Het Britse SAGE (zeg maar het RIVM van het Verenigd Koninkrijk) denkt daar aanzienlijk anders over. Ze hebben recent een lijst opgesteld van mogelijke maatregelen met daarbij de te verwachten invloed op het reproductiegetal dat je hier kunt inzien: https://assets.publishing(...)Is_table__pivot_.pdfquote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de invloed van scholen is ondanks dat er veel mensen bij elkaar komen op de R nou eenmaal gering, aanwezig maar gering, dus dan gaat het nog altijd niet meer invloed hebben dan een geringe invloed.
Dit zag ik gister inderdaad ook voorbij komen. Dat scholen sluiten een laatste greep moet zijn, zijn we het denk ik allen over eens. Vandaar dat men nu besloten heeft (eerst) andere sectoren te sluiten omdat het makkelijker uit te leggen is of te accepteren is.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het Britse SAGE (zeg maar het RIVM van het Verenigd Koninkrijk) denkt daar aanzienlijk anders over. Ze hebben recent een lijst opgesteld van mogelijke maatregelen met daarbij de te verwachten invloed op het reproductiegetal dat je hier kunt inzien: https://assets.publishing(...)Is_table__pivot_.pdf
Op pagina 12 staat dat ze verwachten dat het sluiten van scholen het R-getal naar beneden brengt met zo'n 0,2 tot 0,5. Noem dat maar "gering". In Nederland zou dat betekenen dat we direct onder de 1 zouden kunnen komen met alleen deze maatregel, zonder bv de horeca te hoeven sluiten.
[ afbeelding ]
Ja, daar ben ik het verder ook wel mee eens, hoor. Ik snap best dat de afweging wordt gemaakt om andere zaken te sluiten zodat de scholen open kunnen blijven. Maar wees wel eerlijk en ga niet doen alsof het virus niet via scholen verspreid wordt, want iedereen voelt wel aan dat dat niet helemaal kan kloppen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit zag ik gister inderdaad ook voorbij komen. Dat scholen sluiten een laatste greep moet zijn, zijn we het denk ik allen over eens. Vandaar dat men nu besloten heeft (eerst) andere sectoren te sluiten omdat het makkelijker uit te leggen is of te accepteren is.
Dan komen de kinderen uiteindelijk ook weer thuis terecht.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Oh en zeker een belangrijke kanttekening: het gaat absoluut niet alleen om besmettingen onder de kinderen of de docenten, maar daaropvolgend eigenlijk de hele structuur van de school. Door de vele uitval komt het praktisch functioneren van een school gewoon in het geding. Wat voor effect gaat dat uiteindelijk hebben?
Ik heb 2 bierpakketten gekocht in een loods op een industrieterreintje. Dat bedrijf levert normaal speciaalbieren aan de horeca en nu dumpen ze hun producten op apps als Too Good To Go. Er is ook horeca die nu van hun voorraad af wil. Er word heel veel kwaliteitsdrinken en eten verkocht voor een schijntje momenteel. Het is dat ik weet dat ik zulke bedrijven er nog mee help anders zou ik me er schuldig om gaan voelen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:17 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
De bierkratten leken hard te gaan in de supermarkt. Record aan thuisfeestjes aankomend weekend?
Mooi duidelijk overzicht vanuit Engeland, hebben we in NL ook al zoiets of blijven we alleen praten en worden beslissingen nog steeds in de onderbuik gemaakt. Zoals het voorstel om drugsgebruik en alcohol te verbieden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het Britse SAGE (zeg maar het RIVM van het Verenigd Koninkrijk) denkt daar aanzienlijk anders over. Ze hebben recent een lijst opgesteld van mogelijke maatregelen met daarbij de te verwachten invloed op het reproductiegetal dat je hier kunt inzien: https://assets.publishing(...)Is_table__pivot_.pdf
Aldus de man die onderzoeken over dit onderwerp niet wil lezen omdat ze achterhaald zouden zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]duidelijk dat zo’n meldpunt er niet voor niets is: men voelt nattigheid en dat samen met de uitspraken van Slob zeggen voldoende wat mij betreft. Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, maar dat er weinig tot niets aan de hand is op scholen is bull-shit.
Onderzoeken uit juni ja. Stop met verongelijkt doen en accepteer gewoon eens een andere mening.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aldus de man die onderzoeken over dit onderwerp niet wil lezen omdat ze achterhaald zouden zijn.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aldus de man die onderzoeken over dit onderwerp niet wil lezen omdat ze achterhaald zouden zijn.
Herfstweertje slaat overal toe, bijzonder wel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Italië volgt inmiddels dezelfde trend als in de rest van Europa
NEW: Italy reports 8,804 new coronavirus cases, biggest one-day increase on record
- Positivity: 5.4%
- In hospital: 5,796 (+326)
- ICU: 586 (+47)
- Deaths: +83
BNODesk
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een maniakale obsessie om je eigen ongeinformeerde gevoel hier aangaande een zeker onderwerp dagelijks te herhalen waarbij onderzoeken die je tegenspreken genegeerd worden. Ik denk dat je bij BNW gewaardeerde bijdrages kan schrijven. Leugens, desinformatie en tunnelvisie doen het daar altijd heel goed.
Simultane ongehoorzaamheid.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Herfstweertje slaat overal toe, bijzonder wel.
Ja wat kan rutte eraan doen als er zoveel eigenwijze mensen rondlopen die simpele regels niet willen begrijpen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:04 schreef quirina het volgende:
Oh ze zitten nou dat cafe in Den Haag te shamen.
Wat kan die uitbater er aan doen als ze gasten ineens wild gaan lopen dansen?
In het Verenigd Koninkrijk worden die al gebruikt. Daar stuurt de NHS zo'n ding naar je huis zodat je jezelf kan testen zonder je huis te hoeven verlaten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:02 schreef quirina het volgende:
Wanneer gaan ze eens thuis test kits maken? Dat je zelf snel kan testen?
De aso tokkies van NL zijn iedereen aan het infecteren in de rest van Europaquote:Op donderdag 15 oktober 2020 17:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Italië volgt inmiddels dezelfde trend als in de rest van Europa
NEW: Italy reports 8,804 new coronavirus cases, biggest one-day increase on record
- Positivity: 5.4%
- In hospital: 5,796 (+326)
- ICU: 586 (+47)
- Deaths: +83
BNODesk
Ja Italië is zo leuk in de herfstvakantie.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 18:16 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
De aso tokkies van NL zijn iedereen aan het infecteren in de rest van Europa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |