Daarom.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:48 schreef kol7680 het volgende:
Och ja, we hebben weer 4,5 maand op terras en van de horeca gebruik mogen maken
Echt vreselijk zeg! Het lijkt wel op dat scenario zwart in werking is getreden! Het zal wel weer hele pittige debatten worden voor Ministers van Ark, De Jonge en premier Rutte.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Rotterdam sturen ze ambulances al terug en willen ze dat het leger ingezet word. Het is echt niet voor niets dat ze moord en brand schreeuwen, de situatie is gewoon acuut geworden. En dat kon je al weken aan zien komen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)et-het-leger-in.html
Je hebt de afgelopen maanden kunnen doen waar je zin in had. Gevolg is dat het nu weer een paar maanden minder is. Je overleeft het ook wel zonder dat je op het voetbalveld kan staan. In tegenstelling tot de situatie waarin we deze maatregelen niet nemen, want dan is de kans dat je het niet overleeft ineens een stuk groter geworden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Heerlijk toch als je dit voor iedereen even kunt bepalen.
1 april 2022 toch?quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom.
Gewoon een goed boek, een goede serie en een goed glas wijn erbij en we zitten weer gebeiteld tot 1 april.
Recht op demonstratie is er toch nog gewoon? Alleen op een vaste plek en met inachtneming van de regels, zoals 1,5 meter. Organisaties die aan kunnen tonen zich daar aan te houden krijgen gewoon toestemming.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja mee eens, vraag mij ook ten zeerste af of dit stand gaat houden bijneem rechter, zeker bij organisaties als BLM die een uitstekend trackrecord hebben als het gaat om het naleven van coronamaatregelen kan ik me voorstellen dat zo’n rechter er niet in mee gaat.
Ja, die logica snapt niemand meer... (Of durft misschien iemand er zich toch aan te wagen?)quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:45 schreef Houtenbeen het volgende:
Dus wel met 30 mensen binnen zweten in een sportschool, maar niet met 22 op een voetbalveld![]()
Wow meen je dit nu? Straks een miljoen mensen werkloos.. Maar dat maakt jou niet uit, jij hebt werk en dat is belangrijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Vervelend voor ze, maar er is geen andere optie. Ik hoop dat Rutte duidelijk is dat de (al dan niet vroegere) sluiting echt niet over twee weken wordt teruggedraaid, dan hebben de ondernemers tenminste de duidelijkheid die ze nodig hebben om keuzes te maken.
Nee, er geldt een maximale gezelschapsgrootte van 4 personen. En de Veiligheidsregio hier legt dat uit als groepen die elkaar enigszins kennen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dit ging exact conform regelgeving
quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:36 schreef Soury het volgende:
[..]
Waar demonstreer je dan tegen? Heeft iemand hier om gevraagd?
Als die max 30 personen uberhaupt voor sportscholen gaat gelden. Nu is het in vele sportscholen veel drukker tijdens de piekuren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:45 schreef Houtenbeen het volgende:
Dus wel met 30 mensen binnen zweten in een sportschool, maar niet met 22 op een voetbalveld![]()
De kans op overlijden is 0,13%. Doe even normaal zeg. En het gaat niet om vermaak, het gaat om de economie en wat er van over is na deze crisis. Nog meer mensen die niet meer kunnen rondkomen en dus een onveilige samenleving. Veel plezier Hooibaal.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je hebt de afgelopen maanden kunnen doen waar je zin in had. Gevolg is dat het nu weer een paar maanden minder is. Je overleeft het ook wel zonder dat je op het voetbalveld kan staan. In tegenstelling tot de situatie waarin we deze maatregelen niet nemen, want dan is de kans dat je het niet overleeft ineens een stuk groter geworden.
Er zijn allerlei steunregelingen en omscholingsbudgetten, ook voor de horeca. De realiteit is dat daar het komende jaar tot anderhalf gewoon geen brood in zit, dan kun je beter wat anders gaan doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:51 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wow meen je dit nu? Straks een miljoen mensen werkloos.. Maar dat maakt jou niet uit, jij hebt werk en dat is belangrijk.
Wat ik kan verzinnen is contactsport vs individuele sport. Zal vast een groter risico liggen bij het eerste. Daarnaast brengen amateursport e.d. meer reisbewegingen met zich mee kan ik me voorstellen, iets wat nu geminimaliseerd moet worden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, die logica snapt niemand meer... (Of durft misschien iemand er zich toch aan te wagen?)
En al die mensen kunnen zomaar iets anders gaan doen. Het werk ligt voor het oprapen. Wat een grapjas ben je.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er zijn allerlei steunregelingen en omscholingsbudgetten, ook voor de horeca. De realiteit is dat daar het komende jaar tot anderhalf gewoon geen brood in zit, dan kun je beter wat anders gaan doen.
Nou ja over de band van de proportionaliteit kan dat wel als je echt wil. Maar goed, dat is een andere discussie;)quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee. De overheid heeft een grondslag om dergelijke maatregelen te nemen. De rechters kunnen niet anders oordelen.
Ja hoor, prima. Die 30 man op de sportschool zijn 30 individuen. Die reizen van en naar de sportschool en daar houdt het dan op.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, die logica snapt niemand meer... (Of durft misschien iemand er zich toch aan te wagen?)
Fout! Dat heb ik niet kunnen doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je hebt de afgelopen maanden kunnen doen waar je zin in had. Gevolg is dat het nu weer een paar maanden minder is. Je overleeft het ook wel zonder dat je op het voetbalveld kan staan. In tegenstelling tot de situatie waarin we deze maatregelen niet nemen, want dan is de kans dat je het niet overleeft ineens een stuk groter geworden.
Dit is natuurlijk wel degelijk een inperking van het demonstratierecht. De organisator gaat in beginsel over de vorm, niet de overheid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Recht op demonstratie is er toch nog gewoon? Alleen op een vaste plek en met inachtneming van de regels, zoals 1,5 meter. Organisaties die aan kunnen tonen zich daar aan te houden krijgen gewoon toestemming.
Dit besluit lijkt me een reactie op de demonstratie van Viruswaarheid, die zaterdagavond met een paar honderd man gingen [url=https://www.facebook.com/VideoInVerzet/videos/643300329662319/?__cft__[0]=AZXZ1GrnkW_-c6T-tyU2wvImDUeX8km6Dxv1Jsj4oNWVZ2xQh0MhTWU8BYsLxhjMS_kZr-3hsXMlKGpTIkfR6zUoUug3P64zyi1Q2ztGwkYZfFIqAMQjNHXtvwIMiTtBP7fh-f1MC3pBlzaoA8MaqnkcF5lYzjyt-HVsnwS9qHAJSkoJJD1s80kmM83LawwFRsQ&__tn__=%2CO%2CP-R]"wandelen" in Den Haag[/url] nadat hun demonstratie op het Plein was verboden.
Dit ja, weer totale willekeur aan maatregelen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:45 schreef Houtenbeen het volgende:
Rechters zijn er niet zo happig om op de stoel van de wetgever te gaan zitten. Dat gebeurt niet zo heel vaak. Het zou inderdaad wel kunnen ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja over de band van de proportionaliteit kan dat wel als je echt wil. Maar goed, dat is een andere discussie;)
Nederland heeft op dit moment 330.000 werklozen in totaal. Lijkt me sterk dat er opeens het drievoudige bijkomt. Maar dan nog gaat de overheid extreme werkloosheid natuurlijk proberen te voorkomen door ondernemers financieel te steunen wanneer dat nodig is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:51 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Straks een miljoen mensen werkloos..
Maar die 16 spelers/trainers komen toch niet in contact met die andere 5 teamsquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:54 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ja hoor, prima. Die 30 man op de sportschool zijn 30 individuen. Die reizen van en naar de sportschool en daar houdt het dan op.
De 22 op het voetvalveld zijn 2 teams van 11. Neem je de wisselspelers en trainers e.d mee dan zit je op een man of 15 a 20. Stel voor dat een gemiddelde amateurclub 5 teams heeft. Dat zijn 75 a 100 personen. Die 5 teams reizen dan op een gemiddelde zater- of zondag de regio door en gaan op bezoek bij 5 andere amateurclubs.
Krijg je een beetje een idee van het verschil tussen de verspreiding?
De wetgever is niet betrokken. Het is het bestuur, daarom zit er ook nog wel een heel klein beetje speelruimtequote:Op maandag 12 oktober 2020 18:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Rechters zijn er niet zo happig om op de stoel van de wetgever te gaan zitten. Dat gebeurt niet zo heel vaak. Het zou inderdaad wel kunnen ja.
De mortaliteit is niet het probleem. De druk op de zorg is dat wel. Wanneer gaat het kwartje een keer vallen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:52 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De kans op overlijden is 0,13%. Doe even normaal zeg. En het gaat niet om vermaak, het gaat om de economie en wat er van over is na deze crisis. Nog meer mensen die niet meer kunnen rondkomen en dus een onveilige samenleving. Veel plezier Hooibaal.
Ik ben voor maar Rutte heeft niks met een virus te maken, wel met kut beslissingenquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
In plaats van al dat schuimbekken kunnen mensen natuurlijk ook gewoon Rutte en zijn kliek een keer wegstemmen in maart.
Wie denk je dan dat het beter zouden doen? Wilders en Baudet?quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
In plaats van al dat schuimbekken kunnen mensen natuurlijk ook gewoon Rutte en zijn kliek een keer wegstemmen in maart.
Nou ik weet niet hoor, maar de horeca gaat het op deze manier niet overleven. En er werken 1 miljoen mensen in de horeca. Bovendien heb je dan nog alle andere sectoren die ook weer in verbinding staan met de horeca. Ik ben zo kwaad en verdrietig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland heeft op dit moment 330.000 werklozen in totaal. Lijkt me sterk dat er opeens het drievoudige bijkomt. Maar dan nog gaat de overheid extreme werkloosheid natuurlijk proberen te voorkomen door ondernemers financieel te steunen wanneer dat nodig is.
Dan had de overheid daar niet zo op moeten bezuinigenquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De mortaliteit is niet het probleem. De druk op de zorg is dat wel. Wanneer gaat het kwartje een keer vallen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |