Als je vóór maart thuis van je werk bleef ivm een verkoudheid, dan kreeg je zowat een aantekening in je personeelsdossier, tegenwoordig mag je er niet eens mee de deur uit.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Iedereen verkouden, wel lekker makkelijk tegenwoordig om niet op je werk te verschijnen.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Denk aan je weerstand, een kater is geen pretje en het maakt je vatbaarder voor corona, dus indirect ben je dan deel van het probleem. In andere woorden een bejaardenmoordenaar.
Als ik een kater heb ga ik me niet beter voelen als ik die dooie duif in me bek extra lang kan ruikenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als je een mondkapje draagt ben je veilig.
Ja bij mij kwamen ze meestal met de vraag of ik koorts had, anders kon je gewoon komen werken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:46 schreef Natalie het volgende:
[..]
Als je vóór maart thuis van je werk bleef ivm een verkoudheid, dan kreeg je zowat een aantekening in je personeelsdossier, tegenwoordig mag je een niet eens mee de deur uit.
Dat kan je je nu bijna niet meer voorstellen, hè? Of dat je gewoon naast vreemden in de winkel stond ofzo en mensen een hand gaf.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja bij mij kwamen ze meestal met de vraag of ik koorts had, anders kon je gewoon komen werken.Eind januari 3 weken lang constante hoestbuien gehad, gewoon doorgewerkt.
M'n vriendin en ik waren in januari en februari op vakantie in Portugal en toen we terugreden hadden we een overnachting in een Frans hotel waar een vrouw met een Aziatisch uiterlijk bij de receptie werkte.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:00 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik ben in januari ook ziek geweest. Week op de bank gelegen. We grapten destijds nog dat ik vast corona had.
Tja... toen maakten we nog grapjes over dat 'virus in China.
Nee, idd, het lijkt me ook geen succesformule. Hoop dat je geen Covid-19 onder de leden hebt, Kyran. Hoe voel je je?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:05 schreef Kyran het volgende:
Beide collega's die getest waren zijn negatief. Nu ben ik ook verkouden, met koorts. Morgen ook testen.
Volgens mij 99% kans dat ik ook niks heb, maar voor de zekerheid toch testen. Zo zie je maar dat wij op één toestel elkaar echt niet kunnen beschermen en dat als één iemand COVID-19 zou krijgen wij allemaal de lul gaan zijn.
En dat is zelfs met het dragen van medische mondkapjes.
Sinds vanmorgen keelpijn, flink erger geworden gedurende de dag, nu ook verkouden en lichte koorts en spierpijn alsof ik marathon heb gelopen. Aangezien rest van de collega's gelukkig negatief waren maak ik mij niet druk, afspraak die wij hadden staan voor morgen wel voor de zekerheid afgezegd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:08 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nee, idd, het lijkt me ook geen succesformule. Hoop dat je geen Covid-19 onder de leden hebt, Kyran. Hoe voel je je?
Ik was dus niet de enigequote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
M'n vriendin en ik waren in januari en februari op vakantie in Portugal en toen we terugreden hadden we een overnachting in een Frans hotel waar een vrouw met een Aziatisch uiterlijk bij de receptionist werkte.
Wij nog tegen elkaar grappen dat het wel weer dichtbij komt nu met dat virus
En toen we thuiskwamen hebben we "voor de grap" Chinees gehaald
Ja, dat vroeg ik me dus ook de hele tijd af. En wat is blijkbaar het antwoord? We zitten nog niet op de routekaartquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:17 schreef MakkieR het volgende:
Mijn vraag: weet iemand hier wat de huidige cijfers nu zijn t.o.v. de Corona routekaart en in welke fase zitten we nu.
Dat heeft toch alles met de wetgeving te maken. Ze verwachten dag die er dan doorheen is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat vroeg ik me dus ook de hele tijd af. En wat is blijkbaar het antwoord? We zitten nog niet op de routekaartEerst moeten we de 4 weken "gedeeltelijke lockdown" afwachten, wat een fase is die niet eens op de routekaart voorkomt. Pas daarna komen we daadwerkelijk op de routekaart terecht blijkbaar.
Wij zitten dus een beetje in hetzelfde schuitjequote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sinds vanmorgen keelpijn, flink erger geworden gedurende de dag, nu ook verkouden en lichte koorts en spierpijn alsof ik marathon heb gelopen. Aangezien rest van de collega's gelukkig negatief waren maak ik mij niet druk, afspraak die wij hadden staan voor morgen wel voor de zekerheid afgezegd.
Lekker rustig weekendje met mijn gezinnetje thuis zonder verplichting (postief zien)
Zucht, zucht en nog eens zucht... ik word soms zo moedeloos van onze regering. waarom een routekaart installeren als we hem niet eens kunnen lezen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat vroeg ik me dus ook de hele tijd af. En wat is blijkbaar het antwoord? We zitten nog niet op de routekaartEerst moeten we de 4 weken "gedeeltelijke lockdown" afwachten, wat een fase is die niet eens op de routekaart voorkomt. Pas daarna komen we daadwerkelijk op de routekaart terecht blijkbaar.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/over-risiconiveausquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:17 schreef MakkieR het volgende:
Snapt iemand trouwens iets van die Corona Routekaart? ik heb er net even ingekeken en meteen begon het me al te duizelen. Ze hebben het daar over hoeveel besmettingen op de miljoen ofzo. maar de cijfers die wij binnen krijgen is nu zo rond de 8000 besmettingen. Hoe staat dit nu in verhouding met de besmettingen op de miljoen. Is het dan niet handiger die cijfer te geven dan een getal van 8000 waar we werkelijk helemaal niks mee kunnen omdat dit cijfer niet op de corona routekaart staat.
Mijn vraag: weet iemand hier wat de huidige cijfers nu zijn t.o.v. de Corona routekaart en in welke fase zitten we nu.
Maar werkt de routekaart dan per regio? Laten ze aan het eind van de gedeeltelijke lockdown het nationale beleid voor wat het is en gaan we terug naar regionale maatregelen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:30 schreef Montov het volgende:
[..]
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/over-risiconiveaus
Het gaat per 100.000 inwoners per week.
Het huidige dagcijfer per 100.000 is op het dashboard te zien:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Als je die 46*7 doet krijg je 322. Dat is een stukje boven het hoogste niveau:
Een regio gaat in principe van ‘waakzaam’ naar ‘zorgelijk’ als er in een week meer dan 50 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners zijn. Dit komt overeen met het elke dag overschrijden van de signaalwaarde van 7 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners.
Een regio gaat in principe van ‘zorgelijk’ naar ‘ernstig’ als er in een week meer dan 150 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners zijn.
Een regio gaat in principe over van ‘ernstig’ naar ‘zeer ernstig’ als er meer dan 250 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners zijn gedurende een week. Als in meerdere regio’s de situatie zeer ernstig is, gelden de zwaarste maatregelen voor het hele land.
Dus we zitten nu in de zeer ernstig categorie en daarom zijn er nu heftige maatregelen. Als dat niet helpt is een volledige lockdown nog een troef achter de hand waar geen drempel voor is benoemd.
Het punt is dat wij worden ingelicht met de dagelijkse besmettingen het getal van 8000, dat getal wordt goed gecommuniceerd. Inderdaad het is het getal besmettingen op 100.000 dat van belang is. En juist hierdoor niet over te berichten. De cijfer 8000 is veel beter tot mij gekomen, dan het getal besmettingen op 100.000. Dan krijg ik weer het gevoel, dat er hier niet juist wordt gecommuniceerd. Want het getal besmettingen op de 100.000 blijkt nu veel belangrijker, dan het huidige getal 8000, want op de corona route kaart zegt dit niet meteen iets, tenzij je bereid bent dit te gaan onderzoeken of calculeren. Geloof me daar heeft niet iedereen zin in. En zelfs de kleuren van de landkaart was bij mij niet eens bekend. Ik wist alleen de kleuren van de Randstad een beetje, maar dat de rest ook ernstig was dat wist ik niet...quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:30 schreef Montov het volgende:
[..]
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/over-risiconiveaus
Het gaat per 100.000 inwoners per week.
Het huidige dagcijfer per 100.000 is op het dashboard te zien:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Als je die 46*7 doet krijg je 322. Dat is een stukje boven het hoogste niveau:
Een regio gaat in principe van ‘waakzaam’ naar ‘zorgelijk’ als er in een week meer dan 50 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners zijn. Dit komt overeen met het elke dag overschrijden van de signaalwaarde van 7 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners.
Een regio gaat in principe van ‘zorgelijk’ naar ‘ernstig’ als er in een week meer dan 150 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners zijn.
Een regio gaat in principe over van ‘ernstig’ naar ‘zeer ernstig’ als er meer dan 250 positieve testuitslagen per 100.000 inwoners zijn gedurende een week. Als in meerdere regio’s de situatie zeer ernstig is, gelden de zwaarste maatregelen voor het hele land.
Dus we zitten nu in de zeer ernstig categorie en daarom zijn er nu heftige maatregelen. Als dat niet helpt is een volledige lockdown nog een troef achter de hand waar geen drempel voor is benoemd.
Blijkbaar wel. Maar de huidige situatie is dat elke regio op het hoogste niveau zit dus is het landelijk beleid.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar werkt de routekaart dan per regio? Laten ze aan het eind van de gedeeltelijke lockdown het nationale beleid voor wat het is en gaan we terug naar regionale maatregelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |