ja elke week 2 keer blijven vragen/smeken is niet genoeg natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hier zou veel meer aandacht voor moeten zijn, in plaats van die discussies over extra maatregelen en mondkapjes.
nog meer......quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar die mensen willen blijkbaar meer vrijheid dan dat we nu krijgen.
Het is toch duidelijk dat alleen "hou je aan de regels" niet genoeg is om de trend te keren? Met alles dat nu open is, blijven de aantallen gewoon stijgen. Ik geloof er niks van dat dat vooral door wat feestende jongeren komt. De scholen zijn open, de winkelcentra zijn druk, het aantal reisbewegingen daalt nauwelijks. En ik denk dat de meeste mensen zich best netjes aan de richtlijnen houden. De voorzorgsmaatregelen en basisregels werken gewoon niet voldoende, lijkt mij.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hier zou veel meer aandacht voor moeten zijn, in plaats van die discussies over extra maatregelen en mondkapjes.
Omdat mensen de risico's heb ik het idee best willen aanvaarden. Het draagvlak is niet meer zo groot als in Maart.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zeker is dat ook zo, maar dat kan echt niet in deze fase waar ook veel meer besmettingen oplopen.
Maar wie houd ze tegen? Het is niet verplicht, maar het is zeker niet verboden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:33 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Sorry, toch nog iets over neusmondkapjes, overigens terecht mijn inziens.
ja fijn zulke werkgevers.....no way dat ik had gekomen, en tegen een ziek melding kunnen ze ook weinig.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:35 schreef Jaeger85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)t-ik-toch-komen.html
Wat betreft die spotjes komen ze qua creativiteit ook niet veel verder dan een halfslachtige poging tot emotionele chantage, he.quote:
Maatregelen hebben consequenties. En het is de consequenties waar men, op zich terecht, voor terugschrikt. Scholen sluiten heeft impact, onderwijs deskundigen roepen dat al tijden en de cassandra meldingen waren niet van de lucht eerder dit jaar (Verloren jaren, toekomst van kinderen vernietigd, dramatische achterstanden voor kinderen etc), daarbij is dat ook een economisch probleem van grote omvang, natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:34 schreef Natalie het volgende:
Ze zijn bang om vergaande maatregelen te nemen, maar grmbl, als ze dat nu in begin september gedaan hadden, dan waren we nu waarschijnlijk alweer een eind de goede kant op aan het gaan.
Je schreef dat de ziekenhuisopnames een factor 12 minder zijn dan in maart. Dat is niet zo. Het is makkelijk relativeren met cijfers die niet actueel zijn. Wat ik zie, zijn opname-cijfers die de stijging in besmettingen volgen. De besmettingen nemen nu harder toe, dus er is geen reden om aan te nemen dat de opnames daar een uitzondering op vormen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:36 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ook hier zie je dat het vele malen langzamer gaat dan in maart. En zoals ik al eerder heb gezegd, ik beweer niet dat het nu gaat dalen, dat de stijging niet versneld en dat er uiteindelijk toch niet meer nodig is. Ik geef alleen een beetje tegengas tegen de blinde paniek die hier lijkt te heersen doordat velen alleen naar besmettingscijfers kijken, terwijl deze van maart niet beschikbaar zijn.
Wat ik vooral zie, is dat het een stuk langzamer gaat en dat we meer tijd hebben dan in maart. Ik hoop dat het kabinet niet dinsdag verdere beslissingen neemt, maar een aantal dagen extra pakt om goed te bekijken of de vorige maatregelen niet toch voldoende werken.
Als alle leraren straks in het ziekenhuis liggen heb je ook weinig onderwijs meer over. Kun je ze beter les laten geven achter hun laptop.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maatregelen hebben consequenties. En het is de consequenties waar men, op zich terecht, voor terugschrikt. Scholen sluiten heeft impact, onderwijs deskundigen roepen dat al tijden en de cassandra meldingen waren niet van de lucht eerder dit jaar (Verloren jaren, toekomst van kinderen vernietigd, dramatische achterstanden voor kinderen etc), daarbij is dat ook een economisch probleem van grote omvang, natuurlijk.
Heb altijd al zo'n regeling smerig gevonden waarbij vakantiedagen worden ingehouden bij ziekte.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:35 schreef Jaeger85 het volgende:
Ja, nog meer! En ik denk dat een nieuwe intelligente lockdown weinig verschil zal gaan maken. Mensen zullen elkaar thuis alsnog opzoeken. Dat is ook waar de meeste besmettingen voorkomen (thuis).quote:
Slechts 1 voorbeeld van velen waarop men de laatste tijd “fuck you” heeft gezegd tegen corona. En daarom zitten we nu in deze situatie.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:35 schreef Jaeger85 het volgende:
Dit dus. Dit was in maart ook zo en is nu gewoon niet anders. Als je maar half ingrijpt ben je weer langer bezig, raak je draagvlak kwijt en ben je waarschijnlijk ook nog eens meer schade aan het toebrengen aan de economie dan nodig is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:34 schreef Natalie het volgende:
Ze zijn bang om vergaande maatregelen te nemen, maar grmbl, als ze dat nu in begin september gedaan hadden, dan waren we nu waarschijnlijk alweer een eind de goede kant op aan het gaan.
Dus avondklok met handhaving en 390 euro boete per overtreding.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, nog meer! En ik denk dat een nieuwe intelligente lockdown weinig verschil zal gaan maken. Mensen zullen elkaar thuis alsnog opzoeken. Dat is ook waar de meeste besmettingen voorkomen (thuis).
Ik wil als onderwijsdeskundige best een duit in het zakje doen en die boodschap wat relativeren. Er zijn immers ook veel kinderen die juist profijt hebben gehad van meer rust en meer aandacht van hun ouders. Maar ja, da's geen alarmistisch bericht en dat haalt de kranten dus niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maatregelen hebben consequenties. En het is de consequenties waar men, op zich terecht, voor terugschrikt. Scholen sluiten heeft impact, onderwijs deskundigen roepen dat al tijden en de cassandra meldingen waren niet van de lucht eerder dit jaar (Verloren jaren, toekomst van kinderen vernietigd, dramatische achterstanden voor kinderen etc), daarbij is dat ook een economisch probleem van grote omvang, natuurlijk.
Maar dat is ook weer overdreven en dat weet je zelf ook wel. Realiteit is dat uitval van leraren wel een issue is en hoe meer er uitvallen hoe groter de impact op een school als geheel gaat worden. En ja, dat is volgens mij een onderschat probleem geweest.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als alle leraren straks in het ziekenhuis liggen heb je ook weinig onderwijs meer over. Kun je ze beter les laten geven achter hun laptop.
Absoluut.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Al zou je dat willen, hoe zie je dat qua handhaving dan voor je? Er is in normale onstandigheden al een gebrek aan blauw op straat, hoe ga je constateren of er om 23:05 niet toch stiekem iemand ergens in een woonwijk van of naar een ander adres wandelt of fietst?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 15:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dus avondklok met handhaving en 390 euro boete per overtreding.
quote:Diederik Gommers is klaar met ‘halfzachte’ maatregelen: ‘Snelle lockdown is nodig’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |