Ja, zou dan deze moeten zijn: https://www.installatieva(...)bv-comap-9700-55-700quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:52 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Installatievakwinkel.nl geprobeerd?
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, zou dan deze moeten zijn: https://www.installatieva(...)bv-comap-9700-55-700
Maar vind de beschrijving en plaatje niet echt duidelijk genoeg om er op te gokken. Dus ik bestel die andere wel, weet ik tenminste zeker dat ie past (buurman heeft 'm ook)En die paar weken kan ik wel wachten
Gelijk even een goeie waterpas halen dan.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef Barry1986 het volgende:
Vandaag een uur aan het kloten geweest om 2 staanders waterpas en parallel te krijgen...
Eerste 1 staander waterpas zetten met een 30cm waterpas. de ander aan de onderzijde op 100cm afstand zetten, ook de bovenkant 100cm, waterpas er tegen aan ter controle en... hartstikke scheef???
Dan maar eens de tweede staander ook waterpas zetten. Gevolg dat de bovenkant 1.5ck te ver uit elkaar staat...
Ik heb meerdere waterpassen van 30cm,60cm, 150cm en 200cm. dus welke is nou fout? Ik werk het meeste/mishandel het meest de 60cm van topcraft/action. Dat zal wel troep zijn dan. Dus die gooi ik direct in de hoek. Kennelijk is de 30cm versie ook bagger.
Ik Herhaal het kunstje met de 150cm en 200cm waterpassen en nog steeds gezeik. Dan maar de 60cm waterpas van de action/topcraft uit de hoek gehaald en die komt zeeer dicht in de buurt😅
Tijdens het avond eten bedacht ik mij, ik heb toch een kruislijn laser? 🙈Daarna stonden de 2 staanders binnen 5min waterpas.
Ter controle nog de waterpassen gecontroleerd en de goedkope topcraft is de enigste die “acceptabel is”. En daar heb ik jaren mee gewerkt... 😳
Staanders zou ik met een paslood uitzetten btw. Een goed merk waterpas is de Stabila.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:36 schreef Barry1986 het volgende:
Absoluut! Maar ik baal wel, gewoon 3 waterpassen, waarvan ook de 1.5m en 2m, wat geen goedkope dingen zijn, zijn niet goed.
Maarja, gelukkig zijn we er wel achter
#durftevragenquote:Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef Barry1986 het volgende:
Vandaag een uur aan het kloten geweest om 2 staanders waterpas en parallel te krijgen...
Eerste 1 staander waterpas zetten met een 30cm waterpas. de ander aan de onderzijde op 100cm afstand zetten, ook de bovenkant 100cm, waterpas er tegen aan ter controle en... hartstikke scheef???
Dan maar eens de tweede staander ook waterpas zetten. Gevolg dat de bovenkant 1.5ck te ver uit elkaar staat...
Ik heb meerdere waterpassen van 30cm,60cm, 150cm en 200cm. dus welke is nou fout? Ik werk het meeste/mishandel het meest de 60cm van topcraft/action. Dat zal wel troep zijn dan. Dus die gooi ik direct in de hoek. Kennelijk is de 30cm versie ook bagger.
Ik Herhaal het kunstje met de 150cm en 200cm waterpassen en nog steeds gezeik. Dan maar de 60cm waterpas van de action/topcraft uit de hoek gehaald en die komt zeeer dicht in de buurt😅
Tijdens het avond eten bedacht ik mij, ik heb toch een kruislijn laser? 🙈Daarna stonden de 2 staanders binnen 5min waterpas.
Ter controle nog de waterpassen gecontroleerd en de goedkope topcraft is de enigste die “acceptabel is”. En met die anderen heb ik ook nog eens jaren mee gewerkt... 😳
Die zijn vergelijkbaar geijkt. Maar een lijntje op een oppervlak wordt betrouwbaarder geacht door velen, dan het balanceren van een belletje tussen twee lijntjes.quote:Op woensdag 27 januari 2021 08:59 schreef manny het volgende:
[..]
#durftevragen
wat maakt dat we de waterpas die de kruislijnlaser aangeeft wel vertrouwen? Zijn die extra geijkt, of gebruiken die een andere techniek ofzo?
Check. Mmm. Misschien dat toch maar niet voor de goedkoopste gaan als ik zo een laserding ga kopen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 09:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die zijn vergelijkbaar geijkt. Maar een lijntje op een oppervlak wordt betrouwbaarder geacht door velen, dan het balanceren van een belletje tussen twee lijntjes.
Overigens is het sowieso verstandig om af en toe je laser en waterplassen te checken of ze nog wel waterpas zijn.
Mijn kruislijn laser is idd ook niet horizontaal over lange lengtes (10+ meter). Was 45 euro.quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:18 schreef manny het volgende:
[..]
Check. Mmm. Misschien dat toch maar niet voor de goedkoopste gaan als ik zo een laserding ga kopen.
Ach, wat kan er nou gebeuren?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Je weet dat klimmen via twee containers en een keukentrap niet de veiligste manier is om op een dak te komen ?
I know. Maar had mn grote ladder er niet meer staan en wel een dikke lekkage die ff bekeken en gefixt moest worden. 2u voor overdracht van de sleutelsquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Je weet dat klimmen via twee containers en een keukentrap niet de veiligste manier is om op een dak te komen ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |