Ook dat ligt subtieler, het is niet zo dat het virus let op je verjaardag. Het lijkt er nu vooralsnog op dat het de jeugd amper treft en dat het toeneemt naar mate je ouder word. Ook voor de groep tot 30 is er beperkter risico, maar dat achten ze al te groot. je moet ergens de grens leggen, basisschool draagt aantoonbaar zeer beperkt bij aan de besmettingen. En voor het middelbaar is dat al weer wat meer, maar daar word wel van afgewogen dat het risico opweegt tegen de voordelen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Basisscholen staan daar los van, maar vanaf 13 jaar is het gelijkgetrokken in besmettingsrisico, dus volwassenonderwijs of middelbare scholen is eigenlijk een pot nat.

quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar de meeste bedrijven hebben wel hele concrete maatregelen genomen t.a.v. social distancing en hygiëne terwijl daar op scholen amper sprake van was en kinderen gezellig hutje mutje in een klaslokaal zaten, nog los van gedrag dat pubers vertonen.

Als ik inderdaad Amsterdam en Den Haag vergelijk, dan zie ik geen zichtbaar verschil.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik keek zag je de regiospreiding van de schoolopeningen zie je niet terug in de besmettingscijfers, eerder de verkeerde kant op.

Ja, he, dat is niet eerlijk, China erbij halen. In Nederland worden ouders al bijkans gek als kinderen een mondkapje geadviseerd word.quote:

Jaquote:

Censuur is nooit goed.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:28 schreef Gretzl het volgende:
Vinden jullie ook dat Bert Wagendorp even z'n bek moet houden? Niet de eerste keer dat ie als columnist zwaar de plank mis slaat
https://www.volkskrant.nl(...)ona-stilte~b1561ba8/

Nee, dat vind ik niet, volgens mij mag je in Nederland gewoon je mening geven over zaken die spelen en dan mag jij het ermee oneens zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:28 schreef Gretzl het volgende:
Vinden jullie ook dat Bert Wagendorp even z'n bek moet houden? Niet de eerste keer dat ie als columnist zwaar de plank mis slaat
- VK artikelen mogen ook in een spoiler niet gekopieerd worden ivm copyright -
https://www.volkskrant.nl(...)ona-stilte~b1561ba8/

Wel effectief, ik zag zo'n vrouw die een soort vissenkom op haar kop had als ultiem coronawapen. Je zou inmiddels bijna fan worden van dat soort draconische maatregelen als je weet dat er weer maatregelen aan zitten te komen, bijna dan!quote:

Daar heeft Bert wel een beetje gelijk in.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:28 schreef Gretzl het volgende:
Het is momenteel erg modieus te pleiten voor strengere maatregelen, altijd een teken van toenemende wanhoop. We geselen onszelf met de RIVM-cijfers en wijzen verlangend naar landen waar ze wél streng doorpakken - in de meeste gevallen niet met merkbaar meer effect.

Morgen, ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:29 schreef Tegan het volgende:
Is de persconferentie toch pas morgen i.p.v. vanavond?

Vanavond lekken de maatregelen, morgen is de persco.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:29 schreef Tegan het volgende:
Is de persconferentie toch pas morgen i.p.v. vanavond?

Schattingquote:

quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vanavond lekken de maatregelen, morgen is de persco.

Elke Nederlander verplicht aan een knoflook dieet.quote:

3 tot 5 misschien 4quote:

wutquote:

Zou de eerste pers leaks even in de gaten houden. Die zullen wel snel volgen. Voorbereiden, masseren, noemen ze dat.quote:

quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel effectief, ik zag zo'n vrouw die een soort vissenkom op haar kop had als ultiem coronawapen. Je zou inmiddels bijna fan worden van dat soort draconische maatregelen als je weet dat er weer maatregelen aan zitten te komen, bijna dan!

Ze draaien de watertoevoer dicht zodat we ons niet fatsoenlijk kunnen wassen. Prima te handhaven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Elke Nederlander verplicht aan een knoflook dieet.
Dan blijft iedereen ver uit iedereens buurt

Het advies 'Vermijd drukte' wordt weer "Blijf thuis'. Kortom, ga er alleen op uit als het strikt noodzakelijk is.quote:

Risico op besmettingen heb ik het over, niet het risico om heel erg ziek te worden. Men heeft 13 jaar als norm ingesteld, natuurlijk kan het net zo goed 12 of 14 zijn maar je moet ergens een grens trekken. Een puberkoter met amper klachten is misschien nog wel gevaarlijker dan iemand die doodziek is, want die blijft in elk geval thuis in bed.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ook dat ligt subtieler, het is niet zo dat het virus let op je verjaardag. Het lijkt er nu vooralsnog op dat het de jeugd amper treft en dat het toeneemt naar mate je ouder word. Ook voor de groep tot 30 is er beperkter risico, maar dat achten ze al te groot. je moet ergens de grens leggen, basisschool draagt aantoonbaar zeer beperkt bij aan de besmettingen. En voor het middelbaar is dat al weer wat meer, maar daar word wel van afgewogen dat het risico opweegt tegen de voordelen.
Hoe ouder de groep, hoe hoger het risico, punt..

quote:

Maar een keer in de week douchen is effectiever denk ikquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Elke Nederlander verplicht aan een knoflook dieet.
Dan blijft iedereen ver uit iedereens buurt
 .
 .

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |