abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:07:29 #51
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195684633
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Willen Nederlanders wel een leider is ook een valide vraag. Ja, nu mischien maar zodra de pandemie voorbij is? Ik betwijfel het.
Tijdens de pandemie hebben wij wat mij betreft even weinig te willen (als wij hier fatsoenlijk uit willen komen).

Daarnaast is het niet nodig nee, want gaat ook prima zonder, maar nu is het echt wel nodig en die omschakeling lijken ze maar niet te (kunnen/willen) maken.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:07:50 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195684640
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik weet niet wie het zei hier, maar een paar dagen geleden zei iemand iets van "Rutte wil niet leiden, dus het volk zal niet volgen". Dat is eigenlijk wel een goede samenvattingen. Rutte wil geen leider zijn.
Lubach heeft precies daarover een segment gewijd een tijdje geleden (vanaf 03:50):

Het komt erop neer dat Rutte de baas niet wil spelen. En misschien werkt dat wel voor Nederland in normale tijden, maar tijdens een crisis is het toch wel handig als iemand de regie neemt.
pi_195684667
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

Tijdens de pandemie hebben wij wat mij betreft even weinig te willen (als wij hier fatsoenlijk uit willen komen).

Daarnaast is het niet nodig nee, want gaat ook prima zonder, maar nu is het echt wel nodig en die omschakeling lijken ze maar niet te (kunnen/willen) maken.
Rutte is nooit een autoritaire leider geweest en dat zal hij ook nooit worden en als hij er een probeert te spelen zal dat gemaakt en onecht over komen. En eerlijk gezegd zie ik weinig anderen in de 2e Kamer het met fatsoen kunnen overnemen momenteel.

Hoe is het ook al weer? In een democratie krijg het volk de regering die het verdient?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 23:09:47 ]
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:10:19 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195684684
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In een democratie krijg het volk de regering die het verdient?
Oh man ;( Wat hebben we gedaan dan? :'(
pi_195684696
Ik ben er overigens nog wel steeds van overtuigd dat we economisch als een van de betere landen uit deze pandemie gaan komen....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195684705
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik weet niet wie het zei hier, maar een paar dagen geleden zei iemand iets van "Rutte wil niet leiden, dus het volk zal niet volgen". Dat is eigenlijk wel een goede samenvattingen. Rutte wil geen leider zijn.
Dat is wel een goede samenvatting idd. Ik ben wel heel benieuwd of de maatregelen harder hadden geweest als we niet op een verkiezing af denderden, als we 6 maanden na de verkiezingen zaten. Ik geloof echt niet dat het bewust meegespeeld kan hebben in keuzes om wel of niet iets te doen, maar ik kan me voorstellen dat het toch in het achterhoofd zat.

Even nogmaals hier, echt een aanrader om te lezen (of de podcast te luisteren) "Stilte op het binnenhof" van Laurens Boven en Sophie van Leeuwen.

De eerste golf werd gigantisch onderschat, en het lijkt soms wel of ze daar heel erg van geschrokken zijn, met als gevolg dat ze beslissingen uitstellen uit angst om het verkeerde te doen. Beetje alsof je zelf tegen een beslissing die je moeilijk vindt aan hikt en 'm pas neemt als er echt geen alternatief is. Een vorm van struisvogelpolitiek.
pi_195684738
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mjah, da's te makkelijk, wij kunnen onze grenzen echt wel sluiten indien nodig. Wat ook had gekund was 2 weken verplichte quarantaine bij terugkomst uit het buitenland. Of verplichte quarantaine van buitenlandse reizigers naar Nederland.
Je komt NZ alleen binnen per vliegtuig, nogal een verschil met NL waar we honderden wegen richting Duitsland en België hebben en waar we geen draagvlak en capaciteiten hebben om een verplichte quarantaine te handhaven.
Alpha kenny one
pi_195684749
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:11 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben er overigens nog wel steeds van overtuigd dat we economisch als een van de betere landen uit deze pandemie gaan komen....
Zou best kunnen maar veel hangt af van hoe onze buurlanden er doorheen komen, we zijn best wel afhankelijk van onze grootste handelspartners, natuurlijk.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:15:21 #59
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195684757
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zou best kunnen maar veel hangt af van hoe onze buurlanden er doorheen komen, we zijn best wel afhankelijk van onze grootste handelspartners, natuurlijk.
En of ze ons nog willen hebben straks :+
pi_195684770
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:13 schreef falling_away het volgende:

[..]

Je komt NZ alleen binnen per vliegtuig, nogal een verschil met NL waar we honderden wegen richting Duitsland en België hebben en waar we geen draagvlak en capaciteiten hebben om een verplichte quarantaine te handhaven.
Dat is waar. Maar dat draagvlak had wel gemaakt kunnen worden, denk ik en het is niet eens geprobeerd. Dus ja, we zijn laks geweest en dit is de prijs die we ervoor betalen, denk ik.
pi_195684787
Bugger

https://www.sciencemag.org/news/2020/10/remdesivir-and-interferon-fall-flat-who-s-megastudy-covid-19-treatments

Remdesivir lijkt toch niet de kans op overlijden te verkleinen. Medicijnen tegen virale aandoening zijn nu eenmaal verdomd lastig.

En ook de andere medicijnen die onderzocht werden lijken niet te helpen.
pi_195684818
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rutte is nooit een autoritaire leider geweest en dat zal hij ook nooit worden en als hij er een probeert te spelen zal dat gemaakt en onecht over komen. En eerlijk gezegd zie ik weinig anderen in de 2e Kamer het met fatsoen kunnen overnemen momenteel.

Hoe is het ook al weer? In een democratie krijg het volk de regering die het verdient?
Het voordeel van iemand als Rutte tijdens de eerste golf was dat hij wel een ontzettende rust uitstraalde. Hij gaf mensen het idee dat hij het onder controle had, wat zeker in het begin denk ik wel verschil gemaakt heeft.

Ik vond Bruins een fijne vent wat dat betreft, vind 't echt jammer dat ie onderuit is gegaan. Daarnaast, doordat ze van Rijn aantelden kreeg je het idee dat het echt een situatie was die de partijpolitiek oversteeg, aangezien er een minister uit een niet-coalitiepartij ineens bij was. Dat soort dingen laat de ernst van de situatie zien.

De Jonge vind ik over 't algemeen maar vervelend. Het belerende toontje, de mimiek alsof ie 't beter weet, de non-verbale communicatie die hij in de tweede kamer toont, het ziet er allemaal niet oprecht uit. Het ziet eruit alsof hij het wel even doet, en als 't dan niet goed gaat, dat hij het probleem ontkent.

Dat is het grootste manco wat mij betreft aan de communicatie. De woorden en daden kwamen niet met elkaar overeen. Er waren ontzettend strenge woorden, maar daarna wel grapjes. Er waren strenge maatregelen, maar die werden binnen 24 uur door allerlei bevolkingsgroepen alweer afgezwakt. Denk aan het tennisvoorbeeld. Rutte die zegt: niet dubbelen. Tennisbond dag later: Hebben even met RIVM gecheckt, mag gewoon hoor.

Als je verhaal niet éénduidig is snappen mensen het niet meer, en krijg je dit. Het grote verschil met NZ was dat Arden het gezicht achter alle maatregelen was, goed of slecht. Zij ging niet met poppetjes schuiven om ieder hun eigen verhaal te doen.
pi_195684829
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Bugger

https://www.sciencemag.org/news/2020/10/remdesivir-and-interferon-fall-flat-who-s-megastudy-covid-19-treatments

Remdesivir lijkt toch niet de kans op overlijden te verkleinen. Medicijnen tegen virale aandoening zijn nu eenmaal verdomd lastig.

En ook de andere medicijnen die onderzocht werden lijken niet te helpen.
En tenminste een vaccin trial staat stil vanwege onverklaarbare ziekte dus op dat front loopt het ook niet echt soepel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 23:20:36 ]
pi_195684833
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar dat draagvlak had wel gemaakt kunnen worden, denk ik en het is niet eens geprobeerd. Dus ja, we zijn laks geweest en dit is de prijs die we ervoor betalen, denk ik.
Grenzen sluiten zal denk in de grensregio's op weinig draagvlak kunnen rekenen. Soms is het korter om door het buitenland te rijden kijk naar Zeeuws Vlaanderen. Veel mensen werken net over de grens of hebben er familie wonen.
pi_195684853
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:20 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Grenzen sluiten zal denk in de grensregio's op weinig draagvlak kunnen rekenen. Soms is het korter om door het buitenland te rijden kijk naar Zeeuws Vlaanderen. Veel mensen werken net over de grens of hebben er familie wonen.
Tel daarbij op dat vanuit de EU geroepen werd om grenzen absoluut niet meer te sluiten, dat Schengen absoluut in stand moest worden gehouden, en je hebt al een achterstand.
pi_195684854
Gezellig daar in Londen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:24:57 #67
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195684918
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

Lubach heeft precies daarover een segment gewijd een tijdje geleden (vanaf 03:50):

Het komt erop neer dat Rutte de baas niet wil spelen. En misschien werkt dat wel voor Nederland in normale tijden, maar tijdens een crisis is het toch wel handig als iemand de regie neemt.
Kende deze nog niet, moest lachen, maar eigenlijk is het om te janken wat voor kluns die Rutte soms is _O-
pi_195684930
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tel daarbij op dat vanuit de EU geroepen werd om grenzen absoluut niet meer te sluiten, dat Schengen absoluut in stand moest worden gehouden, en je hebt al een achterstand.
Klopt in heel de EU zijn problemen ontstaan. In Italië heb je een klein gedeelte wat voor de eerste wereld oorlog Oosterrijks was. Die mensen spreken nog steeds Duits en voelen zich Oosterrijker. Veel van hun kinderen studeren in Wenen en die konden niet naar huis of naar hun studie en zo zijn er tal van voorbeelden. Normaal zijn die open grenzen geen probleem en snap nu het probleem wel maar overal zijn dat soort situaties ontstaan.
pi_195685047
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is in Londen verboden om familie of vrienden te bezoeken.
En België heeft nu een avondklok.

We hebben het hier maar makkelijk met onze maatregelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:33:26 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195685061
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is in Londen verboden om familie of vrienden te bezoeken.
En België heeft nu een avondklok.

We hebben het hier maar makkelijk met onze maatregelen.
Allemaal landen waar dat mondkapje al maanden is ingeburgerd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195685074
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En tenminste een vaccin trial staat stil vanwege onverklaarbare ziekte dus op dat front loopt het ook niet echt soepel.
Gepauzeerd ja, maar dat is niet ongewoon in phase III van vaccine trials. Die van Oxford was ook gepauzeerd maar is ook weer door (in de UK, Brazilie en Zuid Afrika, alleen nog niet in de VS).
pi_195685096
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Mijn vriendin loopt morgen een halve marathon in de UK. Op een afgesloten circuit, zonder toeschouwers, en met no-passing zones, dat wel.
pi_195685098
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Gepauzeerd ja, maar dat is niet ongewoon in phase III van vaccine trials. Die van Oxford was ook gepauzeerd maar is ook weer door (in de UK, Brazilie en Zuid Afrika, alleen nog niet in de VS).
Dat weet ik maar het is wel weer vertraging. Het was natuurlijk ook te verwachten maar dan nog is het vervelend vanwege de situatie wereldwijd.
pi_195685110
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Mijn vriendin loopt morgen een halve marathon in de UK. Op een afgesloten circuit, zonder toeschouwers, en met no-passing zones, dat wel.
Dat lijkt mij toch wel een bijzondere gewaarwording :D
pi_195685125
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het voordeel van iemand als Rutte tijdens de eerste golf was dat hij wel een ontzettende rust uitstraalde. Hij gaf mensen het idee dat hij het onder controle had, wat zeker in het begin denk ik wel verschil gemaakt heeft.

Ik vond Bruins een fijne vent wat dat betreft, vind 't echt jammer dat ie onderuit is gegaan. Daarnaast, doordat ze van Rijn aantelden kreeg je het idee dat het echt een situatie was die de partijpolitiek oversteeg, aangezien er een minister uit een niet-coalitiepartij ineens bij was. Dat soort dingen laat de ernst van de situatie zien.

De Jonge vind ik over 't algemeen maar vervelend. Het belerende toontje, de mimiek alsof ie 't beter weet, de non-verbale communicatie die hij in de tweede kamer toont, het ziet er allemaal niet oprecht uit. Het ziet eruit alsof hij het wel even doet, en als 't dan niet goed gaat, dat hij het probleem ontkent.

Dat is het grootste manco wat mij betreft aan de communicatie. De woorden en daden kwamen niet met elkaar overeen. Er waren ontzettend strenge woorden, maar daarna wel grapjes. Er waren strenge maatregelen, maar die werden binnen 24 uur door allerlei bevolkingsgroepen alweer afgezwakt. Denk aan het tennisvoorbeeld. Rutte die zegt: niet dubbelen. Tennisbond dag later: Hebben even met RIVM gecheckt, mag gewoon hoor.

Als je verhaal niet éénduidig is snappen mensen het niet meer, en krijg je dit. Het grote verschil met NZ was dat Arden het gezicht achter alle maatregelen was, goed of slecht. Zij ging niet met poppetjes schuiven om ieder hun eigen verhaal te doen.
Helemaal mee eens met dit stuk. De Jonge komt over als een stampvoetende politicus die als hij zijn zin niet krijgt rare uitspraken doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')