Vermoedelijk, maar zeker bij onderwijsinstelling hoger dan het basisonderwijs blijft het raar aanvoelen. Jongeren op hun kop geven omdat ze in het weekend met 10 man een feestje houden, maar van maandag tot en met vrijdag mogen ze met een grote groep in een ruimte zitten, dan kweek je ook geen gevoel van urgentie bij de jongeren. Nog los van de besmettingen die op school ontstaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar zullen ze pas als allerlaatste aan gaan morrelen vermoedelijk.
Ze hadden vanaf de eerste golf duidelijker moeten maken dat dit weleens heel lang kon gaan duren en geen valse hoop moeten geven. Niet om ondernemers te pesten, maar juist om hun duidelijkheid te geven. Ook naar de bezoekers van horeca en bijvoorbeeld sportfans. Iedere keer wanneer er weer verlengt werd bleken er toch weer enorm veel ondernemers en gasten verrast te worden. Nu ook weer hoor je veel supporters de dagen aftellen voordat het toeschouwersverbod ten einde is, terwijl het allang duidelijk is dat dat verbod gewoon weer verlengt gaat worden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:00 schreef Noek het volgende:
Zo geen zin in te moeten sluiten. Kijk, als ik een maand moet sluiten, ok dan is er ergens licht maar eenmaal dicht is een weg naar niks. Enorm frustrerend. Ook om veel huur te betalen voor niks en er mag nog geen mens in het pand.
Heb dat echt als heel naar ervaren. Je betaalt huur voor iets waar je niks meer over te zeggen hebt.
Ik weet dat er collega's zijn geweest die zelfs werden beboet voor het geven van online trainingen in hun pand omdat het gesloten moesten zijn. Uiteindelijk is dat een zaak geworden en ze hebben gewonnen maar man, wat een hoeren tijd was dat. Angst voor het virus, voor je zaak, voor rare boetes omdat je er nog iets van probeerde te maken.
Wat betreft die boetes, ik snap ook wel weer dat ze niet tot in den treure alle mogelijke scenario's uit gaan schrijven om zo tot in detail te gaan bepalen wat nog wel en wat niet mag. Dicht is dan gewoon dicht.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:00 schreef Noek het volgende:
Zo geen zin in te moeten sluiten. Kijk, als ik een maand moet sluiten, ok dan is er ergens licht maar eenmaal dicht is een weg naar niks. Enorm frustrerend. Ook om veel huur te betalen voor niks en er mag nog geen mens in het pand.
Heb dat echt als heel naar ervaren. Je betaalt huur voor iets waar je niks meer over te zeggen hebt.
Ik weet dat er collega's zijn geweest die zelfs werden beboet voor het geven van online trainingen in hun pand omdat het gesloten moesten zijn. Uiteindelijk is dat een zaak geworden en ze hebben gewonnen maar man, wat een hoeren tijd was dat. Angst voor het virus, voor je zaak, voor rare boetes omdat je er nog iets van probeerde te maken.
Nee, uiteindelijk mocht je gewoon in je eigen pand online trainingen geven voor je laptop.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:07 schreef wpor het volgende:
[..]
Wat betreft die boetes, ik snap ook wel weer dat ze niet tot in den treure alle mogelijke scenario's uit gaan schrijven om zo tot in detail te gaan bepalen wat nog wel en wat niet mag. Dicht is dan gewoon dicht.
Dat verrast mij dan weer: iedereen die een beetje 't nieuws volgt m.b.t. covid-19, die zag toch duidelijk dat 't niet goed ging. Dan weet je dat nieuwe maatregelen in het verlengde liggen. Deze zijn nooit leuk, niet voor mensen op zich en ook niet voor de economie. Om daar nu enorm verrast door te zijn, dat lijkt me sterk. Teleurgesteld? Ja. Dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze hadden vanaf de eerste golf duidelijker moeten maken dat dit weleens heel lang kon gaan duren en geen valse hoop moeten geven. Niet om ondernemers te pesten, maar juist om hun duidelijkheid te geven. Ook naar de bezoekers van horeca en bijvoorbeeld sportfans. Iedere keer wanneer er weer verlengt werd bleken er toch weer enorm veel ondernemers en gasten verrast te worden.
Dus hoeven ze niet verrast te zijn als het straks gebeurt. Niemand vind dit leuk, hoor. Echt niet. We balen er allemaal van.quote:Nu ook weer hoor je veel supporters de dagen aftellen voordat het toeschouwersverbod ten einde is, terwijl het allang duidelijk is dat dat verbod gewoon weer verlengt gaat worden.
dat is ook een beetje lullige van een plaats wonen waar de handhaving niet zo druk is (tenminste daar ga ik even vanuit), in Amsterdam hebben/hadden ze het zo druk met calamiteiten dat ze hierop amper hebben gecontroleerdquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, uiteindelijk mocht je gewoon in je eigen pand online trainingen geven voor je laptop.
Dus er hoefde niks uitgeschreven te worden. Je mocht geen trainingen in het pand geven.
Zelfs bij horeca kon je gewoon eten afhalen. Dicht was niet dicht. Nooit geweest ook.
Als de cijfers al in het weekend moeten dalen om nieuwe maatregelen te voorkomen dan weten we zeker dat er nieuwe maatregelen komen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:08 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk dat in het weekend echt nog niet daalt... eerder wel stijgen,,, En vooral is er nog geen zicht op verbetering of te wel met andere cijfers opnames en doden nog vrijwel blijft stijgen. Denken jullie dat ook? Deze weekend is het wel cruciaal voor het politiek en de OMT voor dat ze scherpere en strenge maatregelen zullen afkondigen.
Ja, ik vind het ook kut dat daar geen regeling voor is. Er zijn onwijs veel ondernemers die huur betalen voor een locatie waar ze dit jaar amper wat mee kunnen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:00 schreef Noek het volgende:
Zo blijkt wel weer dat er geen ondergrens is aan domheid bij die mensen dat ze denken dat het niet verlengd wordt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze hadden vanaf de eerste golf duidelijker moeten maken dat dit weleens heel lang kon gaan duren en geen valse hoop moeten geven. Niet om ondernemers te pesten, maar juist om hun duidelijkheid te geven. Ook naar de bezoekers van horeca en bijvoorbeeld sportfans. Iedere keer wanneer er weer verlengt werd bleken er toch weer enorm veel ondernemers en gasten verrast te worden. Nu ook weer hoor je veel supporters de dagen aftellen voordat het toeschouwersverbod ten einde is, terwijl het allang duidelijk is dat dat verbod gewoon weer verlengt gaat worden.
Denk ook dat het gaat stijgen. Denk dat we dinsdag weer een persconferentie krijgen en dat we weer 'op slot' gaanquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:08 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk dat in het weekend echt nog niet daalt... eerder wel stijgen,,, En vooral is er nog geen zicht op verbetering of te wel met andere cijfers opnames en doden nog vrijwel blijft stijgen. Denken jullie dat ook? Deze weekend is het wel cruciaal voor het politiek en de OMT voor dat ze scherpere en strenge maatregelen zullen afkondigen.
Nee, was juist in de grote steden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is ook een beetje lullige van een plaats wonen waar de handhaving niet zo druk is (tenminste daar ga ik even vanuit), in Amsterdam hebben/hadden ze het zo druk met calamiteiten dat ze hierop amper hebben gecontroleerd
Mischien zou het een idee kunnen zijn als de overheid huur betaling over kan nemen van, met name, kleine bedrijven want dat moet toch een van de grote kostenposten zijnquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook kut dat daar geen regeling voor is. Er zijn onwijs veel ondernemers die huur betalen voor een locatie waar ze dit jaar amper wat mee kunnen.
Ik huur een kantoor waar ik sinds maart niet ben geweest. Ik zou het volgend jaar op kunnen zeggen, maar ja... dan ben ik het ook kwijt natuurlijk. Ik weet niet of ik dat wil, want uiteindelijk wil ik er wel weer gebruik van gaan maken.
maar is er al sprake van dan dat de sportscholen weer dicht moeten?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:20 schreef Noek het volgende:
Whatever, ik ga nog even werken nu het nog kan.
Ik ga een maand slapen straks aan een infuus van crack en vodka. Gelijk het vaccin te pakken.
Mijn vriendin heeft corona maar het lijkt echt verdomd veel op de griep. Ik leef nu gescheiden van haar en af en toe zie ik haar door de deuropening van de slaapkamer als ik eten of drinken neer zet. Het blijft moeilijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:14 schreef summer2bird het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die nieuwe maatregels met nogal veel angst afwacht. Ik ben heel erg bang dat het weer net als in maart wordt. Ik weet dat ik er niks aan kan doen en maar op me moet af laten komen maar ik heb deze week al meerdere paniekaanvallen gehad. In maart tot mei-juni was echt zo enorm eenzaam en zwaar.
Ik weet niet of iemand anders het ook zo zwaar heeft met het afwachten voor de nieuwe maatregels. Wou dat we iig wisten waar we aan toe zijn.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo blijkt wel weer dat er geen ondergrens is aan domheid bij die mensen dat ze denken dat het niet verlengd wordt.
als jij al denkt dat het verlengd wordt dan ben jij niet domquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben niet dom, ik snap ook wel dat het hoogstwaarschijnlijk verlengd wordt. Maar als de overheid communiceert dat het voor drie weken is dan moet ik daar ook op plannen. Want anders staat het halve dorp straks te roepen “ja maar ze zeiden toch drie weken, stommeling”.
Dat is gewoon een hoop extra werk en frustratie.
Rutte had het over sport, horeca en theaters.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar is er al sprake van dan dat de sportscholen weer dicht moeten?
gisteren was op het nieuws dat het eigenlijk beter is dat bedrijven ermee stoppen (indien het kan) dan nu schulden maken. Als het voorbij is dan begin je namelijk gewoon weer opnieuw een bedrijf, schuldenvrij.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook kut dat daar geen regeling voor is. Er zijn onwijs veel ondernemers die huur betalen voor een locatie waar ze dit jaar amper wat mee kunnen.
Ik huur een kantoor waar ik sinds maart niet ben geweest. Ik zou het volgend jaar op kunnen zeggen, maar ja... dan ben ik het ook kwijt natuurlijk. Ik weet niet of ik dat wil, want uiteindelijk wil ik er wel weer gebruik van gaan maken.
Ik hoor Rutte net zeggen dat in geval van nood hij bereid is om alle maatregelen te nemen die nodig ziin.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:17 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, was juist in de grote steden.
Het ging erom dat je in een sportschool wel/geen online trainingen mocht geven middels ZOOM bijv. Dan sta je gewoon voor je laptop trainingen te geven.
Maar in Utrecht bijv. mocht een trainer zelfs dat niet in zn pand. Op kantoor werken voor zn laptop mocht overigens wel.![]()
Uiteindelijk is dat aangevochten en hebben ze alles ingetrokken want belachelijk natuurlijk.
Op een handje FOK!kers na, die vinden zulke boetes meer dan terecht. ofzo.
Blij voor jequote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik hoor Rutte net zeggen dat in geval van nood hij bereid is om alle maatregelen te nemen die nodig ziin.
En dat is goed. Dat wil ik horen.
Geen enkel taboe meer, nu kan het nog net
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |