Het viel me al langer op dat Nanninga op Twitter bijzonder weinig over het coronastandpunt van de partij zegt. Dat kan aan mij liggen - ik ben geen trouwe Twittervolger - maar ik zoek er wel regelmatig naar omdat ik benieuwd ben hoe eensgezind de partij op dat front is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, blij dat zij in ieder geval enige realiteitszin heeft. Dit bewijst overigens wel dat het rommelt binnen FvD en dat Nanninga niet meer zo op één lijn zit met de grote Thierry.
Eensch!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
Nanninga zit bij GeenStijl. Haar standpunt: ik heb kritiek gehad op het overheidsbeleid, maar we moeten nu van het virus af en ons aan de regels houden. Het is niet de tijd om te gaan kissebissen.
Dat vind ik een stuk sterker dan Baudet.
Het maakt natuurlijk ook wel uit wat je moet doen en laten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:19 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is een heel tijd zo lijkt me. Er is dus geen verandering van gedrag bij deze mensen. Heel spijtig is dat. Vooral vind ik wel erg voor zorgmedewerkers die nu veel uren moeten maken voor om voor covid-patiënten te zorgen. Van uit jouw verhaal maak ik uit op dat mensen geen respect voor maatregelen te hebben en ook zelfs helemaal geen respect voor anderen.... ze denken helaas aan zichzelf. Ze weten het niet beter dan wij allemaal.
Ik heb Twitter vanaf dag 1 een drama gevonden en ik zie tot op heden geen reden om mijn idee ervan te veranderen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies waarom ik geen Twitter heb. Helemaal nu zou dat resulteren in een hoop heethoofdige snauwen terwijl ik er een dag later vaak ook anders over zou denken of in elk geval niet meer zo oververhit
Dat heb ik soms ook een beetje. "Niemand (=niet waar) heeft het beste met mij voor, waarom zou ik het voor die anderen doen dan?"quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijkbaar is de samenleving niet in staat om mij ruimte te bieden, waarom zou ik dan nog wat doen voor de samenleving?
...
Ik snap het helemaal! Maar je doet het ook voor mij en ik ben er heel blij mee. Ik doe het op mijn beurt voor jou. En er zijn nog veel mensen mensen als jij en ik, alleen halen die de krantenkoppen niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, ik voel me genaaid.
Ik werk al thuis vanaf maart en heb geen collega gezien sinds dat moment. Ik draag braaf mijn mondkapje vanaf het advies, doe 1 keer in de week boodschappen in mijn eentje, ga niet voor de lol wat shoppen, de enige die ik aangeraakt heb sinds maart zijn mijn dochter van 3 en mijn vrouw (okay, 1 keer liep er een keer iemand tegen me op die niet oplette), ik was blij in juni dat ik weer 1 keer de week naar mijn kroegje kon, waar ik altijd braaf de 1.5 meter heb gehouden en buiten heb gezeten als het weer het toe liet, geen verjaardag gevierd, in de zomer wel naar centerparcs geweest maar bewust de drukte vermeden (kleine wil wel een keertje zwemmen).
Ik heb me dus niet als een heilige gedragen maar heb wel heel bewust de adviezen gevolgd en vaak nog iets strikter erin geweest zelfs. Ik ben niet meteen bang voor het virus, en ik heb een goede indicatie dat ik het in maart al gehad heb, kennis had het ook en ik had zelf koorts, smaakverlies en keelpijn, knap beroerd van geweest een paar dagen. Helaas was testen toen niet mogelijk. Maar ik doe het juist zodat andere mensen ook de ruimte hebben om hun ding te kunnen doen. Je doet het niet voor jezelf in eerste instantie je doet het voor de samenleving.
En ja dan baal ik er behoorlijk van dat een stel asociale varkens die overal schijt aan hebben er nu voor zorgen dat ik weer weken mijn postcode niet meer uitkom. Blijkbaar is de samenleving niet in staat om mij ruimte te bieden, waarom zou ik dan nog wat doen voor de samenleving?
Maar goed, over een paar weken zal het kwartje wel weer vallen als er weer zwaardere maatregelen zijn. Misschien dat ze dan weer ruimte voor elkaar kunnen gaan maken.
Hiddema valt mij enorm tegen eerlijk gezegd. Als ik van iemand verwacht had dat hij zeer welbespraakt en onderbouwd te werk zou gaan, was hij het wel. Maar ik vind hem vaak stuntelen. Baudet ook trouwens. Ze l*llen zichzelf klem.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het viel me al langer op dat Nanninga op Twitter bijzonder weinig over het coronastandpunt van de partij zegt. Dat kan aan mij liggen - ik ben geen trouwe Twittervolger - maar ik zoek er wel regelmatig naar omdat ik benieuwd ben hoe eensgezind de partij op dat front is.
En ik vind Hiddema een heel geschikte vent, maar in dit dossier zit-ie echt te blunderen. Afgelopen briefing stelde hij een heel specifieke vraag aan Van Dissel over een specifiek artikel. Dan heb je wat mij betreft niet begrepen wat er werkelijk toe doet.
Ik snap je wel, maar geniet zo veel van het leven als het kan. Ik doe het ook voor anderen, omdat ik zelf in een risicogroep zit, (diabetes).quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, ik voel me genaaid.
Ik werk al thuis vanaf maart en heb geen collega gezien sinds dat moment. Ik draag braaf mijn mondkapje vanaf het advies, doe 1 keer in de week boodschappen in mijn eentje, ga niet voor de lol wat shoppen, de enige die ik aangeraakt heb sinds maart zijn mijn dochter van 3 en mijn vrouw (okay, 1 keer liep er een keer iemand tegen me op die niet oplette), ik was blij in juni dat ik weer 1 keer de week naar mijn kroegje kon, waar ik altijd braaf de 1.5 meter heb gehouden en buiten heb gezeten als het weer het toe liet, geen verjaardag gevierd, in de zomer wel naar centerparcs geweest maar bewust de drukte vermeden (kleine wil wel een keertje zwemmen).
Ik heb me dus niet als een heilige gedragen maar heb wel heel bewust de adviezen gevolgd en vaak nog iets strikter erin geweest zelfs. Ik ben niet meteen bang voor het virus, en ik heb een goede indicatie dat ik het in maart al gehad heb, kennis had het ook en ik had zelf koorts, smaakverlies en keelpijn, knap beroerd van geweest een paar dagen. Helaas was testen toen niet mogelijk. Maar ik doe het juist zodat andere mensen ook de ruimte hebben om hun ding te kunnen doen. Je doet het niet voor jezelf in eerste instantie je doet het voor de samenleving.
En ja dan baal ik er behoorlijk van dat een stel asociale varkens die overal schijt aan hebben er nu voor zorgen dat ik weer weken mijn postcode niet meer uitkom. Blijkbaar is de samenleving niet in staat om mij ruimte te bieden, waarom zou ik dan nog wat doen voor de samenleving?
Maar goed, over een paar weken zal het kwartje wel weer vallen als er weer zwaardere maatregelen zijn. Misschien dat ze dan weer ruimte voor elkaar kunnen gaan maken.
Ik word overvallen door zoveel plaatsvervangende schaamte als Baudet spreekt dat ik niet eens meer naar hem in debatten kan kijken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hiddema valt mij enorm tegen eerlijk gezegd. Als ik van iemand verwacht had dat hij zeer welbespraakt en onderbouwd te werk zou gaan, was hij het wel. Maar ik vind hem vaak stuntelen. Baudet ook trouwens. Ze l*llen zichzelf klem.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:44 schreef quirina het volgende:
Kijk het RIVM wil meekijken waar je uithangt met die Corona app..
Op SBS6 weer gillende mensen.
Ik moet zeggen dat ik het sowieso veel slappe hap vind wat er in de 2e kamer zit. Je kan vinden van Rutte wat je wil, maar ik vind hem wel als leider overkomen en ik zie eigenlijk niemand die hem daarin zou kunnen vervangen. Nou, eentje. Asscher. Niet om zijn standpunten maar puur om zijn krachtige persoonlijkheid.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik word overvallen door zoveel plaatsvervangende schaamte als Baudet spreekt dat ik niet eens meer naar hem in debatten kan kijken.
Daarom download ik die app ook nietquote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:44 schreef quirina het volgende:
"Friedepiepel"quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:44 schreef quirina het volgende:
Ik snap hem niet, je download de app niet omdat mensen op SBS6 gillen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daarom download ik die app ook niet
Terecht! Straks hebben ze door dat je elke week naar tante Annie gaat. Potverdomme!quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik kan je tot op het diepste detail uit gaan leggen dat de app niet er voor zorgt dat je gevolgd kan worden. Maar volgens mij is het nuttiger om de kat te overtuigen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Moet je de politie bellen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:47 schreef Mortaxx het volgende:
Bij de buren zijn meerdere mensen op bezoek. Bij wie kan ik dit melden?
Inderdaad, ik vertrouw niemand die mij de hele tijd volgt via appsquote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:45 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:48 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vertrouw niemand die mij de hele tijd volgt via apps
*Geschreven vanaf mijn Android/Iphone
Daar heb je nou een app voorquote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:47 schreef Mortaxx het volgende:
Bij de buren zijn meerdere mensen op bezoek. Bij wie kan ik dit melden?
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:48 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vertrouw niemand die mij de hele tijd volgt via apps
*Geschreven vanaf mijn Android/Iphone
Heb je je ingelezen waarom dit zo is?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:49 schreef quirina het volgende:
Eerst werd er gezegd dat die app alleen maar via Bluetooth gegevens uitwisselde tussen telefoons maar ze gaan een stap verder. Je moet nu ook locatiegegevens delen en bepaalde mensen zijn bang ivm privacy.
Kijk ergens is het wel schimmig eerst het ene zeggen en dan de volgende stap erdoor drukken.
En die commercials dat je die app moet gebruiken om zogezegd anderen te beschermen en die op je gevoel spelen zijn ook wel een tikkie te..
Maar goed dat is mijn mening.
Het is wel iets wat je kunt zeggen over de BCO-registratie in restaurantsquote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:44 schreef quirina het volgende:
Nee ik keek SBS6 per ongelukquote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je je ingelezen waarom dit zo is?
Bij de combinatie overheid en IT zou je standaard wantrouwend moeten zijnquote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:49 schreef quirina het volgende:
Eerst werd er gezegd dat die app alleen maar via Bluetooth gegevens uitwisselde tussen telefoons maar ze gaan een stap verder. Je moet nu ook locatiegegevens delen en bepaalde mensen zijn bang ivm privacy.
Kijk ergens is het wel schimmig eerst het ene zeggen en dan de volgende stap erdoor drukken.
En die commercials dat je die app moet gebruiken om zogezegd anderen te beschermen en die op je gevoel spelen zijn ook wel een tikkie te..
Maar goed dat is mijn mening.
Ja maar daar kon je jokken of weigeren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is wel iets wat je kunt zeggen over de BCO-registratie in restaurants
Ik wantrouw alle IT als IT'er zijnde. Maar dat is het punt niet van die app, natuurlijk, het gaat niet om het IT deel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Bij de combinatie overheid en IT zou je standaard wantrouwend moeten zijn
Snap ik ook niet zo goed eigenlijk. Waarom zou je dat niet doen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:52 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar daar kon je jokken of weigeren.
Asscher heeft een aangename rust over zich heen. Ik blijf Wilders retorisch sterk vinden, maar dat maakt hem vooral als oppositielid sterk.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het sowieso veel slappe hap vind wat er in de 2e kamer zit. Je kan vinden van Rutte wat je wil, maar ik vind hem wel als leider overkomen en ik zie eigenlijk niemand die hem daarin zou kunnen vervangen. Nou, eentje. Asscher. Niet om zijn standpunten maar puur om zijn krachtige persoonlijkheid.
Als de coronaMelder afgaat kun je het ook negeren.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:52 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar daar kon je jokken of weigeren.
In deze golf eerder de gewone ziekenhuisafdelingen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:56 schreef weetjewel5 het volgende:
Zijn IC's nu wel of niet een probleem? snap er niks meer van.
Blijft lastig, het Nationale curlingteam moet ook in vorm blijven voor de spelen van 2022. Moet die er ook onder vallen? Anders missen ze misschien de criteria om mee te doen, dat wil je niet op je geweten hebbenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:
NOC*NSF wil uitzonderingen voor alle topcompetities. Ik snap dat wel, zeker voor competities die tot de wereldtop behoren zoals de hoofdklasse hockey. Bovendien loop je op deze manier ook moeilijk overbrugbare achterstanden ten opzichte van het buitenland op.
Ik zou zeggen elke topcompetitie (moet je wel even definiëren of je houdt het wat vaag en gaat met ontheffingen werken) die aantoonbaar vergelijkbare veiligheidsmaatregelen heeft genomen als het voetbal (2x per week testen, bubbel voor zover dat gaat, geen directe contact van elkaar zijn.) mag doorgaan. Wel zo eerlijk. https://www.nu.nl/sport-o(...)r-groepsgrootte.html
Mits ze aan de voorwaarden voldoen zie ik daar geen probleem in. Die zullen een A-status hebben dus trainen mogen ze sowieso al.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijft lastig, het Nationale curlingteam moet ook in vorm blijven voor de spelen van 2022. Moet die er ook onder vallen? Anders missen ze misschien de criteria om mee te doen, dat wil je niet op je geweten hebben
Lijkt me nergens voor nodig, andere sectoren lopen ook achterstand op tov het buitenland. Wat maakt topsport anders?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:
NOC*NSF wil uitzonderingen voor alle topcompetities. Ik snap dat wel, zeker voor competities die tot de wereldtop behoren zoals de hoofdklasse hockey. Bovendien loop je op deze manier ook moeilijk overbrugbare achterstanden ten opzichte van het buitenland op.
Dat het topsport is. Maar ik ga daar verder niet met jou over in discussie.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:01 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Lijkt me nergens voor nodig, andere sectoren lopen ook achterstand op tov het buitenland. Wat maakt topsport anders?
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat het topsport is. Maar ik ga daar verder niet met jou over in discussie.
Maar wat maakt dat anders dan bedrijven die in hun markt aan de top werken?quote:
Er is geen ander land dat patiënten naar andere landen moet laten overvliegen. Wij falen het allerhardst.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:03 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb toch wel het idee dat vrijwel ieder land wat voor ons relevant is inmiddels in dezelfde problemen zit zoals wij dus ik vermoed dat er weinig achterstand ten opzichte van elkaar zal zijn.
Wauw, ff zoeken...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 23:03 schreef Benny het volgende:
Ik ontdek net een uitgebreid dashboard van Twente:
https://www.twentsegezond(...)oard/cijfers-corona/
Hebben alle regio's zo'n dashboard? Zo ja, misschien is het handig om deze ergens te verzamelen. Best interessante regionale/lokale info, die volgens mij nu nog niet goed wordt gevonden
Het probleem zit denk ik eerder in de onzekerheid ten aanzien van wat er met je gegevens in de toekomst gebeurt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als de coronaMelder afgaat kun je het ook negeren.
Rutte is geen leider maar eerder een voorzitter, passend bij onze cultuur, wij willen geen autoritair gedoe normaalgesproken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het sowieso veel slappe hap vind wat er in de 2e kamer zit. Je kan vinden van Rutte wat je wil, maar ik vind hem wel als leider overkomen en ik zie eigenlijk niemand die hem daarin zou kunnen vervangen. Nou, eentje. Asscher. Niet om zijn standpunten maar puur om zijn krachtige persoonlijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |