Ben ik niet met je eens, ik zie nu echt een paar dingen in het lockdown scenario terug komen die in maart niet konden. Zoals het bezoek in verpleeghuizen, scholen en begrafenissen. het lijkt me dat ze daarmee toegeven dat ze daar in waren doorgeschoten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je kan met 50% van de informatie ook een beslissing nemen aan de hand van een worst case scenario en zo allerlei mogelijke complicaties en ellende voor zijn. Er is steeds bewust gekozen om dit niet te doen. Ik vind het behoorlijk slap om je dan te schuilen achter een "ja, maar wij hadden niet alle informatie".
Ergste wat er dan had kunnen gebeuren is dat je twee weken in een lockdown had gezeten zonder dat het echt nodig was. Lijkt mij beter dan overgelopen IC's.
De Jong (lid van het OMT) zei zondag bij AT5 dat de maatregelen effect hebben als 90% van de samenleving zich er aan kan houden. Dat is best een krappe marge, aangezien mensen ook wel eens domme fouten maken of gewoon lomp zijn zonder verder slechte intenties om het beleid te ondermijnen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat mij ongerust maakt is dat ze vanaf het begin al sommige dingen behoorlijk stellig zeggen, zonder dat dit zo stellig gezegd kan worden. Leuk dat er dan ergens in een hoekje op een website staat dat het niet zo stellig is, maar zo wordt het niet gecommuniceerd.
Daarnaast gaan ze bijna altijd uit van een "best case scenario" en uiteindelijk komt bijna altijd een "worst case scenario" uit.
Zit daar de coronaquarantaine ook al in? Of mis je alleen spelers tijdens een seizoen door saaie enkelblessures en zo.quote:
90%?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:09 schreef Elan het volgende:
[..]
De Jong (lid van het OMT) zei zondag bij AT5 dat de maatregelen effect hebben als 90% van de samenleving zich er aan kan houden. Dat is best een krappe marge, aangezien mensen ook wel eens domme fouten maken of gewoon lomp zijn zonder verder slechte intenties om het beleid te ondermijnen.
Als je dan elders in een onderzoek van 1vandaag hoort dat ergens tussen de 15 en de 25% de maatregelen naast zich neer legt vraag je je toch af hoe dit ooit goed moet komen.
FIFA 21 was eerder al uitgekomen als FIFA 2020?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zit daar de coronaquarantaine ook al in? Of mis je alleen spelers tijdens een seizoen door saaie enkelblessures en zo.
Alvarez doet dat al twee jaar in Nederland en krijgt er nog goed voor betaald ook.quote:
Lege reservebanken en tribunes...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zit daar de coronaquarantaine ook al in? Of mis je alleen spelers tijdens een seizoen door saaie enkelblessures en zo.
Het risico voor mezelf maakt me ongerust. Ik ben zo voorzichtig, maar heb het gevoel dat dat teniet wordt gedaan doordat ik door mijn kinderen een risico loop. Ik wil enigszins kunnen wegen hoe groot dat risico is en hoe alternatieve oplossingen eruit kunnen zien. Of eigenlijk: ik wil dat de leden van het kabinet dat doen en ik wil zien dat ze daar actief mee bezig zijn. Nu heb ik het gevoel dat ze ons gerust proberen te stellen ongeacht de feiten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat maakt je echt ongerust dan?
Ik maakt mij veel meer ongerust dat woonzorgcentra en bejaardenhuizen volle bak corona over zich uitgestort krijgen, met veel ouderen die in ziekenhuizen en op IC's komen, het zou je oma/opa maar zijn.
En als 2019, 2018, 2017...etcquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
FIFA 21 was eerder al uitgekomen als FIFA 2020?
Zou wel mooi zijn geweest als je publiek kon uitzettenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ze spelen in het echt nu met het FIFA 2020 publiekquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn geweest als je publiek kon uitzetten
Dat is toch waardeloos. Moeten wij straks met de waterpolo ook doenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer een maand op anderhalve meter getraind, ja.
aan kan houden of aan zal houden en in hoeverre kunnen die 15-25% die maatregelen naast zich neerleggen, wat teveel if en buts om een conclusie uit te trekkenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:09 schreef Elan het volgende:
[..]
De Jong (lid van het OMT) zei zondag bij AT5 dat de maatregelen effect hebben als 90% van de samenleving zich er aan kan houden. Dat is best een krappe marge, aangezien mensen ook wel eens domme fouten maken of gewoon lomp zijn zonder verder slechte intenties om het beleid te ondermijnen.
Als je dan elders in een onderzoek van 1vandaag hoort dat ergens tussen de 15 en de 25% de maatregelen naast zich neer legt vraag je je toch af hoe dit ooit goed moet komen.
Elke keer als je het over waterpolo hebt, heb ik visioenen van mannen met afgetrainde torso's. Dit geheel terzijde.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is toch waardeloos. Moeten wij straks met de waterpolo ook doen
In juni moesten we op 1,5 meter zwemmen van elkaar, dat ging toen prima omdat we 3 maanden niet getraind hadden, maar nu gaat dat niet meer werken omdat we nu weer prima op conditie zijn (mag ook wel na 3 maanden) dus er hoeft er nu maar 1 in de baan (bij zwemtraining) even wat langzamer te zwemmen en de hele baan met zwemmers moet zich gaan inhouden op 1,5 meter.
En dan nog maar niet te spreken over oefenen op de goal, even aanvallers/verdediger, of man-meer kunnen we ook niet meer doen.
Heel kut, competities begrijp ik oprecht, maar de training vind ik heel jammer, maar we moeten het er even mee doen.
Die 15-25% gaat zich niet ineens spontaan aan de maatregelen houden inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Echt? Ik van badmutsen en neusklemmetjes...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Elke keer als je het over waterpolo hebt, heb ik visioenen van mannen met afgetrainde torso's. Dit geheel terzijde.
quote:Tennis en padel zijn geen contactsporten, de 1.5 meter afstand is goed te handhaven, zowel in enkel als in dubbelspel. We zullen de uitspraak van premier Rutte m.b.t. ‘niet dubbelen’ morgen toetsen.
https://www.knltb.nl/nieu(...)ing-blijft-mogelijk/
Die komen al in beeld door de mondkapjes!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die 15-25% gaat zich niet ineens spontaan aan de maatregelen houden inderdaad.
Maar die 15-25% zal waarschijnlijk wel beter in beeld komen in de periode van lockdown
Ik meen omdat het binnen met anderhalve meter moet en buiten niet, maar het kan ook zo zijn dat ik er ook geen reet van begrijp.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:18 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Waarom binnen met max 30 mensen sporten, maar buiten met max 4?
Omdat het binnen individuele sporten op 1,5 meter betreft (spinnen, trainingsbanken, dat soort shit).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:18 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Het kan ook zo zijn dat de beleidsmakers er geen reet van begrijpen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:20 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik meen omdat het binnen met anderhalve meter moet en buiten niet, maar het kan ook zo zijn dat ik er ook geen reet van begrijp.
Ik heb dit indertijd goed gevolgd (denk aan de briefings) en dit was echt niet zo'n terzijde-opmerking als jij er nu van maakt. Er is toen zelfs een Nederlands onderzoek naar opgetuigd dat met hoge urgentie moest worden uitgevoerd. De veel te voorbarige conclusies uit dat onderzoek zijn vervolgens gebruikt om het heropenen van het basisonderwijs te rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mwah, van Dissel bracht het in maart als een "opvallendheidje dat kinderen amper geraakt lijken te worden", een aantal media is daar wel iets mee op hol geslagen.
Buiten moet ook op 1,5 m!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:20 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik meen omdat het binnen met anderhalve meter moet en buiten niet, maar het kan ook zo zijn dat ik er ook geen reet van begrijp.
Buiten moet je ook afstand houden. Denk eerder dat je tweede reden er mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:20 schreef Mammietje het volgende:
Omdat het binnen individuele sporten op 1,5 meter betreft (spinnen, trainingsbanken, dat soort shit).
Even speciaal voor jou een foto van het Nederlands team dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Elke keer als je het over waterpolo hebt, heb ik visioenen van mannen met afgetrainde torso's. Dit geheel terzijde.
Dit. Heel erg dit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb dit indertijd goed gevolgd (denk aan de briefings) en dit was echt niet zo'n terzijde-opmerking als jij er nu van maakt. Er is toen zelfs een Nederlands onderzoek naar opgetuigd dat met hoge urgentie moest worden uitgevoerd. De veel te voorbarige conclusies uit dat onderzoek zijn vervolgens gebruikt om het heropenen van het basisonderwijs te rechtvaardigen.
Met het besluit kon ik toen overigens wel leven, maar niet met de wijze waarop het werd verantwoord.
Dit is echt janken om niks. Dubbel gewoon een paar weken even niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:17 schreef maan_man het volgende:
Rutte benoemde de dubbel in het tennisspel specifiek, maar de bond gaat het toch nog eens toetsen.
[..]
Sorry hoor. Maar er is ook nog zo iets als “in de geest van”.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:17 schreef maan_man het volgende:
Rutte benoemde de dubbel in het tennisspel specifiek, maar de bond gaat het toch nog eens toetsen.
[..]
Misschien moest er maar een uitzondering op de maatregelen komen voor waterpolo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Even speciaal voor jou een foto van het Nederlands team dan.
[ afbeelding ]
(Ons team is niet helemaal afgetraind hoor, maar gewoon doorsnee, van slank, tot normaal, tot klein buikje, maar wel gespierd allemaal)
Begrijp ik ook wel. Voor mij was het toen (en nu) minder relevant. Ik geloof er wel stellig in dat het op basisonderwijs een echt aanzienlijk beperkt risico is. Gezien hoe de basisscholen doordraaien als vanouds en er weinig clusters te vinden zijn op de 6000(!) basisscholen denk ik dat de praktijktoets wel bewezen is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb dit indertijd goed gevolgd (denk aan de briefings) en dit was echt niet zo'n terzijde-opmerking als jij er nu van maakt. Er is toen zelfs een Nederlands onderzoek naar opgetuigd dat met hoge urgentie moest worden uitgevoerd. De veel te voorbarige conclusies uit dat onderzoek zijn vervolgens gebruikt om het heropenen van het basisonderwijs te rechtvaardigen.
Met het besluit kon ik toen overigens wel leven, maar niet met de wijze waarop het werd verantwoord.
Wtf, heb je dat in dit topic niet gewoon bij iedere mannelijke user dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
klopt maar binnen mag teamsport ook nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:23 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Dus dan kunnen sportscholen die buiten aan teamsporten willen doen, dat niet meer buiten doen maar alleen maar binnen? Of?
Ze is ziek joh.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wtf, heb je dat in dit topic niet gewoon bij iedere mannelijke user dan?
Tsk.
Iedereen begrijpt toch wel dat het om een foutje gaat. Morgen staat er vast een nieuwe versie op.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:18 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Beetje verhitquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ze is ziek joh.
Ik heb dat wel hoor.![]()
Ik denk dat het om de algemene regel van groepsvorming gaat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:26 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Iedereen begrijpt toch wel dat het om een foutje gaat. Morgen staat er vast een nieuwe versie op.
Dit is net zo kut als die voorzitter van de amateurtak van de KNVB. 'Ja we gaan nu kijken of de KNVB Beker met de amateurs gewoon door kan gaan'. Accepteer die regels nou gewoon, met je voorbeeldfunctie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit is net zo kut als die voorzitter van de amateurtak van de KNVB. 'Ja we gaan nu kijken of de KNVB Beker met de amateurs gewoon door kan gaan'. Accepteer die regels nou gewoon, met je voorbeeldfunctie.
Kinky.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Echt? Ik van badmutsen en neusklemmetjes...![]()
Volgens mij ben je al aan de beterende hand!
Precies ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit is net zo kut als die voorzitter van de amateurtak van de KNVB. 'Ja we gaan nu kijken of de KNVB Beker met de amateurs gewoon door kan gaan'. Accepteer die regels nou gewoon, met je voorbeeldfunctie.
Ik heb er twijfels over omdat kinderen zo vaak geen of weinig klachten hebben. Tel erbij op dat het bron- en contactonderzoek op z'n gat ligt en dat de drempel is verhoogd voor het testen van kinderen. Hoe reëel is het dan dat je die clusters opspoort als ze er zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Begrijp ik ook wel. Voor mij was het toen (en nu) minder relevant. Ik geloof er wel stellig in dat het op basisonderwijs een echt aanzienlijk beperkt risico is. Gezien hoe de basisscholen doordraaien als vanouds en er weinig clusters te vinden zijn op de 6000(!) basisscholen denk ik dat de praktijktoets wel bewezen is.
De knvb beker is een profcompetitie (valt onder de prof-tak van de knvb en ook onder het reglement betaald voetbal) alleen doen er ook topamateurs in mee. Echt een grensgevalletje dus, ik snap wel dat je dat even checkt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit.
Amateur competitie is amateur competitie, beker of niet.
duidelijk vind ik het nog niet echt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Precies ja.
Iedereen klagen over de onduidelijkheid van regels omdat er zoveel uitzonderingen waren en dus niet eerlijk. Nu zijn de regels duidelijk, gaat iedereen op zoek naar uitzonderingen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |