abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195671917
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:22 schreef Tijn het volgende:
"Dit is water" haha
Daar moest ik ook om grinniken, maar weet nog steeds niet echt waarom.
pi_195671925
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja prima maakt mij niet uit, maar dit zou niet afgeschoven mogen worden op de belastingbetaler die geen festival bezoeken.
Dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195671933
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hoop dat sneltesten (zolang ze nog niet in de miljoenen beschikbaar zijn) als eerste ingezet gaan worden in de zorg, bezoek van zorginstellingen, onderwijs etc.

Als alle infecties weer helemaal naar beneden zijn, zo goed weg uit de maatschappij, dan kunnen alle festivals weer doorgaan.
Denk dat festivallocaties vrij vroeg zullen zijn vanwege de bereidheid ervoor te betalen. De sociale implicaties van betalen voor een sneltest bij een verzorgingstehuis is natuurlijk een stuk lastiger dan bij een festival waar je al voor een kaartje moet betalen.
pi_195671940
Ik hoop toch dat de combinatie van een vaccin en het veel sneller kunnen testen uiteindelijk genoeg zijn om het virus volledig onder controle te krijgen. Dan is dit niet eens meer nodig voor festivals.
pi_195671943
Ik kwam erachter dat er een aantal GGDs/Veiligheidsregio's een eigen lokale/regionale monitor of dashboard hebben. Waarin ze melden hoeveel testen er zijn afgenomen, hoeveel positief zijn getest en nog meer interessante informatie:

• Amsterdam-Amstelland
Brabant-Noord (Volgt binnenkort)
• Brabant-Zuidoost
Drenthe
• Flevoland
Friesland
• Gelderland-Midden
• Gelderland-Zuid
Gooi en Vechtstreek
Groningen
Haaglanden
Hollands Midden
• IJsselland
• Kennemerland
• Limburg-Noord
• Midden- en West-Brabant
• Noord- en Oost-Gelderland
Noord-Holland Noord
Rotterdam-Rijnmond
Twente
Utrecht
Zaanstreek-Waterland
• Zeeland
• Zuid-Holland Zuid
• Zuid-Limburg

Mocht ik er een hebben gemist. Laat het gerust weten.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:26:32 #206
236264 crew  capricia
pi_195671957
Wat vinden jullie, die sneltesten, moet dat als eerste de hele maatschappij dienen of kunnen we dat best inzetten op commerciële basis bij een festival?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195671963
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hoop dat sneltesten (zolang ze nog niet in de miljoenen beschikbaar zijn) als eerste ingezet gaan worden in de zorg, bezoek van zorginstellingen, onderwijs etc.

Als alle infecties weer helemaal naar beneden zijn, zo goed als weg uit de maatschappij, dan kunnen alle festivals weer doorgaan.
Als er straks (en dat hoeft niet lang te duren als de producenten hun best doen) voldoende sneltesten beschikbaar zijn (antiallergenen testen kan je bijvoorbeeld heel eenvouding in grote aantallen produceren) zie ik daar niet echt een probleem ontstaan.

Er zijn nu al commerciele labs in nederland die de goedgekeurde sneltesten gebruiken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:27:36 #208
236264 crew  capricia
pi_195671979
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Denk dat festivallocaties vrij vroeg zullen zijn vanwege de bereidheid ervoor te betalen. De sociale implicaties van betalen voor een sneltest bij een verzorgingstehuis is natuurlijk een stuk lastiger dan bij een festival waar je al voor een kaartje moet betalen.
Hoe garanderen ze de betrouwbaarheid?
De officiële testen worden massaal opgekocht door de overheden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:27:37 #209
14505 OProg
A Life in Music
pi_195671981
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:25 schreef Simmertje het volgende:
Ik hoop toch dat de combinatie van een vaccin en het veel sneller kunnen testen uiteindelijk genoeg zijn om het virus volledig onder controle te krijgen. Dan is dit niet eens meer nodig voor festivals.
Ik denk dat die sneltesten wel een gamechanger zullen gaan worden uiteindelijk.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195671995
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:25 schreef Simmertje het volgende:
ik kan echt niet begrijpen dat o.a nederland nog steeds zo loopt falen met het hele testbeleid en het halsstarrig vasthouden aan bepaalde gedachten/methodieken die totaal niet werken als er grootschalig getest moet worden.

zijn ze nu echt zo achterlijk dat het na 7 maanden nog steeds niet is opgelost ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195672009
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:26 schreef Benny het volgende:
Ik kwam erachter dat er een aantal GGDs/Veiligheidsregio's een eigen lokale/regionale monitor of dashboard hebben. Waarin ze melden hoeveel testen er zijn afgenomen, hoeveel positief zijn getest en nog meer interessante informatie:

• Amsterdam-Amstelland
• Brabant-Zuidoost
Drenthe
• Flevoland
Friesland
• Gelderland-Midden
• Gelderland-Zuid
Gooi en Vechtstreek
Groningen
Haaglanden
Hollands Midden
• IJsselland
• Kennemerland
• Limburg-Noord
Noord-Holland Noord
Rotterdam-Rijnmond
Twente
Utrecht
Zaanstreek-Waterland
• Zeeland
• Zuid-Holland Zuid
• Zuid-Limburg

Dit is wel mooi, kun je een beetje zien hoe het in een straal van enkele kilometers om jouw huis er voor staat ^O^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195672027
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:26 schreef capricia het volgende:
Wat vinden jullie, die sneltesten, moet dat als eerste de hele maatschappij dienen of kunnen we dat best inzetten op commerciële basis bij een festival?
Je doet nu (denk ik) de aanname dat de maatschappij niet meer over de sneltesten kan beschikken doordat festivals ze opkopen ?

Denk dat niet klopt, maar als een branche zelf dit voorstel doet om weer te kunnen starten op een veilige verantwoorde manier, en zelf voldoende sneltesten kunnen verkrijgen nadat de maatschappij voorzien is, zie ik geen problemen.

Het is uiteindelijk de markt die de testen aanbiedt op de markt, iedereen kan ze kopen.
pi_195672032
quote:
Ook die sector is deel van de maatschappij want geen werk, geen werk kost de maatschappij geld dus breed inzetten natuurlijk. Daar waar het gebruikt kan worden om diensten te verlenen, gebruiken.
Ook voor vakanties etc. Waarom niet? Misschien is er geen sprake van wat als eerste moet. Misschien kan het wel en/en. Festivals duren sowieso nog wel even want het is off season.

Maar ook voor sportieve wedstrijden bijv. Inzetten zodra het kan.
Go hard or go home
pi_195672033
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit is wel mooi, kun je een beetje zien hoe het in een straal van enkele kilometers om jouw huis er voor staat ^O^
Dat en ik vind het ook wel interessant om te zien welke regio's het echt goed in orde hebben en zo transparant mogelijk zijn
pi_195672040
quote:
Dat is nogal een groot verschil, ik denk ten eerste dat zo'n blaastest een hele ontlasting voor het testsysteem zou zijn. 75% minder PCR test hoeven te doen, betekent dat er veel meer getest kan worden. Ook zou je die blaastesten in een eerder stadium in kunnen zetten, op wijkniveau. Voel je je 's ochtends niet lekker dan ga je eerst naar de lokale blaastest. Is dat OK, dan is het OK, is het niet OK dan ga je naar een teststraat. Zoiets. Maar ik kan me voorstellen dat ze bij evenementen als festivals inderdaad ingezet gaan worden.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:30:33 #216
236264 crew  capricia
pi_195672043
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je doet nu (denk ik) de aanname dat de maatschappij niet meer over de sneltesten kan beschikken doordat festivals ze opkopen ?

Denk dat niet klopt, maar als een branche zelf dit voorstel doet om weer te kunnen starten op een veilige verantwoorde manier, en zelf voldoende sneltesten kunnen verkrijgen nadat de maatschappij voorzien is, zie ik geen problemen.

Het is uiteindelijk de markt die de testen aanbiedt op de markt, iedereen kan ze kopen.
Zolang er geen tekorten zijn, ben ik het helemaal met je eens. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195672047
quote:
Beiden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195672054
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:26 schreef Benny het volgende:

• Amsterdam-Amstelland
• Brabant-Zuidoost
Drenthe
• Flevoland
Friesland
• Gelderland-Midden
• Gelderland-Zuid
Gooi en Vechtstreek
Groningen
Haaglanden
Hollands Midden
• IJsselland
• Kennemerland
• Limburg-Noord
Noord-Holland Noord
Rotterdam-Rijnmond
Twente
Utrecht
Zaanstreek-Waterland
• Zeeland
• Zuid-Holland Zuid
• Zuid-Limburg

Hm, interessant. Ik ben wel benieuwd hoe deze cijfers zich verhouden tot de RIVM cijfers. Als deze cijfers gebruik maken van de meldingsdatum van de GGD kunnen deze wel eens betrouwbaarder zijn dan de RIVM cijfers.

Erg goede dashboards, chapeau voor de GGD's. Eindelijk context. Aantal positieve tests ten opzichte van bevolkingssamenstelling, ten opzichte van andere gemeenten.

Hele goeie find, dank je wel!

Correctie: Lijkt zo te zijn dat deze cijfers vanaf bddataplan.nl komen. Dan zou de volgorde dus zijn:
GGD geeft door en plaatst in CoronIT -> Gaat van CoronIT naar Osiris van RIVM -> wordt gepubliceerd door RIVM -> BDDataplan leest data uit en publiceert -> GGD Zet het in hun dashboards

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 11:33:18 ]
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:31:26 #219
236264 crew  capricia
pi_195672058
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dat is nogal een groot verschil, ik denk ten eerste dat zo'n blaastest een hele ontlasting voor het testsysteem zou zijn. 75% minder PCR test hoeven te doen, betekent dat er veel meer getest kan worden. Ook zou je die blaastesten in een eerder stadium in kunnen zetten, op wijkniveau. Voel je je 's ochtends niet lekker dan ga je eerst naar de lokale blaastest. Is dat OK, dan is het OK, is het niet OK dan ga je naar een teststraat. Zoiets. Maar ik kan me voorstellen dat ze bij evenementen als festivals inderdaad ingezet gaan worden.
Hoe lang denk je dat het nog duurt, voordat ze massaal beschikbaar zijn?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195672061
quote:
Hele maatschappij imo. Het is schandalig hoe traag er getest word de afgelopen tijd. Laat ze ze maar inzetten op de teststraten. Of wellicht prio richting risico groepen en mensen in de zorg/onderwijs. Eerst maar eens zorgen dat mensen sneller een uitslag hebben. Dan kan de samenleving weer wat meer op gang komen, die festivals komen dan vanzelf.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:31:59 #221
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195672068
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Andere meningen zul je nou eenmaal tegenkomen op een forum. Mods hebben altijd geroepen dat juist zo belangrijk te vinden. Uiteindelijk hoef je het niet met iedereen eens te zijn hier ;)
Ja, iedereen mag elke mening hebben en ik ben zeker ook fan van het idee dat elke mening en insteek hier geplaatst kan worden. Op een gegeven moment, gaat iets wel verder dan slechts de mening en zeker conclusies en harde statements, zijn niet altijd meer een mening te noemen. Stel ik zeg hier elke dag dat je alleen besmet kunt raken van lichamelijk contact. Ik mag die mening hebben, dat is zo. En dan tover ik ergens een of ander bespottelijk grafiekje vandaan (voor alles is wel een grafiek te vinden) en dan zeg ik elke dag, 'je kunt toch alleen besmet raken van lichamelijk contact, dus deze maatregelen doen niets'.

Ik mag die mening best hebben, en ik mag die mening dan ook best een keer of twee plaatsen, maar wat er in de praktijk gaat gebeuren is dat mensen gaan reageren, gaan zeggen: Nee, kijk, je interpreteert die grafiek verkeerd, of hier is een hele sloot tegenvoorbeelden van je stelling. Allemaal geplaatst vanuit de welwillendheid dat dit een forum is, waar je gewoon dingen kan zeggen en waar anderen dan op reageren.

En toch kom ik dan elke keer weer terug en dan ga ik elke keer weer zeggen dat je alleen via lichamelijk contact besmet kan raken, waarbij ik telkens dezelfde denkfouten of onvolledigheden herhaal en bewust de tegenvoorbeelden niet meeneem. Dan wordt het wel steeds kwalijker, in mijn (de schrijver) ogen. Je kunt namelijk wel besmet raken buiten lichamelijk contact om, en als ik de hele tijd erop blijf hameren dat dat niet kan, kan dat gevolgen hebben voor hoe serieus mensen afstand blijven houden, en hoe het virus ingedamd wordt.

Op een gegeven moment stopt mijn opmerking met het zijn van een mening, en wordt het meer een herhaalstukje vol bewuste verkeerde interpretaties. Zeker als ik niet in wil gaan op de talloze tegenvoorbeelden die je kunt vinden op mijn stelling, dan is het niet meer 'slechts een mening' maar dan probeer je moedwillig de boel te belazeren.
Antifa
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:33:15 #222
236264 crew  capricia
pi_195672086
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hele maatschappij imo. Het is schandalig hoe traag er getest word de afgelopen tijd. Laat ze ze maar inzetten op de teststraten. Of wellicht prio richting risico groepen en mensen in de zorg/onderwijs. Eerst maar eens zorgen dat mensen sneller een uitslag hebben. Dan kan de samenleving weer wat meer op gang komen, die festivals komen dan vanzelf.
Als we zorgen dat de besmettingen laag zijn en blijven, dan kunnen al die festivals gewoon weer open.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195672088
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe lang denk je dat het nog duurt, voordat ze massaal beschikbaar zijn?
Er waren er honderden besteld, en die worden volgende maand al ingezet. Als ze de productie goed opzetten en kunnen opschalen dan zouden er in januari duizenden beschikbaar moeten zijn lijkt me. Maar het kan ook zijn dat er eerst aan het buitenland geleverd gaat worden om op kritieke punten in te zetten, of in landen met veel beperktere lab capaciteit.
pi_195672097
Is hier iemand met corona? Ons zorgstelsel kan 2000 zieke mensen al amper aan en ik zie de situatie niet veel beter worden deze winter. Ik wil het graag nu te pakken krijgen, ipv over een maand wanneer het hele stelsel in is gestort.
pi_195672099
Menen dat alles een mening is is een mening.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')