en het leek mij handig om dan weer in elkaar te zetten. :)
pi_195748117
Venco, oude sets kunnen best wel wat waard zijn. Dus het is wel de moeite om dat even uit te zoeken als je zoontje iets niet wilt.
Zo is het ook handig om van specifieke sets (met name de specials zoals van Harry Potter) altijd de dozen te bewaren. De winterdorp sets die wij hebben, zijn bijvoorbeeld belachelijk veel duurder nu.

En over Lego gesproken, ik ga vrijdag met B eindelijk naar Mini Billund. Het is 3 keer rollen vanaf mijn moeder en we zijn er nog nooit geweest. Oa een Lego museum en veel bouwplekjes voor B. Ze werken nu met tijdslots, we mogen 2 uurtjes naar binnen en dan nog de winkel in. *O*
pi_195748299
Ik zie dat deze set ook best wat waarde heeft, mits aardig compleet. Boekje en doosje schijnen dan niet eens perse erbij te moeten zijn.
In dat geval neem ik mijn ‘gierigheid’ woorden terug. :)
Eens kijken of we hm vanavond kunnen bouwen, ik mis sowieso de bootjes.
pi_195748418
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:43 schreef vencodark het volgende:
Ik zie dat deze set ook best wat waarde heeft, mits aardig compleet. Boekje en doosje schijnen dan niet eens perse erbij te moeten zijn.
In dat geval neem ik mijn ‘gierigheid’ woorden terug. :)
Eens kijken of we hm vanavond kunnen bouwen, ik mis sowieso de bootjes.
Ik krijg je set niet te zien als ik op de link klik :s)
pi_195748440
Ik ben er trouwens 2 jaar terug achter gekomen dat we een heuse tweedehands Lego winkel in de stad verderop hebben.
Dus ook voor de verzamelaars etc. :Y
pi_195748458
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:50 schreef exode het volgende:

[..]

Ik krijg je set niet te zien als ik op de link klik :s)
Oh, even opnieuw dan.
https://www.bricklink.com(...)em.page?S=6273-1#T=P
pi_195748514
quote:
Oh wow een Lego system set O+ Ik zou die bootjes los kopen, kan via Bricklink vast wel. Dan heb je de set compleet, stel dat jullie hem weg gaan doen.

Alleen die onderplaat is al minstens 30 euro waard, gaaf hoor.
pi_195748650
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:55 schreef exode het volgende:

[..]

Oh wow een Lego system set O+ Ik zou die bootjes los kopen, kan via Bricklink vast wel. Dan heb je de set compleet, stel dat jullie hem weg gaan doen.

Alleen die onderplaat is al minstens 30 euro waard, gaaf hoor.
Ja, dat had ik dus echt niet verwacht.
Dacht eigenlijk dat het dan minstens met doos of iets moet zijn.
Ik ben eerlijk hoor, als het waarde heeft ga ik daar natuurlijk wel moeite voor doen om netjes terug te geven als het nodig is. Ik gooi of geef niks weg en strijk zelf geen geld op.
Ik vraag me af wat toen de originele prijs was.
Misschien toch echt vanavond in elkaar zetten, ben wel benieuwd. ^O^
pi_195748748
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, dat had ik dus echt niet verwacht.
Dacht eigenlijk dat het dan minstens met doos of iets moet zijn.
Ik ben eerlijk hoor, als het waarde heeft ga ik daar natuurlijk wel moeite voor doen om netjes terug te geven als het nodig is. Ik gooi of geef niks weg en strijk zelf geen geld op.
Ik vraag me af wat toen de originele prijs was.
Misschien toch echt vanavond in elkaar zetten, ben wel benieuwd. ^O^
Destijds in de winkel voor 66 Dollar, als je hem nu in gesealde doos zou hebben, kan je 800 euro vragen......
Zonder doos en 'bespeeld' maakt wel enorm veel uit. Als je hem compleet kan krijgen, kan je rond de 150 euro vragen.

Niet normaal he?! De kerstsets zijn altijd rond de 80 euro en de oudere sets worden verkocht voor 300 euro momenteel. Goede investering hoor Lego. Een vriendin heeft alle Harry Potter sets, in doos, op zolder staan. Die gaat ze over een paar jaar verkopen, die gaat dikke winst maken. Haar pensioen zoals ze de sets noemt.

Ik heb 2 jaar geleden via Marktplaats een collectors item gekocht, die vrouw had het niet door. Maar goed, wij wilden de set echt zelf hebben, hij staat gebouwd te shinen in onze apothekerskast. is de Pizzatruck van Pixar en mijn vriendin is nogal Pixar fan dus die set moest er komen.

Als je wilt weten wat een set momenteel waard is: https://www.brickeconomy.com/
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:38:29 #207
244125 laziness
pi_195749275
Tussen alle lego in de grote bak zijn mijn oude fabuland sets verstopt. Maar dat is veel te leuk om generatie op generatie mee te spelen, al is het nu veel waard. Ook geen dozen meer van aanwezig.

Ik heb wel ander lego nog inclusief dozen. Dat is roze, dat hoeft O niet. Misschien eens kijken of dat verkopen de moeite waard is.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:44:39 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_195749426
Wij hebben de lego carroussel nog ergens in stukjes liggen, die schijnt nu ook een vermogen waard te zijn.

https://www.brickeconomy.com/set/10196-1/lego-grand-carousel
En de café corner kreeg ik ooit voor mijn verjaardag van bb 8-)

https://www.brickeconomy.com/set/10182-1/lego-cafe-corner
disclaimer
pi_195749487
Ik heb de Grote Hal van Harry Potter en de Kersttrein voor mezelf, die staan op een plank. Beide van Lepin (China) dus geen fluit waard verder :+
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:47:32 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195749489
quote:

[..]

[..]

Mijn moeder komt uit Drenthe en mijn vader van de Veluwe en hij had echt een probleem toen hij in dienst ging: ze verstonden hem niet.

Ze hebben ons dus Nederlandstalig opgevoed, onder het mom van "dialect pikken ze wel op straat op".
Mijn vader kan met mij en een van zijn broers aan tafel zitten en zal dan NL tegen mij spreken maar Veluws tegen zijn broers.

Ik versta het ook allemaal prima en spreek het nauwelijks, mijn oudste zoon daarentegen, is opgegroeid op de Veluwe en heeft het lokale dialect idd op straat opgepikt.

Mijn NL is behoorlijk ABN, maar ook ik ga dronken terug naar mijn basis en dan heb ik een behoorlijk Gooische aiR :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195749504
Jullie zijn dus allemaal hartstikke rijk ;)
Vooral SQ zie ik :o Heb je de doos nog enzo? Kan je wel een deel van je verbouwing mee betalen ^O^
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:49:18 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_195749540
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:48 schreef exode het volgende:
Jullie zijn dus allemaal hartstikke rijk ;)
Vooral SQ zie ik :o Heb je de doos nog enzo? Kan je wel een deel van je verbouwing mee betalen ^O^
Jup bb bewaart alles.
Als ik zo snel scroll hebben we wel voor minimaal 10k liggen ja :')
disclaimer
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:04:07 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195749862
quote:

[..]

Bij ons thuis was het altijd: "Het maakt niet uit met wie je trouwt, als je maar zorgt dat je je eigen grootmoeder niet wordt".

Maar in dit geval scheelt het niet veel.
Sterker nog, de stiefdochter van die man is met zijn vader getrouwd, dus in feite is zij nu de (stief)moeder van haar (stief)vader en daarmee wel haar eigen grootmoeder geworden :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195750317
Over veel geld gesproken, ik ben voor Kerst voor mijn vriendin aan het kijken voor een espressomachine met cappuccino functie. Wij zetten dus al jaren onze koffie met de cafetierre. Maar mijn vriendin vindt zo af en toe een cappuccino of latte wel lekker en dat is wel erg lastig nu.
Ik dacht, ah we gaan helemaal voor een smarthome, laat ik eens kijken naar een apparaat die te bedienen is via een App en dus de Google Home. Wat een prijzen joh! Simpelste ding is al 800 Euro. Het is natuurlijk heel cool om vanaf de bank 'Eej Google zet een cappuccino voor me' te roepen maar voor dat geld kan ik beter een barista inhuren joh.

Ik weet het koffie machines van kwaliteit zijn duur, maar dit is gewoon een simpel ding, zet geen topkoffie of zo, dan zit ik op nog veel hogere prijzen.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:25:52 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195750397
Is een losse melkopschuimer dan niet een betere optie?
Wij hebben gewoon een simpele van de Lidl, maar deze is bijvoorbeeld ook erg mooi!

https://www.coolblue.nl/product/740915/illy-melkschuimer.html

En die van Philips vind ik ook leuk, alleen staat er 'Senseo' op. Why? :?

https://www.coolblue.nl/p(...)uimer-ca6500-01.html

pi_195750539
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:25 schreef BE het volgende:
En die van Philips vind ik ook leuk, alleen staat er 'Senseo' op. Why?
Die gaven ze weg bij een senseo.
Heb er een in de kast staan en ik kan er niet mee overweg dus dat ding staat stof te vangen.
pi_195750638
Melkopschuimer hebben we ooit gehad maar met een cafetierre kan je alleen koffie zetten, geen espresso. Dan is je capu toch een stuk minder smakelijk. En gezien onze beperkte ruimte in de keuken wil ik er geen apparaat bij maar juist in de plaats van zeg maar.
  Manager PR/Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:46:28 #218
269689 crew  Viv
pi_195750873
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:22 schreef exode het volgende:
Het is natuurlijk heel cool om vanaf de bank 'Eej Google zet een cappuccino voor me' te roepen maar voor dat geld kan ik beter een barista inhuren joh.
Die barista komt het dan tenminste ook nog naar jou op de bank brengen. ;) Ik vind veel van die "smart" dingen zo onzinnig. Onze nieuwe keukenapparatuur heeft dat ook (we hebben het er niet op uitgekozen, maar het zat er toch bij). Krijg je dit:

Ik: "Ik heb vanmiddag de vaatwasser alvast gedraaid, hoef jij het niet te doen zo!"
Hij: "Ja weet ik, ik kreeg een pushbericht toen het klaar was."

pi_195750891
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:35 schreef exode het volgende:
Melkopschuimer hebben we ooit gehad maar met een cafetierre kan je alleen koffie zetten, geen espresso. Dan is je capu toch een stuk minder smakelijk. En gezien onze beperkte ruimte in de keuken wil ik er geen apparaat bij maar juist in de plaats van zeg maar.
Dat ligt toch (mede) aan de bonen/koffie? Mijn vriendin maakt altijd espresso (en latte) met de cafetiere :D

En sowieso is een hele machine 6x zoveel ruimte dan een losse cafetiere en een losse melkopschuimer dus die logica vind ik erg vergezocht :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:50:24 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195750967
https://issuu.com/myshop4(...)&utm_source=hs_email

Zit hier iets bij Exode? Moet je wel iemand kennen waarvan je het medewerkersnummer kunt gebruiken
pi_195751025
Voor de Lego nerds: mijn oudste gebruikt LDraw om bouw boekjes te maken van zijn eigen bouwwerken.

De Lego ligt hier in 4 ladekastjes, in elk laatje een eigen kleur. 1 met boekjes, 1 met platen en dan 1 met restjes die nog opgeruimd moet worden. En in praktijk ligt de vierkante meter ervoor (in onze trapkast) ook bezaaid met bouwwerken en losse stukjes :@

We hebben voor de koffie een ouderwets filter apparaat en dat gaat Lidl koffie in :D
pi_195751081
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 16:38 schreef laziness het volgende:
Tussen alle lego in de grote bak zijn mijn oude fabuland sets verstopt. Maar dat is veel te leuk om generatie op generatie mee te spelen, al is het nu veel waard. Ook geen dozen meer van aanwezig.

Ik heb wel ander lego nog inclusief dozen. Dat is roze, dat hoeft O niet. Misschien eens kijken of dat verkopen de moeite waard is.
Mochten mijn kinderen er op uitgekeken raken, dan is het wellicht leuk voor hún kinderen.
Of voor mezelf. :+
Toch is het geinig te weten wat het waard is.
Wie weet krijgen ze helemaal geen kinderen. Dan houdt het op.
pi_195751092
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:47 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dat ligt toch (mede) aan de bonen/koffie? Mijn vriendin maakt altijd espresso (en latte) met de cafetiere :D

En sowieso is een hele machine 6x zoveel ruimte dan een losse cafetiere en een losse melkopschuimer dus die logica vind ik erg vergezocht :P
2 losse apparaten naast elkaar nemen meer ruimte in dan 1 compact ding en het staat ook minder rommelig. Onze keuken is echt mini. En rectificatie: 3 losse apparaten want er staat ook nog een bonenmaler. De waterkoker die ook nodig is om koffie te zetten, laat ik dan nog even weg aangezien die er ook zal staan als we een fancy koffieding hebben voor de thee etc.
Ik zoek dus ook naar compact, maar met onze eisen, geloof ik dat we gewoon een grotere keuken moeten (inclusief uitbouw) of toch die barista.

Tombolafan, espresso maak je onder grote druk, dat kan een cafetierre nou eenmaal niet. Als je er een espresso mee maakt, doe je dus gewoon minder water in en meer gemalen bonen. Maar dat smaakt echt niet naar espresso. Op 1 of andere manier is de combi met opgeschuimde melk dan ook gedoemd om te mislukken. Tenminste dat was bij ons dus het geval. Na een jaar jaar hebben we het opgegeven en de melkopschuimer weg gedaan.

Ik ben soms best een nerd, dus ik vond het wel leuk een koffieding met app maar niet voor dat geld. Ik vind het al geweldig dat ik nu kan roepen 'Eej Google herfsttafel aan' en dat dan de lampjes in het herfsttafereel aangaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door exode op 20-10-2020 19:42:37 ]
pi_195751232
quote:

[..]

[..]

Ik snap dat wel. Mijn familie (moeder, ooms, tante en opa en oma) spreekt echt ontzettend plat tegen elkaar. Ik kan dat heel prima verstaan, terwijl iemand uit het westen er waarschijnlijk niets van snapt. Maar spreken doe ik het amper. Wel de echte Brabantse tongval, maar geen dialect.
pi_195751261
quote:

[..]

Dit liedje is daarom gebaseerd. Heel grappig ook. En totaal niet te volgen.
pi_195751354
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:46 schreef Viv het volgende:

[..]

Die barista komt het dan tenminste ook nog naar jou op de bank brengen. ;) Ik vind veel van die "smart" dingen zo onzinnig. Onze nieuwe keukenapparatuur heeft dat ook (we hebben het er niet op uitgekozen, maar het zat er toch bij). Krijg je dit:

Ik: "Ik heb vanmiddag de vaatwasser alvast gedraaid, hoef jij het niet te doen zo!"
Hij: "Ja weet ik, ik kreeg een pushbericht toen het klaar was."

:D :')
Hij ruimt het zeker niet vanzelf uit? -O-
pi_195751422
quote:

[..]

[..]

Ik ben geboren en getogen, en nog steeds woonachtig, in Zuid-Limburg.
Mijn vader is een rasechte Limburger maar mijn moeder komt uit Heerhugowaard. Wij spraken daarom geen dialect thuis.
Ik versta het uiteraard uitstekend maar ik kan het zelf niet spreken. Wel de is de zachte g natuurlijk aanwezig (mijn moeder heeft die g nog steeds niet trouwens).

Voor mijn man hetzelfde alleen andersom, moeder Limburgs, vader uit Amsterdam. Man spreekt ook geen dialect.
Onze kinderen dus ook niet.
  Manager PR/Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:36:15 #228
269689 crew  Viv
pi_195751554
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:22 schreef LeSage het volgende:

[..]

:D :')
Hij ruimt het zeker niet vanzelf uit? -O-
De echtgenoot of de vaatwasser? :+
pi_195752594
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:30 schreef exode het volgende:
Venco, oude sets kunnen best wel wat waard zijn. Dus het is wel de moeite om dat even uit te zoeken als je zoontje iets niet wilt.
Zo is het ook handig om van specifieke sets (met name de specials zoals van Harry Potter) altijd de dozen te bewaren. De winterdorp sets die wij hebben, zijn bijvoorbeeld belachelijk veel duurder nu.

En over Lego gesproken, ik ga vrijdag met B eindelijk naar Mini Billund. Het is 3 keer rollen vanaf mijn moeder en we zijn er nog nooit geweest. Oa een Lego museum en veel bouwplekjes voor B. Ze werken nu met tijdslots, we mogen 2 uurtjes naar binnen en dan nog de winkel in. *O*
Maar dozen bewaren is alleen de moeite waard als je het ooit wilt verkopen natuurlijk, en dan ook nog alleen voor de verzamelaars.

Ik heb getwijfeld over de dozen van onze kerstsets, maar voorlopig heb ik ze plat gemaakt en nog bewaard, maar zodra blijkt dat kleuter het echt leuk vindt om ook die dingen te maken gaan ze weg. Speelgoed is er om mee gespeeld te worden!

Kleuter heeft een aantal dino-sets, waaronder een grote T-rex. Laatst konden we de wieltjes van de helikopter niet vinden, bleek dat de T-REX die onder zijn poten als rolschaatsen had gekregen :’)

Hier bewaren we overigens alles per set in van die hersluitbare ikea-zakjes. O bouwt graag met instructies en dan is het wel handig als je de blokjes ook redelijk makkelijk kunt vinden. Alleen de losse koffer met basisstenen zit gewoon los door elkaar, daar bouwt hij fantasie-dingen mee.
pi_195752623
Ik kom zelf uit een klein Brabants dorp maar woon inmiddels alweer bijna 20 jaar in 030 en omgeving, mijn Brabants is redelijk weg al schijn je het met sommige woorden nog wel echt te horen. Grappige is dat B echt een Brabants accent heeft....terwijl die dus hier opgroeit, op school zit etc. Zijn accent is aanweziger dan die van mij. Mijn vriendin praat op zich abn, heeft af en toe een Utrechtse tongval.
pi_195752681
De dozen zijn hier ook plat gemaakt hoor FF, anders nemen ze veel te veel plek in beslag. Maar weggooien? Neeeee, dat scheelt een paar honderd ¤ als je ze ooit wegdoet. Sterker nog voor losse dozen van de kerstsets kan je zelfs geld vragen (en voor de boekjes ook). Ik koop ook alleen tweedehands Lego met doos. Die dozen nemen amper plek in beslag als ze plat zijn, ik kan me niet voorstellen dat ze ooit weggaan (de sets) maar dan zou ik echt balen dat ik de dozen weg had gedaan.
We bewaren ze alleen van sets waar het de moeite van waard is, niet van B zijn Ninjago en Technic sets.
pi_195753261
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:36 schreef Viv het volgende:

[..]

De echtgenoot of de vaatwasser? :+
Ik hoop de echtgenoot wel. Hoewel dat ook niet altijd een vanzelfsprekendheid is :D
pi_195753347
Buren hebben Corona, we spreken ze bijna dagelijks, maar altijd buiten en op afstand. De buurman wordt al gek bij de gedachte 10 dagen binnen te zitten...ben benieuwd. Ze hebben ook een zoon van bijna 16. Morgen lading boodschappen voor de deur zetten.
pi_195753359
Ik gooi alle dozen van de Lego van de kinderen weg. De dozen van de vaak 100+ euro per set kostende Technic/ andere volwassen Lego pakketten bewaar ik wel. We hebben o.a. de grote Star Wars Millenium Falcon en daarvan verwacht ik dat hij ooit geld op gaat brengen, dus die bewaren we. De nieuwwaarde van die set is overigens ook al belachelijk, maar je hebt een hobby of niet hè. O-)
pi_195753582
Nikki, hoe is het post quarantaine leven? Fijn om weer naar buiten ye kunnen?
pi_195753962
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:26 schreef exode het volgende:
Nikki, hoe is het post quarantaine leven? Fijn om weer naar buiten ye kunnen?
We zijn nog niet buiten geweest. Ik heb alleen nog maar gewerkt deze week, morgen en donderdag ook. Dus vrijdag kunnen we pas naar het bos. Al voelt het anders nu we wel weer naar buiten mogen. Het is nu geen verplichting meer om binnen te zitten en dat helpt.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:48:17 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195754030
quote:

Ik kocht laatst een grote bak fabuland voor ¤5 bij de kringloopwinkel _O-.
KuikenGuppy
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:03:05 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195754317
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik gooi alle dozen van de Lego van de kinderen weg. De dozen van de vaak 100+ euro per set kostende Technic/ andere volwassen Lego pakketten bewaar ik wel. We hebben o.a. de grote Star Wars Millenium Falcon en daarvan verwacht ik dat hij ooit geld op gaat brengen, dus die bewaren we. De nieuwwaarde van die set is overigens ook al belachelijk, maar je hebt een hobby of niet hè. O-)
:o Dat is wel een beetje Een van de duurste sets toch? Mijn lieftallige blijft daarover twijfelen. :Y

Hij kocht wel de Bugatti, die doos staat er idd ook.
pi_195754440
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat is een schat om te vinden O+
pi_195754483
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:03 schreef BE het volgende:

[..]

:o Dat is wel een beetje Een van de duurste sets toch? Mijn lieftallige blijft daarover twijfelen. :Y

Ja de Bugatti heb ik ook, heel gaaf! Die wordt hier momenteel met wat hulp weer gebouwd door één van de zesjarigen. O+ En een Ferrari 901 en Dom's Charger uit The Fast and The Furious staan hier ook in mijn werkkamer uitgestald. :@

Ik heb de Pirates of the Carribean boten van Lego ook gebouwd, maar die kocht ik op Ali, omdat het anders een te dure hobby werd. Die heb ik na het bouwen ook snel weer weggedaan, want no way dat de neppe Ali blokjes in de buurt mogen komen van al onze echte Lego. :X
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:13:34 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195754517
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:11 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja de Bugatti heb ik ook, heel gaaf! Die wordt hier momenteel met wat hulp weer gebouwd door één van de zesjarigen. O+ En een Ferrari 901 en Dom's Charger uit The Fast and The Furious staan hier ook in mijn werkkamer uitgestald. :@

Ik heb de Pirates of the Carribean boten van Lego ook gebouwd, maar die kocht ik op Ali, omdat het anders een te dure hobby werd. Die heb ik na het bouwen ook snel weer weggedaan, want no way dat de neppe Ali blokjes in de buurt mogen komen van al onze echte Lego. :X
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:16:47 #242
56471 pinquit
oh my lama!
pi_195754579
O+ fabuland O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195754870
Wij zitten al heel lang te twijfelen over het Disney-kasteel. Die is erg tof, maar ik vind ¤350 voor wat LEGO wel heel erg veel geld. Dan ga ik de kinderen er amper mee durven laten spelen...
pi_195754962
Ik kocht pasgeleden voor mezelf de kersttrein, die wil ik al 3 jaar om rondje te laten rijden om de kerstboom O+ Ik zag hem ineens afgeprijsd dus deze winter rijdt hij eindelijk rondjes hier in de huiskamer O+
pi_195754964
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:31 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zitten al heel lang te twijfelen over het Disney-kasteel. Die is erg tof, maar ik vind ¤350 voor wat LEGO wel heel erg veel geld. Dan ga ik de kinderen er amper mee durven laten spelen...
voordeel van lego is dat het niet zo snel stuk gaat!
  Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:36:43 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195755968
Wat grappig al die volwassen Lego fans, dat heb ik zelf niet in mijn omgeving :D als kind wel veel mee gespeeld en staat zeker op de planning om later aan te schaffen voor de kleine. Ben benieuwd of ik het dan ook zelf weer leuk ga vinden :)
pi_195756019
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kocht pasgeleden voor mezelf de kersttrein, die wil ik al 3 jaar om rondje te laten rijden om de kerstboom O+ Ik zag hem ineens afgeprijsd dus deze winter rijdt hij eindelijk rondjes hier in de huiskamer O+
Jaaaaaaa, leuk!! Heb je de motor (power up) erbij gekocht zodat ie ook echt rijdt?

Oeh het Disney kasteel :)

Mijn vriendin wilt de rollercoaster maar die is ook aardig aan de prijs. We zijn sowieso nog aan het denken waar we de Lego nog kwijt kunnen. Wie weet in de nieuwe woonkamer indeling een mooi plekje.

MaJo bij ons kwam de interesse toen B iets van 3 was, samen bouwen was toch wel erg leuk. Vind ik nog steeds erg leuk, maar alleen bouwen en zelf dingen bedenken is ook erg tof.
  Manager PR/Moderator dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:53:26 #248
269689 crew  Viv
pi_195756315
quote:
Tussen alle lego in de grote bak zijn mijn oude fabuland sets verstopt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:16 schreef pinquit het volgende:
O+ fabuland O+
Ik kende Fabuland helemaal niet uit mijn jeugd, maar zag het toevallig laatst op Bricklink en vind vooral die bomen echt heel tof! O+
pi_195756726
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:03 schreef BE het volgende:

[..]

Ik zag vandaag een set te koop, ruim ¤900 ballen voor het Gemeentehuis van Lego. :X
Bekijk LEGO Gemeentehuis - 10224 op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Waaaanzin.

Ik heb een paar jaar terug wel getwijfeld over deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)Q.1_4.5.ProductImage
Een schatje, maar vond het toch teveel geld. Denk dat ik het daarvoor niet leuk genoeg vind.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 00:04:26 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195757401
Ik moest dat Fabuland opzoeken, nooit van gehoord.
Maar het is van na mijn tijd en voor de tijd van mijn oudste zoon.

Die was overigens weer net te vroeg geboren voor Lego/Duplo Primo, maar dat kende ik vervolgens wel, dus ondanks het feit dat dat al uit productie was toen Soneal geboren werd heeft hij dat nog wel gehad, lang leve de kringloop :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 oktober 2020 @ 00:11:24 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195757460
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:11 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik hoef die nepLego nog niet gratis... spaaractie bij de supermarkt? Jammer dan.

Helaas heeft Soneal een keer een doosje van de buurvrouw gekregen, en dan is het allemaal wat lastig.
De buurvrouw vertellen dat ze die nepmeuk beter niet had kunnen kopen is al een moeilijke, je 7-jarige zijn cadeautje afpakken nog veel erger :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 00:41:27 #252
269689 crew  Viv
pi_195757754
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik hoef die nepLego nog niet gratis... spaaractie bij de supermarkt? Jammer dan.

Helaas heeft Soneal een keer een doosje van de buurvrouw gekregen, en dan is het allemaal wat lastig.
De buurvrouw vertellen dat ze die nepmeuk beter niet had kunnen kopen is al een moeilijke, je 7-jarige zijn cadeautje afpakken nog veel erger :')
:X
Bij de kringloop kom ik het ook wel tegen, je voelt al dat het nep is als je zo'n zakje optilt, veel lichter.

Ik heb wél via AliExpress een paar onderdelen als aanvulling op onze Hubelino (knikkerbaan compatibel met Duplo) gekocht en die zijn serieus niet van echt te onderscheiden. :o
pi_195759244
Mijn dochter wilde het Harry Potter kasteel. In NL 499, op Ali 150.
Mijn zusje en zwager hebben de Ali-versie en die is supermooi
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_195759453
Lepin is ook nauwelijks van echt te onderscheiden, we hebben heel wat sets hier (doorelkaar :+ ) liggen.
pi_195759456
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:39 schreef exode het volgende:

[..]

Jaaaaaaa, leuk!! Heb je de motor (power up) erbij gekocht zodat ie ook echt rijdt?
Ja, ik heb alles erbij gekocht dus hij kan straks echt rondjes rijden O+
pi_195759500
Wij hebben ook echt -en nep Lego door elkaar. Geen sets maar gewoon extra blokken. Wat ik mistte aan de huidige Lego zijn lange stukken.
Vroeger had je volgens mij meer gewoon dozen met alleen blokken ipv allerlei speciale dingen en thema’s.
pi_195759528
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:15 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben ook echt -en nep Lego door elkaar. Geen sets maar gewoon extra blokken. Wat ik mistte aan de huidige Lego zijn lange stukken.
Vroeger had je volgens mij meer gewoon dozen met alleen blokken ipv allerlei speciale dingen en thema’s.
Je hebt nog steeds dozen met alleen maar blokken :)
pi_195759546
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds dozen met alleen maar blokken :)
Ik weet dat we, toen we een paar jaar terug met Lego begonnen, ik toch de basis Lego mistte. Weet niet hoe ik dat uit moet leggen. We kwamen in ieder geval lange en grote stukken tekort. Karig in ieder geval. :)
pi_195759559
Nep Lego komt er hier echt niet in.

Leuk MvrC, een rijdende Kersttrein! Wie weet krijg je het Lego Kerstvirus te pakken.

Oh en voor Lego niet op Bol kijken, zeker niet voor sets die al uit de winkel zijn. Daar vragen ze soms echt woekerprijzen.
pi_195759588
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:25 schreef exode het volgende:
Nep Lego komt er hier echt niet in.

Leuk MvrC, een rijdende Kersttrein! Wie weet krijg je het Lego Kerstvirus te pakken.

Oh en voor Lego niet op Bol kijken, zeker niet voor sets die al uit de winkel zijn. Daar vragen ze soms echt woekerprijzen.
Als het echt je hobby is, is het zeer begrijpelijk dat nep Lego er niet inkomt. :)
Ik vind Lego heel leuk maar met een 2 jarige vind ik het nog tricky om beneden te hebben dus alles staat op de kamer van mijn zoon.
Dochter sloopt alles dus ook een leuke kersttrein zit er niet in. :')
pi_195759607
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik weet dat we, toen we een paar jaar terug met Lego begonnen, ik toch de basis Lego mistte. Weet niet hoe ik dat uit moet leggen. We kwamen in ieder geval lange en grote stukken tekort. Karig in ieder geval. :)

Ik heb dat idee ook. Mijn eigen Lego had veel dakstukken en ramen/deuren etc. en daar hebben we nu veel minder van. Ik heb uiteindelijk was losse deuren en ramen gekocht zodat ze toch een beetje fatsoenlijk gebouwen kunnen realiseren.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dit dus, de blokjes zitten ook minder stevig op elkaar, voelen anders aan, hebben niet allemaal exact dezelfde kleur etc.. Het ging mij bij deze boten ook echt om het bouwen ervan en ik was niet van plan ze te bewaren, anders had ik ze niet van Lepin gekocht. Neemt niet weg dat Lepin voor mensen die er minder geld aan willen/kunnen besteden op zich een prima vervanging is voor Lego. Beetje jammer dat ze de exacte sets van Lego kopiëren, maarja daar zal een deel van de kostenbesparing in zitten, het hele design proces heeft Lego al voor ze gedaan. :')
  Manager PR/Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 07:41:19 #262
269689 crew  Viv
pi_195759671
Voor de Lego/Duplo/Primo'ers hier: is er animo voor een apart OUD-topic hierover? Zie OUD / [OUD] FAQ en Feedbacktopic
pi_195760077
Oh ik geef je groot gelijk hoor Venco, hier in huis zou nep Lego gewoon vloeken zijn. Het scheelt een hoop geld iig.

Wat ik waardeloos vindt aan oa Lepin is dat ze sets van fans uitbrengen zonder toestemming. Dus mensen ontwerpen zelf een set, delen die met andere Lego fans en zij jatten die gewoon.

Zelf zoek ik nog steeds een goed ontwerp van Monica's appartement. Die wil ik graag bouwen. Maar de ontwerpen die ik vind, zijn het steeds net niet.

Binnenkort komt het huis van Home Alone uit incl boobytraps. :)

En over Lego gesproken, we zijn vandaag allemaal vrij en thuis en het regent de hele dag. We gaan een Lego stad bouwen.
pi_195760121
Lego topic lijkt me een goed idee!
We zitten hier nog in de duplo fase maar als ik zie hoeveel daar al mee wordt gespeelt komt er vast een lego fase.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:41 schreef Viv het volgende:
Ik heb wél via AliExpress een paar onderdelen als aanvulling op onze Hubelino (knikkerbaan compatibel met Duplo) gekocht en die zijn serieus niet van echt te onderscheiden.
Goed om te lezen. We hebben al sterk afgeprijsd pakketje hubelino in de kast liggen voor de 3e verjaardag. De originele prijs is mij net wat te gortig dus ik zat marktplaats al in de gaten te houden maar daar komt het amper voorbij.

Nep duplo vind ik wat twijfelachtig als ze nog in de fase zitten dat alles in de mond wordt gestoken. We hebben wel wat gekregen en dat heeft in de kast gestaan totdat we die fase voorbij waren.
Duplo dozen heb ik trouwens ook bewaard, geen idee of die daardoor meer waard zijn maar de bouwinstructies en alle onderdelen staan alleen op de doos dus dan maar bewaren.
pi_195760638
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:41 schreef Viv het volgende:
Voor de Lego/Duplo/Primo'ers hier: is er animo voor een apart OUD-topic hierover? Zie OUD / [OUD] FAQ en Feedbacktopic
Leuk!
pi_195760777
Zijn er hier dan toevallig ook Lego nexo knights fans ;)
Ik heb nog enkele wat grotere sets daarvan te koop staan ;)

Wij hebben trouwens alles gesorteerd in van die gereedsschapskoffers...
Coronaprojectje ;)
pi_195760922
spuit elf: hier worden blokjes op soort en niet op kleur gesorteerd... Kleur vinden ze hier niet zo interessant. Als ze een bouwwerk uit een boekje maken doen ze de juiste blokjes, maar alle kleuren door elkaar..ik vind t er niet uitzien, maar zij vinden t prima..
op bouwwerk sorteren kan ook niet, want t liefst bouwen ze allemaal fantasiedingen met duplo en lego door elkaar. Enorme boost in bouwwerken sinds ze uitvonden dat dat op elkaar past..

[ Bericht 26% gewijzigd door watmoetikkiezen op 21-10-2020 09:53:52 ]
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:54:03 #268
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195761020
Ik heb echt niks met Lego. Prul bouwt wel torens met duplo primo, maar dat is het dan ook wel. En stiekem hoop ik dat dat zo blijft. Ik vind het zo duur en al die kleine stukjes en het opruimen... Neh.

Ze staat dan wel weer met papa in de garage met haar eigen schroevendraaier, zaag en hamer mee dingen te bouwen, want bouwen O+
pi_195761310
De oudste werkt ook al lekker met de mindstorms. Tijdens corona-thuiswerk eindigde een wedstrijd torens bouwen van school, hier thuis uit op een hubelino/duplo knikkerbaan, met automatische mindstorms ballenlift :P

Ze bouwen het liefst los. Alleen papa's 4*4 ligt op zolder in een kist. En een paar specifieke sets hebben we verkocht om de mindstorms deels mee te betalen.
Ik moet nog eens de harry potter set van de jongste uit de stapel zoeken. Daar spelen ze niet mee, maar kan ik beter ook in de doos bewaren..
pi_195761339
Lego O+ Duplo O+

Van mijn man staat echt een gigantische berg Lego op zolder. Moet nog verder uitgezocht worden, maar het is veel. Bas heeft zelf inmiddels een mand met Duplo waar hij veel en graag mee speelt. Sinds maandag lukt het hem om 2 blokjes op elkaar te krijgen *O*
  woensdag 21 oktober 2020 @ 10:23:39 #271
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_195761476
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:41 schreef Viv het volgende:
Ja! *O*

En voor de statistieken: bij ons zit echt alles door elkaar 8)7 Alleen de technische Lego hebben we in aparte bakken. Sets maken de jongens één keer, daarna worden ze al vrij snel afgebroken omdat de onderdelen nodig zijn voor de zelfbedachte bouwwerken O+
Oude (on)bekende.
pi_195761690
Ik heb 2 grote plastic bakken met lego, de een met ridderlego van mn man van vroeger, de andere met mijn lego van vroeger (en wat nieuwer)

Dozen van de nieuwe dure sets bewaard (platmaken is wel een goeie... Vreet nu ruimte!

Heb overigens een jaar of wat geleden alles gemaakt adhv de boekjes, en mbt bricklink weer compleet gemaakt. Met wat hulp van de man en bricklink een deel van de losse lego weer tot sets kunnen completeren. Alle boekjes zitten in plastic mapjes op lego nummervolgoede in een ordner.

Alle sets zitten overigens in elkaar in een plastic box (en een paar op de kast in de woonkamer). De resterende losse stukjes in genummerde ziplocks van de ikea waar het nummer met stift opstaat.

De Duplo van Thor zit in 1 grote bak... En overal door de kamer. Al maak ik zijn sets een paar keer per maand om spelen ff weer een boost te geven ;)
pi_195761721
Hier bouwt B inderdaad een set ook 1 keer en daarna gaat het uit elkaar om iets heel anders mee te maken.
Behalve zijn Technic sets, die maakt ie soms zelf wat groter door dingen toe te voegen maar hij haalt ze niet elkaar. Met name de pullback auto's zijn favoriet.

Juul van ruim 2 Lego't ook. Het leukste vindt ze muurtjes bouwen en poppetjes samenstellen. Dat kan ze ook gewoon al, totaal anders dan B op die leeftijd was.

Voor wie het concept filmeten leuk vindt, Cinema culinair heeft nieuwe take away data toegevoegd in Utrecht. Je kijkt een film waar veel in gegeten en gekookt wordt en je eet hetzelfde tegelijk met de film. Oa Julie & Julia is er weer.
pi_195761794
Wij investeren hier maar in een paar soorten speelgoed om het overzichtelijk te houden en niet allerlei meuk te hebben waar we dan iets van hebben, maar waar je vervolgens eigenlijk nog niets mee kunt. Denk aan Thomas treinbanen, Peppa pig huisjes, LOL surprises etc..

Eigenlijk hebben we alleen:
- Duplo (inmiddels kopen we niet meer bij maar er wordt nog heel veel mee gespeeld door de zesjarigen)
- Lego
- Gravitrax knikkerbanen, dit is naast Lego mijn andere guilty pleasure, want knikkerbaan O+ O+
- Bordspellen in junior en senior varianten, zoals Ticket to ride, Monopoly, Catan, Stratego etc. O+ O+

Alle soorten blijven gescheiden van elkaar, dus we hebben een slaapkamer waar Duplo ligt, eentje met Playmobil en de Lego ligt beneden en in mijn werkkamer. :P
pi_195767829
Mijn kinderen vinden de zooi dingen als LOL juist super leuk en Lego geen biet aan. Ik heb het geprobeerd maar heb het opgegeven.
Met een meidenkwartet
pi_195768330
Wij hebben laatste de lego robot gekocht. Die viel erg in de smaak. Verder wordt er hier ontieglijk veel geknutseld met verpakkingen, papier en kilometers plakband.

Verder veel rollenspeelgoed, magneten, en duplo. Rollenspeelgoed ligt helaas te verstoffen 😢
  woensdag 21 oktober 2020 @ 16:57:25 #277
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195768630
Wat is bij jou rollenspeelgoed? Verkleedkleren of zo?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195769071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:57 schreef Lemijn het volgende:
Wat is bij jou rollenspeelgoed? Verkleedkleren of zo?
Verkleedkleren, poppen, gereedschap, keukentje enzo.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:41:09 #279
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195774216
Lego!
We hebben in Delft een soort bouwplaats waar je legosets kunt huren. In alle enthousiasme had ik een trein en heli twv een fortuin aangekruist. Nu even telefonisch omgezet in een leuke garage van de city-lijn, wat leuker voor Max zeg maar :') Morgenochtend dus op het fietsje een legoset ophalen.
  Manager PR/Moderator donderdag 22 oktober 2020 @ 02:14:47 #280
269689 crew  Viv
pi_195780788
Goedemorgen chicas!
pi_195782415
B speelt vooral met zijn Hot wheels en Lego, soms komen zijn walkie talkies tevoorschijn en buiten knikkert hij graag of gaat met zijn AB auto's op pad. Dat is eigenlijk altijd zo geweest, met name auto's zijn altijd een hit geweest. Die Hot Wheels banen, daar kan hij uren mee zoet zijn. En uiteraard samen bordspellen spelen, dat vindt hij erg leuk om samen te doen.

Juul is wel van de rollenspellen, de keuken wordt intensief gebruikt en haar pop krijgt vrij veel aandacht. Maar ook de Hot Wheels vindt ze fantastisch. De Duplo laat ze redelijk links liggen, Lego vindt ze wel erg leuk, met name de poppetjes.
Al het andere vindt ze matig interessant (puzzels, vormenschool etc) daar kijkt ze eigenlijk niet naar om.

Wij hebben zo'n houten treinbaan met allerlei uitbreidingen, die is hier echt niet in trek. Daar trappen we dus allemaal niet meer in. B krijgt van <O) dus Lego en Hot Wheels want al het andere is zonde van het geld.
pi_195786894
Vraagje (mn aan de ouders van de wat oudere kinderen)
Mag jullie kind op marktplaats met evt een eigen account?
pi_195786934
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:27 schreef amaranta het volgende:
Mijne heeft er ooit eens 1 aangemaakt. 1 of 2 dingen te koop gezet, maar nooit wat verkocht
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_195787244
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

Mijne heeft er ooit eens 1 aangemaakt. 1 of 2 dingen te koop gezet, maar nooit wat verkocht
Haha Oke.
Mijn zoon heeft iets te koop gezet en gaat waarschijnlijk een goede deal sluiten.

Maar, eerlijk gezegd vind ik hem te jong voor Marktplaats. Maar goed hij heeft dat met zijn vader samen gedaan. Dus ik denk papa helpt hem daar bij. Laat het los, amaranta....
Hoor ik mijn man net tegen hem zeggen dat hij het zelf maar moet regelen... tja.... wat denk je nou zelf vriend?!?!
Anyway. Ik ga proberen er buiten te blijven. Maar ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
pi_195789062
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:39 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha Oke.
Mijn zoon heeft iets te koop gezet en gaat waarschijnlijk een goede deal sluiten.

Maar, eerlijk gezegd vind ik hem te jong voor Marktplaats. Maar goed hij heeft dat met zijn vader samen gedaan. Dus ik denk papa helpt hem daar bij. Laat het los, amaranta....
Hoor ik mijn man net tegen hem zeggen dat hij het zelf maar moet regelen... tja.... wat denk je nou zelf vriend?!?!
Anyway. Ik ga proberen er buiten te blijven. Maar ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Ze moet het van mij ook (zo veel mogelijk) zelfstandig afhandelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 22 oktober 2020 @ 17:12:46 #287
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_195789407
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:27 schreef amaranta het volgende:
Hangt af van wat voor jou wat ouder is.
Maar niet snel, de kans op oplichting is te groot en in enthousiasme kan je nog wel eens gaan voor iets wat eigenlijk niet helemaal klopt.
pi_195790632
Mijn oudste heeft weleens zelf iets gekocht/verkocht, maar wel via mijn account zodat ik mee kan kijken.
pi_195791114
quote:
17s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 17:12 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Hangt af van wat voor jou wat ouder is.
Maar niet snel, de kans op oplichting is te groot en in enthousiasme kan je nog wel eens gaan voor iets wat eigenlijk niet helemaal klopt.
Hij is bijna 11
pi_195791192
Mijn oudste had zijn eerste mp account toen hij 15 was en hij zijn eerste loon ontving.
En ja hoor, zijn allereerste loon van 65 euro ging eraan.
Opgelicht, met een of ander dom merkshirt.
pi_195791864
Mijn zoon is in dit geval de verkopende partij
pi_195792132
Ik ben altijd wel voor zelfredzaamheid.
Dus zelf doen en als ouder sturen (of soms ook gewoon niet). Niks mis mee.
En je hoofd stoten hoort er ook bij. Leren ze van.
pi_195793035
Lastig, ik zou wel vinger aan de pols houden en adviseren, denk ik.

2-0 voor de muis die kennelijk woont in de muur in een hoekje van mijn terras. Muizenval 1 is al twee keer leeggeroofd }:| Eens kijken of hij ook slimmeris dan muizenval 2. Hij houdt in ieder geval van pindakaas :D
pi_195793146
Mijn zoon van 19 heeft het tegenwoordig erg moeilijk. Door COVID-19.
Hij heeft al een paar jaar een vaste vriendenkring. Man/vrouw, stuk of tien.

Eind maart dit jaar (helemaal in het begin) zaten ze met zessen in een park en kregen zonder waarschuwing van BOA’s allemaal een boete van 395 euro.

Daarna flink de schrik erin, maar 19, 20, 21, jarige thuishouden is geen doen.

Zijn studie gaat kut want geen fysieke lessen en maar twee online lessen per week. Verder is het stil op hun hbo. Hij heeft nu wel sinds dit jaar een groepje die zich af en toe samenpakt, want ze hebben geen idee anders. Dat vindt hij dus wel heel prettig.

Afgelopen week zaten ze met zessen in een flat (die twee vrienden huren en samenwonen) en toen kwam politie langs (gebeld door de buren). 1 persoon teveel in huis dus na ID kaarten checken, iedereen eruit.

Ik houd hem echt niet thuis. Hij ziet zijn vrienden toch iedere dag. Ze zijn jong en hebben behoefte aan elkaar zien.
Hij wil graag alles goed doen maar weet met zichzelf geen raad een is ondertussen depressief aan het worden.

Tegenwoordig sport hij veel. Met 1 vriend. Dat is wel weer een voordeel want dat deed hij eerder nooit, maar vrolijker wordt hij niet.

Best klote..
pi_195793889
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 20:14 schreef Hupje het volgende:
Lastig, ik zou wel vinger aan de pols houden en adviseren, denk ik.

2-0 voor de muis die kennelijk woont in de muur in een hoekje van mijn terras. Muizenval 1 is al twee keer leeggeroofd }:| Eens kijken of hij ook slimmeris dan muizenval 2. Hij houdt in ieder geval van pindakaas :D
Onze muizenklemmen werden ook steeds vakkundig leeggegeten zonder resultaat.
Toen hebben we deze ( https://www.bol.com/nl/p/(...)al/9200000049871774/ ) geprobeerd en het was in een keer raak. En dan dus ver wegbrengen, anders is ie zo terug :')
  donderdag 22 oktober 2020 @ 22:27:42 #296
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_195796605
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:33 schreef amaranta het volgende:
Mijn zoon is in dit geval de verkopende partij
Ook dan is er natuurlijk wel oplichting mogelijk met neppe tikkie etc.

met 11 zou ik het niet alleen laten doen. ook niet uit handen nemen maar er wel bij betrokken willen zijn.
pi_195796900
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 20:17 schreef lily het volgende:
Mijn zoon van 19 heeft het tegenwoordig erg moeilijk. Door COVID-19.
Hij heeft al een paar jaar een vaste vriendenkring. Man/vrouw, stuk of tien.

Eind maart dit jaar (helemaal in het begin) zaten ze met zessen in een park en kregen zonder waarschuwing van BOA’s allemaal een boete van 395 euro.

Daarna flink de schrik erin, maar 19, 20, 21, jarige thuishouden is geen doen.

Zijn studie gaat kut want geen fysieke lessen en maar twee online lessen per week. Verder is het stil op hun hbo. Hij heeft nu wel sinds dit jaar een groepje die zich af en toe samenpakt, want ze hebben geen idee anders. Dat vindt hij dus wel heel prettig.

Afgelopen week zaten ze met zessen in een flat (die twee vrienden huren en samenwonen) en toen kwam politie langs (gebeld door de buren). 1 persoon teveel in huis dus na ID kaarten checken, iedereen eruit.

Ik houd hem echt niet thuis. Hij ziet zijn vrienden toch iedere dag. Ze zijn jong en hebben behoefte aan elkaar zien.
Hij wil graag alles goed doen maar weet met zichzelf geen raad een is ondertussen depressief aan het worden.

Tegenwoordig sport hij veel. Met 1 vriend. Dat is wel weer een voordeel want dat deed hij eerder nooit, maar vrolijker wordt hij niet.

Best klote..
Wat naar Lily. Dat je hem zo ziet afglijden als het ware.
pi_195797110
Afglijden is een groot woord maar na al die maanden begint het wel nu te wrijven zeg maar, ja.
Best moeilijk. Als jongvolwassene en als ouder.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:55:15 #299
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_195800803
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 22:46 schreef lily het volgende:
Afglijden is een groot woord maar na al die maanden begint het wel nu te wrijven zeg maar, ja.
Best moeilijk. Als jongvolwassene en als ouder.
Het is echt hartstikke moeilijk he? Ik kan mensen wel wat doen die zeggen: “Oh, komt wel goed, ze leert vanzelf wel mensen kennen.” Ja? Hoe dan? Twee weken geleden gingen er een stuk of 5 van haar nieuwe vriendinnen binnen een paar dagen allemaal naar hun (buitenlandse) ouders terug omdat ze bang waren voor verregaande maatregelen. Zat ze daar...

Aan de andere kant heeft het feit dat ze de keus heeft om naar ons te komen (de deur staat -wagenwijd 😉- open, maar wel met de voorwaarde dat ze dan tot na kerst blijft) ook een soort rust gegeven, en het besef dat ze het best naar haar zin heeft. Ze begint meer online te communiceren met haar nieuwe vriendinnen, zodat die vriendschappen ook wel blijven groeien. En toen ze vorige week een vriendin tegen kwam hadden ze elkaar een knuffel gegeven, om zich vervolgens te realiseren dat dat niet mocht, maar dat ze het écht nodig hadden.

Al met al niets dan bewondering voor haar. Maar ik kan niet wachten tot ze weer even hier is ❤
pi_195800848
Dat kan ik me helemaal voorstellen, Gao. Is er zicht op wanneer jullie haar kunnen zien?
pi_195802901
Laatste vakantiedagje. Jammerdebammer.
Was wel lekker, even helemaal niks O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')