Gaat overal omhoog nu, althans in Europa. De ene plek gewoon wat sneller dan de andere.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Onzin, in andere landen lukt het ook gewoon om de boel redelijk onder controle te houden. Kijk alleen al naar Duitsland.
Maarja, voorwaarde is wel dat je je dan tijdig in grijpt als signaalwaardes worden overschreden, je je testcapaciteit op orde hebt en een verplichting tot quarantaine. Nederland heeft er gewoon een onevenredige tyfuszooi van gemaakt. En dan nog durven wijzen naar de bevolking ook
Nog steeds maar heel beperkt mogelijk, al is de vraag hoe zeer daar de problematiek ligt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze laatst juist versoepeld rondom sportwedstrijden.
Ja mee eens, vraag mij ook ten zeerste af of dit stand gaat houden bijneem rechter, zeker bij organisaties als BLM die een uitstekend trackrecord hebben als het gaat om het naleven van coronamaatregelen kan ik me voorstellen dat zo’n rechter er niet in mee gaat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En ja ... corona of geen corona... dit vind ik geen goede ontwikkeling. Het recht op demonstratie is een groot goed.
Jij snapt hemquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:28 schreef laracroftonline het volgende:
De regering geeft alleen om zichzelf hier. Want alles mag kapot van ze bij en virus dat 99% gewoon overleefd. De horeca en sportscholen zijn het probleem niet. Het is eerder winkelen, de supermarkt, de volle scholen en en alle andere omgevingen waar slecht geventileerd wordt.
Dat wat er na de eerste golf al had moeten zijn. En dan moeten we morgen weer allemaal even ‘goh wat een goed idee!’ roepen maar verantwoording afleggen voor de complete teringzooi is er niet bij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:22 schreef Jojoke het volgende:
Parool denkt dat ze morgen een Nederlandse versie van het Ierse model uitrollen. Ik ben benieuwd.
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)het-precies~b741c70e
Deze speculatie blijf je gewoon houden en dus ook het vingergewijs heen en weer, zolang er simpelweg niet duidelijk is welke locaties de grootste bijdrages leveren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:28 schreef laracroftonline het volgende:
De regering geeft alleen om zichzelf hier. Want alles mag kapot van ze bij en virus dat 99% gewoon overleefd. De horeca en sportscholen zijn het probleem niet. Het is eerder winkelen, de supermarkt, de volle scholen en en alle andere omgevingen waar slecht geventileerd wordt.
Ik heb tot gisteren ook aan grotere groepen uitgeserveerd. Wel per 4 met soort van 1,5 meter er tussen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Die 4 man groepsgrootte geldt nu al. Jij mag met maximaal 3 vrienden naar het restaurant. En in dat restaurant mogen maximaal 30 gasten zitten. Zo moet je hem volgens mij zien. Zo is hij nu in ieder geval.
Idd, omt buitenspel zetten en Duitsland volgen. Had een berg doden, zieken en economische schade gescheeld.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Nog steeds maar heel beperkt mogelijk, al is de vraag hoe zeer daar de problematiek ligt.
Punt is natuurlijk het totaalplaatje. Nu krijgt de horeca weer de schuld maar ik lees niets over verplichte quarantaine? Voor wie voeren we deze maatregelen dan door als er een wereldwijde shitstroom van Corona letterlijk van alle uithoeken van de wereld binnen mag komen?
Als je het zelf niet wist op school dan gold vroeger het motto beter goed gejat dan slecht bedacht. Wij hadden gewoon die Duitsland strategie 1 op 1 moeten kopiëren.
Ook dat, maar ook de 'normale' ziekenhuisbedden zijn van belang want ik heb begrepen dat veel minder mensen nu op het ic belanden dan in het voorjaar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn in heel Nederland 1150 IC-bedden beschikbaar, waarvan standaard 70% bezet is. Dus veel meer dan 300 man opnemen is een probleem. Het aantal covid-patiënten op de IC op dit moment is volgens Stichting Nice 284. Trek zelf de conclusie maar.
Dat het gebeurt wil niet zeggen dat het mag.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:31 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb tot gisteren ook aan grotere groepen uitgeserveerd. Wel per 4 met soort van 1,5 meter er tussen.
Ene plek grijpt net wat beter in dan de andere, maar ach dat we het bijna net zo slecht doen als Spanje is natuurlijk geen probleem. Kan gebeuren hoor.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Gaat overal omhoog nu, althans in Europa. De ene plek gewoon wat sneller dan de andere.
Iedereen is er aan "gewend" en ziet het niet zo serieus meerquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ben wel bang dat het er deze keer veel harder gaat inhakken bij veel mensen. In het voorjaar gingen we juist richting lange, zonnige dagen, kon je er lekker op uit ook s avonds.
Nu is het vroeg donker, guur, regen en wind.. geen vertier, geen sport.
Als dat vaccin komend voorjaar wordt afgeschoten dan is het denk ik echt over met het draagvlak.
Het mooie van alles is dat ze daar nu ook denken jullie bekijken het maar met je zooitje. Geen IC bedden meer voorlopig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Idd, omt buitenspel zetten en Duitsland volgen. Had een berg doden, zieken en economische schade gescheeld.
Dit ging exact conform regelgevingquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat het gebeurt wil niet zeggen dat het mag.
Waar demonstreer je dan tegen? Heeft iemand hier om gevraagd?quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja mee eens, vraag mij ook ten zeerste af of dit stand gaat houden bijneem rechter, zeker bij organisaties als BLM die een uitstekend trackrecord hebben als het gaat om het naleven van coronamaatregelen kan ik me voorstellen dat zo’n rechter er niet in mee gaat.
Heb jij het artikel wel gelezen? Want dat staat er niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Het mooie van alles is dat ze daar nu ook denken jullie bekijken het maar met je zooitje. Geen IC bedden meer voorlopig.
https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik verwacht dat Nederland over een week of 2 wel naar middenmoot is afgegleden. België staat nu al op 1. Polen is ook lekker aan het knallen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Ene plek grijpt net wat beter in dan de andere, maar ach dat we het bijna net zo slecht doen als Spanje is natuurlijk geen probleem. Kan gebeuren hoor.
Om er vervolgens net zo weinig mee te doen als het dashboard met grenswaarden zeker...quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:22 schreef Jojoke het volgende:
Parool denkt dat ze morgen een Nederlandse versie van het Ierse model uitrollen. Ik ben benieuwd.
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)het-precies~b741c70e
Vervelend voor ze, maar er is geen andere optie. Ik hoop dat Rutte duidelijk is dat de (al dan niet vroegere) sluiting echt niet over twee weken wordt teruggedraaid, dan hebben de ondernemers tenminste de duidelijkheid die ze nodig hebben om keuzes te maken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:36 schreef kol7680 het volgende:
Horeca woest: als dit doorgaat, dient kabinet de genadeslag toe
Voor het gros van de horecaondernemers heeft het geen zin meer om met nog strengere maatregelen de deuren te openen. Dat zegt Robèr Willemsen, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland, tegen deze nieuwssite. ,,Als het kabinet morgen met nog strengere maatregelen komt, is dat de genadeslag voor veel kroegen en restaurants. Er is onwijs veel verdriet in de branche.”
https://www.ad.nl/economi(...)deslag-toe~af680605/
Terecht!!
Ik weet niet hoeveel capaciteit er in de reguliere zorg is, maar het feit dat ze overal al aan het afschalen zijn, zegt natuurlijk genoeg. Punt is gewoon dat er weinig overcapaciteit is. Het is normaalgesproken al behoorlijk druk in het gemiddelde ziekenhuis, dus als daar opeens bakken mensen bijkomen, dan gaat het simpelweg niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:32 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ook dat, maar ook de 'normale' ziekenhuisbedden zijn van belang want ik heb begrepen dat veel minder mensen nu op het ic belanden dan in het voorjaar.
Geen plek, dat is natuurlijk gewoon een regelrechte kutsmoes.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Heb jij het artikel wel gelezen? Want dat staat er niet.
En dan zijn er 2 andere mensen in de winkel en dan komt Ans alsnog op 15 cm van je gezicht omdat ze snel een pak spaghetti wil pakken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik hoop toch ook dat ze winkels striktere regels opleggen vwb max capaciteit binnen en het naleven van de 1.5m regel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |