Maar je plaatst 6 grafieken waarvan er 4 een vlakke lijn laten zien zo'n beetje. En 'gerapporteerde besmettingen' != '#besmettingen'.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is een record aantal besmettingen per 24 uur
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kijk zelf nou eens naar de cijfers. Ziekenhuisopnames nemen al een paar dagen amper toe, IC-opnames idem. Dramatisch zeg.
Een paar dagen zegt natuurlijk niks, het gaat om de trend. Van week tot week stijgt het aantal ziekenhuisopnames flink, hoor. En zolang het aantal positieve tests blijft groeien, is er geen reden om te denken dat het aantal ziekenhuisopnames daar niet gewoon achteraan blijft hobbelen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kijk zelf nou eens naar de cijfers. Ziekenhuisopnames nemen al een paar dagen amper toe, IC-opnames idem. Dramatisch zeg.
Ik vond zelf eigenlijk een herfstvakantielockdown wel een goed idee.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Denk dat je het verkeerd ziet: niemand is hier vóór een lockdown. Ik denk ik veilig kan stellen dat niemand daarop zit te wachten. Maar we moeten íets, zie je. De huidige maatregelen helpen niet: de besmettingen stijgen, meer mensen op de IC, meer doden. Dit gaat de verkeerde kant op. Als we nu geen vergaande maatregelen nemen, dan is mijn vrees dat die stijging op alle fronten door gaat zetten. Hoe eerder we het remmen, hoe beter. En hoe eerder we weer ons leven een beetje kunnen oppakken. Want dat is uiteindelijk wat we willen.
het zal wel genetisch zijn maar ik snap echt niet dat sommigen dat echt niet (willen) zien.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Denk dat je het verkeerd ziet: niemand is hier vóór een lockdown. Ik denk ik veilig kan stellen dat niemand daarop zit te wachten. Maar we moeten íets, zie je. De huidige maatregelen helpen niet: de besmettingen stijgen, meer mensen op de IC, meer doden. Dit gaat de verkeerde kant op. Als we nu geen vergaande maatregelen nemen, dan is mijn vrees dat die stijging op alle fronten door gaat zetten. Hoe eerder we het remmen, hoe beter. En hoe eerder we weer ons leven een beetje kunnen oppakken. Want dat is uiteindelijk wat we willen.
Heb hier nog geen dag hetzelfde beeld gezien, verschilt enorm per tijd en winkel. De ene keer bijna iedereen, dan weer 50-50, dan weer een kleine minderheid met masker.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En ook dit lijkt me nog steeds een kwestie van persoonlijke en plaatselijke perceptie. Als ik niet zo af en toe dit forum zou bekijken zou ik niet weten dat er een opleving is. Ik zie bijna geen mondkapjes in de winkels, ik ken nog steeds niemand met corona, niets van dat alles.
Hopelijk hebben we er tegen die tijd wat lering uit getrokken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Voor een week of vier, ofzo. En dan begint het circus een week of zes later gewoon weer opnieuw.
Same here.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond zelf eigenlijk een herfstvakantielockdown wel een goed idee.
Ik heb totaal geen zin dit circus nog een jaar tot anderhalf jaar te moeten doen. Het geschreeuw om een avondklok, controle achter de voordeur en de openlijke haat tegen vrijheid die je in dit topic ziet vind ik veel enger dan het virus.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vrij lastig te meten of er gehoor gegeven word aan het advies. Subjectieve waarneming is toch wel het enige meetpunt momenteel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:34 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Heb hier nog geen dag hetzelfde beeld gezien, verschilt enorm per tijd en winkel. De ene keer bijna iedereen, dan weer 50-50, dan weer een kleine minderheid met masker.
Mensen hebben nogal de neiging om hun eigen beeld op heel Nederland te projecteren. Dat iemand nu zegt "Er ontstaat bewustwording". Nou ja natuurlijk wel als je ziet dat een maand geleden nog niemand zo'n ding droeg buiten het ov.
In andere topics had je dat ook, de één zegt: "Ik zie dat 75% van de mensen ze draagt, ik wissel een glimlach en blik van verstandhouding uit met de andere 25% die ook geen makke schaapjes zijn". En de ander zegt: "Hier draagt iedereen ze behalve een paar zure boomers." Is allemaal projectie, het had bij wijze van spreken dezelfde winkel kunnen zijn.
Persoonlijk heb ik liever dat het even doorgaat en dat de tweede golf zo lang mogelijk doorgaat. Op die manier denk ik dat we meer immuniteit opbouwen en uiteindelijk het virus beter onder controle kunnen houden, want alleen met verregaande maatregelen gaat dat niet eeuwig werken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ja, ze lijken echt met de handen in het haar te zitten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ze eerst nog wat zaken sluiten (horeca, theaters en sport werden door Rutte vrijdag genoemd). Ik denk dat ze de scholen nog even open willen houden.
Maar niemand weet natuurlijk precies wat ze gaan doen, want ze weten het zelf nog niet eens
Je doet aan amateurtoneel en bij voorkeur drama's, neem ik aan?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen zin dit circus nog een jaar tot anderhalf jaar te moeten doen. Het geschreeuw om een avondklok, controle achter de voordeur en de openlijke haat tegen vrijheid die je in dit topic ziet vind ik veel enger dan het virus.
Kijk naar de besmettingscijfers, kijk naar de rioolcijfers, kijk naar het percentage mensen van alle geteste personen dat positief test. Bedenk dat cijfers over opnames van de laatste dagen nog worden bijgesteld en dat opnamecijfers achter besmettingscijfers aanhobbelen. De cijfers zijn op dit moment niet geruststellend. En als je mij niet gelooft, luister dan naar de personen die namens ziekenhuizen spreken en zicht hebben op wat daar gebeurt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik voorheen, als ik buitenlandse vakantiegangers met een masker zag lopen, ook wel iets had van: 'Sjonge, is dat niet een béétje overdreven?' Maar daar begin ik nu wel een beetje op terug te komen. Niet dat ik nu (niet letterlijk) massaal met mondkapjes naar 't buitenland tuig, maar ik begrijp 't nu wel beter.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk het wel maar het is een proces, het is iets waar Nederland ook eigenlijk geen ervaring mee heeft, natuurlijk, in Azie is het een normaal verschijnsel, hier niet.
Waarbij we ook moeten meenemen dat het nu lijkt alsof er een andere demografische groep ziek word en besmet word maar dat dit bepaald geen garantie is dat het tot die groep, die minder ernstig ziek lijkt te worden, beperkt blijft.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kijk naar de besmettingscijfers, kijk naar de rioolcijfers, kijk naar het percentage mensen van alle geteste personen dat positief test. Bedenk dat cijfers over opnames van de laatste dagen nog worden bijgesteld en dat opnamecijfers achter besmettingscijfers aanhobbelen. De cijfers zijn op dit moment niet geruststellend. En als je mij niet gelooft, luister dan naar de personen die namens ziekenhuizen spreken en zicht hebben op wat daar gebeurt.
Klopt, al zie ik bij ziekhuisopnames vanaf de 7de een kleine daling: https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames en bij de intensive care vanaf de 8ste: https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:20 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien wel aardig om even erbij te pakken, @:maan_man:
[ afbeelding ]
Weet iemand of er actuele cijfers zijn over het aantal mensen met een positieve test in relatie tot het totale aantal geteste mensen? Of moeten we daarvoor weer op dinsdag wachten? De ziekenhuisopnames hobbelen natuurlijk achter de besmettingen aan en de rioolmetingen zijn een week oud, dus we kunnen op basis daarvan niet zoveel zeggen over de afgelopen dagen.
De IC-opnames nemen juist fors toequote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik ken er sinds kort twee. Maar ook daarvoor liep ik zelf al met een masker.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En ook dit lijkt me nog steeds een kwestie van persoonlijke en plaatselijke perceptie. Als ik niet zo af en toe dit forum zou bekijken zou ik niet weten dat er een opleving is. Ik zie bijna geen mondkapjes in de winkels, ik ken nog steeds niemand met corona, niets van dat alles.
Dat ligt ook helemaal stil.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je doet aan amateurtoneel en bij voorkeur drama's, neem ik aan?
Er zit, met name, in Azie, een hele andere mentaliteit achter, mijn vrouw is mentor voor een jonge medewerker afkomstig uit China en die vind Nederland totaal onverantwoordelijk, zij komt uit Wuhan en was daar toen het los ging, terug in Nederland voelde zij zich gewoon absoluut onveilig.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:38 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik voorheen, als ik buitenlandse vakantiegangers met een masker zag lopen, ook wel iets had van: 'Sjonge, is dat niet een béétje overdreven?' Maar daar begin ik nu wel een beetje op terug te komen. Niet dat ik nu (niet letterlijk) massaal met mondkapjes naar 't buitenland tuig, maar ik begrijp 't nu wel beter.
Eens. Ik begrijp de wens om economie en maatschappij enigszins te laten functioneren heel goed, maar al die halfzachte maatregelen blijken niet erg te helpen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Die cijfers zijn helaas niet actueel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 16:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, al zie ik bij ziekhuisopnames vanaf de 7de een kleine daling: https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames en bij de intensive care vanaf de 8ste: https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames.
Al is het wel een korte periode en kleine daling. Het geeft hoop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |