Je woont ook alleen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Thuis. Rondjes lopen in de wijk. Af en toe met iemand wandelen. En daardoor weet ik ook dat het helemaal geen fijne tijd is om alleen maar thuis te zitten.
Wilde net zeggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik offer al 95%. En nu moet ik de resterende 5% opofferen, omdat we allemaal offers moeten brengen?
Niet op basis van je voorgenomen gedrag in ieder geval.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geloof me, als iedereen zich zo zou gedragen als ik waren we nooit boven het niveau van juli uit gekomen.
Wij hebben volgende week een dagje escaperooms op de planning staan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga ook geen 4 weken binnen zitten hoor.
Af en toe bij iemand op visite is wat anders dan schijt hebben aan alles natuurlijk.
Ik kan wel een kip ritueel verbranden, helpt dat?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wilde net zeggen.
Als iedereen een klein offer brengt komen we al een heel eind.
Fijn dat jij zonder verder iets van mij te weten denkt een oordeel te kunnen vellen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet op basis van je voorgenomen gedrag in ieder geval.
VOC mentaliteitquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je krijgt natuurlijk nu wel alcohol dealers net als ten tijde van de drooglegging. Inkopen en in de avond bij illegale jongeren feesten bezorgen.
Vervolgens deal sluiten met de politie voor tippen van feesten. Mo money +volksgezondheid geholpen.
Quarantaine geeft nu wel een heel andere lading aan het begrip 'escaperoom'.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wij hebben volgende week een dagje escaperooms op de planning staan.
Gelukkig met vier gasten, dus helemaal volgens de regels
Alleen ipv uit eten crashen we even bij een maat. En bier kopen we alvast in.
Dus wat dat betreft is er inderdaad nog genoeg mogelijk.
Ik vind dit wat kort door de bocht. Ik vind het heel erg afhankelijk hoe zo’n dag op kantoor eruit ziet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet op basis van je voorgenomen gedrag in ieder geval.
Goede vraag.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En bij de bezorgmomenten van Picnic en AH? Picnic bijvoorbeeld heeft hier heel wisselende tijden.
Gat in de escaperoommarkt idd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Quarantaine geeft nu wel een heel andere lading aan het begrip 'escaperoom'.
Dat zijn precies de gedachtepatronen waardoor we in deze ellende zitten. Veel mensen blijven de dringende adviezen maar naast zich neerleggen omdat ze vinden dat ze heus al heel veel laten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wilde net zeggen.
Als iedereen een klein offer brengt komen we al een heel eind.
Nou ja, om te beginnen moet je natuurlijk helemaal niks. Ik kan me ook voorstellen dat het als alleenstaande moeilijker is dan wanneer je samenwoont met een partner waar je het goed mee kunt vinden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik offer al 95%. En nu moet ik de resterende 5% opofferen, omdat we allemaal offers moeten brengen?
Kon het niet mooier verwoorden. Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zijn precies de gedachtepatronen waardoor we in deze ellende zitten. Veel mensen blijven de dringende adviezen maar naast zich neerleggen omdat ze vinden dat ze heus al heel veel laten.
Het is best pijnlijk om dit sentiment onder de goed geïnformeerde bezoekers van deze topicreeks te moeten constateren. Dat maakt me weinig hoopvol ten aanzien van de opvolging van de maatregelen en adviezen die uit de persconferentie van vanavond voortvloeien.
Het doel is de sociale contacten drastisch inperken, niet volledig mijden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zijn precies de gedachtepatronen waardoor we in deze ellende zitten. Veel mensen blijven de dringende adviezen maar naast zich neerleggen omdat ze vinden dat ze heus al heel veel laten.
Het is best pijnlijk om dit sentiment onder de goed geïnformeerde bezoekers van deze topicreeks te moeten constateren. Dat maakt me weinig hoopvol ten aanzien van de opvolging van de maatregelen en adviezen die uit de persconferentie van vanavond voortvloeien.
"Grote ov-campagne moet reiziger weer de trein en bus in krijgen."quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
Duizenden bussen , duizenden treinen gaan weer leeg rondrijden.
In de lokale supermarkt houd niemand de 1,5 mtr.
Het is veiliger in het OV dan bij de supermarkt.
Tevens het leeg laten rondrijden van het OV is gewoon kapitaalvernietiging
Maar OV's helpen wel met clusters over lange afstand besmetten, wat moeizamer in te dammen is. Lokale bubbelvorming werkt. Niet dat het werkte in België, maar in theorie zou het kunnen werken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
Duizenden bussen , duizenden treinen gaan weer leeg rondrijden.
In de lokale supermarkt houd niemand de 1,5 mtr.
Het is veiliger in het OV dan bij de supermarkt.
Tevens het leeg laten rondrijden van het OV is gewoon kapitaalvernietiging
Als je morgen naar je werk gaat, wees dan een beetje voorzichtig als je dat nog niet al uit jezelf was.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, dit soort sentimenten hielpen natuurlijk ook niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
"Grote ov-campagne moet reiziger weer de trein en bus in krijgen."
https://www.google.com/am(...)n-bus-in-krijgen.amp
4 weken geleden, die corona trein zagen ze niet aankomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |