abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:38:25 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195702866
Dat is verdiend zo te zien
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:41:12 #27
19194 Oversight
◢◤
pi_195702923
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 12:31 schreef Puddington het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)uw-zeeland~b4358cd0/

Verbaast me niks, eigenlijk. Ze trad ontzettend goed op na de terroristische aanslag in Christchurch en Nieuw-Zeeland heeft fantastisch gehandeld tijdens de pandemie. Mag zichzelf ook wel op de borst kloppen voor het grootste electorale succes sinds de invoering van het nieuwe kiessysteem.
*O* Ik hoop ook dat ze het wint, wat een feest zal dat worden.

:{ ... nu alleen nog ff googlelen wie ze is.
◢◤
pi_195702961
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Overigens hebben ze een probleem als er geen vaccin komt. Dan zul je bezoekers wel in quarantaine moeten blijven zetten. Zeg dan maar vaarwel tegen je toerismesector.
Ach, als dat vaccin uitblijft hebben heel veel landen een flink (economisch) probleem. Dan maakt het inkomende toerisme al een stuk minder spannend.
pi_195702966
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Scandinavië en Canada sowieso. Ook Duitsland van de laatste 20 jaar, met de sociaal-democraten altijd in de regering en een CDU dat veel linkser is dan ons CDA
Landen als Zwitserland, Denemarken, Taiwan en Japan staan ook hoog op de positieve lijstjes. Landen die niet bepaald links te noemen zijn.

Overigens had Duitsland in 2009 tot en met 2013 een regering van CDU, CSU en FDP, zonder sociaal-democraten dus.

En CDU veel linkser dan ons CDA?
pi_195703161
Zover ik weet is deze mevrouw menselijk maar ook daadkrachtig. Een goede leider dus.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:02:11 #31
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195703452
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 22:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Landen als Zwitserland, Denemarken, Taiwan en Japan staan ook hoog op de positieve lijstjes. Landen die niet bepaald links te noemen zijn.

Overigens had Duitsland in 2009 tot en met 2013 een regering van CDU, CSU en FDP, zonder sociaal-democraten dus.

En CDU veel linkser dan ons CDA?
Taiwan absoluut niet en Denemarken is nog steeds wel een vrij links land. Maarja, jij kijkt alleen naar de immigratie en niet naar de integratie of sociale mobiliteit.

Sowieso is massa immigratie in wekelijkheid een rechts ding, en niet links.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195704334
Ben het politiek niet direct met haar eens, maar het is zeker een zeer sympathieke vrouw. Ik heb wel respect voor haar benaderingswijze.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:11 schreef Hamzoef het volgende:
Corona aanpak heeft ze fantastisch gedaan. Nu is het natuurlijk op een eiland een stuk makkelijker, maar dan nog. Qua daadkracht kan Rutte nog een hoop leren van deze vrouw. Qua draagvlak creëren, ipv alles maar weg te lachen ook.
Nederland en NZ zijn niet echt te vergelijken. Dus ik denk dat er in dat opzicht niet direct veel te leren valt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 23:48:21 ]
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:47:45 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195704353
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:46 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nederland en NZ zijn niet echt te vergelijken. Dus ik denk dat er in dat opzicht niet direct veel te leren valt.
Het punt is hoe Ardern gecommuniceerd heeft. Daar kan Rutte wel degelijk veel van leren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195704393
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het punt is hoe Ardern gecommuniceerd heeft. Daar kan Rutte wel degelijk veel van leren.
Wat vind je dan precies zo goed aan haar manier van communiceren waar Rutte tekort zou schieten?
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:55:58 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195704506
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:49 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Wat vind je dan precies zo goed aan haar manier van communiceren waar Rutte tekort zou schieten?
Duidelijkheid, inleven, grenzen stellen en die ook handhaven en het enige boegbeeld zijn. Rutte is teveel manager en geen leider, dat is meestal een uitstekende eigenschap in Nederland maar is nu mischien niet ideaal en de duo act met De Jonge is dat al helemaal niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195705941
quote:
Arron Banks' man in New Zealand election hit by electoral wipe out

Winston Peters, leader of New Zealand First, was the country's deputy prime minister as part of the coalition arrangements for Jacinda Ardern's government - working alongside the Greens.

But it was reported he had enlisted the help of Nigel Farage ally and Leave EU officials Arron Banks and Andy Wigmore to help create "mischief" and "mayhem" to dethrone Ardern from power.

Banks and Wigmore have said that they are offering strategic advice to Peters, something the politician denied was part of the plan.

Portraying her as "Jacinderella and the Ugly Sisters", Banks previously said he hoped to increase the power share to 12% to remove the prime minister from her post should she need the support of a coalition again.

"The bottom line is I believe he's going to do a lot better than people think he's going to do," he said.

"Jacinda (Ardern) is popular, but her party isn't it," he continued.

"The way we see it is that the kind of left have tamed the National party. They are just neutered. And so Winston is that one person willing to kind of take the role of the anti-Christ, if you want, to the woke brigade and I think it's a vote winner."

But as Ardern sweeps to a landslide victory, Peters has seen his party lose all of its seats, and his career effectively ended.

Despite polling putting New Zealand First on as a little as 1% last week, he told the media: "We have got a surge going on at the moment for New Zealand First - I can feel it out in the streets and I can see it in the malls."
https://www.theneweuropea(...)-new-zealand-3848576
(Arron Banks was de co-founder van de Leave.EU campagne en één van de grote sponsors van UKIP )
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195707158
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Duidelijkheid, inleven, grenzen stellen en die ook handhaven en het enige boegbeeld zijn. Rutte is teveel manager en geen leider, dat is meestal een uitstekende eigenschap in Nederland maar is nu mischien niet ideaal en de duo act met De Jonge is dat al helemaal niet.
Dat kan ik wel begrijpen. Mij persoonlijk spreekt dat juist wel aan, Rutte zijn benadering. Maar sommige anderen blijkbaar niet. Die willen misschien iets meer ... ja, hoe moet ik het noemen ... een 'knuffel-benadering'. Een beetje wat je enigszins ook wel ziet bij Ardern. Ik ben het dan ook lang niet met al van haar standpunten eens, bijvoorbeeld haar naar mijn mening naïeve kritiek op kapitalisme. Desalniettemin, hoe zij het doet als jonge vrouw in de politiek vind ik bewonderenswaardig. En ik vind het ook prima hoe zij benadrukt dat ook al zijn er verschillen in politieke visies, dat betekend nog niet dat alles zo gepolariseerd hoeft te zijn. En dat zien we helaas tegenwoordig wél. Heel benieuwd wat ze allemaal in NZ weet te bewerkstelligen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2020 08:23:10 ]
pi_195707203
Dit heeft ze gewoon uitermate goed aamgepakt, met name communicatief. Sterk rally round the flag effect natuurlijk wel, maar nevertheless. Deze poulariteit de komende vier jaar vasthouden, als ook de pijnlijke beslissingen genomen moeten gaan worden, wordt wel een uitdaginkje.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195707316
Vooral dat laatste inderdaad. Het zou mij niet verbazen als zij veel kiezers heeft getrokken die nu ook één en al rozengeur en maneschijn verwachten. Helaas werkt het simpelweg zo niet in het leven. Dat wordt steeds meer een dingetje waar mensen moeilijker mee om kunnen gaan. Zodra men niet precies krijgt wat men wil direct blèren en verschieten in één grote temper tantrum.

Ondertussen eventjes een testje gedaan betreffende de verkiezingen in NZ, vind die dingen altijd wel geinig en was wel benieuwd of ik ook op Ardern zou uitkomen ..



_O- Rechts, links, libertair, alles kan blijkbaar.
pi_195712234
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2020 08:50 schreef Dejannn het volgende:
Ondertussen eventjes een testje gedaan betreffende de verkiezingen in NZ, vind die dingen altijd wel geinig en was wel benieuwd of ik ook op Ardern zou uitkomen ..

[ afbeelding ]

_O- Rechts, links, libertair, alles kan blijkbaar.
Geinig, wel een wat aparte uitslag bij jou inderdaad. Die van mij was wat consequenter:
pi_195720123
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Eiland is een zwak excuus gezien de resultaten in omringende landen. Zowel hier als daar

[ twitter ]
Een eiland is wel makkelijker af te sluiten. Helemaal als het ook nog eens 'n tamelijk afgelegen eiland is.
  zondag 18 oktober 2020 @ 22:25:19 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195721811
Die man van de opportunities party lijkt op een kruising tussen Rob Jetten en Klaas Dijkhoff :D
pi_195721998
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2020 08:50 schreef Dejannn het volgende:
Vooral dat laatste inderdaad. Het zou mij niet verbazen als zij veel kiezers heeft getrokken die nu ook één en al rozengeur en maneschijn verwachten. Helaas werkt het simpelweg zo niet in het leven. Dat wordt steeds meer een dingetje waar mensen moeilijker mee om kunnen gaan. Zodra men niet precies krijgt wat men wil direct blèren en verschieten in één grote temper tantrum.

Ondertussen eventjes een testje gedaan betreffende de verkiezingen in NZ, vind die dingen altijd wel geinig en was wel benieuwd of ik ook op Ardern zou uitkomen ..

[ afbeelding ]

_O- Rechts, links, libertair, alles kan blijkbaar.
Ardern komt bij mij op 28% uit. New Conservative Party op 90%.
  zondag 18 oktober 2020 @ 22:37:20 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195722027
Bij mij komen Labour en de Opportunities party bovenaan.

Maar mis bij veel vragen de context natuurlijk.
pi_195722260
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 14:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is de National Party, de grote verliezer in deze verkiezingen. Labour is meer de PvdA.
volgens mij zijn ze meer de D66
  zondag 18 oktober 2020 @ 22:59:39 #46
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_195722381
Snap niet waarom de PM verkiezingen in Nieuw-Zeeland nu hier zo in het nieuws komen. Bij alle vorige verkiezingen daar kwam het hier nooit in het nieuws. Ze is wel heel duidelijk een lievelingetje van de internationale pers. (Overigens terecht herkozen, ze doet het uitstekend.)
The more debt, the better
pi_195722594
Ze is natuurlijk relatief jong nog, daarnaast (centrum-) links, progressief én vrouw. Dat scoort tegenwoordig nogal goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2020 23:12:10 ]
pi_195723214
En die paar berichtjes scoorde het hier de vorige keer ook wel in de pers. Daarbij is alleen een meerderheid halen in het parlement in een westerse democratie tegenwoordig ook best bijzonder en daarmee nieuwswaardig.
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 00:08:26 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195723290
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:00 schreef KareldeStoute het volgende:
En die paar berichtjes scoorde het hier de vorige keer ook wel in de pers. Daarbij is alleen een meerderheid halen in het parlement in een westerse democratie tegenwoordig ook best bijzonder en daarmee nieuwswaardig.
Kanttekening, het systeem is in NZ zo opgezet dat coalities altijd nodig zijn wat het nog uitzonderlijker maakt dat Labour alleen zou kunnen regeren. De verwachting is wel dat ze gaan proberen een coalitie met Groenen te vormen, dat komt de coalitie op 74 zeters van de 120 wat je een kussen geeft bij interne onenigheid.

Verder is Ardern natuurlijk internationaal een beroemdheid geworden door haar optredens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')