Was het al weer bijna vergetenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:29 schreef m1st1g het volgende:
IK ben klaar voor de DT battle
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Haha ja het is gewoon een soort van harde reset he om zo maar te zeggen, soft werkt nu niet meer bij mij gehehehequote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:29 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dat werkt bij mij meestal wel.
Klopt. Hij zou eerder topics in GC of zo moeten beginnenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:30 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja maar in een niet serieus topic kun je dit verwachten , dus kun je beter je ei kwijt ergens anders als je op antwoorden zit te wachten ... ONZ kijk goed !!!
Dat zou zeer welkom zijnquote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:31 schreef devzero het volgende:
[..]
Klopt, want jij gaat hem vanavond pakken
bv maar ONZ of KLB is sws not the right placequote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:31 schreef devzero het volgende:
[..]
Klopt. Hij zou eerder topics in GC of zo moeten beginnen
KLB al helemaal nietquote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:33 schreef chufi het volgende:
[..]
bv maar ONZ of KLB is sws not the right place
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:33 schreef devzero het volgende:
[..]
KLB al helemaal nietHier is de kans op een serieus antwoord ongeveer 10x zo groot als in KLB
Waarschijnlijk is die factor nog iets groterquote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:33 schreef devzero het volgende:
[..]
KLB al helemaal nietHier is de kans op een serieus antwoord ongeveer 10x zo groot als in KLB
Mechelse koekoek is toch een groot soort kip? Is een "gewone" scharrelkip ook goed (die heb ik nl nog wel in de vriezerquote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:33 schreef m1st1g het volgende:
Voor iedereen die nog een recept zocht
Stoofpotje van Mechelse koekoek met sharon, sterfruit en sesamkroketjes
Ingrediënten
voor de Mechelse koekoek
1 Mechelse koekoek
½ citroen
2 sharonfruit (of kaki)
2 mandarijnen
2 sterfruit
1 glas witte porto
3 el olijfolie
boter
rozemarijn
2 takjes tijm
peper en zout
voor de kroketjes
300 g zoete aardappelen
300 g bloemaardappelen
1 klontje boter
muskaatnoot
4 eieren
bloem
400 g sesamzaadjes
Wrijf de kip in met olijfolie. Kruid ze langs binnen en buiten met peper en zout. Steek ook een halve citroen en een takje rozemarijn in de kip.
Doe een klontje boter en wat olijfolie in een pot en kleur de kip mooi aan.
Snij ondertussen al het fruit - de sharon, mandarijntjes en het sterfruit - in stukken (niet te klein). Doe ze dan bij de kip in de pot.
Neem een paar takjes tijm en doe ze ook bij de kip.
Zet de pot met de kip en het fruit nu zonder deksel, gedurende 20 minuten, in een voorverwarmde oven van 220 graden.
Maak ondertussen de kroketjes: Schil de zoete en gewone aardappelen. Stoom ze samen gaar. Pureer ze en kruid met flink wat peper, zout en nootmuskaat.
Voeg een klontje boter en 3 eierdooiers toe aan de puree. Hou het eiwit bij. Daarna doe je de puree in een spuitzak en maak daarmee kleine bolletjes puree.
Na 20 minuten doe je een glas porto bij de kip. Zet het deksel op de pot en laat de kip nog ongeveer twintig minuten in de oven.
Doe het eiwit, de bloem en de sesamzaadjes in kommen. Paneer de kroketjes (eerst in de bloem, eiwit en dan in de sesamzaadjes). Frituur ze gedurende ongeveer 3 minuten op 180 graden.
Haal de kip uit de oven, snij in stukken en serveer met de kroketjes, saus en fruit. Smakelijk!
Ja is gewoon een kip met de kleuren van een koekoekquote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:34 schreef devzero het volgende:
[..]
Mechelse koekoek is toch een groot soort kip? Is een "gewone" scharrelkip ook goed (die heb ik nl nog wel in de vriezer)
SPOILER: toch nog effe eentje danOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
Dat snap ik wel, maar begrijp je nog mijn punt niet. Kijk beetje ertussen door mag echt wel. Maar als ik een serie zie van dat soort no non dingen achter elkaar. Tja dan denk ik ook waarom post je het.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:30 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja maar in een niet serieus topic kun je dit verwachten , dus kun je beter je ei kwijt ergens anders als je op antwoorden zit te wachten ... ONZ kijk goed !!!
Niet geplukt of gebradenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:34 schreef devzero het volgende:
[..]
Mechelse koekoek is toch een groot soort kip? Is een "gewone" scharrelkip ook goed (die heb ik nl nog wel in de vriezer)
Ok, een beetjequote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:36 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Niet geplukt of gebraden
[ afbeelding ]
Ziet er goed uitquote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:37 schreef chufi het volgende:
Weer een heerlijke tortilla gemacht vandaag
[ afbeelding ]
eet smakelijkquote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:37 schreef chufi het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:37 schreef chufi het volgende:
[ afbeelding ]
Zou willen dat het hier kon.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:33 schreef m1st1g het volgende:
Voor iedereen die nog een recept zocht
Stoofpotje van Mechelse koekoek met sharon, sterfruit en sesamkroketjes
Ingrediënten
voor de Mechelse koekoek
1 Mechelse koekoek
½ citroen
2 sharonfruit (of kaki)
2 mandarijnen
2 sterfruit
1 glas witte porto
3 el olijfolie
boter
rozemarijn
2 takjes tijm
peper en zout
voor de kroketjes
300 g zoete aardappelen
300 g bloemaardappelen
1 klontje boter
muskaatnoot
4 eieren
bloem
400 g sesamzaadjes
Wrijf de kip in met olijfolie. Kruid ze langs binnen en buiten met peper en zout. Steek ook een halve citroen en een takje rozemarijn in de kip.
Doe een klontje boter en wat olijfolie in een pot en kleur de kip mooi aan.
Snij ondertussen al het fruit - de sharon, mandarijntjes en het sterfruit - in stukken (niet te klein). Doe ze dan bij de kip in de pot.
Neem een paar takjes tijm en doe ze ook bij de kip.
Zet de pot met de kip en het fruit nu zonder deksel, gedurende 20 minuten, in een voorverwarmde oven van 220 graden.
Maak ondertussen de kroketjes: Schil de zoete en gewone aardappelen. Stoom ze samen gaar. Pureer ze en kruid met flink wat peper, zout en nootmuskaat.
Voeg een klontje boter en 3 eierdooiers toe aan de puree. Hou het eiwit bij. Daarna doe je de puree in een spuitzak en maak daarmee kleine bolletjes puree.
Na 20 minuten doe je een glas porto bij de kip. Zet het deksel op de pot en laat de kip nog ongeveer twintig minuten in de oven.
Doe het eiwit, de bloem en de sesamzaadjes in kommen. Paneer de kroketjes (eerst in de bloem, eiwit en dan in de sesamzaadjes). Frituur ze gedurende ongeveer 3 minuten op 180 graden.
Haal de kip uit de oven, snij in stukken en serveer met de kroketjes, saus en fruit. Smakelijk!
Toch maar eens een leuke scharrel opzoeken die dit kan maken voor jequote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:38 schreef kree het volgende:
[..]
Zou willen dat het hier kon.
Voor mij euhm kant en klaar voor 3 dagen:
Lasagne > voor 2 dagen wel is dat.
Spinazie stampot
Andijvie stampot
En dan is het weekend en wissel ik het wel af met iets van kibbeling of iets bezorg
Nee Dit was de 1e in 5 topicsquote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:38 schreef devzero het volgende:
[..]
Heb je daar met alle plaatjes last van?
Owh heb die andere ook hoor, Maar niet zo leuk, Hier is het nog beetje leuk en de next voor mij is TV of R&P Aan SC danquote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:33 schreef devzero het volgende:
[..]
SPOILER: nice body..Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:39 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Toch maar eens een leuke scharrel opzoeken die dit kan maken voor je
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 03:39 schreef devzero het volgende:
[..]en haar dan met zaadjes besmeren
sesamzaadjes natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |