Dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja prima maakt mij niet uit, maar dit zou niet afgeschoven mogen worden op de belastingbetaler die geen festival bezoeken.
Denk dat festivallocaties vrij vroeg zullen zijn vanwege de bereidheid ervoor te betalen. De sociale implicaties van betalen voor een sneltest bij een verzorgingstehuis is natuurlijk een stuk lastiger dan bij een festival waar je al voor een kaartje moet betalen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat sneltesten (zolang ze nog niet in de miljoenen beschikbaar zijn) als eerste ingezet gaan worden in de zorg, bezoek van zorginstellingen, onderwijs etc.
Als alle infecties weer helemaal naar beneden zijn, zo goed weg uit de maatschappij, dan kunnen alle festivals weer doorgaan.
Als er straks (en dat hoeft niet lang te duren als de producenten hun best doen) voldoende sneltesten beschikbaar zijn (antiallergenen testen kan je bijvoorbeeld heel eenvouding in grote aantallen produceren) zie ik daar niet echt een probleem ontstaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop dat sneltesten (zolang ze nog niet in de miljoenen beschikbaar zijn) als eerste ingezet gaan worden in de zorg, bezoek van zorginstellingen, onderwijs etc.
Als alle infecties weer helemaal naar beneden zijn, zo goed als weg uit de maatschappij, dan kunnen alle festivals weer doorgaan.
Hoe garanderen ze de betrouwbaarheid?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Denk dat festivallocaties vrij vroeg zullen zijn vanwege de bereidheid ervoor te betalen. De sociale implicaties van betalen voor een sneltest bij een verzorgingstehuis is natuurlijk een stuk lastiger dan bij een festival waar je al voor een kaartje moet betalen.
Ik denk dat die sneltesten wel een gamechanger zullen gaan worden uiteindelijk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:25 schreef Simmertje het volgende:
Ik hoop toch dat de combinatie van een vaccin en het veel sneller kunnen testen uiteindelijk genoeg zijn om het virus volledig onder controle te krijgen. Dan is dit niet eens meer nodig voor festivals.
ik kan echt niet begrijpen dat o.a nederland nog steeds zo loopt falen met het hele testbeleid en het halsstarrig vasthouden aan bepaalde gedachten/methodieken die totaal niet werken als er grootschalig getest moet worden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:25 schreef Simmertje het volgende:
Ik hoop toch dat de combinatie van een vaccin en het veel sneller kunnen testen uiteindelijk genoeg zijn om het virus volledig onder controle te krijgen. Dan is dit niet eens meer nodig voor festivals.
Dit is wel mooi, kun je een beetje zien hoe het in een straal van enkele kilometers om jouw huis er voor staatquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:26 schreef Benny het volgende:
Ik kwam erachter dat er een aantal GGDs/Veiligheidsregio's een eigen lokale/regionale monitor of dashboard hebben. Waarin ze melden hoeveel testen er zijn afgenomen, hoeveel positief zijn getest en nog meer interessante informatie:
• Amsterdam-Amstelland
• Brabant-Noord (Volgt binnenkort)
• Brabant-Zuidoost
• Drenthe
• Flevoland
• Friesland
• Gelderland-Midden
• Gelderland-Zuid
• Gooi en Vechtstreek
• Groningen
• Haaglanden
• Hollands Midden
• IJsselland
• Kennemerland
• Limburg-Noord
• Midden- en West-Brabant
• Noord- en Oost-Gelderland
• Noord-Holland Noord
• Rotterdam-Rijnmond
• Twente
• Utrecht
• Zaanstreek-Waterland
• Zeeland
• Zuid-Holland Zuid
• Zuid-Limburg
Mocht ik er een hebben gemist. Laat het gerust weten.
Je doet nu (denk ik) de aanname dat de maatschappij niet meer over de sneltesten kan beschikken doordat festivals ze opkopen ?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:26 schreef capricia het volgende:
Wat vinden jullie, die sneltesten, moet dat als eerste de hele maatschappij dienen of kunnen we dat best inzetten op commerciële basis bij een festival?
Ook die sector is deel van de maatschappij want geen werk, geen werk kost de maatschappij geld dus breed inzetten natuurlijk. Daar waar het gebruikt kan worden om diensten te verlenen, gebruiken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:26 schreef capricia het volgende:
Wat vinden jullie, die sneltesten, moet dat als eerste de hele maatschappij dienen of kunnen we dat best inzetten op commerciële basis bij een festival?
Dat en ik vind het ook wel interessant om te zien welke regio's het echt goed in orde hebben en zo transparant mogelijk zijnquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is wel mooi, kun je een beetje zien hoe het in een straal van enkele kilometers om jouw huis er voor staat
Dat is nogal een groot verschil, ik denk ten eerste dat zo'n blaastest een hele ontlasting voor het testsysteem zou zijn. 75% minder PCR test hoeven te doen, betekent dat er veel meer getest kan worden. Ook zou je die blaastesten in een eerder stadium in kunnen zetten, op wijkniveau. Voel je je 's ochtends niet lekker dan ga je eerst naar de lokale blaastest. Is dat OK, dan is het OK, is het niet OK dan ga je naar een teststraat. Zoiets. Maar ik kan me voorstellen dat ze bij evenementen als festivals inderdaad ingezet gaan worden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:26 schreef capricia het volgende:
Zolang er geen tekorten zijn, ben ik het helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je doet nu (denk ik) de aanname dat de maatschappij niet meer over de sneltesten kan beschikken doordat festivals ze opkopen ?
Denk dat niet klopt, maar als een branche zelf dit voorstel doet om weer te kunnen starten op een veilige verantwoorde manier, en zelf voldoende sneltesten kunnen verkrijgen nadat de maatschappij voorzien is, zie ik geen problemen.
Het is uiteindelijk de markt die de testen aanbiedt op de markt, iedereen kan ze kopen.
Beidenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:26 schreef capricia het volgende:
Hm, interessant. Ik ben wel benieuwd hoe deze cijfers zich verhouden tot de RIVM cijfers. Als deze cijfers gebruik maken van de meldingsdatum van de GGD kunnen deze wel eens betrouwbaarder zijn dan de RIVM cijfers.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:26 schreef Benny het volgende:
Ik kwam erachter dat er een aantal GGDs/Veiligheidsregio's een eigen lokale/regionale monitor of dashboard hebben. Waarin ze melden hoeveel testen er zijn afgenomen, hoeveel positief zijn getest en nog meer interessante informatie:
• Amsterdam-Amstelland
• Brabant-Noord (Volgt binnenkort)
• Brabant-Zuidoost
• Drenthe
• Flevoland
• Friesland
• Gelderland-Midden
• Gelderland-Zuid
• Gooi en Vechtstreek
• Groningen
• Haaglanden
• Hollands Midden
• IJsselland
• Kennemerland
• Limburg-Noord
• Midden- en West-Brabant
• Noord- en Oost-Gelderland
• Noord-Holland Noord
• Rotterdam-Rijnmond
• Twente
• Utrecht
• Zaanstreek-Waterland
• Zeeland
• Zuid-Holland Zuid
• Zuid-Limburg
Mocht ik er een hebben gemist. Laat het gerust weten.
Hoe lang denk je dat het nog duurt, voordat ze massaal beschikbaar zijn?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat is nogal een groot verschil, ik denk ten eerste dat zo'n blaastest een hele ontlasting voor het testsysteem zou zijn. 75% minder PCR test hoeven te doen, betekent dat er veel meer getest kan worden. Ook zou je die blaastesten in een eerder stadium in kunnen zetten, op wijkniveau. Voel je je 's ochtends niet lekker dan ga je eerst naar de lokale blaastest. Is dat OK, dan is het OK, is het niet OK dan ga je naar een teststraat. Zoiets. Maar ik kan me voorstellen dat ze bij evenementen als festivals inderdaad ingezet gaan worden.
Hele maatschappij imo. Het is schandalig hoe traag er getest word de afgelopen tijd. Laat ze ze maar inzetten op de teststraten. Of wellicht prio richting risico groepen en mensen in de zorg/onderwijs. Eerst maar eens zorgen dat mensen sneller een uitslag hebben. Dan kan de samenleving weer wat meer op gang komen, die festivals komen dan vanzelf.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:26 schreef capricia het volgende:
Ja, iedereen mag elke mening hebben en ik ben zeker ook fan van het idee dat elke mening en insteek hier geplaatst kan worden. Op een gegeven moment, gaat iets wel verder dan slechts de mening en zeker conclusies en harde statements, zijn niet altijd meer een mening te noemen. Stel ik zeg hier elke dag dat je alleen besmet kunt raken van lichamelijk contact. Ik mag die mening hebben, dat is zo. En dan tover ik ergens een of ander bespottelijk grafiekje vandaan (voor alles is wel een grafiek te vinden) en dan zeg ik elke dag, 'je kunt toch alleen besmet raken van lichamelijk contact, dus deze maatregelen doen niets'.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Andere meningen zul je nou eenmaal tegenkomen op een forum. Mods hebben altijd geroepen dat juist zo belangrijk te vinden. Uiteindelijk hoef je het niet met iedereen eens te zijn hier
Als we zorgen dat de besmettingen laag zijn en blijven, dan kunnen al die festivals gewoon weer open.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hele maatschappij imo. Het is schandalig hoe traag er getest word de afgelopen tijd. Laat ze ze maar inzetten op de teststraten. Of wellicht prio richting risico groepen en mensen in de zorg/onderwijs. Eerst maar eens zorgen dat mensen sneller een uitslag hebben. Dan kan de samenleving weer wat meer op gang komen, die festivals komen dan vanzelf.
Er waren er honderden besteld, en die worden volgende maand al ingezet. Als ze de productie goed opzetten en kunnen opschalen dan zouden er in januari duizenden beschikbaar moeten zijn lijkt me. Maar het kan ook zijn dat er eerst aan het buitenland geleverd gaat worden om op kritieke punten in te zetten, of in landen met veel beperktere lab capaciteit.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dat het nog duurt, voordat ze massaal beschikbaar zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |