abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195547865
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hier zou veel meer aandacht voor moeten zijn, in plaats van die discussies over extra maatregelen en mondkapjes.
ja elke week 2 keer blijven vragen/smeken is niet genoeg natuurlijk.
tering, zijn we nu echt zo DOM ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195547875
Het aantal coronapatiënten op de intensive cares is het afgelopen etmaal iets gedaald, van 239 naar 235. Dat is de eerste afname in een week tijd.
pi_195547877
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar die mensen willen blijkbaar meer vrijheid dan dat we nu krijgen.
nog meer...... _O-
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:35:22 #204
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195547883
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hier zou veel meer aandacht voor moeten zijn, in plaats van die discussies over extra maatregelen en mondkapjes.
Het is toch duidelijk dat alleen "hou je aan de regels" niet genoeg is om de trend te keren? Met alles dat nu open is, blijven de aantallen gewoon stijgen. Ik geloof er niks van dat dat vooral door wat feestende jongeren komt. De scholen zijn open, de winkelcentra zijn druk, het aantal reisbewegingen daalt nauwelijks. En ik denk dat de meeste mensen zich best netjes aan de richtlijnen houden. De voorzorgsmaatregelen en basisregels werken gewoon niet voldoende, lijkt mij.
pi_195547888
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:32 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Zeker is dat ook zo, maar dat kan echt niet in deze fase waar ook veel meer besmettingen oplopen.
Omdat mensen de risico's heb ik het idee best willen aanvaarden. Het draagvlak is niet meer zo groot als in Maart.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:36:20 #207
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195547892
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:33 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]

Sorry, toch nog iets over neusmondkapjes, overigens terecht mijn inziens.
Maar wie houd ze tegen? Het is niet verplicht, maar het is zeker niet verboden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195547897
quote:
ja fijn zulke werkgevers.....no way dat ik had gekomen, en tegen een ziek melding kunnen ze ook weinig.
pi_195547903
quote:
Wat betreft die spotjes komen ze qua creativiteit ook niet veel verder dan een halfslachtige poging tot emotionele chantage, he.
pi_195547906
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:34 schreef Natalie het volgende:
Ze zijn bang om vergaande maatregelen te nemen, maar grmbl, als ze dat nu in begin september gedaan hadden, dan waren we nu waarschijnlijk alweer een eind de goede kant op aan het gaan. :{
Maatregelen hebben consequenties. En het is de consequenties waar men, op zich terecht, voor terugschrikt. Scholen sluiten heeft impact, onderwijs deskundigen roepen dat al tijden en de cassandra meldingen waren niet van de lucht eerder dit jaar (Verloren jaren, toekomst van kinderen vernietigd, dramatische achterstanden voor kinderen etc), daarbij is dat ook een economisch probleem van grote omvang, natuurlijk.
pi_195547917
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 14:36 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ook hier zie je dat het vele malen langzamer gaat dan in maart. En zoals ik al eerder heb gezegd, ik beweer niet dat het nu gaat dalen, dat de stijging niet versneld en dat er uiteindelijk toch niet meer nodig is. Ik geef alleen een beetje tegengas tegen de blinde paniek die hier lijkt te heersen doordat velen alleen naar besmettingscijfers kijken, terwijl deze van maart niet beschikbaar zijn.

Wat ik vooral zie, is dat het een stuk langzamer gaat en dat we meer tijd hebben dan in maart. Ik hoop dat het kabinet niet dinsdag verdere beslissingen neemt, maar een aantal dagen extra pakt om goed te bekijken of de vorige maatregelen niet toch voldoende werken.
Je schreef dat de ziekenhuisopnames een factor 12 minder zijn dan in maart. Dat is niet zo. Het is makkelijk relativeren met cijfers die niet actueel zijn. Wat ik zie, zijn opname-cijfers die de stijging in besmettingen volgen. De besmettingen nemen nu harder toe, dus er is geen reden om aan te nemen dat de opnames daar een uitzondering op vormen.

Je hebt wel gelijk als je zegt dat het nodig is om te kijken naar de besmettingscijfers van de komende tijd om te zien of er effect is van de maatregelen en of dat effect afdoende is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:38:02 #212
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195547923
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maatregelen hebben consequenties. En het is de consequenties waar men, op zich terecht, voor terugschrikt. Scholen sluiten heeft impact, onderwijs deskundigen roepen dat al tijden en de cassandra meldingen waren niet van de lucht eerder dit jaar (Verloren jaren, toekomst van kinderen vernietigd, dramatische achterstanden voor kinderen etc), daarbij is dat ook een economisch probleem van grote omvang, natuurlijk.
Als alle leraren straks in het ziekenhuis liggen heb je ook weinig onderwijs meer over. Kun je ze beter les laten geven achter hun laptop.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195547930
quote:
Heb altijd al zo'n regeling smerig gevonden waarbij vakantiedagen worden ingehouden bij ziekte.

Daarmee promoot je dat mensen met koorts, hoestend proestend naar werk komen om iedereen aan te steken.
pi_195547934
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nog meer...... _O-
Ja, nog meer! En ik denk dat een nieuwe intelligente lockdown weinig verschil zal gaan maken. Mensen zullen elkaar thuis alsnog opzoeken. Dat is ook waar de meeste besmettingen voorkomen (thuis).
pi_195547939
quote:
Slechts 1 voorbeeld van velen waarop men de laatste tijd “fuck you” heeft gezegd tegen corona. En daarom zitten we nu in deze situatie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:39:16 #216
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195547953
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:34 schreef Natalie het volgende:
Ze zijn bang om vergaande maatregelen te nemen, maar grmbl, als ze dat nu in begin september gedaan hadden, dan waren we nu waarschijnlijk alweer een eind de goede kant op aan het gaan. :{
Dit dus. Dit was in maart ook zo en is nu gewoon niet anders. Als je maar half ingrijpt ben je weer langer bezig, raak je draagvlak kwijt en ben je waarschijnlijk ook nog eens meer schade aan het toebrengen aan de economie dan nodig is.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:39:19 #217
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195547954
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja, nog meer! En ik denk dat een nieuwe intelligente lockdown weinig verschil zal gaan maken. Mensen zullen elkaar thuis alsnog opzoeken. Dat is ook waar de meeste besmettingen voorkomen (thuis).
Dus avondklok met handhaving en 390 euro boete per overtreding.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195547967
quote:

[..]

Ik wil als onderwijsdeskundige best een duit in het zakje doen en die boodschap wat relativeren. Er zijn immers ook veel kinderen die juist profijt hebben gehad van meer rust en meer aandacht van hun ouders. Maar ja, da's geen alarmistisch bericht en dat haalt de kranten dus niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195547974
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als alle leraren straks in het ziekenhuis liggen heb je ook weinig onderwijs meer over. Kun je ze beter les laten geven achter hun laptop.
Maar dat is ook weer overdreven en dat weet je zelf ook wel. Realiteit is dat uitval van leraren wel een issue is en hoe meer er uitvallen hoe groter de impact op een school als geheel gaat worden. En ja, dat is volgens mij een onderschat probleem geweest.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:41:13 #220
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195547986
Krijgen jullie ook deze pagina/foutmelding als je een afspraak wilt maken voor een coronatest?

https://login.ggdghor.nl/burgerportaal/Home/NotFound
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:41:18 #221
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195547990
quote:

[..]

Absoluut.
Maar kan niet zeggen dat de maatregelen die nu getroffen zijn, zijn vruchten afwerpen. Het wordt alleen maar erger qua besmettingen. Eer we dit onder controle hebben, zijn we weken verder, op z'n minst.
Ik begin me af te vragen of we de boel niet veel eerder op de rit hadden gehad als we er eerder aan waren begonnen.
(Un)masking for the greater good.
pi_195548007
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20201010
De NRC maakt melding van grote onenigheid binnen het kabinet. VWS wordt laksheid verweten. En men wil toe naar meer ruimte voor zij die zich aan de regels houden, en zij die dat niet doen keihard afstraffen.
zie email 27 oktober
pi_195548008
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:39 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dus avondklok met handhaving en 390 euro boete per overtreding.
Al zou je dat willen, hoe zie je dat qua handhaving dan voor je? Er is in normale onstandigheden al een gebrek aan blauw op straat, hoe ga je constateren of er om 23:05 niet toch stiekem iemand ergens in een woonwijk van of naar een ander adres wandelt of fietst?
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:42:21 #224
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195548010
GOMMERSED

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-is-nodig~acbe14f5/

quote:
Diederik Gommers is klaar met ‘halfzachte’ maatregelen: ‘Snelle lockdown is nodig’
_O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_195548012
Ik hoor trouwens steeds meer om me heen dat grote delen van of zelfs hele voetbalteams thuis zitten vanwege corona. Dat gaat/ging dan toch mis in kantine, kleedkamer en/of auto’s naar uitwedstrijden lijkt me.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')