Maar kijk nou eens wie het schrijft :pquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat lees je goed. En dat is ook zo. Maatregelen op maatregelen stapelen zonder ze tijd te geven om te werken is onzinnig beleid.
Ja die snap ik wel, maar ik bedoelde eigenlijk dat de golven (waar de zorg onderdruk komt) steeds kleiner zullen worden in de toekomst.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat punt ligt heel veel jaren in de toekomst. Beste schatting is dat er in Nederland mogelijk rond de 9% covid heeft gehad en hopelijk immuun is (is nog geen zekerheid over), om dus tot groepsimmuniteit te komen moeten er dan nog zon 9 miljoen Nederlanders ziek worden.
Hoe kom je bij dat soort aantallen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tegen die tijd zitten we waarschijnlijk op 80000 coronadoden, en daarnaast nog eens tienduizenden sterfgevallen aan iets anders, die niet geholpen konden worden bij gebrek aan ziekenhuiscapaciteit.
Als het überhaupt werkt, want je kunt meer dan eens besmet raken met covid.
of familieleden doen dat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Liever een melkboer bij mn opa aan zn bed die 'm zn billen wast dan dat ie op straat ligt te rochelen in zn eigen longvocht, om het even beeldend te maken. Ik heb het liever niet nodig, maar het lijkt mij dat dit situaties zijn waar draaiboeken voor zijn. Indien die er niet zijn is dat een dingetje wat er wel moet komen
Tot je het de tijd geeft om te werken weet je niet of ze goed zijn, dat is nu juist het probleem. Persoonlijk denk ik ook niet dat dit de weg is maar goed, je moet het wel de kans geven om te werken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ligt eraan of het goede maatregelen zijn die ook gehandhaafd worden of halve maatregelen waarvan je bijna zeker weet dat ze weinig gaan uithalen.
En dan zijn er nog berichten dat er mensen zijn die voor de tweede keer covid hebben. Dan schiet het natuurlijk niet op.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat punt ligt heel veel jaren in de toekomst. Beste schatting is dat er in Nederland mogelijk rond de 9% covid heeft gehad en hopelijk immuun is (is nog geen zekerheid over), om dus tot groepsimmuniteit te komen moeten er dan nog zon 9 miljoen Nederlanders ziek worden.
stel je voor er komen een nieuwe maatregel, koopzondagen mogen niet meer en koopavonden ook niet, gaan we dan ook weer 14 dagen wachten totdat we mogelijk een daling gaan zien in het aantal besmettingen terwijl we nu al zeker weten dat dat niks uit gaat halen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat lees je goed. En dat is ook zo. Maatregelen op maatregelen stapelen zonder ze tijd te geven om te werken is onzinnig beleid.
We hebben nu ongeveer 10.000 doden met een geschatte immuniteitsgraad van 8-9 procent. Trek dat maar door naar 60-70% van de bevolking.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe kom je bij dat soort aantallen?
Die herbesmetting met Covid is nog steeds iets wat erg weinig voorkomt, toch?
Zou kunnen, dat durf ik echt niet te zeggen,dat zou je eigenlijk aan een epidemoloog moeten (kunnen) vragen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja die snap ik wel, maar ik bedoelde eigenlijk dat de golven (waar de zorg onderdruk komt) steeds kleiner zullen worden in de toekomst.
Dat is weer lastig met Covid-afdelingen en bescherming enzo, maar ook dat is idd een optie. Het enige wat ik bedoelde te zeggen was simpel gezegd: Voordat je zorg af gaat schalen, en al helemaal voor je richting een 'code zwart' gaat, zijn er nog legio mogelijkheden om over na te denken.quote:
Ja, daarom zeg ik ook als het zo werkt. Ik denk het wel voor de overgrote meerderheid maar er zijn blijkbaar mensen bij wie dat niet het geval is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:16 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
En dan zijn er nog berichten dat er mensen zijn die voor de tweede keer covid hebben. Dan schiet het natuurlijk niet op.
Aantal geteste en besmette ziekenhuismedewerkers volgens het laatste RIVM weekverslag:quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
het probleem is niet alleen de bedden, ook het personeel. Die krijgen ook corona en moeten dan in weer thuiszitten.
1 2 3 4 5 6 | Periode aantal labs getest positief 2020-06-15 - 2020-09-06 41 24084 276 2020-09-07 - 2020-09-13 34 5828 134 2020-09-14 - 2020-09-20 35 6279 253 2020-09-21 - 2020-09-27 34 7506 419 2020-09-28 - 2020-10-04 34 7419 555 |
Hoe weet je dat het niets uithaalt? Dat neem jij aan. Ben het mischien zelfs met je eens maar het blijft wel een aanname van een leek.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
stel je voor er komen een nieuwe maatregel, koopzondagen mogen niet meer en koopavonden ook niet, gaan we dan ook weer 14 dagen wachten totdat we mogelijk een daling gaan zien in het aantal besmettingen terwijl we nu al zeker weten dat dat niks uit gaat halen.
"gezond verstand"quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het niets uithaalt? Dat neem jij aan. Ben het mischien zelfs met je eens maar het blijft wel een aanname van een leek.
Bedoel de tweede lockdown, zeg maar die wij nu mee maken dus Covid najaar/winter editionquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Melbourne ? ( is geen land maar een staat....)
nieuw zeeland ?
die was in Melbourne, daar was het najaar/winter ookquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Bedoel de tweede lockdown, zeg maar die wij nu mee maken dus Covid najaar/winter edition
Hij was gisterenavond ook opgepakt op hetzelfde plein. Die staat morgenochtend weer buiten hoor. Die hoeft geen hotel te boeken in Den Haagquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:24 schreef Ven1972 het volgende:
Willem Engel van de Viruswaarheid is aangehouden door de politie.... heerlijk is dat. dan hebben we geen last meer van.
Oh? Op wat voor grond?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:24 schreef Ven1972 het volgende:
Willem Engel van de Viruswaarheid is aangehouden door de politie.... heerlijk is dat. dan hebben we geen last meer van.
Ja hij zal het wel weer doen met zijn clubje te protesteren, dan wordt hij vanzelf weer een vaste klant bij de politie.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij was gisterenavond ook opgepakt op hetzelfde plein. Die staat morgenochtend weer buiten hoor. Die hoeft geen hotel te boeken in Den Haag
Uhm die zware maatregelen zijn inderdaad om de zorg niet over te belasten, zoals je zegt. Een verdere zin is er niet nee. Dat is ook zoals het gecommuniceerd wordt toch?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, absoluut. Maar nogmaals, het is echt puur bedoeld om te voorkomen dat er een code zwart scenario zou komen als alles verder gefaald heeft.
In veel landen die een zware lockdown hebben gehad en die zware maatregelen nemen zie je het aantal besmettingen ook rap toenemen, dus ik vraag me vooral af hoeveel zin die zware maatregelen hebben, los van de kraan iets minder ver open zetten richting de zorg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |