Die andere 40% laten thuiswerken, dat scheelt al.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even voorzichtig aan, nog niet de helft van de Nederlanders KAN thuis werken. Iets van 60% zit in beroepen waar ze op hun werk aanwezig moeten zijn.
Is al te laatquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:50 schreef quirina het volgende:
Liever op tijd ingrijpen dan te laat.
Zouden eigenwijze mensen dan wel weer aan de maatregelen houden denk je? Nou ja, ik denk het niet hoor, want ze zijn misschien te egoïstisch voor en hebben ze geen respect voor anderen. Telkens is het heel anders dan in maart en april 2020. Ook denk ik namelijk dat nieuwe "halfbakken" maatregelen echt niets meer kan helpen om eigenwijze mensen toch door te dringen dat het heel ernstig is. Vooral heb ik ooit eerder een topic geschreven dat het met zijn allen geprobeerd om tij te keren, maar in het voorjaar was wel succes dat het wel kon. maar nu niet meer.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We hebben wereldwijd kunnen zien dat het wel degelijk effect heeft. Alleen zijn hier de maatregelen te slap en de mensen te eigenwijs. Dus moeten er een paar tandjes worden bijgeschakeld.
Dit inderdaad. Je kan maar beter zorgen dat je de controle en toezicht hebt dan dat het in het geniep gebeurd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alles gereguleerd open laten. Beter gaat het toch niet worden qua cijfers. De mensen hebben nog wat te doen en buiten het huis is tenminste toezicht en regelgeving. Niemand gaat meer bang thuis zitten, behalve bejaarden.
Als ik bij kansberekening goed heb opgelet, dan is er dus een kans van 6 op 10 dat een ouder niet thuis kan werken. Kijk je echter naar beide ouders, dan is de kans ineens (6/10)*(6/10) kans van 36 op 100, of te wel 36%. Daar zal ook nog een gedeelte tussen zitten die nu niet kan werken, bijvoorbeeld entertainmentbranche. Dan is het probleem als een stuk overzichtelijker.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even voorzichtig aan, nog niet de helft van de Nederlanders KAN thuis werken. Iets van 60% zit in beroepen waar ze op hun werk aanwezig moeten zijn.
Pak hem beet 2e week september? Goed plan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:50 schreef quirina het volgende:
Als we nu weer een lockdown krijgen en het aantal besmettingen daardoor afneemt kan het misschien nog nèt.quote:
Een setje weerstandsbanden en een balk/tak en je kan je inderdaad uitleven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of thuis je workouts doen in je eigen home gym? Wat ik al enkele jaren doe.
Er is sowieso al veel te laat ingegrepen, met die halfzachte maatregelen zoals een dringend advies, waarvan jij bij voorbaat al wist dat het gros zich daar geen zak van aan zou trekken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:50 schreef quirina het volgende:
Godverdorie, ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alles gereguleerd open laten. Beter gaat het toch niet worden qua cijfers. De mensen hebben nog wat te doen en buiten het huis is tenminste toezicht en regelgeving. Niemand gaat meer bang thuis zitten, behalve bejaarden.
En wat als dat niet werkt en de zorg bezwijkt? Nevenschade daarvan maar accepteren?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gelukkig kan elke modale Nederlander dat veroorloven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of thuis je workouts doen in je eigen home gym? Wat ik al enkele jaren doe.
Als men mentale schade krijgt van een maandje geen vertier in grote groepen buitenshuis dan was het toch al niet echt stabiel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Allemaal symboolmaatregelen. En je drijft mensen alleen maar meer naar binnen, omdat er nergens meer vertier te vinden is.
Nog los van de schade voor de sport- en cultuursector. En de persoonlijke mentale schade uiteraard.
En gemeentes gaan daar voor opdraaien? Of de overheid? Met giga investeringen om je sportklimaat weer op niveau te krijgen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dan niks, want die velden en clubhuizen en ballen gaan nergens naartoe, en tegen de tijd dat het weer kan willen mensen toch weer voetballen.
Het hele punt is dat huisfeestjes expliciet NIET verboden zijn in de nieuwe corona wet. De regels gelden niet achter de voordeur, is een principieel iets dat is afgedwongen door de 2e kamer en steun geniet van een flink deel van de coalitie. Dus je kan wel willen dat men het niet doet, maar je kan het simpelweg niet afdwingen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zouden eigenwijze mensen dan wel weer aan de maatregelen houden denk je? Nou ja, ik denk het niet hoor, want ze zijn misschien te egoïstisch voor en hebben ze geen respect voor anderen. Telkens is het heel anders dan in maart en april 2020. Ook denk ik namelijk dat nieuwe "halfbakken" maatregelen echt niets meer kan helpen om eigenwijze mensen toch door te dringen dat het heel ernstig is. Vooral heb ik ooit eerder een topic geschreven dat het met zijn allen geprobeerd om tij te keren, maar in het voorjaar was wel succes dat het wel kon. maar nu niet meer.
Die heb je sowieso wel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En wat als dat niet werkt en de zorg bezwijkt? Nevenschade daarvan maar accepteren?
Je weet dat 't grootste deel van de besmettingen binnenshuis plaatsvinden en juist vrijwel geen in de horeca? Die hebben hun zaken wel op orde hoor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:52 schreef wpor het volgende:
[..]
Godverdorie, ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.
Als we dat doen hoeven niet alleen bejaarden bang te zijn, maar ook iedere andere Nederlander die aanspraak moet maken op wat voor zorg dan ook.
Dat is het vervelende van deze schijtpandemie. Je hebt hoe dan ook schade en kunt het nooit goed doen. Kans is groot dat door deze maatregelen de nevenschade uiteindelijk groter is dan de doden door Covid 19 zelf, maar je kunt het moreel niet maken om de zorg te laten bezwijken.quote:
Kandidaten(bekende nederlanders) van wie is de mol zaten een paar weken geleden ook met zn allen hutje mutje op de bank bij iemand thuis..quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie op social media ook gewoon selfies van lachende sporters die met 4 man in een autootje zitten en dan met een mondkapje op allemaal tegen elkaar aan gedrukt gekke koppen trekken
Dat de urgentie er niet echt meer is wordt dan wel duidelijk...
Dat was niet de conclusie van het RIVM. En er werd op gewezen dat horeca besmettingen significant ernstiger zijn dan andere vanwege de hoeveelheid positieve covid tests waarin een besmetting resulteerde, 10 per horeca cluster.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:56 schreef Harlon het volgende:
[..]
Je weet dat 't grootste deel van de besmettingen binnenshuis plaatsvinden en juist vrijwel geen in de horeca? Die hebben hun zaken wel op orde hoor.
Sorry, maar heb je enig idee wat een sportschool abbo gemiddeld kost?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:53 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Gelukkig kan elke modale Nederlander dat veroorloven.
Er is geen beroepsgroep in Nederland waar het percentage besmettingen hoger lag onder het personeel dan in de horeca.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:56 schreef Harlon het volgende:
[..]
Je weet dat 't grootste deel van de besmettingen binnenshuis plaatsvinden en juist vrijwel geen in de horeca? Die hebben hun zaken wel op orde hoor.
Het aantal doden is dan ook vrij beperkt. Idem voor de IC gevallen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie op social media ook gewoon selfies van lachende sporters die met 4 man in een autootje zitten en dan met een mondkapje op allemaal tegen elkaar aan gedrukt gekke koppen trekken
Dat de urgentie er niet echt meer is wordt dan wel duidelijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |