quote:On Thursday following Sullivan's order, James said in a statement, “For a month now, the Trump Administration has made excuse after excuse to avoid compliance with a court order, all in an effort to further undermine Postal Service operations and impede voters wishing to vote by mail in the November elections."
“Today’s order makes abundantly clear that the Trump Administration must stop violating the law and must deliver all ballots immediately.”
Ik weet niet in welk parallel universum jij leeft, maar hier in Nederland vinden wij het verre van normaal dat bijvoorbeeld de CDA-politie toezicht houdt in het stemhokje.quote:Op maandag 26 oktober 2020 08:37 schreef Dejannn het volgende:
Op basis waarvan wordt eigenlijk gedacht dat 'poll watchers' zogenaamde voter suppression zou zijn? Heel veel dingen die wij hier in Nederland normaal vinden (identificatieplicht, medewerkers aanwezig bij de stembureaus die controle houden) is in de VS schijnbaar zeer discutabel. Iedereen moet daar maar anoniem naar binnen kunnen lopen en stemmen, of iemand dan tien keer stemt doet er niet toe, want toezichthouders en identificatieplicht is zogenaamd het onderdrukken van de kiezer. Opmerkelijk, dan worden er in Nederland (en andere Europese landen) eigenlijk wel zeer veel mensen "onderdrukt" bij elke verkiezing.
Je lijkt wat dingen op een hoop te gooien en wat misvattingen te hebben. Het verschilt per staat hoe je je kunt identificeren of dat je je moet identificeren.quote:Op maandag 26 oktober 2020 08:37 schreef Dejannn het volgende:
Op basis waarvan wordt eigenlijk gedacht dat 'poll watchers' zogenaamde voter suppression zou zijn? Heel veel dingen die wij hier in Nederland normaal vinden (identificatieplicht, medewerkers aanwezig bij de stembureaus die controle houden) is in de VS schijnbaar zeer discutabel. Iedereen moet daar maar anoniem naar binnen kunnen lopen en stemmen, of iemand dan tien keer stemt doet er niet toe, want toezichthouders en identificatieplicht is zogenaamd het onderdrukken van de kiezer. Opmerkelijk, dan worden er in Nederland (en andere Europese landen) eigenlijk wel zeer veel mensen "onderdrukt" bij elke verkiezing.
Mwah, ik vind dit ook wel vreemd. Blijkbaar kun je wel stemmen in de 'satelite offices' maar heeft de rechtbank bepaald dat het geen officiele stemlocatie is volgens de wet en mogen er dus geen mensen controleren of de gegevens correct ingevoerd worden.quote:Op maandag 26 oktober 2020 08:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat versta je onder poll watchers? Je hebt legitieme poll watchers vanuit de overheid of neutrale organisaties vanuit bv. de VN, maar ook yokels met vuurwapens, die "poll watchers" zijn, maar in feite vigilantes bedoeld om mensen te intimideren.
Ik ken dit specifieke verhaal niet, maar OANN noch Trump lijken me de juiste instituten om gerechtelijke uitspraken te duiden.quote:Op maandag 26 oktober 2020 09:13 schreef kipknots het volgende:
[..]
Mwah, ik vind dit ook wel vreemd. Blijkbaar kun je wel stemmen in de 'satelite offices' maar heeft de rechtbank bepaald dat het geen officiele stemlocatie is volgens de wet en mogen er dus geen mensen controleren of de gegevens correct ingevoerd worden.
Het zal kloppen volgens de geldende wet, maar dit klinkt nou niet echt als een 'voter suppression' poging.
Mee eens. Hier bv wat meer informatie:quote:Op maandag 26 oktober 2020 09:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ken dit specifieke verhaal niet, maar OANN noch Trump lijken me de juiste instituten om gerechtelijke uitspraken te duiden.
Hier is de uitspraak van de rechter te lezen: https://electionlawblog.org/wp-content/uploads/glazer-order.pdfquote:Op maandag 26 oktober 2020 09:39 schreef kipknots het volgende:
[..]
Mee eens. Hier bv wat meer informatie:
https://www.thedp.com/art(...)philadelphia-lawsuit
Ik ben het er mee eens dat intimidatie voorkomen moet worden, maar vind het ook weer belangrijk dat verkiezingen transparant zijn. En als bij een substantieel deel van de stemmen blijkbaar niet gecontroleerd kunnen worden of deze correct worden ingevoerd dan is dat inderdaad een gat in de wetgeving.
Hoe dan ook, er wordt dus niet gestemd op deze locaties, tenzij je het invullen van poststemmen meetelt als stemmen, maar dat loopt in feite via een ander traject buiten deze locaties om.quote:The only activities occuring at the satellite offices are voter registration, application for mail-in ballots by individual voters, provision of mail-in ballots to individual voters, private completion of mail-in ballots by individual voters, and delivery by individual voters of their own mail-in ballots.
Ah, ik had begrepen dat op deze plekken ook de stemmen die waren ingeleverd in een systeem werden ingevoerd. Als dat niet het geval is lijkt het mij verder ook geen probleem (aangezien de stemmers hun stem per post kunnen volgen)quote:Op maandag 26 oktober 2020 09:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hier is de uitspraak van de rechter te lezen: https://electionlawblog.org/wp-content/uploads/glazer-order.pdf
[..]
Er wordt dus niet gestemd op deze locaties, tenzij je het invullen van poststemmen meetelt als stemmen, maar dat loopt in feite via een ander traject buiten deze locaties om.
Ik moet wel zeggen dat ik niet weet of ik dit zou zien als voter intimidation, maar met stemmen tellen zoals Trump in zijn tweet aangeeft heeft het niks van doen.
Ja, nou ja, door het invullen van poststemmen zo te centraliseren zoek je imo wel een beetje de grens op, want het lijkt me niet bedoeld om dat zo op specifieke overheidslocaties te doen. Je wilt bv. ook niet dat de medewerkers daar een stemadvies gaan geven e.d. dus heel onredelijk komt de klacht van ze ook weer niet op me over.quote:Op maandag 26 oktober 2020 09:52 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ah, ik had begrepen dat op deze plekken ook de stemmen die waren ingeleverd in een systeem werden ingevoerd. Als dat niet het geval is lijkt het mij verder ook geen probleem (aangezien de stemmers hun stem per post kunnen volgen)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |