Denk het niet... houd er maar rekening mee dat ze dicht moeten gaan!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:39 schreef Dimachaerus het volgende:
als de sportscholen maar open blijven
Iets met balk en splinter.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik stel weer in intelligente lockdown voor, maar voor de minder slimmen onder ons (waaronder een aantal users hier) gewoon een straatverbod.
En hier sla je de plank volledig mis. Na de intelligente lockdown hadden we al honderdduizenden verloren levensjaren voor gewone patienten omdat de zorg overspoeld werd. Dat zijn patienten uit alle leeftijdscategorieën.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Natuurlijk wil ik geen halve burgeroorlog maar ik zie het ingeval een tweede lockdown zeer somber in wat betreft de economische toekomst en denk ook dat dat meer gederfd levensgenot veroorzaakt dan door corona bezwijkende hoogbejaarden.
Begin dan voorlopig eerst maar weer eens bij de anderhalve meter en een eventuele algehele mondkapjesverplichting plus een uitdrukkelijk verzoek tot thuiswerken waar dat mogelijk is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal -XOR- maar je gaat niks bereiken met rellen en opstand. Zeker niet als de gemiddelde Nederlanders daar het tegenovergestelde over denkt.
Ik begrijp dat het voor veel mensen erg moeilijk is, maar om hier uit te komen zijn stevige maatregelen toe. Hopelijk kan het opgelost worden zonder een echte lockdown, maar als de getallen nog even blijven oplopen dan is dat onvermijdelijk.
Ja, zoals ze dat in Italie en Spanje hebben gehad.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:34 schreef Bocaj het volgende:
Wat is een volledige Lock down?
Ik lees niet meer op straat komen, werken alleen nog thuis, hond eventueel uitlaten en alleen nog ALLEEN naar de super en de rest (winkels, cafés, restaurant, scholen en uni) allemaal dicht en gesloten?
Mag je nog wel een blokje om?
Was dat het wel zo'n beetje?
En hoe lang gaan we dat achterheen doen?
Het is een beetje zoals prinsjesdag. Ieder jaar doen ze zo hun best, maar 'per ongeluk' lekt er toch wat er allemaal aangekondigd wordt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:41 schreef summer2bird het volgende:
Ik hoop heel erg dat de maatregels weer een poosje van tevoren gelekt gaan worden. Is de spanning er iig een beetje af
Doe eens normaal, zeg, dat zegt echt HELE-MAAL niemand en als iemand zoiets zegt is de kritiek niet van de lucht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens de goegemeente hier zou dat tot zo'n beetje medio 2038 prima uit te houden moeten zijn.
Tis net een beetje het sinterklaasjournaal, dat van we doen zo ons best en OEPS het ging toch mis.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is een beetje zoals prinsjesdag. Ieder jaar doen ze zo hun best, maar 'per ongeluk' lekt er toch wat er allemaal aangekondigd wordt.
Als er echt flinke maatregelen komen wordt dat morgen al gelekt, om te peilen wat de reactie van de mensen is en of ze hun boodschap aan moeten passen.
Uiteraard zegt helemaal niemand dat, net zomin als dat ik een Jensen-adept zou zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens normaal, zeg, dat zegt echt HELE-MAAL niemand en als iemand zoiets zegt is de kritiek niet van de lucht.
Waarom beweer je dan van wel? Leuk hoor met hyperbolen de boel op stelten zetten maar het is wel enorm discussie verneukend, natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteraard zegt helemaal niemand dat, net zomin als dat ik een Jensen-adept zou zijn.
Hier in Spanje waren toen alleen de supermarkt, apotheek en bakkers open, voor de rest was alles dicht 3 maanden lang.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, zoals ze dat in Italie en Spanje hebben gehad.
Gelukkig is het daar dan ook helemaal weg.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, zoals ze dat in Italie en Spanje hebben gehad.
Klopt. Je mocht geloof ik naar buiten om boodschappen te doen, mantelzorg te verlenen, als je een cruciaal beroep had en om je hond uit te laten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:46 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Hier in Spanje waren toen alleen de supermarkt, apotheek en bakkers open, voor de rest was alles dicht 3 maanden lang.
Ik word weggezet als Jensenadept dus ga ik zelf uit tegenwicht dan ook maar hyperboliseren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom beweer je dan van wel? Leuk hoor met hyperbolen de boel op stelten zetten maar het is wel enorm discussie verneukend, natuurlijk.
Zou 2 weken (10 dagen) nu al niet minimaal voldoende zijn? (Incubatietijd)quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:46 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Hier in Spanje waren toen alleen de supermarkt, apotheek en bakkers open, voor de rest was alles dicht 3 maanden lang.
Heeft goed geholpen daar inderdaad.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gelukkig is het daar dan ook helemaal weg.
Uhu, maar niet iets elementairs als sociaal contact en sociale ontwikkeling. Tenzij mensen zware misdrijven begaan bijvoorbeeld. Maar om nu tegen tieners en studenten te zeggen "jullie gaan maar net zoals de bejaarden een beetje achter de geraniums zitten" is te stupide voor woorden en totaal niet realistisch. Dat gaat gewoon simpelweg niet gebeuren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er zijn tal van momenten waarop we de menselijke natuur tegenhouden.
Hopen op rellen en opstand gaat je niet helpen om een ander beeld op te werpen. Dat waren zo'n beetje de 2 grootste stokpaardjes van Jensen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik word weggezet als Jensenadept dus ga ik zelf uit tegenwicht dan ook maar hyperboliseren.
Ehm Jensenadept... Ik kijk ook graag Jensen en hij komt altijd met krantenartikelen of andere bewijzen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 20:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik word weggezet als Jensenadept dus ga ik zelf uit tegenwicht dan ook maar hyperboliseren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |