abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195529982
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daar zullen ze pas als allerlaatste aan gaan morrelen vermoedelijk.
Vermoedelijk, maar zeker bij onderwijsinstelling hoger dan het basisonderwijs blijft het raar aanvoelen. Jongeren op hun kop geven omdat ze in het weekend met 10 man een feestje houden, maar van maandag tot en met vrijdag mogen ze met een grote groep in een ruimte zitten, dan kweek je ook geen gevoel van urgentie bij de jongeren. Nog los van de besmettingen die op school ontstaan.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:05:20 #52
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_195529994
In België heb je nu een situatie waarbij je max 4 mensen mag uitnodigen bij je thuis.

Een gezin (Vader, Moeder, 2 kindjes) Mag geen gezin ontvangen van 5 mensen. (vader,moeder en 3 kindjes)

Maar omgekeerd gek genoeg wel :')

Een gezin van 5 mensen mag het gezin van 4 mensen uitnodigen. Maar het gezin van 4 mensen mag het gezin van 5 mensen niet uitnodigen :')
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_195530000
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:00 schreef Noek het volgende:
Zo geen zin in te moeten sluiten. Kijk, als ik een maand moet sluiten, ok dan is er ergens licht maar eenmaal dicht is een weg naar niks. Enorm frustrerend. Ook om veel huur te betalen voor niks en er mag nog geen mens in het pand.
Heb dat echt als heel naar ervaren. Je betaalt huur voor iets waar je niks meer over te zeggen hebt.
Ik weet dat er collega's zijn geweest die zelfs werden beboet voor het geven van online trainingen in hun pand omdat het gesloten moesten zijn. Uiteindelijk is dat een zaak geworden en ze hebben gewonnen maar man, wat een hoeren tijd was dat. Angst voor het virus, voor je zaak, voor rare boetes omdat je er nog iets van probeerde te maken.
Ze hadden vanaf de eerste golf duidelijker moeten maken dat dit weleens heel lang kon gaan duren en geen valse hoop moeten geven. Niet om ondernemers te pesten, maar juist om hun duidelijkheid te geven. Ook naar de bezoekers van horeca en bijvoorbeeld sportfans. Iedere keer wanneer er weer verlengt werd bleken er toch weer enorm veel ondernemers en gasten verrast te worden. Nu ook weer hoor je veel supporters de dagen aftellen voordat het toeschouwersverbod ten einde is, terwijl het allang duidelijk is dat dat verbod gewoon weer verlengt gaat worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195530023
quote:
Zo geen zin in te moeten sluiten. Kijk, als ik een maand moet sluiten, ok dan is er ergens licht maar eenmaal dicht is een weg naar niks. Enorm frustrerend. Ook om veel huur te betalen voor niks en er mag nog geen mens in het pand.
Heb dat echt als heel naar ervaren. Je betaalt huur voor iets waar je niks meer over te zeggen hebt.
Ik weet dat er collega's zijn geweest die zelfs werden beboet voor het geven van online trainingen in hun pand omdat het gesloten moesten zijn. Uiteindelijk is dat een zaak geworden en ze hebben gewonnen maar man, wat een hoeren tijd was dat. Angst voor het virus, voor je zaak, voor rare boetes omdat je er nog iets van probeerde te maken.
Wat betreft die boetes, ik snap ook wel weer dat ze niet tot in den treure alle mogelijke scenario's uit gaan schrijven om zo tot in detail te gaan bepalen wat nog wel en wat niet mag. Dicht is dan gewoon dicht.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:08:51 #55
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195530047
Ik denk dat in het weekend echt nog niet daalt... eerder wel stijgen,,, En vooral is er nog geen zicht op verbetering of te wel met andere cijfers opnames en doden nog vrijwel blijft stijgen. Denken jullie dat ook? Deze weekend is het wel cruciaal voor het politiek en de OMT voor dat ze scherpere en strenge maatregelen zullen afkondigen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195530057
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:07 schreef wpor het volgende:

[..]

Wat betreft die boetes, ik snap ook wel weer dat ze niet tot in den treure alle mogelijke scenario's uit gaan schrijven om zo tot in detail te gaan bepalen wat nog wel en wat niet mag. Dicht is dan gewoon dicht.
Nee, uiteindelijk mocht je gewoon in je eigen pand online trainingen geven voor je laptop.
Dus er hoefde niks uitgeschreven te worden. Je mocht geen trainingen in het pand geven.
Zelfs bij horeca kon je gewoon eten afhalen. Dicht was niet dicht. Nooit geweest ook.
Go hard or go home
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:12:16 #57
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195530103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze hadden vanaf de eerste golf duidelijker moeten maken dat dit weleens heel lang kon gaan duren en geen valse hoop moeten geven. Niet om ondernemers te pesten, maar juist om hun duidelijkheid te geven. Ook naar de bezoekers van horeca en bijvoorbeeld sportfans. Iedere keer wanneer er weer verlengt werd bleken er toch weer enorm veel ondernemers en gasten verrast te worden.
Dat verrast mij dan weer: iedereen die een beetje 't nieuws volgt m.b.t. covid-19, die zag toch duidelijk dat 't niet goed ging. Dan weet je dat nieuwe maatregelen in het verlengde liggen. Deze zijn nooit leuk, niet voor mensen op zich en ook niet voor de economie. Om daar nu enorm verrast door te zijn, dat lijkt me sterk. Teleurgesteld? Ja. Dat dan weer wel.

quote:
Nu ook weer hoor je veel supporters de dagen aftellen voordat het toeschouwersverbod ten einde is, terwijl het allang duidelijk is dat dat verbod gewoon weer verlengt gaat worden.
Dus hoeven ze niet verrast te zijn als het straks gebeurt. Niemand vind dit leuk, hoor. Echt niet. We balen er allemaal van.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:12:39 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195530110
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:09 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee, uiteindelijk mocht je gewoon in je eigen pand online trainingen geven voor je laptop.
Dus er hoefde niks uitgeschreven te worden. Je mocht geen trainingen in het pand geven.
Zelfs bij horeca kon je gewoon eten afhalen. Dicht was niet dicht. Nooit geweest ook.
dat is ook een beetje lullige van een plaats wonen waar de handhaving niet zo druk is (tenminste daar ga ik even vanuit), in Amsterdam hebben/hadden ze het zo druk met calamiteiten dat ze hierop amper hebben gecontroleerd
pi_195530125
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:08 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk dat in het weekend echt nog niet daalt... eerder wel stijgen,,, En vooral is er nog geen zicht op verbetering of te wel met andere cijfers opnames en doden nog vrijwel blijft stijgen. Denken jullie dat ook? Deze weekend is het wel cruciaal voor het politiek en de OMT voor dat ze scherpere en strenge maatregelen zullen afkondigen.
Als de cijfers al in het weekend moeten dalen om nieuwe maatregelen te voorkomen dan weten we zeker dat er nieuwe maatregelen komen.

Er zijn nog grote achterstanden in het verwerken van de testuitslagen. Dus een eventuele kentering in de cijfers komt ook pas later naar voren door die achterstanden. Begin volgende week ga je waarschijnlijk nog veel positieve tests zien van misschien wel een week terug.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:14:25 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195530134
quote:
Ja, ik vind het ook kut dat daar geen regeling voor is. Er zijn onwijs veel ondernemers die huur betalen voor een locatie waar ze dit jaar amper wat mee kunnen.

Ik huur een kantoor waar ik sinds maart niet ben geweest. Ik zou het volgend jaar op kunnen zeggen, maar ja... dan ben ik het ook kwijt natuurlijk. Ik weet niet of ik dat wil, want uiteindelijk wil ik er wel weer gebruik van gaan maken.
pi_195530141
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die nieuwe maatregels met nogal veel angst afwacht. Ik ben heel erg bang dat het weer net als in maart wordt. Ik weet dat ik er niks aan kan doen en maar op me moet af laten komen maar ik heb deze week al meerdere paniekaanvallen gehad. In maart tot mei-juni was echt zo enorm eenzaam en zwaar.
Ik weet niet of iemand anders het ook zo zwaar heeft met het afwachten voor de nieuwe maatregels. Wou dat we iig wisten waar we aan toe zijn.
Twiddel
pi_195530144
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze hadden vanaf de eerste golf duidelijker moeten maken dat dit weleens heel lang kon gaan duren en geen valse hoop moeten geven. Niet om ondernemers te pesten, maar juist om hun duidelijkheid te geven. Ook naar de bezoekers van horeca en bijvoorbeeld sportfans. Iedere keer wanneer er weer verlengt werd bleken er toch weer enorm veel ondernemers en gasten verrast te worden. Nu ook weer hoor je veel supporters de dagen aftellen voordat het toeschouwersverbod ten einde is, terwijl het allang duidelijk is dat dat verbod gewoon weer verlengt gaat worden.
Zo blijkt wel weer dat er geen ondergrens is aan domheid bij die mensen dat ze denken dat het niet verlengd wordt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:15:36 #63
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195530155
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:08 schreef Ven1972 het volgende:
Denk ook dat het gaat stijgen. Denk dat we dinsdag weer een persconferentie krijgen en dat we weer 'op slot' gaan :{
Daar zit ik zo níet op te wachten.... Maar gatver, we moeten toch íets om de bestemmingen te minderen. 't Is wel een uiterste maatregel, stel ik me voor. Meer dan dat kun je niet doen.
(Un)masking for the greater good.
pi_195530176
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is ook een beetje lullige van een plaats wonen waar de handhaving niet zo druk is (tenminste daar ga ik even vanuit), in Amsterdam hebben/hadden ze het zo druk met calamiteiten dat ze hierop amper hebben gecontroleerd
Nee, was juist in de grote steden.
Het ging erom dat je in een sportschool wel/geen online trainingen mocht geven middels ZOOM bijv. Dan sta je gewoon voor je laptop trainingen te geven.
Maar in Utrecht bijv. mocht een trainer zelfs dat niet in zn pand. Op kantoor werken voor zn laptop mocht overigens wel. :D
Uiteindelijk is dat aangevochten en hebben ze alles ingetrokken want belachelijk natuurlijk.
Op een handje FOK!kers na, die vinden zulke boetes meer dan terecht. ofzo. :')
Go hard or go home
pi_195530178
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:14 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook kut dat daar geen regeling voor is. Er zijn onwijs veel ondernemers die huur betalen voor een locatie waar ze dit jaar amper wat mee kunnen.

Ik huur een kantoor waar ik sinds maart niet ben geweest. Ik zou het volgend jaar op kunnen zeggen, maar ja... dan ben ik het ook kwijt natuurlijk. Ik weet niet of ik dat wil, want uiteindelijk wil ik er wel weer gebruik van gaan maken.
Mischien zou het een idee kunnen zijn als de overheid huur betaling over kan nemen van, met name, kleine bedrijven want dat moet toch een van de grote kostenposten zijn
pi_195530222
Oh ja en ze mochten wel onderhoud plegen aan hun pand maar niet voor een laptop een online training geven.
Echt, zo stom.
Go hard or go home
pi_195530249
Whatever, ik ga nog even werken nu het nog kan.
Ik ga een maand slapen straks aan een infuus van crack en vodka. Gelijk het vaccin te pakken.
Go hard or go home
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:21:49 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195530263
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:20 schreef Noek het volgende:
Whatever, ik ga nog even werken nu het nog kan.
Ik ga een maand slapen straks aan een infuus van crack en vodka. Gelijk het vaccin te pakken.
maar is er al sprake van dan dat de sportscholen weer dicht moeten?
pi_195530266
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:14 schreef summer2bird het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die nieuwe maatregels met nogal veel angst afwacht. Ik ben heel erg bang dat het weer net als in maart wordt. Ik weet dat ik er niks aan kan doen en maar op me moet af laten komen maar ik heb deze week al meerdere paniekaanvallen gehad. In maart tot mei-juni was echt zo enorm eenzaam en zwaar.
Ik weet niet of iemand anders het ook zo zwaar heeft met het afwachten voor de nieuwe maatregels. Wou dat we iig wisten waar we aan toe zijn.
Mijn vriendin heeft corona maar het lijkt echt verdomd veel op de griep. Ik leef nu gescheiden van haar en af en toe zie ik haar door de deuropening van de slaapkamer als ik eten of drinken neer zet. Het blijft moeilijk.

Ik ben gelukkig wel negatief getest alleen moet ik 10 dagen in quarantaine. Volgende maand ga ik werken bij een nieuwe werkgever die vooral in de logistiek van horeca zit. Ik hoop in ieder geval te mogen blijven daar het bedrijf een flinke financiële reserve heeft.

Ik heb nu ook wat paniek aanvallen gehad die zich laten uiten in spontane huilbuien en veel zweet. :{

De huidige werkgever baalt er flink van. Ook voedsel sector voor groothandels maar het zei zo denk ik dan. Ik kan er niks aan doen en wat gebeurt gebeurt maar.

Ik hoop dat het losloopt en de besmettingen afneemt. We gaan sowieso de winter in gelukkig een tijd waar de horeca toch op een laag pitje staat.
pi_195530267
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zo blijkt wel weer dat er geen ondergrens is aan domheid bij die mensen dat ze denken dat het niet verlengd wordt.
:')
Ik ben niet dom, ik snap ook wel dat het hoogstwaarschijnlijk verlengd wordt. Maar als de overheid communiceert dat het voor drie weken is dan moet ik daar ook op plannen. Want anders staat het halve dorp straks te roepen “ja maar ze zeiden toch drie weken, stommeling”.

Dat is gewoon een hoop extra werk en frustratie.
zie email 27 oktober
pi_195530303
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

:')
Ik ben niet dom, ik snap ook wel dat het hoogstwaarschijnlijk verlengd wordt. Maar als de overheid communiceert dat het voor drie weken is dan moet ik daar ook op plannen. Want anders staat het halve dorp straks te roepen “ja maar ze zeiden toch drie weken, stommeling”.

Dat is gewoon een hoop extra werk en frustratie.
als jij al denkt dat het verlengd wordt dan ben jij niet dom :)
Voorbereidingen treffen is uiteraard wat anders.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195530313
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar is er al sprake van dan dat de sportscholen weer dicht moeten?
Rutte had het over sport, horeca en theaters.
Sport is wel heel ruim. Er is weinig aan de hand in sportscholen maar in de sport (breed) natuurlijk wel dus we zien het wel.
Go hard or go home
pi_195530318
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:14 schreef Tijn het volgende:

[..]

gisteren was op het nieuws dat het eigenlijk beter is dat bedrijven ermee stoppen (indien het kan) dan nu schulden maken. Als het voorbij is dan begin je namelijk gewoon weer opnieuw een bedrijf, schuldenvrij.

Maar goed, dan moet wel kunnen....
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:26:39 #74
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_195530341
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:17 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee, was juist in de grote steden.
Het ging erom dat je in een sportschool wel/geen online trainingen mocht geven middels ZOOM bijv. Dan sta je gewoon voor je laptop trainingen te geven.
Maar in Utrecht bijv. mocht een trainer zelfs dat niet in zn pand. Op kantoor werken voor zn laptop mocht overigens wel. :D
Uiteindelijk is dat aangevochten en hebben ze alles ingetrokken want belachelijk natuurlijk.
Op een handje FOK!kers na, die vinden zulke boetes meer dan terecht. ofzo. :')
Ik hoor Rutte net zeggen dat in geval van nood hij bereid is om alle maatregelen te nemen die nodig ziin.
En dat is goed. Dat wil ik horen.
Geen enkel taboe meer, nu kan het nog net
Wie dit leest is gek
pi_195530350
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:26 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik hoor Rutte net zeggen dat in geval van nood hij bereid is om alle maatregelen te nemen die nodig ziin.
En dat is goed. Dat wil ik horen.
Geen enkel taboe meer, nu kan het nog net
Blij voor je
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')