abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:52:23 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195631663
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Waar ik me ook wel zorgen om maak is het gebrek aan kennis bij de 'gewone Nederlander'. Wij zijn hier dagelijks verzameld en zijn denk ik qua kennis over de cijfers net wat verder.

Als de komende week/weken de cijfers nog op blijven lopen (in afwachting van de ombuiging door de maatregelen), bestaat dan niet de kans dat de 'gewone Nederlander' denkt: "Nou, er gebeurt weinig, ik kan net zo goed gewoon de dingen gaan doen die ik van plan was te doen (indien mogelijk)"

Daar ligt denk ik best een uitdaging qua communicatie.

@:Elan: het valt niet echt mee met de besmettingen op scholen, integendeel.
Als je zo van de cijfertjes bent, vertel dan eens duidelijk hoe het zit met besmettingen op scholen?
pi_195631671
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Rookverbod is anders aardig effectief gebleken. Vuurwerkverbod gaat pas zijn eerste jaar in. Daar heeft over 5 jaar ook niemand het meer over, net als zwarte piet.
Welk vuurwerkverbod?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:52:52 #78
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195631679
quote:
9s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:50 schreef Mr.Sandman het volgende:
Maar geen woord over vliegverkeer. Wel afraden en ontmoedigen om te reizen, logisch. Maar hoe is het mogelijk dat ik nog in een vliegtuig mag stappen, volledig volgepropt? Anders is het niet rendabel natuurlijk. 'Too big too fail'. Die klojo op de hoek met z'n kebabzaak, tja. Daar komen er wel 10 voor terug, ooit.
Blijft een afweging. Hoeveel besmettingen vinden er plaats in vliegtuigen tov horeca en hoe verhouden de financiële belangen zich.

Die balans in de gaten houden lijkt me betere aanpak dan rücksichtslos een harde lijn trekken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195631685
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Rookverbod is anders aardig effectief gebleken. Vuurwerkverbod gaat pas zijn eerste jaar in. Daar heeft over 5 jaar ook niemand het meer over, net als zwarte piet.
ik kan al het vuurwerk bezorgd krijgen wat ik wil........dat bedoel ik maar te zeggen
gaat met drank ook gewoon gebeuren
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195631698
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:47 schreef kol7680 het volgende:
Wat een engnek die minister de Jonge.

Brrrrr https://www.ad.nl/politie(...)en-krijgen~a81e5d43/
Dat is toch helemaal niet te handhaven met de huidige politiemacht.
pi_195631706
blablablabla
pi_195631716
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:53 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet te handhaven met de huidige politiemacht.
Je gaat daardoor krijgen dat BCO's nog minder zin hebben.
pi_195631728
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:47 schreef kol7680 het volgende:
Wat een engnek die minister de Jonge.

Brrrrr https://www.ad.nl/politie(...)en-krijgen~a81e5d43/
Dit zou echt heel eng zijn en ik mag van harte hopen dat dit juridisch geen grond heeft om er doorheen te komen.
pi_195631731
quote:
Dat is alles behalve een algeheel vuurwerkverbod.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:54:52 #85
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195631736
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee natuurlijk valt dat niet mee.

https://coronalocator.kna(...)ew_670_per_page=1000

Blader daar eens doorheen en realiseer je daarbij dat de horeca dicht MOEST.
Het gaat om het aandeel, grapjas. Hoevaak moet je dat nog verteld worden voordat je je eindelijk eens een keer openzet voor dat concept 'verhouding'. Hoeveel kinderen zijn er wel niet schoolgaand, hoeveel scholen zijn er wel niet. Het gaat niet om of er 20 kinderen met corona op school zijn gedetecteerd de afgelopen maand. Tering, doe je dit expres ofzo of zie je dat echt niet?

Kijk gewoon eens een keer naar de besmettingscijfers voor en na de scholen open gingen. Zie je daar regiospreiding, zoals bij schoolopening? Nee, juist ook regio's die de scholen later open deden hadden een eerdere piek. Kijk eens naar de besmettingsaantallen onder kinderen in de weken na de schoolopeningen. Lagen die hoger dan bij andere leeftijdsgroepen? Nee, juist niet. Werden ze dan niet getest? Nee, ze werden ook gewoon getest. Namen de besmettingsaantallen eerder toe bij scholieren dan bij andere groepen? Nee, juist niet, ze volgden de curve in plaats van dat ze deze aanvoerden.

Zo ontiegelijk veel aanwijzingen dat het niet zo is dat de scholen een belangrijke schakel zijn in de verspreiding van het aantal besmettingen. Maar nee hoor, Elan moet elke dag hetzelfde sprookje dat ie ooit ergens gelezen heeft hier komen verkondigen. Zo niveauloos.
Antifa
pi_195631737
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nou vertel eens, hoeveel van die feestjes zijn er en hoeveel besmettingen vinden er plaats? Of ga je nu af op die paar gevallen die breed uitgemeten zijn in de media om je bang te maken? Leugens zijn het.
Datzelfde word toch ook gedaan met de horeca? De statistieken geven vrij duidelijk aan waar het probleem ligt.

Vooral je kop in het zand steken en doorgaan met symbolische maatregelen waarmee je alleen maar de economie sloopt en niet de mensen raakt die je juist wel wilt bereiken. ^O^
pi_195631741
Inmiddels nog steeds niets gehoord van management of er nou iets gaat veranderen qua thuiswerken.
pi_195631749
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Blijft een afweging. Hoeveel besmettingen vinden er plaats in vliegtuigen tov horeca en hoe verhouden de financiële belangen zich.

Die balans in de gaten houden lijkt me betere aanpak dan rücksichtslos een harde lijn trekken.
Dat is zeer ongeloofwaardig. Als vliegen mogelijk is, met mondkapje en zonder afstand en zeer intiem contact met een grote groep mensen is een hapje eten een stuk minder gevaarlijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:55:32 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195631751
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Kritisch denken is een groot goed en wat mij betreft ontzettend belangrijk. Als ik een (technisch) artikel lees over hoe de immuunreactie van iemand was toen hij/zij Covid kreeg gaat het mij ook wel duizelen. Ik denk dat veel mensen in dit topic juist vragen stellen om het beter te begrijpen, ik zie weinig mensen posten met een stelligheid die niet te veranderen is. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Als ik naar mezelf kijk is een mooi voorbeeld. Een groot deel van mijn werk bestaat uit statistiek, die interpreteren en conclusies aan verbinden. Dus het simpele: Gaat een cijfer omhoog of omlaag is niet al te lastig. Daar een conclusie aan verbinden kan ik alleen naar gissen, en eerlijk is eerlijk, dat doe ik ook :P
Helemaal mee eens dat kritisch denken en groot goed en recht is. Ik zit alleen in mijn maag met de praktijk hiervan momenteel en heb ook geen oplossing behalve voor de lange termijn, namelijk beter onderwijs in leren omgaan met alle informatie.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:55:50 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195631757
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Omdat zij maar één doel hebben, hun achterban. Vanuit dat oogpunt roepen ze dat. De vakbond voor wetsovertreders zal roepen dat er meer demonstraties komen, want ja, dan zijn er minder politieagenten beschikbaar voor inbraken :P
Nee, het doel van de politie is de burger dienen. Niet hun eigen achterban.
Zie ook: https://www.politie.nl/over-de-politie

quote:

De politie is er altijd. Voor een veiliger Nederland.

De politie beschermt de democratie, handhaaft de wet en is het gezag op straat.

Waar nodig biedt de politie de helpende hand. In noodsituaties grijpt zij dwingend in. Waar anderen een stap terug doen, stappen politiemensen naar voren. Als dat nodig is met geweld, desnoods met gevaar voor eigen leven.

De politie werkt actief samen met burgers en partners. Zij heeft oog en oor voor wat er leeft in de samenleving. De politie is er voor iedereen.

Waakzaam en dienstbaar.

pi_195631763
quote:
ze verbieden muggescheetjes en ondertussen kan ik de meest lijpe zaken gewoon bestellen op een app :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195631772
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:54 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dit zou echt heel eng zijn en ik mag van harte hopen dat dit juridisch geen grond heeft om er doorheen te komen.
Waarom vind je dit een enge gedachte?
quote:
Mensen die niet vrijwillig thuisblijven, omdat ze besmet zijn met het coronavirus of in nauw contact zijn geweest met een besmet persoon, kunnen hiertoe mogelijk worden verplicht.
Eigenlijk best logisch toch? Helemaal gezien het percentage mensen dat gewoon er op uit gaat. :X
blablablabla
pi_195631779
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik kan al het vuurwerk bezorgd krijgen wat ik wil........dat bedoel ik maar te zeggen
gaat met drank ook gewoon gebeuren
Stel dat 30% van de mensen dan alsnog illegaal vuurwerk regelt, dan is er wel 70% weg.

Even wat anders, een positief bericht tijdens deze goed nieuws show:
https://www.nu.nl/gezondh(...)procent-gedaald.html

quote:
De gedeeltelijke lockdown die op 15 maart werd aangekondigd, zou minder effect hebben gehad, omdat zwangere vrouwen sowieso al voorzichtig waren, redeneren de gezondheidsexperts.

"We hadden door de lockdown een nog hevigere daling verwacht, maar die bleef uit. Na 9 maart signaleerden wij de grootste effecten, die daarna geleidelijk aan doorzette", legt Been uit.

Het tweetal hoopt met het onderzoek aan te tonen dat invloeden van buitenaf een rol spelen bij premature geboortes. "Als we inzicht in de oorzaken krijgen, kunnen we later wellicht meer doen om vroeggeboortes te voorkomen", aldus Reiss.
Wat mij betreft duidelijk dat handhygiène, of hygiène in het algemeen wel een groot goed is, wat wat mij betreft mag blijven.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:57:36 #94
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195631796
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:54 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wat als zo iemand gewoon boodschappen gaat doen en je bejaarde moeder aansteekt? Vind je dan een boete nog steeds een enge maatregel?
pi_195631803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom vind je dit een enge gedachte?
[..]

Eigenlijk best logisch toch? Helemaal gezien het percentage mensen dat gewoon er op uit gaat. :X
Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet zo heel gek. In ieder geval sowieso niet als je positief getest bent.

Ik heb wel het idee dat het BCO daarmee alleen maar moeilijker wordt, want mensen gaan of zich niet meer laten testen of geven valse data op om thuis zitten te voorkomen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:58:33 #96
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195631811
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:57 schreef Momo het volgende:

[..]

Wat als zo iemand gewoon boodschappen gaat doen en je bejaarde moeder aansteekt? Vind je dan een boete nog steeds een enge maatregel?
Ja maar ja maar dat zijn acteurs *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:58:57 #97
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195631820
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Gokje: tijdens de stijging in maart werd er vrij weinig getest, en in de periode daarna daarna waren er weinig gevallen en geen stijging. Had men dus weinig data om de schatting op te baseren. Nu stijgt het weer, en wordt er in verhouding (per geval) 14x meer getest. Wat misschien een betere schatting mogelijk maakt.
Ja, maar die terugrekening is dus van de ene op de andere week gewijzigd en met best grote stappen. Ook rekenen ze nu in die grafiek niet meer het aantal besmettingen uit vanuit het aantal gerapporteerde besmettingen, zoals tot vorige week nog wel het geval was, maar doen ze alles vanuit ziekenhuisrapportages.

Dan komt wel steeds meer de vraag naar voren waarom we nog letten op het aantal besmettingen, hoewel die achter de schermen nog steeds wel - met een goede interpretatie - een rol zal spelen in de adviezen en het beleid.
Antifa
pi_195631823
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het gaat om het aandeel, grapjas. Hoevaak moet je dat nog verteld worden voordat je je eindelijk eens een keer openzet voor dat concept 'verhouding'. Hoeveel kinderen zijn er wel niet schoolgaand, hoeveel scholen zijn er wel niet. Het gaat niet om of er 20 kinderen met corona op school zijn gedetecteerd de afgelopen maand. Tering, doe je dit expres ofzo of zie je dat echt niet?

Kijk gewoon eens een keer naar de besmettingscijfers voor en na de scholen open gingen. Zie je daar regiospreiding, zoals bij schoolopening? Nee, juist ook regio's die de scholen later open deden hadden een eerdere piek. Kijk eens naar de besmettingsaantallen onder kinderen in de weken na de schoolopeningen. Lagen die hoger dan bij andere leeftijdsgroepen? Nee, juist niet. Werden ze dan niet getest? Nee, ze werden ook gewoon getest. Namen de besmettingsaantallen eerder toe bij scholieren dan bij andere groepen? Nee, juist niet, ze volgden de curve in plaats van dat ze deze aanvoerden.

Zo ontiegelijk veel aanwijzingen dat het niet zo is dat de scholen een belangrijke schakel zijn in de verspreiding van het aantal besmettingen. Maar nee hoor, Elan moet elke dag hetzelfde sprookje dat ie ooit ergens gelezen heeft hier komen verkondigen. Zo niveauloos.
Uit de recente cijfers kwam vrij duidelijk naar voren dat het percentage besmettingen binnen scholen aardig wat hoger ligt dan bv de horeca die wel dicht moest. Zogenaamd omdat je daar meer reisbewegingen bij elkaar hebt. Alsof je die op scholen niet hebt. Volledige willekeur dat er dan niet word ingegrepen op scholen hoor. Ik snap dat onderwijs enorm belangrijk is, maar ontkennen dat daar een probleem ligt gaat me wat te ver.
pi_195631830
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Helemaal mee eens dat kritisch denken en groot goed en recht is. Ik zit alleen in mijn maag met de praktijk hiervan momenteel en heb ook geen oplossing behalve voor de lange termijn, namelijk beter onderwijs in leren omgaan met alle informatie.
Heeft gedeeltelijk te maken met social media en opvoeding denk ik. Ik ben opgevoed met: Je moet overal 'waarom' op vragen, om het zelf te begrijpen. Als ik op mn werk stagiars rond heb lopen, is die denkwijze in veel gevallen weg. Een verklaring heb ik er niet voor, misschien zijn de opleidingen ook anders geworden?

Denk wel dat het belangrijk(er) wordt om interpretatie van informatie echt les in te gaan geven inderdaad, anders krijg je dat soort dingen als #ikdoenietmeermee. Ik had echt te doen met Famke Louise, die had geen idee waar ze in beland was en had eigenlijk tegen haarzelf beschermd moeten worden.
pi_195631846
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die besmmetingscijfers in nl zijn wat mij betreft een wassen neus. Hoe kunnen ze nu serieus conclusies over waar besmettingen plaatsvinden terwijl er bij 90% niets bekend is.

Verder verbaas ik me er nog steeds over dat er na 10 maanden aanklooien nog steeds niet geheel duidelijk is hoe dit virus zich nu echt verspreid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')