Stond vanochtend in AD een goed stuk dat waarschijnlijk exemplarisch is voor de situatie waar honderdduizenden gezinnen nu in zitten. Een of meer gezinsleden hebben een verhoogd risico, maar hun kinderen moeten wel les volgen...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dat het beleid is. Maar dat is mijns inziens gebaseerd op de wens om de scholen open te houden in verband met de gevolgen voor ouders en leerlingen, niet omdat het verstandig is ten aanzien van de volksgezondheid.
En het vinden sommigen het raar dat ik niet durf te vertrouwen op het RIVM.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:17 schreef Za het volgende:
[..]
WTF, dit kun je toch niet verkopen als RIVM, en is puur angst zaaien.
Een verschilletje van 170.000.
En dan te bedenken dat ze het eerst over 560.000 besmettingen hadden in die periode, in de vorm van 3,3% van de bevolking.
Onaanvaardbaar dit.
Dat verhaal over de sneltesten was inderdaad interessant. Hij legde goed uit wat de nadelen ervan zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:43 schreef Momo het volgende:
Wel interresant nu praatje van Van Dissel, een sneltest heeft een grotere kans op false negative dan PCR test.
Dat is ondertussen ook het trieste dat vrijheid van beweging, demonstratie, vereniging, uiting en wat van je leven te maken; nu wordt ontzegd. En dat alles voor een virus dat vooral selectief kwetsbaren met onderliggende problemen treft. Beschermen met aanvullende maatregelen die niet eens beschermen maar vooral de samenleving perspectiefloos wegdrukt in de spelonken van ingeprate schuld.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:26 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ze waren wel al aan het rellen gisteravond in Drn Haag. En officieel zijn demonstraties noet verboden. Maar door de aanvullende regelgeving van gisteravond wordt het je welhaast onmogelijk gemaakt.
Tenzij je BLM heet, dan is alles geoorloofd.
Voortschrijdend inzicht heet zoiets. De betrouwbaarheidsintervallen zijn niet voor niets zo groot.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:19 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En het vinden sommigen het raar dat ik niet durf te vertrouwen op het RIVM.
Ja, het doet heus iets om de scholen dicht te gooien, want dat ontken ik ook nergens, maar de effectiviteit van die maatregel wordt echt schromelijk overschat aangezien ze dus niet, zoals de hele tijd gezegd wordt, de meest logische/volkomen vanzelfsprekende manier zijn van coronabesmettingen. Dat is gewoon niet zo, scholen spelen voor zover bekend geen grote rol in het verspreiden van het coronavirus.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:13 schreef Jazeg het volgende:
Het OMT vond het belangrijk om de scholen open te houden, vanwege het grote belang. "Maar dat betekent wel dat je elders meer maatregelen moet nemen, om op een pakket te komen dat het R-getal voldoende terugbrengt", aldus Van Dissel.
Bron: NOS
@:vomy @:chratnox
Maw, de verspreiding wordt wel erkend, anders was er geen effect op de R.
Het moet naar mijn mening beter uitgelegd worden, met daarbij de keuze. Iets als: Kies jij er als ouder voor om je kind thuis te houden omdat je in een risicogroep zit? Dat kan, leerplicht blijft, dus je kind moet wel blijven leren en dat wordt (geen idee hoe) gecontroleerd. Als je je dan niet comfortabel erbij voelt heb je de keuze.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond dat ook een belangrijke opmerking. Het is duidelijk dat het OMT kijkt naar een pakket maatregelen waarmee het reproductiegetal omlaag kan worden gebracht en het uitgangspunt daarbij is om aan scholen een uitzonderingspositie te geven. Maar dat is wel een dilemma, zo leid ik af, omdat scholen wel degelijk bijdragen aan de besmettingen.
Vanuit het oogpunt van het OMT heb ik hier begrip voor. Als moeder van schoolgaande kinderen en iemand die tot een risicogroep behoort vind ik het minder tof.
Ik zie niet in waarom dat juridisch niet zou kunnen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Van Dissel gaf aan dat het OMT geen juridische kennis heeft en bij dit advies niet heeft meegewogen of een scheiding tussen restaurants en café-restaurants überhaupt mogelijk is.
Beterschap!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik wordt vanavond getest. Heb verkoudheid, hoesten, hoofdpijn, koorts (38.4°C). Ik heb me vanaf het begin afaan aan alle maatregelen gehouden.
Hopelijk is het maar een griepje...
Is het wel een nieuwe rekenmethode of zijn de brondata uit de eerste grafiek die van het RIVM en die uit de tweede die van NICE?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik vind het een opmerkelijke resultaat van de nieuwe rekenmethode waar nog niet zoveel aandacht naar uit is gegaan. Het geheel aan besmettingen wordt echt een stuk lager geschat ook nu.
Blijkbaar was dat de opinie van het kabinet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat juridisch niet zou kunnen.
Je lijkt vooral alles maar aan te willen grijpen om de situatie te bagatelliseren, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:19 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
De scholen van mijn kinderen hebben allebei aangegeven dat je in dit soort gevallen in overleg kunt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het moet naar mijn mening beter uitgelegd worden, met daarbij de keuze. Iets als: Kies jij er als ouder voor om je kind thuis te houden omdat je in een risicogroep zit? Dat kan, leerplicht blijft, dus je kind moet wel blijven leren en dat wordt (geen idee hoe) gecontroleerd. Als je je dan niet comfortabel erbij voelt heb je de keuze.
Ik snap best dat als je in een risicogroep zit dit koud op je dak komt.
Overzicht van alle scholen met besmettingen. Dat zijn er nogal wat, ruim boven de 500 bekend.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dat het beleid is. Maar dat is mijns inziens gebaseerd op de wens om de scholen open te houden in verband met de gevolgen voor ouders en leerlingen, niet omdat het verstandig is ten aanzien van de volksgezondheid.
En daar kun je ook best achterstaan natuurlijk. Maar wees er ook eerlijk over en zeg niet dat er nauwelijks besmettingen op scholen plaatsvinden, want dat is gewoon niet waar.
[..]
Ik heb daar dus ernstige twijfels bij. Ten eerste zijn er maar weinig goede cijfers, dus we tasten sowieso half in het duister. Maar ten tweede zijn de cijfers die wel beschikbaar zijn helemaal niet zo gunstig. Zoals bekend is het percentage mensen dat via een school besmet is hoger dan via de horeca. Maar ook is het aantal directe besmettingen via scholen natuurlijk maar een kant van het verhaal, want kinderen steken vervolgens weer hun ouders aan, die het weer op hun werk verspreiden etc.
In 1 en dezelfde tabel snap ik dat er een marge moet worden genomen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:21 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht heet zoiets. De betrouwbaarheidsintervallen zijn niet voor niets zo groot.
Is dat zo? Of zijn die gegaan voor 1 duidelijke lijn om onduidelijkheid en grensgevallen te voorkomen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Blijkbaar was dat de opinie van het kabinet.
A en B, hoewel ik niet zou scheldenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
Wanneer ben je een grotere hufter:
A) je viert je verjaardag, er komen 4 mensen van buiten je gezin
B) je maakt een vliegreis, er komen 300 mensen van buiten je gezin
Het antwoord is natuurlijk A! Want dat is gewoon vies verboden bah!
Gelukkig dat ze zich niet blind vasthouden aan de oudere aanname. Dit is wat ik eerder bedoelde met proefkonijnen. Simpele feit is, we weten het niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:19 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Er zijn best veel goede cijfers en zeker voor wat betreft scholieren, die zijn echt bovenmatig veel getest na de opening van de scholen, zeker als je bedenkt dat ze relatief weinig symptomen veroorzaken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb daar dus ernstige twijfels bij. Ten eerste zijn er maar weinig goede cijfers, dus we tasten sowieso half in het duister.
Ja, ze moeten ook open blijven zolang het kan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral is dat ze er absoluut niet aan willen om lagere en middelbare scholen te sluiten, en dat benoemden ze gisteren ook. Als ze er duidelijk over zijn zou ik met plezier (nouja, ik zou wel mopperen, maar dat terzijde) 4 weken deze maatregelen hebben om te zorgen dat kinderen nog naar school kunnen.
Mijn schoonmoeder geeft les aan kinderen met een achterstand (rugzakje) op een basisschool. Sinds afgelopen maart heeft zij 3x zoveel kinderen gekregen, veelal hebben die kinderen sinds de scholen in maart dicht gingen geen enkele les gevolgd doordat (in veel gevallen) hun ouders de taal niet machtig zijn, hun ouders overlopen van de stress en ga zo maar door.
Wie vinden dat raar dan? Ik denk eerder dat niemand het iets interesseert.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:19 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat laatste, denk ik. OMT moet zich niet met juridische zaken oid bezig houden, die moeten een advies geven op basis van hun kennis en als daar dan uitkomt dat restaurants wel open kunnen blijven maar de regering dat te complex vind dan ligt die beslissing waar hij hoort, bij de regering.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat zo? Of zijn die gegaan voor 1 duidelijke lijn om onduidelijkheid en grensgevallen te voorkomen?
Ik heb bij het blijven roepen dat kinderen weinig rol spelen in de besmetting en dan middelbare scholen op de hoop van basisscholen vegen, want het is school, een beetje het idee dat de wens is de vader van de gedachte is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 13:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Overzicht van alle scholen met besmettingen. Dat zijn er nogal wat, ruim boven de 500 bekend.
Groot gelijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:38 schreef Momo het volgende:
Zo te zien sluit Deen Supermarkten gewoon de deuren overal om 8 uur. Die hebben geen zin in woeste Henk die flipt op de 16-jarige cassiere omdat er om 20:15 geen bier meer gekocht kan worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |