abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195624084
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Moet-ie maar niet zo stellig zijn. Heeft hij zelf eigenlijk ooit nog iets geschreven waarin hij uitlegt waarom zijn eerdere beloftes niet uit zijn gekomen?
Ik heb geen idee, eerlijk gezegd. Maar halverwege oktober een tweet van april moeten aandragen om nog even te kunnen lachen vind ik vrij zwak. Moet je toch gewoon boven staan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195624087
Ik was aan het denken Horeca is een lettergreepwoord, gevormd uit de woorden hotel, restaurant en café. Is er een directe vertaling voor dat woord horeca in andere talen. Of zijn dat in andere landen gewoon 3 losse woorden hotel, restaurant en café?

In veel landen wordt een duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen cafés en restaurants. De eerste zijn in bijvoorbeeld Parijs gesloten en de tweede niet. "Nu zeggen ze in Nederland: ja, dit zijn algemene maatregelen voor de horeca. Wij kunnen niet allemaal uitzonderingen gaan maken." Maar als je in een taal het woord horeca niet kent, dan kun je dat nu niet zeggen.

Nu had ik even een rare gedachtegang kan de taal van een land er verantwoordelijk voor zijn dat een bedrijf harder wordt getroffen door maatregelen? Hadden wij restaurants gesloten als wij het woord horeca niet kenden?
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:54:34 #53
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195624088
Bij OP1 werd duidelijk dat 20% van positief geteste personen toch de straat op gaat. Ik was behoorlijk flabbergasted.
(Dan heb ik het nog niet over mensen die in afwachting van een test/uitslag, gewoon doorgaat met wat die aan het doen was).

Ergens begrijpelijk want wat moet je doen wanneer verplichtingen heb, je koelkast leeg is en de online een wachtlijst heeft van 4 weken en je toch je kind moet ophalen bij oppassende Opa/Oma die eventjes oppasten.

Ook hier zeg ik opnieuw dat de overheid duidelijker moet schetsen wat er van iemand wordt verwacht in/bij risicovolle situaties en hoe die zich in mogelijkheden zichzelf - ook in bescherming - kan (laten) steunen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:55:05 #54
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195624096
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:53 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

wat
Omdat de kans vrij groot is dat 10 jongeren gaan vertellen dat ze een hardloopgroepje zijn als ze chillen in het park.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195624100
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:53 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

wat
Ja dat ja.
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:55:18 #56
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195624101
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Moet-ie maar niet zo stellig zijn. Heeft hij zelf eigenlijk ooit nog iets geschreven waarin hij uitlegt waarom zijn eerdere beloftes niet uit zijn gekomen?
Dat doet hij achteraf wel in zijn boek, dat hij nu vast aan het schrijven is
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:55:41 #57
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195624108
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:54 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Dan nog is 100-250 man op een gemiddelde begraafplaats behoorlijk wat. En ik weet 100% zeker dat je dan niet de 1,5m kan volhouden.
Zolang je maar niet het rijtje handenschudden hebt bij de condoleance
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:57:34 #58
14505 OProg
A Life in Music
pi_195624140
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:54 schreef Vallon het volgende:
Bij OP1 werd duidelijk dat 20% van positief geteste personen toch de straat op gaat. Ik was behoorlijk flabbergasted.
(Dan heb ik het nog niet over mensen die in afwachting van een test/uitslag, gewoon doorgaat met wat die aan het doen was).

Ergens begrijpelijk want wat moet je doen wanneer verplichtingen heb, je koelkast leeg is en de online een wachtlijst heeft van 4 weken en je toch je kind moet ophalen bij oppassende Opa/Oma die eventjes oppasten.

Ook hier zeg ik opnieuw dat de overheid duidelijker moet schetsen wat er van iemand wordt verwacht in/bij risicovolle situaties en hoe die zich in mogelijkheden zichzelf - ook in bescherming - kan (laten) steunen.
Nee. Er zit in Nederland op dat niveau geen onderscheid zitten de Re en Ca. Daarom kan je ook geen verschil maken op dit niveau tussen nat en droog. Naja, puur technisch gezien is dan droog de patatzaak, maar verder kan je er niks mee.

Dus verschil tussen restaurant en kroeg ga je eigenlijk niet juridisch kunnen handhaven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195624157
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, eerlijk gezegd. Maar halverwege oktober een tweet van april moeten aandragen om nog even te kunnen lachen vind ik vrij zwak. Moet je toch gewoon boven staan.
Let wel: hij geeft gezegd dat er absoluut geen tweede golf komt. Ik vind het eerder zwak dat hij met evenveel stelligheid stug door blijft gaan met twitteren. Hij mag wel eens een toontje lager gaan zingen als zijn voorspellingen niet uitkomen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:58:48 #60
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195624158
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:57 schreef OProg het volgende:

[..]

Nee. Er zit in Nederland op dat niveau geen onderscheid zitten de Re en Ca. Daarom kan je ook geen verschil maken op dit niveau tussen nat en droog. Naja, puur technisch gezien is dan droog de patatzaak, maar verder kan je er niks mee.

Dus verschil tussen restaurant en kroeg ga je eigenlijk niet juridisch kunnen handhaven.
Huh?
Verkeerde quote gebruikt?
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_195624164
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Let wel: hij geeft gezegd dat er absoluut geen tweede golf komt. Ik vind het eerder zwak dat hij met evenveel stelligheid stug door blijft gaan met twitteren. Hij mag wel eens een toontje lager gaan zingen als zijn voorspellingen niet uitkomen.
Dat heeft de Hond nog nooit belemmerd, volgens mij.
pi_195624184
quote:

Had De Jonge het niet over een quarantainehandleiding? Zou ikzelf best handig vinden.
pi_195624186
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als het nou een tweet van drie weken geleden was die nu aangehaald werd was ik 't met je eens. Nu nog met tweets van een halfjaar terug aan komen vind ik niet zo chique, zonder aanzien des persoons.
In Southern Sun
pi_195624193
Wel absurd dat sommige positief geteste personen dus gewoon nog de straat op gaan.. Dat begrijp ik echt niet.

Ik ben wel erg benieuwd in hoeverre deze harde maatregelen gaan helpen. Ik heb het idee - had ik al vanaf de eerste besmettingen in februari en de toen redelijk lakse houding van overheid - dat alles gedoemd is.

Begin aanpak was al verkeerd. Mensen luisteren niet. En wat is nou de juiste aanpak? Het is ook lastig allemaal.

Ik vind het enorm jammer. Ook voor ondernemers. Werknemers. De doden, de zieken. Mijn/onze toekomst. Hoe moet dit allemaal weer hersteld worden? Dit gaat jaren kosten.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 00:02:48 #65
14505 OProg
A Life in Music
pi_195624217
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:58 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Huh?
Wat? Er zit geen stempel of iets ander wat nu een kroeg of een restaurant is behalve dat we er zelf een idee bij hebben. Ik heb verschillende vrienden met een soort van eetcafé. (tappas, eterij/tapperij, dat soort spul). Die kan je onder een kroeg stempelen maar eigenlijk ook onder restaurant want er zitten vrij veel mensen te eten.

Naja, dan kan je dus helemaal juridisch niet gaan bepalen wie wat doet, want dat verschil is er op papier niet. Ja, je kan een kroket op tafel zetten tussen het bier en zeggen dat je nu een restaurant bent maar dat lijkt me in deze ook niet helemaal de bedoeling.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195624218
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als het nou een tweet van drie weken geleden was die nu aangehaald werd was ik 't met je eens. Nu nog met tweets van een halfjaar terug aan komen vind ik niet zo chique, zonder aanzien des persoons.
In april al voorspellen dat er absoluut geen tweede golf komt en op basis daarvan het overheidsbeleid afvallen (en het draagvlak ervoor verkleinen) vind ik eerder niet chique. Met dat soort mensen mag je, zonder aanzien des persoons, wat mij betreft keihard afrekenen.
pi_195624222
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is terugkomen op de voorspelling die hij op dat moment deed welke betrekking heeft op het moment waarin we nu leven. Dus best relevant.
pi_195624224
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Had De Jonge het niet over een quarantainehandleiding? Zou ikzelf best handig vinden.
Een handleiding? Is het niet gewoon:

1. Blijf binnen tot zoveel dagen na je laatste klachten?

En dat dan genoeg is? :P
pi_195624230
quote:
Ik heb vooral een aantal vragen bij deze cijfers. Ze hebben amper capaciteit om bijvoorbeeld BCO te doen. Hier heeft men dan wel grondig onderzoek naar gedaan. Hoe? Kleine groep onderzocht en dat vertaald naar alle mensen? Hoe is deze groep geselecteerd?
pi_195624237
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In april al voorspellen dat er absoluut geen tweede golf komt en op basis daarvan het overheidsbeleid afvallen (en het draagvlak ervoor verkleinen) vind ik eerder niet chique. Met dat soort mensen mag je, zonder aanzien des persoons, wat mij betreft keihard afrekenen.
Tsja, hij mag gewoon zeggen wat hij vindt. :P
pi_195624243
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:03 schreef Nieuwsnieuws het volgende:

[..]

Een handleiding? Is het niet gewoon:

1. Blijf binnen tot zoveel dagen na je laatste klachten?

En dat dan genoeg is? :P
Je vergeet punt 2. Als je geen zin hebt in punt 1, doe dan gewoon wat je altijd deed.
pi_195624246
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zie er de meerwaarde niet zo van in. Het is van hetzelfde niveau als nu nog de groepsimmuniteit speech van Rutte aanhalen.
In Southern Sun
pi_195624250
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:02 schreef OProg het volgende:

[..]

Wat? Er zit geen stempel of iets ander wat nu een kroeg of een restaurant is behalve dat we er zelf een idee bij hebben. Ik heb verschillende vrienden met een soort van eetcafé. (tappas, eterij/tapperij, dat soort spul). Die kan je onder een kroeg stempelen maar eigenlijk ook onder restaurant want er zitten vrij veel mensen te eten.

Naja, dan kan je dus helemaal juridisch niet gaan bepalen wie wat doet, want dat verschil is er op papier niet. Ja, je kan een kroket op tafel zetten tussen het bier en zeggen dat je nu een restaurant bent maar dat lijkt me in deze ook niet helemaal de bedoeling.
Volgens mij zit dat verschil tussen nat en droog in het verkoop van alcohol.
pi_195624270
Ik vraag me wel af of sinds corona de groep die complottheorieën aanhangt echt veel groter is geworden - of dat ze nu meer zichtbaar zijn.
pi_195624276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:03 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Het is terugkomen op de voorspelling die hij op dat moment deed welke betrekking heeft op het moment waarin we nu leven. Dus best relevant.
Oh ja misschien is het wel relevant, maar dat maar per se je gelijk willen halen of het ongelijk van een ander nog aan moeten willen tonen een halfjaar later begrijp ik niet zo. Wees groter dan dat.

Als ik alle foute voorspellingen in deze topicreeks nog aan moet halen is de gedeeltelijke lockdown zo voorbij 8-).
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')