En het was overal nog wat drukker ivm de vakanties. Paar dingen waarvan de tijdvakken waren uitverkocht. Die drukte vond ik toen ook nog echt niet tof.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik had dat steeds eerlijk gezegd. Nu denk ik "ik had in juli best iets kunnen gaan doen", maar ik weet ook nog dat toen het daadwerkelijk juli was ze net allerlei versoepelingen hadden doorgevoerd en ik het eerst even wilde aankijken hoe dat zou verlopen.
Ach ja, ik vind het wel prima eigenlijk. Er komt wel weer een tijd om iets leuks te doen.
Daar zou ik eens even flink stennis over schoppen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:16 schreef patrickt37 het volgende:
Toch even iets kwijt, en met de vraag of ik er iets aan kan doen.
Vandaag een half uurtje met een collega samengewerkt. Hij droeg sinds vandaag ineens een mondkapje, maar gezien het feit dat je zoveel kapjes ziet, er niet verder op ingegaan.
Achteraf blijkt dat hij zich vanmorgen probeerde af te melden omdat hij klachten had, en een test ging aanvragen. Vanuit afdelingshoofd is aangegeven dat hij gewoon moest komen werken met een mondkapje. Met als opdracht om er verder niet over te praten in het bedrijf.
Je doet dit expres he.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:22 schreef Bocaj het volgende:
Eigenlijk wel gek, Holland telt 17 miljoen mensen en 1300 mensen in het ziekenhuis met covid en ze schreeuwen moord en brand!
Ja iedereen heeft er last vanquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:23 schreef Magica het volgende:
[..]
Enigste![]()
Ik zeik nergens over, zeg alleen dat ik het kut vind.
Die 4 geldt ook binnen. Het is 4 per groep en 30 per zaal zeg maar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:20 schreef Tijn het volgende:
Ik snap hier trouwens echt niks van:
[..]
Eh?We willen liever dat mensen buiten afspreken dan binnen, toch?
Dat maakt het zo belachelijk. En maar op de horeca inhakken. Besmettingen stijgen dan harder door en het gezuip verdwijnt achter de voordeur.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:18 schreef StarmanFR het volgende:
Tja, dit wordt inderdaad geen pretpakket. Neemt niet weg dat er wel heel veel aandacht is voor alleen de horeca, want nu idd met bioscopen, pretparken, mondkapjesplicht? Waarom is de kapper in NL niet verplicht om een mondkapje te dragen?
Nee tuurlijk, maar waarom mogen er meer mensen binnen bij elkaar komen dan buiten?quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:22 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We willen vooral helemaal niet dat mensen bij elkaar komen.
Niet te vergeten het mentale aspectquote:Op maandag 12 oktober 2020 18:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Lekker 6 maanden bankhangen en vetmesten, dan verbaasd zijn waarom er zoveel opnames zijn.
Holland heeft zo’n 6,5 miljoen inwoners.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:22 schreef Bocaj het volgende:
Eigenlijk wel gek, Holland telt 17 miljoen mensen en 1300 mensen in het ziekenhuis met covid en ze schreeuwen moord en brand!
Ik lees het als: binnen max 30, buiten max 4. Maar dat is niet wat ze bedoelen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die 4 geldt ook binnen. Het is 4 per groep en 30 per zaal zeg maar.
Onzin, in andere landen lukt het ook gewoon om de boel redelijk onder controle te houden. Kijk alleen al naar Duitsland.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Om de besmettingsverspreiding tot deze grootte te laten groeien hebben we langdurig een R boven de 1 nodig gehad. Die was dus echt niet onder de 1 gebleven als je destijds hier en daar wat brandjes had geblust. Linksom of rechtsom moest dit gaan gebeuren.
Hoezo? Wat is een gezonde (economische) verhouding tussen het aantal ziekenhuisbedden op het aantal inwoners in Holland?quote:
In Duitsland hebben ze laatst juist versoepeld rondom sportwedstrijden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Onzin, in andere landen lukt het ook gewoon om de boel redelijk onder controle te houden. Kijk alleen al naar Duitsland.
Maarja, voorwaarde is wel dat je je dan tijdig in grijpt als signaalwaardes worden overschreden, je je testcapaciteit op orde hebt en een verplichting tot quarantaine. Nederland heeft er gewoon een onevenredige tyfuszooi van gemaakt. En dan nog durven wijzen naar de bevolking ook
Dat is het briljante van de strategie van Rutte: als je de verantwoordelijkheid bij de burger legt, is het ook hun schuld wanneer het misgaat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:25 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan nog durven wijzen naar de bevolking ook
Hoeveel euro is een mensenleven waard?quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:25 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hoezo? Wat is een gezonde (economische) verhouding tussen het aantal ziekenhuisbedden op het aantal inwoners in Holland?
Nee. Die 4 man groepsgrootte geldt nu al. Jij mag met maximaal 3 vrienden naar het restaurant. En in dat restaurant mogen maximaal 30 gasten zitten. Zo moet je hem volgens mij zien. Zo is hij nu in ieder geval.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik lees het als: binnen max 30, buiten max 4. Maar dat is niet wat ze bedoelen?
50 euro, voor een half uur.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoeveel euro is een mensenleven waard?
Ja, zeg het maar...quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoeveel euro is een mensenleven waard?
Er zijn in heel Nederland 1150 IC-bedden beschikbaar, waarvan standaard 70% bezet is. Dus veel meer dan 300 man opnemen is een probleem. Het aantal covid-patiënten op de IC op dit moment is volgens Stichting Nice 284. Trek zelf de conclusie maar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:25 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hoezo? Wat is een gezonde (economische) verhouding tussen het aantal ziekenhuisbedden op het aantal inwoners in Holland?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |