quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Goldstrike is zo'n drankje waarvan je de volgende dag niks meer weet, als het zo'n avond word
Ligt een beetje aan de cijfers van het aankomende weekend. Als nog steeds slecht zijn, dan zit Nederland in level 3 en de grote steden met veel besmettingen in level 4. Dat gok ik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:39 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik zet in op een "We zitten nu op het punt om naar level 3 te gaan"
[ afbeelding ]
Dan zitten we volledig op één lijn qua wensen. Als ouder van 3 tieners voelt het een beetje als afwachten niet óf je het krijgt maar wanneer. Ik snap met 4,9% aan besmettingen op de middelbare scholen ook niet goed dat jullie overkoepelende organisaties er niets aan doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:49 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Wat ik graag zou willen is een vorm van hybride onderwijs;deels online, deels fysiek. Fysiek sowieso voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben/onveilige thuissituatie hebben etc. Er zijn ook een behoorlijk aantal leerlingen die echt zijn opgeknapt door online thuis onderwijs, dat hoeft niet perse een groot nadeel voor iedereen te zijn.
Wat belangrijk is in dat hele verhaal dat er ook tussen leerlingen die 1,5m afstand moet komen, en dus klassen waar dan hooguit acht leerlingen zitten, zodat ze ook op de gang niet continu in elkaars nek lopen te hijgen (en eerlijk is eerlijk: als ik niet acht uur per dag in een klein lokaal met 32 pubers van 15+jaar zou zitten zou ik niet erg vinden. Zit zelf niet in een risicogroep, maar wel (schoon)ouders en verdere familie. Ik vind het wel elke dag iets spannender worden om te gaan werken, vooral omdat corona nu ook echt rondgaat binnen school)
Mooi. Op tijd bijschalen en iedereen weet van tevoren waar we aan toe zijn als cijfers stijgen of dalen. Zijn we ook gelijk af van de slappe en loze dreigementen van Ruttequote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:18 schreef Benny het volgende:
Jaaaaaaa! Mevrouw bij Jinek geeft aan dat er ook in Nederland een modelletje a la Ierland komt
Dat klinkt akelig goed!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Goldstrike is zo'n drankje waarvan je de volgende dag niks meer weet, als het zo'n avond word
Dat leek mij voor de zomer ook een beter idee. 2 á 3 dagen op school les en 2 á 3 dagen thuis. Dan kun je docenten uit een risicogroep inzetten voor het thuisonderwijs.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:49 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Wat ik graag zou willen is een vorm van hybride onderwijs;deels online, deels fysiek. Fysiek sowieso voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben/onveilige thuissituatie hebben etc. Er zijn ook een behoorlijk aantal leerlingen die echt zijn opgeknapt door online thuis onderwijs, dat hoeft niet perse een groot nadeel voor iedereen te zijn.
Wat belangrijk is in dat hele verhaal dat er ook tussen leerlingen die 1,5m afstand moet komen, en dus klassen waar dan hooguit acht leerlingen zitten, zodat ze ook op de gang niet continu in elkaars nek lopen te hijgen (en eerlijk is eerlijk: als ik niet acht uur per dag in een klein lokaal met 32 pubers van 15+jaar zou zitten zou ik niet erg vinden. Zit zelf niet in een risicogroep, maar wel (schoon)ouders en verdere familie. Ik vind het wel elke dag iets spannender worden om te gaan werken, vooral omdat corona nu ook echt rondgaat binnen school)
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:27 schreef Luke83 het volgende:
Tja, als ik op mijn eigen middelbare school kijk (ben docent), is het bijna onmogelijk om 1,5m afstand te houden tot leerlingen. De goede wil is er vanuit beide kanten wel, maar de fysieke ruimte ontbreekt en veel leerlingen vergeten het vaak, omdat ze geen afstand tot elkaar hoeven te bewaren. De corona gevallen nemen per dag toe, klassen waar slechts 25-50%aanwezig is, veel lesuitval door "zieke" docenten en het feit dat iedereen op de tocht zit, omdat de ventilatie bijna niet
werkt, dus alle ramen en deuren open, maakt dat ik het niet vrolijk inziet.
Waar ik zelf "bang" voor ben is het feit dat de komende twee weken de herfstvakantie bezig is, dat daardoor de besmettingen minder hard lopen en men wederom "vergeet" of kan ontkennen dat het middelbaar onderwijs wel degelijk een grote rol speelt in de verspreiding. En we daardoor in november, als de vakanties weer voorbij zijn, weer extra hard gaan.
Of livestreamen in de klas. Gebeurt nu ook voor kwetsbare leerkrachten (er zit dan een stagiaire ofzo in de klas) en voor tieners die in afwachting van een test thuis zitten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:56 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat leek mij voor de zomer ook een beter idee. 2 á 3 dagen op school les en 2 á 3 dagen thuis. Dan kun je docenten uit een risicogroep inzetten voor het thuisonderwijs.
moeten ze het ook wel echt volgen en niet gaan afwijken !quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mooi. Op tijd bijschalen en iedereen weet van tevoren waar we aan toe zijn als cijfers stijgen of dalen. Zijn we ook gelijk af van de slappe en loze dreigementen van Rutte
Nogal verassend dat Nederland niet in dat lijstje staat, eerder dit jaar werd er gemeld dat de fietsbranche iets van 500 miljoen extra had omgezet en dat veel fietsen levertijden hadden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Positieve gevolgen van Covid. Meer investeringen in fietsinfra! Fietsen is schoon en gezond.
[ twitter ]
Ze moeten het Ierse systeem koppelen aan het Duitse systeem, want anders denk Rutte straks weer: ach, laten we het even aankijken. De levels moeten dus gekoppeld zijn aan het aantal besmettingen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mooi. Op tijd bijschalen en iedereen weet van tevoren waar we aan toe zijn als cijfers stijgen of dalen. Zijn we ook gelijk af van de slappe en loze dreigementen van Rutte
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogal verassend dat Nederland niet in dat lijstje staat, eerder dit jaar werd er gemeld dat de fietsbranche iets van 500 miljoen extra had omgezet.
Ik ben zo blij dat ik jong was in de tijd dat nog niemand met een camera op zak ging stappenquote:
Ja, dit ja. Ik ben het vertrouwen eerlijk gezegd wat dat betreft een beetje kwijt. Die signaalwaardes was voor hetzelfde doel bedacht, maar daar hebben ze ook geen f*ck mee gedaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 23:00 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze moeten het Ierse systeem koppelen aan het Duitse systeem, want anders denk Rutte straks weer: ach, laten we het even aankijken. De levels moeten dus gekoppeld zijn aan het aantal besmettingen.
Vroeger waren sommige dingen echt wel beterquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 23:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat ik jong was in de tijd dat nog niemand met een camera op zak ging stappen
Ook een goed ideequote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Of livestreamen in de klas. Gebeurt nu ook voor kwetsbare leerkrachten (er zit dan een stagiaire ofzo in de klas) en voor tieners die in afwachting van een test thuis zitten.
Dat niet doen zou echt lachwekkend zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
moeten ze het ook wel echt volgen en niet gaan afwijken !
Dit gaat om overheidsbestedingen volgens mij.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogal verassend dat Nederland niet in dat lijstje staat, eerder dit jaar werd er gemeld dat de fietsbranche iets van 500 miljoen extra had omgezet en dat veel fietsen levertijden hadden.
Onze fietsinfra is denk ik al de beste van Europa. De landen die nu in coronatijd zoveel investeren zijn de achterstand aan het inhalen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogal verassend dat Nederland niet in dat lijstje staat, eerder dit jaar werd er gemeld dat de fietsbranche iets van 500 miljoen extra had omgezet en dat veel fietsen levertijden hadden.
De infrastructuur is in Nederland volgens mij al het allerhoogste nivoquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eensquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 23:00 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze moeten het Ierse systeem koppelen aan het Duitse systeem, want anders denk Rutte straks weer: ach, laten we het even aankijken. De levels moeten dus gekoppeld zijn aan het aantal besmettingen.
ik heb nu nog een half uitstekend bot ( schouder verkeerd terug gezet ) van toen ik over de kop ben gevlogen....quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 23:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat ik jong was in de tijd dat nog niemand met een camera op zak ging stappen
beste van de wereld kan je wel zeggen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 23:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Onze fietsinfra is denk ik al de beste van Europa. De landen die nu in coronatijd zoveel investeren zijn de achterstand aan het inhalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |