abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195698316
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:56 schreef macca728 het volgende:
We hebben wel een lockdown want de horeca is op slot, sport is op slot, anderen hebben beperkingen etc etc.

Als je dat al gaat ontkennen....

En de slachtoffers ? Honderdduizenden over een periode.
Mensen die hun zaak verliezen, die hun baan verliezen.

Wat is daar een fabeltje aan ? Alleen bij het profvoetbal praat je over 10.000 mensen, die wellicht een baan gaan verliezen, want het voetbal gaat het echt geen jaar volhouden zonder publiek
En wereldwijd krijg je hongersnoden waar miljoenen mensen onder gaan lijden, veel meer dan aan corona.
pi_195698489
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

En wereldwijd krijg je hongersnoden waar miljoenen mensen onder gaan lijden, veel meer dan aan corona.
Zeker. Er gaan honderdmiljoenen mensen sterven aan de gevolgen van de maatregelen. Niet aan corona zelf. Dat is een mild virusje. Niks aan de hand
pi_195698537
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Echt? Hoe kan dat dan? Als corona niet ernstig is hoe kan het dan tot hongersnood leiden als de hele agrarische sector wereldwijd een essentieele industrie is?

Ik hoor het wel als je een antwoord hebt.
pi_195698547
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeker. Er gaan honderdmiljoenen mensen sterven aan de gevolgen van de maatregelen. Niet aan corona zelf. Dat is een mild virusje. Niks aan de hand
Dat denigrerende toontje is nergens voor nodig en echt typisch.
pi_195698572
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Echt? Hoe kan dat dan? Als corona niet ernstig is hoe kan het dan tot hongersnood leiden als de hele agrarische sector wereldwijd een essentieele industrie is?

Hoe ? Geen/minder geld van het Westen, transport is moeilijker als alles plat ligt bv.

In Nederland hebben de voedselbanken het al een stuk moeilijker.
pi_195698597
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoe ? Geen/minder geld van het Westen, transport is moeilijker als alles plat ligt bv.
Hoezo dan? Eten wij minder of zo? Als transport belemmert was hadden we dat nu al lang gemerkt in onze Just in Time economie. De enige "tekorten" die we hebben gehad was wc papier omdat iedere sukkel dat ging hamsteren.
pi_195698623
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoezo dan? Eten wij minder of zo? Als transport belemmert was hadden we dat nu al lang gemerkt in onze Just in Time economie. De enige "tekorten" die we hebben gehad was wc papier omdat iedere sukkel dat ging hamsteren.
Ja ? Gaan mensen daarom naar de voedselbanken ? Omdat ze geen tekorten hebben ?

https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_195698633
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat denigrerende toontje is nergens voor nodig en echt typisch.
Ik wil gewoon mee doen. Het is nergens op gebaseerd en ik maak het een klein beetje groter.

Maar oke. Door de maatregelen tegen corona gaan er miljoenen mensen sterven en gaat de economie kapot.
pi_195698651
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het ging om wereldwijd en daar zijn wel degelijk al problemen.
pi_195698663
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja ? Gaan mensen daarom naar de voedselbanken ? Omdat ze geen tekorten hebben ?

https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F
Dat is een raar argument, mensen gingen voor corona ook naar de voedselbanken en dat heeft totaal niets met de productie en aanvoer van voedsel te maken. We hadden het over hongersnoden.
pi_195698685
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is een raar argument, mensen gingen voor corona ook naar de voedselbanken en dat heeft totaal niets met de productie en aanvoer van voedsel te maken. We hadden het over hongersnoden.
Ja joh prima. Er is niets aan de hand. Maar 132 miljoen mensen extra honger

https://www.volkskrant.nl(...)oronavirus~bef53d39/

Het streven om in 2030 de honger uit de wereld te helpen wordt niet gehaald. Sinds 2015, het jaar dat de wereldgemeenschap dit doel vastlegde in de zogeheten Sustainable Development Goals (SDG’s), is het aantal mensen met honger juist fors toegenomen; met 60 miljoen tot 690 miljoen. Door covid-19 komen er naar schatting nog 132 miljoen bij.
pi_195698708
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:56 schreef macca728 het volgende:
We hebben wel een lockdown want de horeca is op slot, sport is op slot, anderen hebben beperkingen etc etc.

Als je dat al gaat ontkennen....

En de slachtoffers ? Honderdduizenden over een periode.
Mensen die hun zaak verliezen, die hun baan verliezen.

Wat is daar een fabeltje aan ? Alleen bij het profvoetbal praat je over 10.000 mensen, die wellicht een baan gaan verliezen, want het voetbal gaat het echt geen jaar volhouden zonder publiek
Zonder de maatregelen tegen corona. Zou dit allemaal niet gebeuren denk je?

Serieuze vraag. Geen ondertoontje
pi_195698717
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat t een essentiele industrie is maar als ze de grenzen dicht houden en vleesfabrieken al gaan dichtgooien om 1 coronabesmetting dan kan het hard gaan.

https://www.theguardian.c(...)covid-19-warns-oxfam
pi_195698771
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat t een essentiele industrie is maar als ze de grenzen dicht houden en vleesfabrieken al gaan dichtgooien om 1 coronabesmetting dan kan het hard gaan.

Waar is die ENE besmettingen?
Daar moeten we naar toe
pi_195698774
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zonder de maatregelen tegen corona. Zou dit allemaal niet gebeuren denk je?

Serieuze vraag. Geen ondertoontje
Dan zou de economie ook een harde klap krijgen.
Alleen de belangrijkste vraag blijft hoe lang gaan we in lockdown. Dat kan net zo goed tot maart zijn en dan zijn de gevolgen denk ik groter dan zonder maatregelen.

In Madrid verliezen 18000 mensen hun baan elke week. Denk je dat dat gebeurt als we gewoon open blijven met corona ? Met afstand houden, handen wassen ?
pi_195698787
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waar is die ENE besmettingen?
Daar moeten we naar toe
1 besmetting binnen een fabriek.
pi_195698795
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

De grenzen zijn niet dicht voor goederen transport. Nooit geweest ook, zelfs niet in Nieuw Zeeland waar men een snoeiharde lockdown heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 19:37:43 ]
pi_195698815
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De grenzen zijn niet dicht voor goederen transport. Nooit geweest ook, zelfs niet in Nieuw Zeeland waar men een snoeiharde lockdown heeft.
Dan zullen ze wel uit hun nek lullen bij the Guardian.
pi_195698816
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan zou de economie ook een harde klap krijgen.
Alleen de belangrijkste vraag blijft hoe lang gaan we in lockdown. Dat kan net zo goed tot maart zijn en dan zijn de gevolgen denk ik groter dan zonder maatregelen.
Huh?
Het gaat er toch om dat door de maatregelen van nu de honderdduizenden nederlanders zonder baan komen te zitten, bedrijven massaal failliet gaan, het aantal zelfmoorden excessief toegenomen is, x aantal mensen wereldwijd verhongert?

Dan gaat het er toch om dat het alternatief (niks doen) veel beter is?
pi_195698847
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Dan zullen ze wel uit hun nek lullen bij the Guardian.
Het was een artikel van een flink aantal maanden geleden, he? De angsten van Oxfam zijn dus niet bewaardheid geworden.
pi_195698851
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

1 besmetting binnen een fabriek.
Wat ik leer is dat 1 besmetting in een afgesloten ruimte er voor zorgt dat heel veel mensen besmet worden.

Dus dat ze 1 besmetting serieus nemen, lijkt mij wel een goede zaak. Zeker als voedselveiligheid ermee gemoeid is.

Alleen het is lastig praten over iets in een ander land aangezien elk land het weer anders doet. Zo zijn er tientallen opmerkelijke voorbeelden te noemen. Toch?
pi_195698857
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 15:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het virus ongecontroleerd rond laten gaan zorgt ook voor enorm veel economische schade. Het heeft invloed op het uitgavepatroon van mensen en het consumentenvertrouwen.

Zie:
[ twitter ]
Ik ben dit aan het kijken en schiet spontaan in de lach na een minuutje. Mensen blijven weg in de winkelstraten, café's en restaurant vanwege angst om besmet te worden? :D :s) |:(

Dat hebben we gezien de afgelopen tijd inderdaad. Cafés en restaurants zaten mutje vol. Detailhandel heeft ontzettend veel omzet gedraaid in de maanden dat het open was. Sorry, ik geloof dit niet.

Zij vervolgt haar verhaal met de assumptie dat met een lockdown het virus onder controle gehouden kan worden.
Guess what: Argentinië heeft al maandenlang een lockdown. Italië heeft in het voorjaar maanden in lockdown gezeten. Al die maanden geen economische activiteit mogelijk, ja dat is erg goed voor de economie. :D

Om deze periode nog enigszins dragelijk door te komen moeten er werkbare oplossingen gevonden worden om de kwetsbaren af te schermen zodat de economie - eventueel in afgeslankte vorm - kan doordraaien.

Wat zijn dan de echte economische effecten van de strenge maatregelen? Haben sie eine Stunde?

IMF: https://www.thisismoney.c(...)iving-standards.html
WE Forum: https://www.weforum.org/a(...)-the-global-economy/
ING: https://t.co/AsC4UpUN6i?amp=1
NOS: https://nos.nl/artikel/23(...)ede-betaalpauze.html
WHO: https://www.nzherald.co.n(...)NRCHCBLCITIMKOYXLRU/

Ik zo nog wel een tijdje doorgaan. Dus, zo snel mogelijk een andere strategie dan containment voor de hele bevolking. Dat gaat niet werken en je werkt je economie naar de knoppen.
pi_195698915
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alleen het is lastig praten over iets in een ander land aangezien elk land het weer anders doet. Zo zijn er tientallen opmerkelijke voorbeelden te noemen. Toch?
Die fabrieken zijn zo groot die leveren aan heel de wereld dus als zo'n fabriek sluit heeft dat niet alleen gevolgen voor dat land.
pi_195698919
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:41 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik ben dit aan het kijken en schiet spontaan in de lach na een minuutje. Mensen blijven weg in de winkelstraten, café's en restaurant vanwege angst om besmet te worden? :D :s) |:(

Dat hebben we gezien de afgelopen tijd inderdaad. Cafés en restaurants zaten mutje vol. Detailhandel heeft ontzettend veel omzet gedraaid in de maanden dat het open was. Sorry, ik geloof dit niet.

Zij vervolgt haar verhaal met de assumptie dat met een lockdown het virus onder controle gehouden kan worden.
Guess what: Argentinië heeft al maandenlang een lockdown. Italië heeft in het voorjaar maanden in lockdown gezeten. Al die maanden geen economische activiteit mogelijk, ja dat is erg goed voor de economie. :D

Om deze periode nog enigszins dragelijk door te komen moeten er werkbare oplossingen gevonden worden om de kwetsbaren af te schermen zodat de economie - eventueel in afgeslankte vorm - kan doordraaien.
Knip
.
Je ziet dat ook 'onkwetsbare mensen" erg ziek worden en een halfjaar later nog steeds last hebben van de gevolgen.

Is dat oké?

Ik ben niet bang voor de dood door corona. Maar weken ziek zijn lijkt mij kut en zeker als het enigszins te voorkomen is. En smaak-, reuk- of energieverlies, ik zit er NIET op te wachten. Jij?
pi_195698937
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het was een artikel van een flink aantal maanden geleden, he? De angsten van Oxfam zijn dus niet bewaardheid geworden.
Het is wel een risico als wij weer in lockdown gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')