Maar de besmettingen zijn helemaal niet op de instellingen. En wat gaan die studenten doen als ze nóg minder sociaal contact hebben? Allemaal netjes op hun kamer blijven? Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ten eerste is scholen wel een heel ruim begrip. Hbo en uni gewoon lekker online als het niet om een practicum gaat. Middelbaar neig ik ook naar online. Basisschool neig ik ook naar sluiten. Bevorderd ook het thuiswerken.
Is de noodtoestand afkondigen geen reëele optie?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zijn nog wel wat vlakken waar je iets kunt. Maar dat gaat je een hoop draagvlak kosten en/of gaat op juridisch gedoe stuiten.
Dan denk ik toch aan horeca (in brede zin, ook theaters en dergelijk), sport en gebedshuizen.
Dat is geen juridische vraag maar een politieke. Ik weet niet of daar momenteel draagvlak voor is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Is de noodtoestand afkondigen geen reëele optie?
Niet dat ik daar persoonlijk voorstander van zou zijn maar het geeft wel de nodige juridische handvatten. Want het begrip zoals ten tijde van de intelligente lockdown hoef je niet meer op te rekenen.
Het kan wel, ja, maar of dat wenselijk is op dit punt lijkt mij de vraag, ik denk toch echt dat we daar nog lang niet zijn en hopelijk nooit gaan komenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Is de noodtoestand afkondigen geen reëele optie?
Niet dat ik daar persoonlijk voorstander van zou zijn maar het geeft wel de nodige juridische handvatten. Want het begrip zoals ten tijde van de intelligente lockdown hoef je niet meer op te rekenen.
Dan niks, want die velden en clubhuizen en ballen gaan nergens naartoe, en tegen de tijd dat het weer kan willen mensen toch weer voetballen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Probleem is dat sportclubs echt in de problemen komen als het weer maanden gaat duren. 0 inkomsten naast de contributie zal er voor zorgen dat er bijzonder veel failliet zullen gaan.
En dan?
Onzin. Misschien hebben andere factoren wel meegespeeld. Het probleem zit hem gewoon niet in de horeca. Wat wekt thuisfeestjes juist in de hand? Juist het alles sluiten van alles. De urgentie onder met name jongeren is compleet weg, terecht overigens met een IFR van 0.13. Dit had je in maart nog wel, toen was iedereen voorzichtig en zag de urgentie. Dus gaan we helemaal geen verbetering zien in de cijfers bij het sluiten van de horeca. Oer en oerdom, hier was tenminste nog een beetje toezicht en regelgeving en nu gaat alles thuis plaatsvinden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We hebben wereldwijd kunnen zien dat het wel degelijk effect heeft. Alleen zijn hier de maatregelen te slap en de mensen te eigenwijs. Dus moeten er een paar tandjes worden bijgeschakeld.
En niet alleen sportclubs. Ook allerhande sociaal-maatschappelijke infrastructuur.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Probleem is dat sportclubs echt in de problemen komen als het weer maanden gaat duren. 0 inkomsten naast de contributie zal er voor zorgen dat er bijzonder veel failliet zullen gaan.
En dan?
Wat moet het heerlijk zijn om zo simplistisch te kunnen denken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dan niks, want die velden en clubhuizen en ballen gaan nergens naartoe, en tegen de tijd dat het weer kan willen mensen toch weer voetballen.
Het hele doel van het sluiten van plaatsen waar mensen bij elkaar komen, is zorgen dat mensen niet bij elkaar komen. Dat je lekker met je gezin gaat trivianten, of op de bank een filmpje pakt. Niet dat je alsnog in groepen bij elkaar komt. Mensen die dat niet snappen zijn op zich een groter probleem dan de horeca zelf, maar die werken dus wel de sluitingen in de hand.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Onzin. Misschien hebben andere factoren wel meegespeeld. Het probleem zit hem gewoon niet in de horeca. Wat wekt thuisfeestjes juist in de hand? Juist het alles sluiten van alles. De urgentie onder met name jongeren is compleet weg, terecht overigens met een IFR van 0.13. Dit had je in maart nog wel, toen was iedereen voorzichtig en zag de urgentie. Dus gaan we helemaal geen verbetering zien in de cijfers bij het sluiten van de horeca. Oer en oerdom, hier was tenminste nog een beetje toezicht en regelgeving en nu gaat alles thuis plaatsvinden.
Was het beleid maar duidelijk van Rutte, dan stond de volksgezondheid er niet zo slecht voor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verwacht dinsdag dan ook zeer ingrijpende maatregelen. Of ze allemaal even terecht zijn weet ik niet, maar in die persco van Rutte gisteren proefde je de irritatie en het besef van “als men niet wil horen, dan maar voelen” want Rutte “schuwt niets om de volksgezondheid op orde te brengen/houden”
Ik vraag me af of noodtoestanden afkondigen leger inzetten enzovoort wel echt gaat helpen. Ik denk namelijk dat het voor heel veel mensen toch een stap te ver zal zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het kan wel, ja, maar of dat wenselijk is op dit punt lijkt mij de vraag, ik denk toch echt dat we daar nog lang niet zijn en hopelijk nooit gaan komen
Bedoel je hiermee het sociale samenkomen etc bij de sportscholen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En niet alleen sportclubs. Ook allerhande sociaal-maatschappelijke infrastructuur.
De vraag is of je mensen nog een keer met maatregelen kan prikkelen hun gedrag te veranderen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het kan wel, ja, maar of dat wenselijk is op dit punt lijkt mij de vraag, ik denk toch echt dat we daar nog lang niet zijn en hopelijk nooit gaan komen
Maar de lange termijn is toch eigenlijk maar bijzaak? Het enige wat in de hoofden nu speelt is het terugdringen van de besmettingen mquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat kan eigenlijk niet. Dat hebben we in de eerste golf gezien.
Nog los van de lange termijn effecten daarvan.
Ohja, want je kan niet lekker zelf buiten gaan sporten?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
En dan de hele winter, één jaar of tot er een vaccin is allemaal met de dikke kont op de bank zitten? Dat zal de volksgezondheid ook niet bevorderen.
Wat is jouw voorstel dan?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Waarom gaan wij in dit land verder borduren op dode sporen zoals de horeca steeds meer beperken, sporten beperken , etc. Indien dit effect zou hebben moest dit toch wel blijken uit de cijfers inmiddels? Waarom wordt er gedacht dat wanneer je de horeca meer opzadelt met onzinnige maatregelen of zelfs sluit, er wel een ommekeer zou komen in de oh zo verschrikkelijke aantallen van besmettingen? Het is inmiddels wel duidelijk dat je op een dood spoor zit dan toch? Immers je had wel effect moeten zien bij de laatst genomen maatregelen.
Ook. Maar ik doel vooral op maatschappelijk kwetsbaren die hun enige sociale contact nog op de club hebben. Elke sportclub van enige omvang heeft ze lopen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee het sociale samenkomen etc bij de sportscholen?
Of thuis je workouts doen in je eigen home gym? Wat ik al enkele jaren doe.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ohja, want je kan niet lekker zelf buiten gaan sporten?![]()
Wat een kulargument.
Dan komen de mensen thuis wel bij elkaar manquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het hele doel van het sluiten van plaatsen waar mensen bij elkaar komen, is zorgen dat mensen niet bij elkaar komen. Dat je lekker met je gezin gaat trivianten, of op de bank een filmpje pakt. Niet dat je alsnog in groepen bij elkaar komt. Mensen die dat niet snappen zijn op zich een groter probleem dan de horeca zelf, maar die werken dus wel de sluitingen in de hand.
Nou ja, het leger inzetten wil nou ook weer niet meteen zeggen dat er zwaar bewapende patrouilles door de straten marcheren met checkpoints en alles.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of noodtoestanden afkondigen leger inzetten enzovoort wel echt gaat helpen. Ik denk namelijk dat het voor heel veel mensen toch een stap te ver zal zijn.
een ware liberaalquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:23 schreef Jor_Dii het volgende:
aar in die persco van Rutte gisteren proefde je de irritatie en het besef van “als men niet wil horen, dan maar voelen” want Rutte “schuwt niets om de volksgezondheid op orde te brengen/houden”
Dat is natuurlijk ook gewoon kilometers te ver. De huidige maatregelen zijn al ver over de grens heen en van het stupide af, ze pakken ook totaal niet de echte besmettingsbronnen aan. Verder word er zo goed als niets aan traceren en isoleren gedaan, waar juist de echte winst te pakken is. Maar daar is onze overheid gewoon niet klaar voor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of noodtoestanden afkondigen leger inzetten enzovoort wel echt gaat helpen. Ik denk namelijk dat het voor heel veel mensen toch een stap te ver zal zijn.
Er kan een punt komen waarop het nodig is, dat wil ik niet uitsluiten, maar daar zijn we nog heeeeel ver bij vandaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |