Mondkapjes verplichten of niet maakt geen zak uit, ze worden sinds 28 september al ontzettend veel gedragen in winkels en de cijfers blijven gewoon lekker door stijgen. Ook in al die andere landen overigens.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop voor het economische aspect dat restaurants worden ontzien en dat sporten mag/ sportscholen open blijven uit gezondheidsoverwegingen.
Heel eerlijk zou ik een avondklok tussen 22.30 (kunnen mensen tot 22.00 uit eten) en 06.00 en een mondkapjesplicht wel toejuichen naast de maatregelen die we nu al hebben. Daarmee leg je toch wat meer sancties op die besmettingen achter de voordeur en illegale feestjes kunnen beperken.
Onhandhaafbaar. Wat doe je met de mensen met avonddiensten? Vroege diensten? Mantelzorgers?quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:14 schreef Tegan het volgende:
[..]
Als je bij een avondklok tussen 22:00 en 7:00 niet meer mag verplaatsen tussen adressen lijkt me toch een goede hulp in de thuisbesmettingen verminderen? Bovendien blijft er dan eerder op de avond ruimte om de lokale ondernemer te bezoeken (met 1,5m afstand).
Heb je trouwens een bron van die cijfers? Probeerde er een tevergeefs te vinden voor mijn post.
Eens. En aangezien basisschoolkinderen nog amper getest worden, gaat het dus met name over middelbare scholen waarschijnlijk. (De rest heeft veel meer maatregelen.)quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:39 schreef Jazeg het volgende:
Als 4,9% plaatsvindt op scholen/kinderopvang, terwijl kinderen zwaar ondervertegenwoordigd zijn in het aantal afgenomen tests ben ik wel benieuwd hoe groot dat aandeel in werkelijkheid is. Het is bijna niet verantwoorden om andere sectoren te sluiten en daar niets aan te doen.
Mee eens.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop voor het economische aspect dat restaurants worden ontzien en dat sporten mag/ sportscholen open blijven uit gezondheidsoverwegingen.
Heel eerlijk zou ik een avondklok tussen 22.30 (kunnen mensen tot 22.00 uit eten) en 06.00 en een mondkapjesplicht wel toejuichen naast de maatregelen die we nu al hebben. Daarmee leg je toch wat meer sancties op die besmettingen achter de voordeur en illegale feestjes kunnen beperken.
Wel zo sociaal zijn om een mondkapje te dragen maar dan als een ware tokkie hem op straat gooienquote:Op zondag 11 oktober 2020 16:23 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Mensen gooi ook je mondkapjes niet zo maar op straat
Niet zonder attest naar buiten. Zoals grenswerkers nu hebben.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onhandhaafbaar. Wat doe je met de mensen met avonddiensten? Vroege diensten? Mantelzorgers?
En wat ze er tegelijkertijd dan weer niet bij vermelden:quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Horeca 2,9% van de bekende settings. Dus zeker niet als hoofdschuldige aan te wijzen.
Het lijkt meer te zeggen maar het zegt alsnog vrij weinig.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
En wat ze er tegelijkertijd dan weer niet bij vermelden:
[ twitter ]
Sow.... die cijfers zeggen wel iets anders ja.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
En wat ze er tegelijkertijd dan weer niet bij vermelden:
[ twitter ]
Zeker, maar dit getal hoor je ze nooit over, terwijl die 2% of 4% wel steeds genoemd wordt zonder enige context. Dan heeft het ineens wel waarde.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Sow.... die cijfers zeggen wel iets anders ja.
De cijfers van de settings zijn ook niet zaligmakend hoor. Zijn alleen getallen die ze door de BCO vrij zeker weten omdat er op die plaats meer besmettingen hebben plaats gevonden. En wetende dat ze in de regio's met de meeste besmettingen de BCO er allang bij neergegooid hebben, zeggen de cijfers lang niet alles meer.
Dat kan ik ook niet helemaal rijmen. Nou ja, in het OV is het verplicht. Daar dragen asocialen het dus ook, die zullen het wel gewoon op de grond gooien want die dragen zo'n ding enkel om een boete te vermijden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:42 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wel zo sociaal zijn om een mondkapje te dragen maar dan als een ware tokkie hem op straat gooien
Nee met die aanname is niet alles te weerleggen maar wel wanneer men niet duidelijk kan maken waar die thuisbesmetting dan zijn preciezere bron/oorzaak heeft.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:28 schreef Tegan het volgende:
...
Met dit argument kun je alles weerleggen. Ik snap wel wat je zegt, maar waar baseer je die aanname op?
...
Ik ging een keer laat in de avond met de trein van Utrecht richting Den Haag. Toen had de meerderheid hem zelfs onder de kin hangenquote:Op zondag 11 oktober 2020 17:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat kan ik ook niet helemaal rijmen. Nou ja, in het OV is het verplicht. Daar dragen asocialen het dus ook, die zullen het wel gewoon op de grond gooien want die dragen zo'n ding enkel om een boete te vermijden.
Ja het is echt om te janken. Voor dit corona gebeuren had ik al een niet al te hoge pet van de mensheid op, maar sindsdien is het nog een stuk erger geworden. Ik kijk al weer uit naar de volgende lockdown waarbij mensen in gevecht met elkaar raken bij het WC papier hamsteren.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ging een keer laat in de avond met de trein van Utrecht richting Den Haag. Toen had de meerderheid hem zelfs onder de kin hangenEn dan snel op doen als de conducteur langs komt. Overdag gaat dat wel goed.
Ik denk dat er ook best veel mensen niet zo heel veel heil in mondkapjes zien. En dat het RIVM maar blijft roepen dat dit maar een zeer gering effect heeft, helpt daar niet bij.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ging een keer laat in de avond met de trein van Utrecht richting Den Haag. Toen had de meerderheid hem zelfs onder de kin hangenEn dan snel op doen als de conducteur langs komt. Overdag gaat dat wel goed.
Voor sommigen zal dat zo zijn, maar onder invloed van drank en peer pressure (niet stoer om een mondkapje te dragen), zal er veel mee te maken hebben in zo'n situatie. Dat zijn ook niet de mensen die afstand houden dan in de trein bij uitstappen enzo.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook best veel mensen niet zo heel veel heil in mondkapjes zien. En dat het RIVM maar blijft roepen dat dit maar een zeer gering effect heeft, helpt daar niet bij.
Thx. Hiermee dus nog steeds niet kunnen bepalen of de één of de ander het (waar vandaan) het heeft binnen gebracht.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Quote: In het brononderzoek door de GGD wordt bij COVID-19 patiënten nagegaan of er gerelateerde
ziektegevallen zijn. Als dit het geval is wordt vermeld in welke setting de besmetting mogelijk
heeft plaatsgevonden.
Belgiëquote:Op zondag 11 oktober 2020 17:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Niet zonder attest naar buiten. Zoals grenswerkers nu hebben.
Ik zie regelmatig ook hele nette mensen die hun mondkapje enkel over hun mond dragen en niet hun neus.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor sommigen zal dat zo zijn, maar onder invloed van drank en peer pressure (niet stoer om een mondkapje te dragen), zal er veel mee te maken hebben in zo'n situatie. Dat zijn ook niet de mensen die afstand houden dan in de trein bij uitstappen enzo.
Dat zal het wel zijn idd.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat kan ik ook niet helemaal rijmen. Nou ja, in het OV is het verplicht. Daar dragen asocialen het dus ook, die zullen het wel gewoon op de grond gooien want die dragen zo'n ding enkel om een boete te vermijden.
Dat ging hier een half jaar geleden ook meer dan prima.quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
België
En de politie gaat dat dan allemaal checken? En mensen gaan geen fake briefjes schrijven? Tuig je een hele hoop bureaucratie op voor nop.
Wat wou je dan doen? Huisartsen een briefje laten schrijven voor elke mantelzorger? Die mensen hebben geen werk zat ofzo? Briefjes van een werkgever zijn niet na te maken?quote:Op zondag 11 oktober 2020 18:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat ging hier een half jaar geleden ook meer dan prima.
Denken dat je met een nepbrief wegkomt is wel schattig natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |