abonnement Unibet Coolblue
pi_195663786
Soulmates/zielsverwantschap, bestaat zoiets? Ik vraag het me af. :)
Aan de ene kant lijkt het me iets heel moois, om zo'n diepe, sterke band met een ander te ervaren. En dan heb ik het niet eens meteen over liefde (trouwen, baby's etc). Denk dat het ook heel goed mogelijk is om een beste vriend(in) te hebben met wie je een bijzondere connectie hebt.

Aan de andere kant zou ik me ergens kunnen voorstellen dat 't ook wat benauwend kan zijn. :{

Heeft iemand hier ervaring mee?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195664404
Nee
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:05:06 #3
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_195664456
Je kan best een diepe band met iemand hebben. Maar om dat nou soulmates te noemen..
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 22:40:55 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_195665292
Ik heb dat met @Hyaenidae
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_195665857
Heb zoiets wel gehad. Maar het werd te benauwend met over en weer te veel verplichtingen dus we hebben het langzaam laten uitdoven. We zien en spreken elkaar nog wel, maar zoals vroeger wordt het nooit meer. Een gewone vriendschap kunnen we ons beiden in vinden.
pi_195665870
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:40 schreef Plompzakker het volgende:
Ik heb dat met @:hyaenidae
:D
pi_195669176
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:40 schreef Plompzakker het volgende:
Ik heb dat met @:hyaenidae
Eens, we delen lief en leed. Maar de bitterbal houdt ons op de been.
pindazakje
pi_195669229
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 23:05 schreef Lavenderr het volgende:
Heb zoiets wel gehad. Maar het werd te benauwend met over en weer te veel verplichtingen dus we hebben het langzaam laten uitdoven. We zien en spreken elkaar nog wel, maar zoals vroeger wordt het nooit meer. Een gewone vriendschap kunnen we ons beiden in vinden.
Is soulmate niet voor altijd dan?

Als het is wat jij beschrijft (dat het kan uitdoven) dan heb ik wel meerdere gehad. Maar altijd door verhuizingen van mij weinig contact meer.
pi_195674068
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 23:05 schreef Lavenderr het volgende:
Heb zoiets wel gehad. Maar het werd te benauwend met over en weer te veel verplichtingen dus we hebben het langzaam laten uitdoven. We zien en spreken elkaar nog wel, maar zoals vroeger wordt het nooit meer. Een gewone vriendschap kunnen we ons beiden in vinden.
Denk dat mensen ook (kunnen) veranderen. We gaan allemaal verschillende fases door in ons leven. Wie weet was deze soulmate een goede match op dat moment in tijd, maar veranderde dat op een gegeven moment omdat jij, of de ander, zaken anders gingen zien.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195696860
Nee, of nouja, niet in de geromantiseerde zin des woords. Het bestaan van een eventuele ziel is sowieso ongegronde speculatie.

Maar je kan natuurlijk het wel soms heel goed vinden met bepaalde mensen. En met de een beter dan met de ander. Dat is gewoon vriendschap.
Conscience do cost.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:13:44 #11
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195697201
Ik vind het een hele goede vraag. Ik weet het gewoon niet. In de boeken die ik lees, daar staat wel in dat je deel uitmaakt van een kleine zielengroep die met elkaar optrekt, die elkaar ook in het leven ontmoeten.
Lange tijd geleden had ik een vriendin, we waren stapeldol op elkaar. Tot op mijn oren verliefd. Eigenlijk trokken we het hele leven al met elkaar op en we lagen precies op een lijn. Op een gegeven moment kregen we een relatie en het was anderhalf jaar perfect. Alles was perfect. En ik was er van overtuigd dat we zielsverwanten waren en dat we elkaar eerder hadden ontmoet in vorige levens.

Hoe rauw kon het zijn.
Want plotseling was er dat telefoontje (er was nog geen e-mail, internet, mobiel): "Het is gewoon over" (geen uitleg niks). Daar sta je dan. Niets gaf aanleiding dat ik dit aan zag komen. De hoorn viel krachteloos uit mijn handen.
Het is nu zo'n 30 jaar geleden, zoiets, ik raak de tel kwijt en elke dag denk ik nog aan haar. Het contact is totaal uitgeschakeld sinds die dag. Niets verkeerds gedaan, nada, niks. Nooit uitgepraat.

Toen dacht ik, soulmate, my ass. (Het erge is dat je gewoon voelt dat er jaren zijn weggegooid aan pure flauwekul dat totaal geen toekomst had, dat vind ik het ergste nog)
Sorry, moest het verhaal even kwijt.

Sindsdien is het maar voor mij afwachten wie of wat mijn zielsverwanten zijn. Ik weet het niet meer. Dit gebeuren gaf wel een drastische verandering in mijn inzicht.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195697488
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:57 schreef ems. het volgende:
Nee, of nouja, niet in de geromantiseerde zin des woords. Het bestaan van een eventuele ziel is sowieso ongegronde speculatie.

Maar je kan natuurlijk het wel soms heel goed vinden met bepaalde mensen. En met de een beter dan met de ander. Dat is gewoon vriendschap.
Ja, denk dat je daar helemaal gelijk in hebt.
Denk ook dat je in de loop der tijd naarmate je ouder wordt en je leven op allerlei vlakken verandert je ook vrienden en vriendinnen hebt die bij die bepaalde periode in je leven passen. Soms heel intensief en soms vluchtig. Alhoewel je uiteindelijk altijd kunt rekenen op bepaalde vrienden die dat in elke periode in je leven geweest zijn en blijven. Het residu om het maar eens zo te zeggen. En daar ben ik dan heel zuinig op, want dat zijn de echte.
pi_195697530
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:13 schreef Scheepskok het volgende:
Ik vind het een hele goede vraag. Ik weet het gewoon niet. In de boeken die ik lees, daar staat wel in dat je deel uitmaakt van een kleine zielengroep die met elkaar optrekt, die elkaar ook in het leven ontmoeten.
Lange tijd geleden had ik een vriendin, we waren stapeldol op elkaar. Tot op mijn oren verliefd. Eigenlijk trokken we het hele leven al met elkaar op en we lagen precies op een lijn. Op een gegeven moment kregen we een relatie en het was anderhalf jaar perfect. Alles was perfect. En ik was er van overtuigd dat we zielsverwanten waren en dat we elkaar eerder hadden ontmoet in vorige levens.

Hoe rauw kon het zijn.
Want plotseling was er dat telefoontje (er was nog geen e-mail, internet, mobiel): "Het is gewoon over" (geen uitleg niks). Daar sta je dan. Niets gaf aanleiding dat ik dit aan zag komen. De hoorn viel krachteloos uit mijn handen.
Het is nu zo'n 30 jaar geleden, zoiets, ik raak de tel kwijt en elke dag denk ik nog aan haar. Het contact is totaal uitgeschakeld sinds die dag. Niets verkeerds gedaan, nada, niks. Nooit uitgepraat.

Toen dacht ik, soulmate, my ass. (Het erge is dat je gewoon voelt dat er jaren zijn weggegooid aan pure flauwekul dat totaal geen toekomst had, dat vind ik het ergste nog)
Sorry, moest het verhaal even kwijt.

Sindsdien is het maar voor mij afwachten wie of wat mijn zielsverwanten zijn. Ik weet het niet meer. Dit gebeuren gaf wel een drastische verandering in mijn inzicht.
Wat een klap moet dat zijn geweest als je er nu nog last van hebt. Zeker omdat je in onzekerheid verkeert over de reden waarom. Zomaar uit het niets.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:35:54 #14
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195697597
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 18:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat een klap moet dat zijn geweest als je er nu nog last van hebt. Zeker omdat je in onzekerheid verkeert over de reden waarom. Zomaar uit het niets.
Nou, het leven gaat gewoon door hoor. Het staat (nu) niet echt in de weg. Maar ik was zo ontzettend gek op haar. Dan krijg je de welbekende route: boosheid, ontkenning etc. Maar ja, je zult toch verder moeten. Het grappige is dat ik nog steeds 's nachts droom dat haar weer ontmoet en alles weer goed is.

Maar goed, terug on-topic. :)
Ik heb ook gelezen dat vaak je ouders niet je soul-mates zijn, maar gewoon vrienden die je ontmoet, waartussen het geljik klikt.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195699191
Ik twijfel of ik het ooit ervaren heb. Ik heb goede vrienden nu en ook in het verleden bijzondere vrienden gehad, maar een soulmate? Ik denk het niet. Was het maar zo. Het is iets wat ik hoop nog eens mee te maken.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195699239

Dit vind ik echte soulmates. Andere soulmates geloof ik niet in.

[ Bericht 7% gewijzigd door jameshond7 op 17-10-2020 20:08:37 ]
pi_195734226
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:01 schreef jameshond7 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik echte soulmates. Andere soulmates geloof ik niet in.
Heb je nooit bijzondere vriendschappen (of relaties) gehad waarin alles klopte? :)
Niet dat dat dan meteen soulmates zijn, hoor, maar ik vraag het me gewoon af.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:02:20 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_195804598
quote:
88s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:37 schreef Natalie het volgende:

[..]

Denk dat mensen ook (kunnen) veranderen. We gaan allemaal verschillende fases door in ons leven. Wie weet was deze soulmate een goede match op dat moment in tijd, maar veranderde dat op een gegeven moment omdat jij, of de ander, zaken anders gingen zien.
Ja dat. Iedereen veranderd en het kan best zijn dat je mensen op je pad tegen komt waar je heel erg goed mee kan opschieten en heel snel een band mee schept. Maar wil dat zeggen dat je soulmates bent? Welnee, jullie zitten dan om het zo maar te zeggen in dezelfde energie, in de zelfde flow. Lekker is dat om dat delen met elkaar.
The truth was in here.
pi_195812243
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja dat. Iedereen veranderd en het kan best zijn dat je mensen op je pad tegen komt waar je heel erg goed mee kan opschieten en heel snel een band mee schept. Maar wil dat zeggen dat je soulmates bent? Welnee, jullie zitten dan om het zo maar te zeggen in dezelfde energie, in de zelfde flow. Lekker is dat om dat delen met elkaar.
Goede omschrijving ^O^
pi_195821604
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja dat. Iedereen veranderd en het kan best zijn dat je mensen op je pad tegen komt waar je heel erg goed mee kan opschieten en heel snel een band mee schept. Maar wil dat zeggen dat je soulmates bent? Welnee, jullie zitten dan om het zo maar te zeggen in dezelfde energie, in de zelfde flow. Lekker is dat om dat delen met elkaar.
Het is sowieso fijn om aan een half woord genoeg te hebben, elkaar begrijpen omdat je ergens hetzelfde over denkt. Dat schept een band, begrip en verbondenheid.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')