abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195670625
Overigens is mijn moeder deze week getest, en was negatief. Verkoudheid, maar uit voorzorg getest vanwege mijn verstandelijk beperkte zusje.

Maandagavond een afspraak gemaakt, woensdag begin van de middag op een half uur rijden een afspraak, vanochtend vroeg (of gisteravond laat) de uitslag. Denk dat de doorlooptijden wel echt flink verbeterd zijn. ^O^
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195670649
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja leuk, ik zie nog steeds geen bewijs van het feit dat de overheid in Augustus al strengere maatregelen nam (in de horeca).
Deze waren er wel degelijk trouwens, hoewel ze qua impact meevielen:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-rutte-reacties-khn
I'll give you something to do
pi_195670651
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is mijn moeder deze week getest, en was negatief. Verkoudheid, maar uit voorzorg getest vanwege mijn verstandelijk beperkte zusje.

Maandagavond een afspraak gemaakt, woensdag begin van de middag op een half uur rijden een afspraak, vanochtend vroeg (of gisteravond laat) de uitslag. Denk dat de doorlooptijden wel echt flink verbeterd zijn. ^O^
Als dit de verbetering is, hebben we nog een ongelofelijk lange weg te gaan.
pi_195670660
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:55 schreef DireStraits7 het volgende:

4 dagen is natuurlijk nog steeds drama.....en dan nog een paar dagen voordat het in de systemen zit.
afgelopen MAART was dit in een ander land binnen 24 uur allemaal in orde, afspraak ( inloop ), uitslag en het zat in het systeem.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:57:33 #105
14505 OProg
A Life in Music
pi_195670661
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik weet niet wat er met Baudet is gebeurd maar die is echt compleet ontspoort.
Als je veel lavendel snuift ga je blijkbaar denken dan rapper Tsietsieboy een expert qua corona is.
Ook wel knap, ik had geen idee wie dat is - eigenlijk nog niet - maar door een pandemie weet ik ineens van het bestaan van 1 of andere rapper af.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:57:46 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195670666
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou, volgens mij is indammen op dit moment een stuk makkelijker juist. Immers, je hoeft helemaal geen maatwerk te treffen, maar voert gewoon wat generieke maatregelen in. Die maatregelen zijn natuurlijk een stuk strenger, maar an sich lijkt me het juist makkelijker. Een beetje alsof je naar een klein plaatsje in Frankrijk moet rijden. Het eerste deel van de reis is juist heel makkelijk, want je moet gewoon een beetje richting het zuiden rijden. :P
Haha, ja maar met grof geschut schieten is niet wat met "indammen" bedoeld wordt, he. Het idee van indammen is dat je precies weet wie besmettelijk is door te testen en bron- en contactonderzoek en alleen de mensen die het treft in quarantaine te zetten.

Het aantal besmettingen is al tijden zo hoog dat van effectief indammen nauwelijks sprake meer kan zijn. Eigenlijk kan dat alleen als de uitbraken heel kleinschalig zijn.
pi_195670683
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]

4 dagen is natuurlijk nog steeds drama.....en dan nog een paar dagen voordat het in de systemen zit.
afgelopen MAART was dit in een ander land binnen 24 uur allemaal in orde, afspraak ( inloop ), uitslag en het zat in het systeem.
~36 uur tot de afspraak, ~36 uur tot de uitslag. ~72 uur in totaal. Het deel tot de uitslag zou wel sneller moeten kunnen, maar in vergelijking met de situatie waarin je soms niet eens een afspraak kon maken binnen 72 uur is dit wel een forse verbetering.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195670714
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wij, daar hadden we het over. Misschien nog niet helemaal wakker? Ik had het over 4 weken geleden toen de kroegen een uurtje eerder dicht gingen en jij reageert met 'Augustus'.

Wel op blijven letten he.Maar goed, zo kun je ook onder een argument uitkomen :W fijne dag vandaag en succes met mensen afzeiken.
Nou nee, daar hadden we het niet over. Ik zal het even voor je herhalen:

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Verschil is dat Duitsland dit dus nu doet op basis van gemiddeld veel minder besmettingen dan dat Nederland dit 4 weken geleden deed.
Als reactie op het feit dat Duitsland een lokale mondkapjesplicht gaat invoeren en de horeca eerder gaat sluiten.

:W.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:02:12 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195670725
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik weet niet wat er met Baudet is gebeurd maar die is echt compleet ontspoort.
Wilders is gewoon een populist, Baudet is een gevaarlijke gek.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:02:18 #110
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_195670729
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja leuk, ik zie nog steeds geen bewijs van het feit dat de overheid in Augustus al strengere maatregelen nam (in de horeca).
Was ook niet. Ik heb teruggekeken. 6 augustus was er een persconferentie, waarin alleen wat gewaarschuwd werd. Het ging voornamelijk in de richting van studenten
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:02:19 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195670730
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195670731
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nou nee, daar hadden we het niet over. Ik zal het even voor je herhalen:
[..]

Als reactie op het feit dat Duitsland een lokale mondkapjesplicht gaat invoeren en de horeca eerder gaat sluiten.

:W.
Nope, je hebt gewoon niet op zitten letten. Geeft niet, gebeurt iedereen wel 'ns..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195670737
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

~36 uur tot de afspraak, ~36 uur tot de uitslag. ~72 uur in totaal. Het deel tot de uitslag zou wel sneller moeten kunnen, maar in vergelijking met de situatie waarin je soms niet eens een afspraak kon maken binnen 72 uur is dit wel een forse verbetering.
Het blijft wel een beetje in de categorie van: "Pietje, heb je nu al weer een onvoldoende." "Ja mam, maar de vorige keer had ik een 2 nu heb ik een 4."
pi_195670755
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:02 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het blijft wel een beetje in de categorie van: "Pietje, heb je nu al weer een onvoldoende." "Ja mam, maar de vorige keer had ik een 2 nu heb ik een 4."
Het is maar net hoe je ernaar kijkt. Je kunt ook zeggen dat er hier alleen overijverige ouders zijn die alles lager dan een 8 niet genoeg vinden. Ik vind drie dagen voor nu een nette score, zeker wanneer mijn moeder prima thuis kan werken.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:04:06 #115
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195670756
Je zou eigenlijk als je in de ochtend belt die zelfde dag nog getest moeten worden en de uitslag krijgen
pi_195670759
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:02 schreef Momo het volgende:

[..]

Baudet is een gevaarlijke gek en populist.
en wilders heeft al zijn moslim kaarten al opgemaakt natuurlijk, die van deze week ging helemaal nergens over.
pi_195670763
Zouden de besmettingen echt te wijten zijn aan mensen die opeens sinds begi september lak hebben aan de regels?

Ik geloof er geen bal van dat die 1.5 meter zo zaligmakend is. De verspreiding gaat zo snel dat het echt niet allemaal mensen zijn geweest die in het gezicht van iemand uitademen. Het virus is duidelijk airborne maar dat zullen ze nooit hardop toegeven. Nu leeft het volk nog in de illusie dat we het virus eronder kunnen krijgen als we maar op 1.5 meter van elkaar staan.
pi_195670768
quote:
Tja een regel is een regel. Iedereen rijdt ook 50 binnen de bebouwde kom.
En ik zie het verschil niet zo met een hotel dat zelf een restaurant heeft. In de praktijk komt het op hetzelfde neer.
I'll give you something to do
pi_195670773
quote:
ja, zo gaat dat dan, gewoon de mazen in de regels opzoeken.
pi_195670781
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:04 schreef Momo het volgende:
Je zou eigenlijk als je in de ochtend belt die zelfde dag nog getest moeten worden en de uitslag krijgen
Ja, eigenlijk wel. En eigenlijk zou iedereen zich aan de regels moeten houden.

Misschien ben ik positiever ingesteld (of doe ik minder aan scorebordpolitiek), maar ik zie in ieder geval dat er forse stappen gemaakt worden, en daar ben ik blij om. Dat 'we' nog niet daar zijn zie ik ook wel.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:06:12 #121
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195670787
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:02 schreef Momo het volgende:

[..]

Die mafklapper is idd flink van het padje af 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195670794
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nope, je hebt gewoon niet op zitten letten. Geeft niet, gebeurt iedereen wel 'ns..
Ik zal het nog een keer voor je herhalen (misschien moet ik het wel uittekenen in Paint, hahaha!):

D_S: Wel mooi dat Duitsland lokale mondkapjesplicht in gaat voeren en de sluitingstijd van de horeca naar 23.00 uur zet.
J: Verschil is dat Duitsland dit dus nu doet op basis van gemiddeld veel minder besmettingen dan dat Nederland dit 4 weken geleden deed.
D_S: Begin augustus.

Zie je hoe ik het ook over lokale mondkapjesplicht heb? Indien niet, pak ff een bakkie :*.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:07:27 #123
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195670801
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:05 schreef galantis het volgende:

[..]

Tja een regel is een regel. Iedereen rijdt ook 50 binnen de bebouwde kom.
En ik zie het verschil niet zo met een hotel dat zelf een restaurant heeft. In de praktijk komt het op hetzelfde neer.
Precies. Ik hou wel van een beetje creatief ondernemen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195670810
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel. En eigenlijk zou iedereen zich aan de regels moeten houden.

Misschien ben ik positiever ingesteld (of doe ik minder aan scorebordpolitiek), maar ik zie in ieder geval dat er forse stappen gemaakt worden, en daar ben ik blij om. Dat 'we' nog niet daar zijn zie ik ook wel.
Met je eens, maar wel stappen die nu in deze fase van een semi-lockdown natuurlijk altijd te traag lijken. Derhalve blijft het argument staan: wat hebben ze zitten doen in de zomermaanden?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:09:26 #125
12221 Tijn