abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195624282
Ik heb de persconferentie half meegekregen, zag twee heren zonder mondkapje in een gesloten ruimte die zeiden dat wij allemaal een mondkapje om moeten in gesloten ruimtes. En daarna een talkshowtafel met nog meer mensen zonder mondkapje die over mondkapjes praatten.

Ik snap dat echt niet. In vrijwel alle landen waar ze een mondkapjesplicht hebben, zie je dat politici het goede voorbeeld geven. Ook in het parlement. En journalisten. In Portugal of Spanje verschijnt echt bijna geen enkele prominente persoon met z'n onbedekte neus voor een camera. Daar is geen enkele twijfel of discussie over meedoen met maskers. Hier zie je sommige politici het wel doen, anderen niet.

Heeft niet eens met pro- of anti-mondkapjes te maken, ik vind het ondingen maar draag ze als het alternatief een boete is. Alleen je kunt er donder op zeggen dat veel mensen in Nederland de grens gaan opzoeken en de discussie tot het bittere eind blijven voeren, al moet de vakkenvuller de politie bellen. Ik ga hem ook niet op doen als het niet verplicht is. Mensen blijven vrij shoppen in de regels totdat je echt op >90% naleving en handhaving zit.

Rutte wil geen discussie meer over mondkapjes, maar op deze manier werk je de discussie juist in de hand. Je ziet dat de bewindspersonen ze amper dragen. Je ziet het RIVM dat blijft bij het standpunt dat ze niet werken, en Rutte die openlijk toegeeft dat het een puur politieke keuze is om de discussie te beëindigen. Maar zo werkt dat niet in Nederland, mensen zijn gek op discussiëren (zie lengte topicreeks). Ze gaan daar niet mee stoppen alleen omdat Rutte roept: "Ik wil geen discussie meer".
  woensdag 14 oktober 2020 @ 00:07:37 #77
14505 OProg
A Life in Music
pi_195624288
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Volgens mij zit dat verschil tussen nat en droog in het verkoop van alcohol.
Dat klopt helemaal. :)

Maar er zijn nogal wat mensen die een restaurant dan onder droog scharen terwijl ze daar gewoon schenken. Ik meen dat dit in sommige landen in het buitenland trouwens anders zit. Maar om die reden kan je niks doen met het verschil kroeg/restaurant.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195624311
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:06 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Ik vraag me wel af of sinds corona de groep die complottheorieën aanhangt echt veel groter is geworden - of dat ze nu meer zichtbaar zijn.
Veel groter hoor.
Groot fan van User Wotte
pi_195624314
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:07 schreef Vasilevski het volgende:
Ik heb de persconferentie half meegekregen, zag twee heren zonder mondkapje in een gesloten ruimte die zeiden dat wij allemaal een mondkapje om moeten in gesloten ruimtes. En daarna een talkshowtafel met nog meer mensen zonder mondkapje die over mondkapjes praatten.

Ik snap dat echt niet. In vrijwel alle landen waar ze een mondkapjesplicht hebben, zie je dat politici het goede voorbeeld geven. Ook in het parlement. En journalisten. In Portugal of Spanje verschijnt echt bijna geen enkele prominente persoon met z'n onbedekte neus voor een camera. Daar is geen enkele twijfel of discussie over meedoen met maskers. Hier zie je sommige politici het wel doen, anderen niet.

Heeft niet eens met pro- of anti-mondkapjes te maken, ik vind het ondingen maar draag ze als het alternatief een boete is. Alleen je kunt er donder op zeggen dat veel mensen in Nederland de grens gaan opzoeken en de discussie tot het bittere eind blijven voeren, al moet de vakkenvuller de politie bellen. Ik ga hem ook niet op doen als het niet verplicht is. Mensen blijven vrij shoppen in de regels totdat je echt op >90% naleving en handhaving zit.

Rutte wil geen discussie meer over mondkapjes, maar op deze manier werk je de discussie juist in de hand. Je ziet dat de bewindspersonen ze amper dragen. Je ziet het RIVM dat blijft bij het standpunt dat ze niet werken, en Rutte die openlijk toegeeft dat het een puur politieke keuze is om de discussie te beëindigen. Maar zo werkt dat niet in Nederland, mensen zijn gek op discussiëren (zie lengte topicreeks). Ze gaan daar niet mee stoppen alleen omdat Rutte roept: "Ik wil geen discussie meer".
Hahaha dat eerste (heren zonder mondkapjes in gesloten ruimte) heb je ook wel weer een punt mee 😂
pi_195624326
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh ja misschien is het wel relevant, maar dat maar per se je gelijk willen halen of het ongelijk van een ander nog aan moeten willen tonen een halfjaar later begrijp ik niet zo. Wees groter dan dat.

Als ik alle foute voorspellingen in deze topicreeks nog aan moet halen is de gedeeltelijke lockdown zo voorbij 8-).
Die worden aan de lopende band erbij gehaald. Dat gebeurt toch wanneer mensen een soort voorspelling doen.
pi_195624330
quote:

Goed punt.
Groot fan van User Wotte
pi_195624371
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:08 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Veel groter hoor.
Ik vind dat zo ongelooflijk....
Huisartsen (verwacht ik toch wat verstand van) die denken dat het is om de farmaceutische industrie te spekken.
Mensen die denken dat het een complot is om de mensen 'onder controle te houden'... Echt?! :s)
De 5G-ers zijn al afgehaakt, geloof ik.
pi_195624386
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:09 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Die worden aan de lopende band erbij gehaald. Dat gebeurt toch wanneer mensen een soort voorspelling doen.
Nou van een halfjaar geleden worden ze niet aan de lopende band erbij gehaald. En zoals ik al zei ben ik ook niet zo van die voorspellingen. Maar om iemand daar na een halfjaar waarin de wereld er tot drie keer toe compleet anders heeft uitgezien nog op te moeten pakken, mwah.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195624399
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Huisartsen (verwacht ik toch wat verstand van) die denken dat het is om de farmaceutische industrie te spekken.
Mensen die denken dat het een complot is om de mensen 'onder controle te houden'... Echt?! :s)
Ja, opvallend wel hoe snel het 5G complot verdwenen is, dat was hot een paar maanden terug en nu hoor je ze niet meer.

Dus of 5G werkt nog veel beter dan ze dachten of het was toch eigenlijk onzin :D

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 00:15:30 ]
  woensdag 14 oktober 2020 @ 00:15:12 #85
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195624404
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:32 schreef Luke83 het volgende:
Ik hoop zo van harte dat de bevolking zich nu aan deze maatregelen gaan houden en verdere sluitingen/versoberingen achterwege kunnen blijven. Ik vrees dat dat niet het geval is.

Wat betreft het onderwijs, vooral middelbaar; ik vind het raar dat er alleen in termen van open en dicht, zwart en wit wordt gesproken. Kijken of er een hybride vorm kan worden ingevoerd, dan heb je toch onderwijs op school, 2 à 3 x per week voor elke leerling, maar niet die overvolle gebouwen zoals nu.
Een andere leefmethode is roterend gaan samenleven ter vermindering van onderlinge besmettingskansen zodat groepen zoveel mogelijk in hun eigen werk/leer/les/leef/reis bubbel blijven.

Deel een werk/klas in zeg 2 of 3 delen die in vaste groepen om en om fysiek naar school kunnen en de anderen dan thuis de ingeroosterde lessen gaan volgen.
Dit kan je ook doen met bezoek aan noodzakelijke gelegenheden, activiteiten en boodschappen doen. Op even dagen gaan leden van het ene gezin hun ding buiten de deur doen, maakt gebruik van het OV en op andere dagen de andere huishoudens of individuen.

Dit kan complex zijn maar niet veel complexer als het maken van een (werk/vakantie)rooster. Dit rooster niet als dwan maar dat je die zelf, net als op je werk, voor de komende 4 weken (2x incubatieperiode) plant.
Voorwaarde hiervoor is o.a. dat school (onderbouw) dan 7 dagen in de week mogelijk wordt. De juffen en meesters dan over de 7 dagen van de week , hun 5 daagse lesweek vervullen.

Kortom out of the box denken in mogelijkheden dan met beperkingen onder dwang de boel draaiend zien te houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195624424
quote:

Ja, zit wat in. Als je boodschap 'geen discussie meer' is, kom dan ook zo naar buiten. Zelfs op een plek waar het niet hoeft (persconferentie in een afgesloten zaal is geen publieke ruimte), daar win je wel draagvlak mee.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195624429
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mwa. Mensen vinden niet snel iets hun fout. Als je dan je baan verliest of je kind je baan verliest door de maatregelen is het sneller hunnie fout dan die van jezelf. Mensen moeten nu eenmaal een verklaring hebben voor dingen die ze niet begrijpen. Zo vreemd is dat ook allemaal niet.
Groot fan van User Wotte
pi_195624442
quote:
Ik vraag me wel af of sinds corona de groep die complottheorieën aanhangt echt veel groter is geworden - of dat ze nu meer zichtbaar zijn.
Ik denk dat heel veel mensen stiekem wel een complottheorietje of twee aanhangen. Iedereen heeft wel een stokpaardje waarop ze misschien niet 100% wappie gaan, maar toch wel een beetje buiten de mainstream staan. Corona is gewoon zo alom aanwezig in het nieuws dat het vanzelf theorieën aantrekt.

Ik heb zelf twee collega's, dames van 42 en 59, keurige mensen. Beiden geloven in chemtrails. Eentje gelooft dat er nog steeds stiekem fluoride aan drinkwater wordt toegevoegd ook al zeggen ze van niet. De ander gelooft dat corona een complot is om de oudjes uit te roeien. Zou je nooit achter ze zoeken als je ze gewoon over andere dingen spreekt.
pi_195624444
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, opvallend wel hoe snel het 5G complot verdwenen is, dat was hot een paar maanden terug en nu hoor je ze niet meer.

Dus of 5G werkt nog veel beter dan ze dachten of het was toch eigenlijk onzin :D
Die zijn er zeer zeker nog wel hoor.
Dat ze geen aandacht krijgen van de msm toen het nog hot and happening was, wil niet zeggen dat het niet meer actief is.
pi_195624449
quote:

[..]

Toch wel bijzonder dat ze dat idee hebben laten vallen terwijl het zo moeilijk te controleren is! :D
pi_195624457
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:17 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Die zijn er zeer zeker nog wel hoor.
Dat ze geen aandacht krijgen van de msm toen het nog hot and happening was, wil niet zeggen dat het niet meer actief is.
Zelfs hier in BNW is er geen 5G topic meer open.
pi_195624498
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:17 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel mensen stiekem wel een complottheorietje of twee aanhangen. Iedereen heeft wel een stokpaardje waarop ze misschien niet 100% wappie gaan, maar toch wel een beetje buiten de mainstream staan. Corona is gewoon zo alom aanwezig in het nieuws dat het vanzelf theorieën aantrekt.

Ik heb zelf twee collega's, dames van 42 en 59, keurige mensen. Beiden geloven in chemtrails. Eentje gelooft dat er nog steeds stiekem fluoride aan drinkwater wordt toegevoegd ook al zeggen ze van niet. De ander gelooft dat corona een complot is om de oudjes uit te roeien. Zou je nooit achter ze zoeken als je ze gewoon over andere dingen spreekt.
Precies. Ik heb het bijvoorbeeld met 9/11, maar als je ga relativeren doe ik dat alleen maar omdat super veel dingen onverklaarbaar zijn.

Ik heb vandaag weer Jensen lopen kijken en die voelde zich geniaal dat hij er achter is gekomen dat er waarschijnlijk een politieke agenda achter de beslissingen zit van Rutte en Hugootje. Tja, dan ben ik al 26 jaar een genie blijkbaar.
Groot fan van User Wotte
pi_195624499
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zelfs hier in BNW is er geen 5G topic meer open.
Ja wel hoor
Groot fan van User Wotte
pi_195624503
quote:
Die groeit met de dag. Alleen wordt er door de msm niet tot nauwelijks aandacht aan geschonken. Daardoor lijkt het misschien dat het er in mindere mate is.

Dat is mijn inziens niet de beste keuze/tactiek. Door het negeren en ontkennen wakker je daar alleen maar meer strijdlust aan. Totdat we dadelijk op het punt komen dat we die club echt niet meer kunnen ontkennen. Mark my words. En nee, ik ben er geen actief lid van ofzo. Maar omdat ik een beetje in de middenmoot lijk te zweven, vang ik het een en ander op.
pi_195624515
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:16 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Mwa. Mensen vinden niet snel iets hun fout. Als je dan je baan verliest of je kind je baan verliest door de maatregelen is het sneller hunnie fout dan die van jezelf. Mensen moeten nu eenmaal een verklaring hebben voor dingen die ze niet begrijpen. Zo vreemd is dat ook allemaal niet.
Nou ik heb toch wat moeite om dat te begrijpen. Dat het logischer is dat er een wereldwijd complot is dan een virus wat ons overkomt. Zal er dan in zitten dat je iemand de schuld kan geven ofzo.
pi_195624519
quote:

[..]

In het vaccin zit een 5G-chip. Het doel van de vaccinatie is dan ook niet het vaccineren van mensen, maar het inbrengen van de chip. Op het moment dat mensen die chip hebben, dan kan de overheid via de chip die in verbinding staat met de 5G-masten tegenstanders uitschakelen.

Dit hoorde ik laatst een van die demonstranten betogen. Kortom, corona is onderdeel van het 5G-plan om die chip in mensen geplaatst te krijgen.
pi_195624524
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:22 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ja wel hoor
Ik zie het iig niet, kan zich verstoppen onder een andere naam, 5G is sneaky :)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 00:24:44 #98
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195624533
quote:

[..]

Die kwamen er ineens achter dat op hun wifi punt ook 5G staat ;(
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_195624539
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:23 schreef maan_man het volgende:

[..]

In het vaccin zit een 5G-chip. Het doel van de vaccinatie is dan ook niet het vaccineren van mensen, maar het inbrengen van de chip. Op het moment dat mensen die chip hebben, dan kan de overheid via de chip die in verbinding staat met de 5G-masten tegenstanders uitschakelen.

Dit hoorde ik laatst een van die demonstranten betogen. Kortom, corona is onderdeel van het 5G-plan om die chip in mensen geplaatst te krijgen.
Mooi, dan ben ik ook af van die telefoon die ik mee moet sjouwen. Dat het leven zo simpel kan zijn is toch heerlijk? Gemak dient de mens!
pi_195624541
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:22 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Die groeit met de dag. Alleen wordt er door de msm niet tot nauwelijks aandacht aan geschonken. Daardoor lijkt het misschien dat het er in mindere mate is.

Dat is mijn inziens niet de beste keuze/tactiek. Door het negeren en ontkennen wakker je daar alleen maar meer strijdlust aan. Totdat we dadelijk op het punt komen dat we die club echt niet meer kunnen ontkennen. Mark my words. En nee, ik ben er geen actief lid van ofzo. Maar omdat ik een beetje in de middenmoot lijk te zweven, vang ik het een en ander op.
Het is vooral eng dat je niet zo goed weet wie je moet geloven. Als je echt gaat luisteren wat Rutte en Hugo vandaag zeggen dan zijn het best alu-hoedje achtige uitspraken.
Groot fan van User Wotte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')