Foeiquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Ironisch genoeg zit ik eraan te denken om morgen alsnog naar kantoor te gaan... Juist omdat zo'n beetje alles wat ik normaliter doe om nog buiten mijn huis te komen nu gecanceld wordt...
keiharde lockdown voor die gastenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat mag dus ook niet
[..]
https://www.rijksoverheid(...)gen-terug-te-dringen
Tja, hoe leuk ik jullie hier ook vind, het is voor mij geen vervanging van werkelijk sociaal contact, en ik ben niet van plan mij nu als een kluizenaar in een thuisisolement te storten.quote:
Doe maar een fristiquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:20 schreef Gunner het volgende:
Ik schenk een goede borrel in. Wie doet er mee.
Ik trek een Guinness openquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:20 schreef Gunner het volgende:
Ik schenk een goede borrel in. Wie doet er mee.
Ben er echt helemaal zat van.
Jaja, je gaat gewoon voor die flacon drank in je bureauladequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Ironisch genoeg zit ik eraan te denken om morgen alsnog naar kantoor te gaan... Juist omdat zo'n beetje alles wat ik normaliter doe om nog buiten mijn huis te komen nu gecanceld wordt...
Meen je dit serieus? Er wordt hier dagelijks geconstateerd dat het land vol zit met mensen die vinden dat de maatregelen op anderen van toepassing zijn en niet zichzelf. Zo komen we er natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, hoe leuk ik jullie hier ook vind, het is voor mij geen vervanging van werkelijk sociaal contact, en ik ben niet van plan mij nu als een kluizenaar in een thuisisolement te storten.
Met al die flexplekken laat ik mijn drank niet op kantoor liggen hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:21 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Jaja, je gaat gewoon voor die flacon drank in je bureaulade
Goh wat hebben ze het druk!quote:
Hoe deed je dat in maart?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, hoe leuk ik jullie hier ook vind, het is voor mij geen vervanging van werkelijk sociaal contact, en ik ben niet van plan mij nu als een kluizenaar in een thuisisolement te storten.
Sowieso: omdat anderen zich niet kunnen gedragen ben ik nu de dupe? Omdat anderen zo nodig moeten feesten, full-time op kantoor zitten etc. zou ik niet eens meer één dag in de week naar kantoor mogen?
En bij de bezorgmomenten van Picnic en AH? Picnic bijvoorbeeld heeft hier heel wisselende tijden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat mag dus ook niet
[..]
https://www.rijksoverheid(...)gen-terug-te-dringen
Geloof me, als iedereen zich zo zou gedragen als ik waren we nooit boven het niveau van juli uit gekomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Meen je dit serieus? Er wordt hier dagelijks geconstateerd dat het land vol zit met mensen die vinden dat de maatregelen op anderen van toepassing zijn en niet zichzelf. Zo komen we er natuurlijk niet.
Ik denk dat @hooibaaI hier wel het meest passende antwoord op heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sowieso: omdat anderen zich niet kunnen gedragen ben ik nu de dupe? Omdat anderen zo nodig moeten feesten, full-time op kantoor zitten etc. zou ik niet eens meer één dag in de week naar kantoor mogen?
Ik ga ook geen 4 weken binnen zitten hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Meen je dit serieus? Er wordt hier dagelijks geconstateerd dat het land vol zit met mensen die vinden dat de maatregelen op anderen van toepassing zijn en niet zichzelf. Zo komen we er natuurlijk niet.
Thuis. Rondjes lopen in de wijk. Af en toe met iemand wandelen. En daardoor weet ik ook dat het helemaal geen fijne tijd is om alleen maar thuis te zitten.quote:
We moeten allemaal offers brengen. Vergeleken met het leed van anderen is een dagje kantoor opgeven ook niet het einde van de wereld natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed, maar sociale contacten is wel belangrijk, echter moeten we dit wel eventjes beperken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga ook geen 4 weken binnen zitten hoor.
Af en toe bij iemand op visite is wat anders dan schijt hebben aan alles natuurlijk.
Ik offer al 95%. En nu moet ik de resterende 5% opofferen, omdat we allemaal offers moeten brengen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
We moeten allemaal offers brengen. Vergeleken met het leed van anderen is een dagje kantoor opgeven ook niet het einde van de wereld natuurlijk.
Je woont ook alleen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Thuis. Rondjes lopen in de wijk. Af en toe met iemand wandelen. En daardoor weet ik ook dat het helemaal geen fijne tijd is om alleen maar thuis te zitten.
Wilde net zeggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik offer al 95%. En nu moet ik de resterende 5% opofferen, omdat we allemaal offers moeten brengen?
Niet op basis van je voorgenomen gedrag in ieder geval.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geloof me, als iedereen zich zo zou gedragen als ik waren we nooit boven het niveau van juli uit gekomen.
Wij hebben volgende week een dagje escaperooms op de planning staan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga ook geen 4 weken binnen zitten hoor.
Af en toe bij iemand op visite is wat anders dan schijt hebben aan alles natuurlijk.
Ik kan wel een kip ritueel verbranden, helpt dat?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wilde net zeggen.
Als iedereen een klein offer brengt komen we al een heel eind.
Fijn dat jij zonder verder iets van mij te weten denkt een oordeel te kunnen vellen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet op basis van je voorgenomen gedrag in ieder geval.
VOC mentaliteitquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je krijgt natuurlijk nu wel alcohol dealers net als ten tijde van de drooglegging. Inkopen en in de avond bij illegale jongeren feesten bezorgen.
Vervolgens deal sluiten met de politie voor tippen van feesten. Mo money +volksgezondheid geholpen.
Quarantaine geeft nu wel een heel andere lading aan het begrip 'escaperoom'.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wij hebben volgende week een dagje escaperooms op de planning staan.
Gelukkig met vier gasten, dus helemaal volgens de regels
Alleen ipv uit eten crashen we even bij een maat. En bier kopen we alvast in.
Dus wat dat betreft is er inderdaad nog genoeg mogelijk.
Ik vind dit wat kort door de bocht. Ik vind het heel erg afhankelijk hoe zo’n dag op kantoor eruit ziet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet op basis van je voorgenomen gedrag in ieder geval.
Goede vraag.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En bij de bezorgmomenten van Picnic en AH? Picnic bijvoorbeeld heeft hier heel wisselende tijden.
Gat in de escaperoommarkt idd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Quarantaine geeft nu wel een heel andere lading aan het begrip 'escaperoom'.
Dat zijn precies de gedachtepatronen waardoor we in deze ellende zitten. Veel mensen blijven de dringende adviezen maar naast zich neerleggen omdat ze vinden dat ze heus al heel veel laten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wilde net zeggen.
Als iedereen een klein offer brengt komen we al een heel eind.
Nou ja, om te beginnen moet je natuurlijk helemaal niks. Ik kan me ook voorstellen dat het als alleenstaande moeilijker is dan wanneer je samenwoont met een partner waar je het goed mee kunt vinden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik offer al 95%. En nu moet ik de resterende 5% opofferen, omdat we allemaal offers moeten brengen?
Kon het niet mooier verwoorden. Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zijn precies de gedachtepatronen waardoor we in deze ellende zitten. Veel mensen blijven de dringende adviezen maar naast zich neerleggen omdat ze vinden dat ze heus al heel veel laten.
Het is best pijnlijk om dit sentiment onder de goed geïnformeerde bezoekers van deze topicreeks te moeten constateren. Dat maakt me weinig hoopvol ten aanzien van de opvolging van de maatregelen en adviezen die uit de persconferentie van vanavond voortvloeien.
Het doel is de sociale contacten drastisch inperken, niet volledig mijden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zijn precies de gedachtepatronen waardoor we in deze ellende zitten. Veel mensen blijven de dringende adviezen maar naast zich neerleggen omdat ze vinden dat ze heus al heel veel laten.
Het is best pijnlijk om dit sentiment onder de goed geïnformeerde bezoekers van deze topicreeks te moeten constateren. Dat maakt me weinig hoopvol ten aanzien van de opvolging van de maatregelen en adviezen die uit de persconferentie van vanavond voortvloeien.
"Grote ov-campagne moet reiziger weer de trein en bus in krijgen."quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
Duizenden bussen , duizenden treinen gaan weer leeg rondrijden.
In de lokale supermarkt houd niemand de 1,5 mtr.
Het is veiliger in het OV dan bij de supermarkt.
Tevens het leeg laten rondrijden van het OV is gewoon kapitaalvernietiging
Maar OV's helpen wel met clusters over lange afstand besmetten, wat moeizamer in te dammen is. Lokale bubbelvorming werkt. Niet dat het werkte in België, maar in theorie zou het kunnen werken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
Duizenden bussen , duizenden treinen gaan weer leeg rondrijden.
In de lokale supermarkt houd niemand de 1,5 mtr.
Het is veiliger in het OV dan bij de supermarkt.
Tevens het leeg laten rondrijden van het OV is gewoon kapitaalvernietiging
Als je morgen naar je werk gaat, wees dan een beetje voorzichtig als je dat nog niet al uit jezelf was.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, dit soort sentimenten hielpen natuurlijk ook niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
"Grote ov-campagne moet reiziger weer de trein en bus in krijgen."
https://www.google.com/am(...)n-bus-in-krijgen.amp
4 weken geleden, die corona trein zagen ze niet aankomen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuwsuur: “Vrijblijvendheid is verleden tijd..”
Routekaart: “Werk zoveel mogelijk thuis..”
Ik hoop dat het bij die groep die zich niks van de regels aantrok goed is doorgedrongen dat over 2 weken ook een echte lockdown mogelijk is als zij dat gedrag voortzetten, waardoor de cijfers zeker niet zullen dalen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tussen 12-13 Oom Piet en Tante Nelquote:
Er was het afgelopen half jaar al vrijwel niemand op kantoor. En als er al iemand wel was zat je op minstens vijf meter afstand. Er zijn dagen geweest die ik op een hele dag misschien 2,5 paardenkop tegenkwam op mijn afdeling.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je morgen naar je werk gaat, wees dan een beetje voorzichtig als je dat nog niet al uit jezelf was.
Oh no. Het enige goeie aan corona.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Tussen 12-13 Oom Piet en Tante Nel
Tussen 13-14 Buurman Henk en Buurvrouw Fatima
Tusssen 14-15 Vriendin Ingrid en Vriend Bruno
Geen idee, Rutte noemde dat. (en hij bedoelde dat er mensen in tijdsblokken komen, maar niemand had ooit van die term gehoord..)quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ben wat dat betreft zeeer benieuwd naar over 2 weken.quote:
Ik heb vanaf maart al geroepen dat je er beter voor kunt zorgen dat ook thuiswerkers perspectief moeten hebben. 'Werk thuis als het kan' betekent voor sommigen effectief dat ze thuiszitten tot er een vaccin komt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:34 schreef Jor_Dii het volgende:
3 op bezoek is de max. en niet op verjaardagen bijv. 3 keer een groepje van 3. Dat mag dus niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Geen idee, Rutte noemde dat. (en hij bedoelde dat er mensen in tijdsblokken komen, maar niemand had ooit van die term gehoord..)
Weet de man van Fatima wel dat zijn vrouw met Henk loopt te rommelen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Kringverjaardag is een betere termquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Geen idee, Rutte noemde dat. (en hij bedoelde dat er mensen in tijdsblokken komen, maar niemand had ooit van die term gehoord..)
Ik ben ook maar 5x in een half jaar geweest. Treurige tijden leven we in.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er was het afgelopen half jaar al vrijwel niemand op kantoor. En als er al iemand wel was zat je op minstens vijf meter afstand. Er zijn dagen geweest die ik op een hele dag misschien 2,5 paardenkop tegenkwam op mijn afdeling.
Achjee.... zijn Henk en Ingrid uit elkaar?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Een kring is rond.quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Achjee.... zijn Henk en Ingrid uit elkaar?
Ik snap gewoon niet dat ze de essentiële beroepenlijst er niet bij hebben gepakt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb vanaf maart al geroepen dat je er beter voor kunt zorgen dat ook thuiswerkers perspectief moeten hebben. 'Werk thuis als het kan' betekent voor sommigen effectief dat ze thuiszitten tot er een vaccin komt.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Achjee.... zijn Henk en Ingrid uit elkaar?
Wat mij betreft worden kringverjaardagen voor altijd verbodenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit beschouwde ik ook voor het hele coronagedoe al als uiterst ongewenst.
Nee, een kringverjaardag is wat anders. Dat is met z'n allen in een kring zitten (duh). Dit gaat over dat groepjes komen per tijdsblok.quote:
Mijn laatste kantoordag was eind februari ergens. Sporten ook nog ergens een maandje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik ben 5x in een half jaar geweest. Treurige tijden leven we in.
Toppunt van treurigheid.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En dan? Waarvoor?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet dat ze de essentiële beroepenlijst er niet bij hebben gepakt.
Ik mis dat gezoen ook niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:41 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wat mij betreft worden kringverjaardagen voor altijd verboden
Heftige cijfers ook dit hoor..quote:Alleen al sluiting van kantines veroorzaakt in het amateurvoetbal een omzetdaling van bijna 4 milj euro per week. Meer dan 60 procent van de amateurvoetbalverenigingen zal nog in dec van dit jaar liquiditeitsproblemen krijgen, als de overheid niet ingrijpt.' (KNVB/NOC-NSF)
Dat wordt een week verjaardag dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:38 schreef Xqtress het volgende:
[..]
3 op bezoek is de max. en niet op verjaardagen bijv. 3 keer een groepje van 3. Dat mag dus niet.
Zwaar, en dan het kringetje rond, handen schudden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hoef je niet naar kantoor? Ik ga sinds mei al meerdere dagen per week maar kantoor waar ik cliënten ontvang, meestal 4 dagen per week. En daar ga ik gewoon mee door tot de overheid zegt: VERBOTEN. Zo lang thuiswerken geen verplichting is voel ik me niet geroepen om thuis te gaan zitten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mijn laatste kantoordag was eind februari ergens. Sporten ook nog ergens een maandje.
En dat was het dan.
Vooral dat moment dat je binnenkomt en iedereen je aankijkt. En dan moet je het rondje langsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zwaar, en dan het kringetje rond, handen schudden.
Één van de weinige corona voordelen is dat die onzin eruit is.
Is het eigenlijk wel een gezonde situatie dat amateurclubs alleen bestaansrecht hebben als veredelde kroegen?quote:
De groep die zich echt nergens wat van aantrok is best klein en gaat zich ook niet gedragen bij een echte lockdown want hihaho handhaving. De meeste besmette mensen deden een beetje tot behoorlijk hun best binnen of op het randje van de kaders vanuit de overheid denk ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik hoop dat het bij die groep die zich niks van de regels aantrok goed is doorgedrongen dat over 2 weken ook een echte lockdown mogelijk is als zij dat gedrag voortzetten, waardoor de cijfers zeker niet zullen dalen.
Komt gewoon weer terug hoor na corona.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zwaar, en dan het kringetje rond, handen schudden.
Één van de weinige corona voordelen is dat die onzin eruit is.
Snap ik. En dat kan uitkomst bieden voor noodzakelijke bedrijfsvoeringsprocessen of voor mensen die thuis gillend gek worden omdat ze bijv. weinig ruimte hebben of geen rust om geconcentreerd te werken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dit wat kort door de bocht. Ik vind het heel erg afhankelijk hoe zo’n dag op kantoor eruit ziet.
Als ik naar kantoor ga, kan ik daar met de auto heen en een paar uur helemaal alleen werken. En daarna met de auto naar huis. Ik zie er letterlijk niemand, als ik dat afspreek met mijn collega. Dat heeft geen invloed op het verloop verder.
En hoe zorgt dat ervoor dat het niet meer een hoest van die persoon zelf tegenhoudt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:19 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat ze hetzelfde mondkapje vele malen gaan gebruiken.
Klassieke griep is ook snot toch? Als je dat niet hebt lijkt het me de rona.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar was ik wel benieuwd naar, in hoeverre er nu personen zijn met griep. Heb je daar een bron bij?
Ik heb een klassieke griep: hoofdpijn, keelpijn, droge hoest, koorts, koude rillingen, spier- en gewrichtspijn. 't Was geen pretje om dik 2 uur naar huis te moeten rijden vanaf het vakantieadres (waar we net zaten...), maar ik ben wel blij dat wij zo verstandig zijn geweest om geen verre reis te maken.
Ach... in de praktijk komen er meestal mensen op je verjaardag die je het hele verdere jaar niet ziet. Misschien wat selectiever worden!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:45 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dat wordt een week verjaardag dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |