abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:21:36 #51
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_195679726
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 19:13 schreef HSG het volgende:

[..]

Dan moeten mensen geen kinderen nemen als zij dat ook willen.
Of jij moet geen vakantie willen nemen tijdens schoolvakanties.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_195679911
Ik snap echt niet dat kinderloze mensen graag in de dure periodes vrij willen hebben. Volgend jaar ben ik aan de beurt om tijdens schoolvakanties vrij te moeten pakken... Geniet van de luxe om veel breder te kunnen kiezen wanneer je vakantie wilt.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:43:24 #53
36461 Joppy
geen colaboy
pi_195680097
Wees blij dat je de keuze hebt om bijvoorbeeld in november of januari de zon op te zoeken, terwijl de mensen met kinderen het depresieve hersftweer in NL moeten trotseren. (Nou ja, in normale omstandigheden dan).
Let the beat control your body!
pi_195682063
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 19:21 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Of jij moet geen vakantie willen nemen tijdens schoolvakanties.
Dat staat er los van.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 19:33 schreef Questular het volgende:
Ik snap echt niet dat kinderloze mensen graag in de dure periodes vrij willen hebben. Volgend jaar ben ik aan de beurt om tijdens schoolvakanties vrij te moeten pakken... Geniet van de luxe om veel breder te kunnen kiezen wanneer je vakantie wilt.
Omdat ze b.v. een partner hebben die in het onderwijs werkt?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:37:47 #55
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_195684147
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:42 schreef marsan het volgende:

[..]

Dan zit je echt bij de verkeerde werkgever. Hier gaat alles 1 om 1. Tenzij je t zelf wil ruilen.
Ik heb jarenlang in het onderwijs rondgelopen en elk jaar opnieuw begon de discussie weer. En de werkgever gaat vrolijk mee in de idioterie. Ik heb het op een bepaald gewoon opgegeven.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_195684252
Geeft altijd veel gedoe en irritatie, dat geroep van `ik heb voorrang want ik heb kinderen´

Werken is niet verplicht.
Vakantie nemen is niet verplicht.
Kinderen nemen is niet verplicht

En een werkgever (dan wel de directe collega's) hoeven zéker geen rekening te houden met het al dan niet vrij kunnen krijgen van de partner collega X van diens werkgever `want wij hebben kinderen`.

Om nog maar te zwijgen van de ingewikkelde constructies met gescheiden mensen met kinderen die een partner heeft met kinderen - en er dus begrip wordt opgeëist voor het al dan niet gelijktijdig vrij kunnen krijgen door de nieuwe vlam van de ex van... etc.

Ik heb mij daar al jaren geleden volledig voor afgesloten. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om wel/niet tijdens schoolvakanties met vakantie te gaan. Maar dat is -en blijft- zo ieder zijn eigen reden. Ik hoef het niet te weten.
Sterker nog, ik wil het gewoon niet weten.

Oudste dienstverband mag in het 1e jaar het eerst vakantiedata kiezen, daarna nr 2, etc.
Jaar daarop mag nu 2 als eerste kiezen/vastleggen.
Alles binnen bepaalde spelregels zoals hoeveel van functie X tegelijk weg kunnen zijn.
Kiest nu 1 voor vakanties in het laagseizoen en nr 2 en 3 ook, dan heeft 4 met schoolgaande kinderen geluk. Zo niet, dan moet degene met schoolgaande kinderen een andere oplossing zoeken voor de vakantie.

In bedrijven met veel flexwerkers/wisselend personeelsbestand: lootjes trekken om de volgorde van 'mogen kiezen' te bepalen.
pi_195684446
Ik liep er ook altijd tegen aan dat ik in de zomer geen vakantie kon nemen omdat een partner van m'n chef in het onderwijs zat en daar moest je aan aanpassen.

Het argument dat ik (als alleen wonende) met een groepje vrienden op pad wil en dat diverse daarvan ook aan de bouwvak of onderwijs vastzitten maakt dan opeens geen indruk.
pi_195685758
Het is inderdaad een belachelijke regel die op de meeste werkplaatsen wordt toegepast.
Voordeel is wel dat vakanties buitrn deze periode goedkoper zijn
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:37:52 #59
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195689425
Bij mijn werkgever speelt dit vraagstuk een stuk minder. Over het algemeen wordt er niet gekeken welke collega's er kinderen hebben. Er wordt alleen gekeken of het werk het toelaat als je een vakantieverzoek indient in voor binnen de schoolvakanties als buiten de schoolvakanties.

Zelf ben ik alleenstaand en vind ik het wel wat hebben om buiten de schoolvakanties mijn vakantie te plannen.
pi_195689469
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:11 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Ook jij bent geen mod.
:')
pi_195689531
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad niet handig.

Er is een virus op de grensovergang bij o.a. België die selectief Nederlanders besmet bij grensovergang. Tevens is dit virus ook nog xenofoob en pakt voornamelijk niet westerse allochtonen ter besmetting. Daarnaast is dit virus mega dodelijk voor 0.13% van de bevolking in primair de leeftijdscategorie 80+, het heeft er alle schijn van dat dit xenofobische grensbewakende killervirus even dodelijk is als de griep. Echt iets wat onoverkomenlijk is voor het zorgstelsel van een land heden ten dage.

Een betreffend virus brengt de complete zorgsector tot zijn knieën.
Dat is inderdaad geen probleem voor een gezond zorgstelsel. Waar niet jaren op bezuinigd is. Waar niet enorm veel onvervulde vacatures zijn omdat verpleegkundigen te slecht betaald worden.

Helemaal juist.
pi_195689608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:28 schreef Peter het volgende:
JE kunt gewoon je verlof aanvragen en als men te laat afwijst of zonder goede reden, dan staat je verlof. klaar.
Als TS er een punt van wil maken dan kan hij dit doen.
De werkgever zal bij afwijzing ook met zwaarwegende bedrijfsbelangen moeten komen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195689651
Je hoeft niet eens op vakantie om vrij te willen toch?
Waarom zouden mensen zonder geen vrij mogen als het warm weer is (juli/ augustus). Iedereen gelijke rechten. Ik laat mijn collega's altijd kiezen en neem dan de 3 weken die het beste uitkomen in die periode.
En in mei heb ook graag een week vrij. richting de kerst boeit me weer minder. Oftewel overleg en iedereen krijgt wat. Niet alleen de mensen met kinderen.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:00:53 #64
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195689754
Logisch. Mensen zonder kinderen zijn of:

- Jongeren en die moeten niet zo zeuren. Je hebt jarenlang zelf kunnen genieten van vakanties in het hoogseizoen. Je wacht maar even totdat je zelf een gezin hebt en dan begrijp je het zelf ook.
- Of van die zure types die kinderen haten omdat ze zelf een kutjeugd gehad hebben. Dat volk wil je sowieso niet binnen je organisatie. Binnen elk bedrijf zit er wel zo'n type. Je ziet er hier ook al een paar reageren.
- Of het lukt niet, maar die mensen willen het wel en zijn daarom ook vaak begripvol richting mensen met een gezin.

Moraal van het verhaal: niet zo janken. U past zich maar aan aan de grote meerderheid.
pi_195692274
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:00 schreef damsco het volgende:
Logisch. Mensen zonder kinderen zijn:
Meestal niet zo arrogant als mensen met kinderen als het op 'vakantierechten' aan komt. Mensen zonder kinderen zijn meestal veel meer bereid om te overleggen en claimen niet meteen hun 'recht'.
pi_195692322
Wij regelen als team zelf wie wanneer verlof neemt. Geen lootjes geen bullshit over langste in dient etc etc. Je weet wel gewoon als volwassen mensen eruit komen.
pi_195692329
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:09 schreef marsan het volgende:

[..]

Mensen zonder kinderen hebben bv ook weleens eeb vriendin die in t onderwijs werkt.
Ja dit heb ik, maar gelukkig is het nooit een probleem om vrij te krijgen tijdens schoolvakanties.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:21 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dat is waar... maar ervaring leert dat die later ook altijd kinderen krijgen... anders ga je ook niet in het onderwijs :)
Nee dat is niet de bedoeling :)

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 13:45:56 ]
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:53:17 #68
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195692442
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:45 schreef Questular het volgende:
Wij regelen als team zelf wie wanneer verlof neemt. Geen lootjes geen bullshit over langste in dient etc etc. Je weet wel gewoon als volwassen mensen eruit komen.
Dat dus.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195692671
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:01 schreef Mikeytt het volgende:
De manager heeft gesteld dat mensen met kinderen voorrang krijgen bij vakantiedagen opnemen.

Resultaat: Mensen met kinderen gaan massaal op de beste dagen weg waardoor de rest niet kan vanwege onderbezetting.

Mag dat zomaar? In de CAO staat namelijk niet dat mensen met kinderen voorrang krijgen.

Ongeveer 50% heeft geen kinderen en zijn het niet eens met deze regel. Mag dit zomaar? Of is dit discriminatie? We gaan morgen namelijk met zn allen naar HR toe voor gelijke behandeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je wordt zelf toch vader? Dan krijg je ook voorrang.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:23 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Nog 6 maanden te wachten.
We gaan sowieso kolven :T Is alleen voor tijdens het slapen hé dat hij/zij thuis is om het over te nemen als de baby wakker wordt zodat wij door kunnen slapen.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:33 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

We zijn zwanger en we gaan bevallen. Zoas het hoort.
OUD / Night Nanny inhuren?
pi_195694449
Ooit een verhaal gelezen van iemand die dit probleem ook had. Was alleen en had geen kinderen maar wilde wel tijdens vakantie met vakantie want dan kon hij naar festivals of met vrienden die vastzaten aan de bouwvak. Dus wat deed hij? Hij bedacht een kind. Zei op het werk dat hij een baby had gekregen. Vond wel plaats in de vakantie dus geen verlofdagen opnemen. En dat houd hij vol. Op dit moment is het kindje 8 jaar en zit al in groep 5 en vertelt hij trots over zijn prestaties bij het voetballen.

Zo kan het dus ook, misschien moet jij dat maar ook doen topicstarter...
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:13:49 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195694941
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 15:50 schreef Attitude het volgende:
Ooit een verhaal gelezen van iemand die dit probleem ook had. Was alleen en had geen kinderen maar wilde wel tijdens vakantie met vakantie want dan kon hij naar festivals of met vrienden die vastzaten aan de bouwvak. Dus wat deed hij? Hij bedacht een kind. Zei op het werk dat hij een baby had gekregen. Vond wel plaats in de vakantie dus geen verlofdagen opnemen. En dat houd hij vol. Op dit moment is het kindje 8 jaar en zit al in groep 5 en vertelt hij trots over zijn prestaties bij het voetballen.

Zo kan het dus ook, misschien moet jij dat maar ook doen topicstarter...
Volgens mij doet TS dat al.....

OUD / Night Nanny inhuren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195695340
Niet beweren dat TS shit verzint wat dan worden je berichten verwijderd :)
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:07:26 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195696049
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:32 schreef Questular het volgende:
Niet beweren dat TS shit verzint wat dan worden je berichten verwijderd :)
Poep verzinnen lijkt me ook wat raar..... wat heeft dat voor effect op het hamsteren van WC-papier?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195696169
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij doet TS dat al.....

OUD / Night Nanny inhuren?
Yay, kan TS weer topics gaan openen met gejank van: ik krijg geen voorrang op vakantie van mijn collega`s maar heb er wel recht op want heb een kind! Of hij opent een topic over een vakantie nanny... :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:51:23 #75
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_195699049
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 15:50 schreef Attitude het volgende:
Ooit een verhaal gelezen van iemand die dit probleem ook had. Was alleen en had geen kinderen maar wilde wel tijdens vakantie met vakantie want dan kon hij naar festivals of met vrienden die vastzaten aan de bouwvak. Dus wat deed hij? Hij bedacht een kind. Zei op het werk dat hij een baby had gekregen. Vond wel plaats in de vakantie dus geen verlofdagen opnemen. En dat houd hij vol. Op dit moment is het kindje 8 jaar en zit al in groep 5 en vertelt hij trots over zijn prestaties bij het voetballen.

Zo kan het dus ook, misschien moet jij dat maar ook doen topicstarter...
Dat is natuurlijk wel een geniale actie.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_195707534
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 10:44 schreef ijs. het volgende:

[..]

Dat is inderdaad geen probleem voor een gezond zorgstelsel. Waar niet jaren op bezuinigd is. Waar niet enorm veel onvervulde vacatures zijn omdat verpleegkundigen te slecht betaald worden.

Helemaal juist.
Man naar mijn hart.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 18 oktober 2020 @ 10:03:13 #77
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195707966
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Meestal niet zo arrogant als mensen met kinderen als het op 'vakantierechten' aan komt. Mensen zonder kinderen zijn meestal veel meer bereid om te overleggen en claimen niet meteen hun 'recht'.
Welkom in de echte wereld waar de wens van de meerderheid geldt.
pi_195708028
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:03 schreef damsco het volgende:

[..]

Welkom in de echte wereld waar de wens van de meerderheid geldt.
Goed argument. De meerderheid verdient een modaal inkomen dus moet iedereen dat maar gaan verdienen?

Nee, in een normale wereld ga je eerst met betrokkenen om tafel zitten en wensen/mogelijkheden inventariseren.
Waarom zou het belang van een individu die tot een meerderheid behoord (volgens jou) prevaleren boven het belang van een ander individu die niet tot die meerderheid behoort? Het is natuurlijk niet zo dat het feit dat je kinderen hebt iets te maken heeft met het functioneren in je baan.

Iedereen wil graag de vakantie die hem/haar het beste past. Ik wil op vakantie met een groep van zes man waaronder ook onderwijs mensen, dat is lastiger om een datum te vinden dan iemand met slechts één partner en een kind.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:35:16 #79
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195709440
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Goed argument. De meerderheid verdient een modaal inkomen dus moet iedereen dat maar gaan verdienen?

Nee, in een normale wereld ga je eerst met betrokkenen om tafel zitten en wensen/mogelijkheden inventariseren.
Waarom zou het belang van een individu die tot een meerderheid behoord (volgens jou) prevaleren boven het belang van een ander individu die niet tot die meerderheid behoort? Het is natuurlijk niet zo dat het feit dat je kinderen hebt iets te maken heeft met het functioneren in je baan.

Iedereen wil graag de vakantie die hem/haar het beste past. Ik wil op vakantie met een groep van zes man waaronder ook onderwijs mensen, dat is lastiger om een datum te vinden dan iemand met slechts één partner en een kind.
Omdat jouw individuele belang niet in verhouding staat tot het belang van een groter geheel. Daarom.

Gezinnen met kinderen kunnen niet buiten de schoolvakanties op vakantie. Gezinnen zonder kinderen wel.

De paar die uitzondering op de regel zijn ga je niet als uitgangspunt nemen voor je beleid.
pi_195709678
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:35 schreef damsco het volgende:

[..]

Omdat jouw individuele belang niet in verhouding staat tot het belang van een groter geheel. Daarom.

Gezinnen met kinderen kunnen niet buiten de schoolvakanties op vakantie. Gezinnen zonder kinderen wel.

De paar die uitzondering op de regel zijn ga je niet als uitgangspunt nemen voor je beleid.
Waarom is het individueel belang van iemand met kinderen groter dan het individuele belang van iemand zonder kinderen. Ook die wil op vakantie naar zijn/haar eigen keus. Ik zie werkelijk het verschil niet. Het is geven en nemen maar jij stelt dat mensen met kinderen alleen maar hoeven te nemen en zonder kinderen moet je alleen maar geven.

Dit is dus echt de kortzichtigheid ten top. Iemand zonder kinderen kan ook een hele goede reden hebben in het hoogseizoen weg te willen.
pi_195709725
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Waarom is het individueel belang van iemand met kinderen groter dan het individuele belang van iemand zonder kinderen. Ook die wil op vakantie naar zijn/haar eigen keus. Ik zie werkelijk het verschil niet. Het is geven en nemen maar jij stelt dat mensen met kinderen alleen maar hoeven te nemen en zonder kinderen moet je alleen maar geven.

Dit is dus echt de kortzichtigheid ten top. Iemand zonder kinderen kan ook een hele goede reden hebben in het hoogseizoen weg te willen.
Als jij een hele goede reden hebt, zoals partner in onderwijs of een speciale gelegenheid in de vakantieperiode, kan je natuurlijk gewoon in overleg gaan en aangeven wat nodig is.
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:01:45 #82
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195709859
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Waarom is het individueel belang van iemand met kinderen groter dan het individuele belang van iemand zonder kinderen. Ook die wil op vakantie naar zijn/haar eigen keus. Ik zie werkelijk het verschil niet. Het is geven en nemen maar jij stelt dat mensen met kinderen alleen maar hoeven te nemen en zonder kinderen moet je alleen maar geven.

Dit is dus echt de kortzichtigheid ten top. Iemand zonder kinderen kan ook een hele goede reden hebben in het hoogseizoen weg te willen.
Nee dat zeg ik niet.
pi_195710569
Ik heb zelf meestal bij bedrijven gewerkt waar het niet zo speelt. Meestal is het gewoon omstebeurt, ene jaar de de ene voorrang en het andere jaar de ander. In m'n eerste werkjaren studeerden m'n vrienden trouwens nog dus was ik sowieso afhankelijk van de schoolvakanties.

Eigenlijk zouden mensen met kinderen die hierin hun recht "claimen" geen voorrang moeten krijgen, dat is nogal denigrerend naar mensen zonder kinderen. Mensen die in overleg willen gaan over hoe dit op te lossen zou ik me zonder kinderen zo voor aanpassen. Het gaat dus ook om de manier waarop dit wordt gebracht.
pi_195711046
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:01 schreef damsco het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet.
Dan zou ik je reacties maar even terug lezen. Je uitgangspunt is daarin geheel dat mensen met kinderen voorrang moeten krijgen.
pi_195711097
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:35 schreef damsco het volgende:

[..]

Gezinnen zonder kinderen wel.
Nou nee hoor. Als gezin gaat dat erg lastig met een partner die in het onderwijs werkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2020 13:05:38 ]
pi_195711946
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 22:56 schreef qajariaq het volgende:
Ik liep er ook altijd tegen aan dat ik in de zomer geen vakantie kon nemen omdat een partner van m'n chef in het onderwijs zat en daar moest je aan aanpassen.

Het argument dat ik (als alleen wonende) met een groepje vrienden op pad wil en dat diverse daarvan ook aan de bouwvak of onderwijs vastzitten maakt dan opeens geen indruk.
Ziek melden. Dat soort grapjes flikken ze maar 1 keer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195716218
Ik vind dat wel terecht. Mensen met kinderen hebben nou eenmaal wat minder vrijeheid en hebben minder opties. Terwijl gezinnen gewoon belangrijk zijn voor ons land. En kinderlozen zijn veel flexibeler. Dus die kunnen zich wat mij betreft ook flexibeler opstellen dan mensen met een gezin.
pi_195716945
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik vind dat wel terecht. Mensen met kinderen hebben nou eenmaal wat minder vrijeheid en hebben minder opties. Terwijl gezinnen gewoon belangrijk zijn voor ons land. En kinderlozen zijn veel flexibeler. Dus die kunnen zich wat mij betreft ook flexibeler opstellen dan mensen met een gezin.
Hoezo zijn mensen met kinderen belangrijker dan mensen zonder kinderen?

Het hebben van kinderen is een keus, in ieder geval de laatste zestig jaar dan. Er zijn al mensen zat in de wereld dus is er geen enkele reden om ouders voor te trekken op anderen.

Vakantie is in het hoogseizoen duurder. Als een kinderloze er dan toch voor kiest om dan op vakantie te gaan dan heeft die daar ook een hele goede redden voor.

Dat flexibeler is gewoon niet waar. iemand met kinderen hoeft alleen met de partner en kind rekening te houden. Iemand alleen vaak met een hele groep.

Het hebben van kinderen maakt je niet opeens belangrijker voor je werk dus heeft dat feit er gewoon geen flikker mee te maken.
Gewoon eerlijk de vakantieperiode verdelen zonder iemand voor te trekken. Snap eens dat anderen ook belangen hebben die jij misschien niet kunt begrijpen.
pi_195716983
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:01 schreef Mikeytt het volgende:
De manager heeft gesteld dat mensen met kinderen voorrang krijgen bij vakantiedagen opnemen.

Resultaat: Mensen met kinderen gaan massaal op de beste dagen weg waardoor de rest niet kan vanwege onderbezetting.

Mag dat zomaar? In de CAO staat namelijk niet dat mensen met kinderen voorrang krijgen.

Ongeveer 50% heeft geen kinderen en zijn het niet eens met deze regel. Mag dit zomaar? Of is dit discriminatie? We gaan morgen namelijk met zn allen naar HR toe voor gelijke behandeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je manager heeft er niet zoveel mee te maken toch?

Moeten het je eigen kinderen zijn? Wat als je net een vriendin hebt met kinderen? Of als je met je zus en zwager op vakantie gaat en hun kinderen? En wat als je als begeleider mee wil met een groep kinderen?

Het lijkt me allemaal niet houdbaar.
  zondag 18 oktober 2020 @ 17:29:11 #90
391173 LtnGeorge
Architectuur & OV liefhebb
pi_195717200
Andersom is het nog mooier.. bijna verplicht worden om in de schoolvakanties vrij te nemen omdat dan ook alle projectleiders en leidinggevenden vakantie hebben met hun kinderen.

“Dan kunne jullie niet aaangestuurd worden dus moet je ook maar vrij nemen” de periodes daaromheen kan dan overigens om diezelfde reden geen vrij worden genomen.. want “dan is het druk”
  zondag 18 oktober 2020 @ 19:52:37 #91
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_195719452
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dan zou ik je reacties maar even terug lezen. Je uitgangspunt is daarin geheel dat mensen met kinderen voorrang moeten krijgen.
Jij leest wat je wil lezen
pi_195719524
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:52 schreef damsco het volgende:

[..]

Jij leest wat je wil lezen
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 11:00 schreef damsco het volgende:
Logisch. Mensen zonder kinderen zijn of:

- Jongeren en die moeten niet zo zeuren. Je hebt jarenlang zelf kunnen genieten van vakanties in het hoogseizoen. Je wacht maar even totdat je zelf een gezin hebt en dan begrijp je het zelf ook.
- Of van die zure types die kinderen haten omdat ze zelf een kutjeugd gehad hebben. Dat volk wil je sowieso niet binnen je organisatie. Binnen elk bedrijf zit er wel zo'n type. Je ziet er hier ook al een paar reageren.
- Of het lukt niet, maar die mensen willen het wel en zijn daarom ook vaak begripvol richting mensen met een gezin.

Moraal van het verhaal: niet zo janken. U past zich maar aan aan de grote meerderheid.
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 10:03 schreef damsco het volgende:

[..]

Welkom in de echte wereld waar de wens van de meerderheid geldt.
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:35 schreef damsco het volgende:

[..]

Omdat jouw individuele belang niet in verhouding staat tot het belang van een groter geheel. Daarom.

Gezinnen met kinderen kunnen niet buiten de schoolvakanties op vakantie. Gezinnen zonder kinderen wel.

De paar die uitzondering op de regel zijn ga je niet als uitgangspunt nemen voor je beleid.
Ik lees tot drie keer toe dat mensen zonder kinderen die in het seizoen vrij willen zich moeten aanpassen, niet moeten zeuren en hun wens niet telt.
  zondag 18 oktober 2020 @ 20:26:00 #93
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195719921
Ik begrijp de discussie wel, maar de meeste mensen hebben maar vijf weken vakantie, kinderen hebben 12 weken per jaar vrij ofzo. Voorjaarsvakantie, 2 weken mei, herfst en een weekje kerst en dan zit je er al weer aan. Het is niet alsof ouders per se vastzitten aan de zomervakantie.
  zondag 18 oktober 2020 @ 20:47:00 #94
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_195720296
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:26 schreef Ceviche het volgende:
Ik begrijp de discussie wel, maar de meeste mensen hebben maar vijf weken vakantie, kinderen hebben 12 weken per jaar vrij ofzo. Voorjaarsvakantie, 2 weken mei, herfst en een twee weekjes kerst en dan zit je er al weer aan. Het is niet alsof ouders per se vastzitten aan de zomervakantie.
Nee, maar wel de beste mogelijkheid om twee a drie weken achter elkaar vrij te zijn.
Overigens is het niet een regel, maar ongeschreven. Als er meerdere mensen op een afdeling tegelijkertijd weg willen, zal iedereen water bij de wijn moeten doen. Hetzij in duur, hetzij in periode.
En ja mensen met schoolgaande kinderen hebben iets meer voorrang gedurende de schoolvakantie.

Overigens zal je je vakantieaanvraag voor de zomervakantie het liefst voor januari al moeten indienen. Heb je tijd zat om te bekvechten met je leidinggevende :P

En het mooiste argument: ik heb al geboekt, anders is het vol.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:26:36 #95
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195720841
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:47 schreef lipje het volgende:
En ja mensen met schoolgaande kinderen hebben iets meer voorrang gedurende de schoolvakantie.

Ja, niet dus. Als het kan, veel plezier. Als het niet kan dan is het eerlijk delen.

Bij ons is trouwens het verdelen van de vaste vrije dagen van parttimers zo'n zelfde circus. Krijgen collega's met kinderen ook voorrang op, dus de woensdag en de vrijdag kun je wel vergeten als vrije dag als je geen kinderen hebt of niet toevallig een studie volgt op die dag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:57:26 #96
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_195721327
Non-issue. Je kan toch niet weg, dus dan maakt het niet uit wanneer je vrij bent. Voor mensen met kinderen wel, want die kinderen moeten opgevangen als de school dicht is.
Prrrrr
pi_195721861
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 19:33 schreef Questular het volgende:
Ik snap echt niet dat kinderloze mensen graag in de dure periodes vrij willen hebben. Volgend jaar ben ik aan de beurt om tijdens schoolvakanties vrij te moeten pakken... Geniet van de luxe om veel breder te kunnen kiezen wanneer je vakantie wilt.
Pasen, Hemelvaart, Pinksteren en Juli en Augustus zijn de periodes dat ook de meeste evenementen plaatsvinden. Heb je geen kinderen maar wil je wel een lang weekend naar een zomers festival in het buitenland en er dan nog een weekje vakantie aan vast plakken omdat je er toch bent, dan heb je net zo veel recht op je weekje vrij als de collega's met kinderen.

Ook maken velen hier de vergissing te denken dat verlof van het werk bedoeld is om een (buitenlandse) vakantie te gaan genieten met je gezin. Maar het verlof van werk is bedoeld om gewoon even tot rust te komen. Dat kan ook prima thuis wanneer je koters naar school gaan en jij een weekje vrij bent.

Dus nee, niemand heeft voorrang op anderen wat betreft de verlofaanvragen. Wel kun je stellen dat het redelijk is dat wie voor juli en augustus 'uitgeloot' wordt, er voorrang is bij de toewijzing van overige vakantieperiodes. Zodat een werknemer met kinderen die in de zomervakantie niet vrij is, gegarandeerd vrij kan nemen in de mei en/of herfstvakantie.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ivo1985 op 18-10-2020 22:34:49 ]
pi_195722486
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:41 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik vind dat wel terecht. Mensen met kinderen hebben nou eenmaal wat minder vrijeheid en hebben minder opties. Terwijl gezinnen gewoon belangrijk zijn voor ons land. En kinderlozen zijn veel flexibeler. Dus die kunnen zich wat mij betreft ook flexibeler opstellen dan mensen met een gezin.
Hier ben ik het mee eens. Gezinnen zijn inderdaad belangrijk omdat hun mensjes opvoeden die de toekomst van onze maatschappij zijn.

Ik heb zelf geen kinderen maar kan mij prima schikken naar iemand die vanwege kinderen enkel het hoogseizoen heeft om op vakantie te gaan.

Daarbij kan ik het andere argument ook best wel begrijpen, en het lijkt mij dat zoiets met goed overleg ook best mogelijk moet zijn. Op mijn afdeling kan dat zeker dus ook nooit zo in die situatie gezeten.

Verder speelt dit in mijn werk bijna geheel niet, omdat mijn werk/verlof schema geheel anders loopt dat de gemiddelde kantoorbaan.

Wel ga ik jaarlijks met een grote groep skieen, maar dit is altijd bewust buiten de schoolvakanties om, juist vanwege drukte en hoge prijzen.

Verder ga ik eigenlijk elk jaar halverwege augustus op vakantie en dit is nog nooit een probleem geweest.
pi_195725003
Je kan het ook vanuit de kinderen beredeneren i.p.v. vanuit de ouder.

Als alle ouders met kinderen voorrang krijgen met vakantie in de zomer, dan betekent dat dat alle kinderen fijn op vakantie kunnen. Dat zou betekenen dat TS ook hiervan geprofiteerd heeft toen hij kind was.
Aangezien iedereen ooit kind is geweest is er dan geen sprake meer van ongelijkheid.

Ik ken het probleem zelf niet zo op het werk, maar vind mensen die beginnen met 'hekel aan kinderen of ouders met kinderen' altijd van die jankerts. Wellicht zijn kinderen een keuze, maar als niemand die keuze zou maken, dan zouden we wel allemaal een probleem hebben. Want je bent zelf immers al geboren en dan ga je i.i.g niet van een pensioen genieten en zul je waarschijnlijk niet op een comfortabele manier met medicatie sterven.
Als je zo'n hekel aan kinderen hebt, mag je juist blij zijn dat iemand anders ze opvoedt en nieuwe generatie regelt zodat jij dat zelf niet hoeft te doen. Misschien heb je daar dan zelf een vakantie buiten 15 juli tot 15 augustus voor over ;)
Eerst denken, dan typen
  maandag 19 oktober 2020 @ 08:20:25 #100
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195725122
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:57 schreef mspoez het volgende:
Non-issue. Je kan toch niet weg, dus dan maakt het niet uit wanneer je vrij bent. Voor mensen met kinderen wel, want die kinderen moeten opgevangen als de school dicht is.
Je kan wel weg.

En kinderen moeten sowieso wel opgevangen worden, of kan je een paar maanden vrij krijgen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')