Ja en stel dat dat 1 miljoen mensen zouden zijn, dan moet de rest wel extreem goed zijn best doen om het plan van aanpak te doen functioneren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Of C, volgen geen nieuws naast facebook
Denk dat je goed je best moet doen als je achter de kasse iemand wil besmetten. Je moet dan steeds vol in je handen niezen, niet desinfecteren en ranzig doen. Volgens mij hebben ze tegenwoordig overal spatschermen en soms dragen ze zelfs dan nog mondkapjes, dus die kans is relatief klein.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Truus zit achter de kassa in de supermarkt en is besmet zonder dat ze het weet. Ze helpt tijdens haar dienst een mannetje of 100, 150 die ze kan besmetten. Als die mensen het virus dan weer meenemen naar huis of naar andere sociale plekken zoals vrienden, sportteam etc dan zit je zo wel aan een flink cluster
Nee, is door beiden benadrukt. Onderwijs is belangrijk, dat moet doorgaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Misschien heb ik het gemist, maar volgens mij was dit wel voor het eerst dat ze zo openlijk toegaven dat ze het niet wisten maar de gok maar moesten nemen om onderwijs door te laten gaan.
Ook gaven ze toe dat horeca inderdaad niet de grootste boosdoener is, maar de andere plekken lastiger aan te pakken zijn (onderwijs).
Dat is net zo goed een probleem, al zit er wel een spatscherm tussen Truus de cassiere en haar gasten. Veel horecazaken hebben niet eens mondkapjes aan hun personeel verstrekt maar wijzen wel naar het kabinet dat ze daarop geen actie ondernemen. Je kunt het als branche ook zelf inregelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Truus zit achter de kassa in de supermarkt en is besmet zonder dat ze het weet. Ze helpt tijdens haar dienst een mannetje of 100, 150 die ze kan besmetten. Als die mensen het virus dan weer meenemen naar huis of naar andere sociale plekken zoals vrienden, sportteam etc dan zit je zo wel aan een flink cluster
In alle supers hangen toch al sinds april van die schermen bij de kassa's of zijn die ook zinloos?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die heeft een spatscherm toch? Kleine kans vergeleken met iemand die drankjes en voedsel aan je tafel brengt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:57 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Prima motivatie. Maar leg dat dan uit denk ik dan. Nu kan ik er ineens een stuk meer begrip voor opbrengen want ik vond dat een van de lastigst te begrijpen maatregelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:00 schreef _serial_ het volgende:
in OP1 "dat teamsporten stilliggen is heel vervelend" - "het scheelt gewoon SEH gevallen"
Oh dus leggen de teamsport ook stil vanwege de blessures die naar de SEH gaan?
Mwah, van Dissel bracht het in maart als een "opvallendheidje dat kinderen amper geraakt lijken te worden", een aantal media is daar wel iets mee op hol geslagen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's dan een verschuiving van een standpunt dat niet onbelangrijk is. Ik blijf chagrijnig over de stelligheid aan het begin van de crisis op basis van zeer mager bewijs (dat kinderen nauwelijks een rol spelen in de verspreiding). Ik ben wel benieuwd hoe het OMT hier nu over denkt.
Wat maakt je echt ongerust dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's dan een verschuiving van een standpunt dat niet onbelangrijk is. Ik blijf chagrijnig over de stelligheid aan het begin van de crisis op basis van zeer mager bewijs (dat kinderen nauwelijks een rol spelen in de verspreiding). Ik ben wel benieuwd hoe het OMT hier nu over denkt.
Ik vond zelf het argument van Rutte over de clusters en de grootte daarvan best overtuigend. Wel jammer dat wij (het lekenpubliek) daar niet meer zicht op hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat je goed je best moet doen als je achter de kasse iemand wil besmetten. Je moet dan steeds vol in je handen niezen, niet desinfecteren en ranzig doen. Volgens mij hebben ze tegenwoordig overal spatschermen en soms dragen ze zelfs dan nog mondkapjes, dus die kans is relatief klein.
Daarnaast kan je supermarkten niet sluiten, want eerste levensbehoeften etc. Uit eten of een biertje pakken is dat niet.
Ja precies, benoem het, dan komt er ook meer begrip.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima motivatie. Maar leg dat dan uit denk ik dan. Nu kan ik er ineens een stuk meer begrip voor opbrengen want ik vond dat een van de lastigst te begrijpen maatregelen.
Dank. Ik ga er dieper in duiken als ik me wat beter voel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij de gedragsmonitor: https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden
[..]
Maar wederom: wat valt er onder klachten? Als ik bij iedere verstopte neus thuis moet blijven...
edit: Volgende week komt de nieuwe versie:
[..]
Wat mij ongerust maakt is dat ze vanaf het begin al sommige dingen behoorlijk stellig zeggen, zonder dat dit zo stellig gezegd kan worden. Leuk dat er dan ergens in een hoekje op een website staat dat het niet zo stellig is, maar zo wordt het niet gecommuniceerd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat maakt je echt ongerust dan?
Ik maakt mij veel meer ongerust dat woonzorgcentra en bejaardenhuizen volle bak corona over zich uitgestort krijgen, met veel ouderen die in ziekenhuizen en op IC's komen, het zou je oma/opa maar zijn.
Volgens mij is dat meer een terloopse overweging. Want anders had je ook voetbal door kunnen laten gaan op 1,5 meter. Zoals in het begin in mei(?).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:00 schreef _serial_ het volgende:
in OP1 "dat teamsporten stilliggen is heel vervelend" - "het scheelt gewoon SEH gevallen"
Oh dus leggen de teamsport ook stil vanwege de blessures die naar de SEH gaan?
Beterschapquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dank. Ik ga er dieper in duiken als ik me wat beter voel.
in de eerste persco was er de uitspraak 100% van de beslissingen met 50% van de informatie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat mij ongerust maakt is dat ze vanaf het begin al sommige dingen behoorlijk stellig zeggen, zonder dat dit zo stellig gezegd kan worden. Leuk dat er dan ergens in een hoekje op een website staat dat het niet zo stellig is, maar zo wordt het niet gecommuniceerd.
Daarnaast gaan ze bijna altijd uit van een "best case scenario" en uiteindelijk komt bijna altijd een "worst case scenario" uit.
Gewoon wat extra strepen op het veld en ieder in zijn eigen vak blijven. Zou een geheel nieuwe sport kunnen worden!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat meer een terloopse overweging. Want anders had je ook voetbal door kunnen laten gaan op 1,5 meter. Zoals in het begin in mei(?).
Je kan met 50% van de informatie ook een beslissing nemen aan de hand van een worst case scenario en zo allerlei mogelijke complicaties en ellende voor zijn. Er is steeds bewust gekozen om dit niet te doen. Ik vind het behoorlijk slap om je dan te schuilen achter een "ja, maar wij hadden niet alle informatie".quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
in de eerste persco was er de uitspraak 100% van de beslissingen met 50% van de informatie.
Voetbal op 1,5mquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat meer een terloopse overweging. Want anders had je ook voetbal door kunnen laten gaan op 1,5 meter. Zoals in het begin in mei(?).
pionnetjesvoetbal is niet zo nieuwquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gewoon wat extra strepen op het veld en ieder in zijn eigen vak blijven. Zou een geheel nieuwe sport kunnen worden!
Sowieso, alsof dit een professionele inschatting is van alleen Van Dissel. Ik heb nog geen enkele gezaghebbende bron gelezen die niet concludeert dat alles overwegend de rol van scholen vrij beperkt lijkt te zijn in het verspreidingsrisico.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mwah, van Dissel bracht het in maart als een "opvallendheidje dat kinderen amper geraakt lijken te worden", een aantal media is daar wel iets mee op hol geslagen.
FIFA 21 is uit, lekker veilig thuisquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Pff... denk ik ook eens innovatief te zijn!
Van de ene kant een prima motivatie. Van de andere kant is het schokkend dat een beperkt aantal ziekenhuis opnames een land zo kan ontregelen. En dan wordt gezegd wij moeten nu handelen om de piek plat de slaan en te voorkomen dat de regulieren zorg weer helemaal stil komt te liggen, expensionele groei, ect. Daar wil ik allemaal in meegaan. Maar mensen die nu op de SHN belanden met een sportblessure, die hebben geen invloed op flatten the curve.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima motivatie. Maar leg dat dan uit denk ik dan. Nu kan ik er ineens een stuk meer begrip voor opbrengen want ik vond dat een van de lastigst te begrijpen maatregelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |