Stand #3337:quote:
Correctquote:
quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:29 schreef FireFox1 het volgende:
Wat voor machine is dit?
[ afbeelding ]
quote:
Helaas...quote:Op donderdag 19 november 2020 21:36 schreef qajariaq het volgende:
Godfried Boumans? Met een dikke vraagteken dus.
Die is het ook niet.. hij schreef onder een pseudoniem dat veel bekender is als zijn eigen naamquote:
Precies,quote:
Welk land isquote:De invasie vanwas een Amerikaanse invasie van
op 25 oktober 1983.
De invasie, met de codenaam Operation Urgent Fury, werd uitgevoerd nadat de regering, met Maurice Bishop aan het hoofd, was afgezet door een staatsgreep onder Bernard Coard, waarna Bishop werd vermoord.
Stand #3337:quote:Op zaterdag 21 november 2020 19:59 schreef qajariaq het volgende:
Rond die tijd was er wel iets met Grenada. Het meest interessante was wel dat een of andere official het verkeerde Grenada voor ogen had.
Dat is geen eiland. Ik bedoel dus echt een eiland waar ook op gevochten werd tussen de UK en Argentinië.quote:
Groot Brittanië...quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:36 schreef qajariaq het volgende:
Altijd leuk. De gok was puur op de datum dus.
Een jaar daarvoor was de Falklandoorlog geweest. U allen wel bekend. De oorlog speelde om de Falklandeilanden (Malvinas) en nog een eiland.
Welk eiland wat niet tot de Falklands behoort was ook betrokken in de Falklandoorlog?
Was de vraag dan waar er een schot gelost is door een Argentijnse soldaat?quote:Op zaterdag 21 november 2020 21:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Daar is geen schot gelost en zelfs geen Argentijnse soldaat geweest.
Stand #3337:quote:Op zaterdag 21 november 2020 22:13 schreef Quyxz_ het volgende:
Geen idee wb die oorlog, maar misschien South Georgia?
Was mijn tweede gokquote:
quote:
Klopt dat de naamgever en ontdekker Portugees is, maar Portugal heeft het nooit geclaimd.quote:Op zondag 22 november 2020 18:12 schreef qajariaq het volgende:
Kwa taal zou ik eerder zeggen Portugees.
quote:Op maandag 23 november 2020 12:18 schreef DTF het volgende:
Wilde gok, Christmas Island.
Puur omdat ik er nog nooit van gehoord heb.
Het laatste eilandje dan?quote:
quote:De(genoemd naar hun 19e-eeuwse Duitse ontdekker
) vormen het endocriene deel van de alvleesklier. Ze produceren hormonale stoffen, die rechtstreeks in de bloedsomloop terechtkomen, niet in de alvleesklier zelf. Ze beslaan maar 1 tot 2% van het gehele pancreasvolume.
quote:Op maandag 23 november 2020 14:29 schreef Berkery het volgende:
Wij hadden een leraar Duits op school die bijna twee meter was, met de voornaam Hans. En mijn biologie leraar noemde dat daarom 'de eilandjes van Lange Hans'. En daarom weet ik nu nog dat het de eilandjes van Langerhans zijn.
Welke serie is dit?quote:is een Britse televisieserie uit de jaren 1971 en 1972. De serie was te zien op het Britse ITV en op ABC Network in de Verenigde Staten. In de serie verschenen Roger Moore als Lord Brett Sinclair en Tony Curtis als Danny Wilde, beiden als rijke playboy, maar ieder met zijn eigen achtergrond: Sinclair als Britse aristocraat en Wilde als Amerikaanse oliemagnaat.
Nope, bij de (Nederlandse) titel zal je eerder aan een kerstboom denken.quote:
Het is zo'n lullige naam, maar even nadenken over die hintquote:Op dinsdag 24 november 2020 23:29 schreef Berkery het volgende:
[..]
Nope, bij de (Nederlandse) titel zal je eerder aan een kerstboom denken.
Ik dacht dat de serie met de beste titelmuziek ooit (John Barry) wel wat bekender zou zijn.
quote:
Refractometer...quote:Op woensdag 25 november 2020 20:32 schreef DTF het volgende:
Als het een rafractometer is, kun je er het alcoholpercentage mee lezen.
Ik ga het niet aanvechten maar alcohol kan je er nu net niet mee bepalen. In dit geval is het voor suikerwaarde in water maar in het algemeen kan je er oplossingen van een bepaalde stof in een vloeistof mee meten. Alcohol in water verstoort je meetwaarde wel weer.quote:Op woensdag 25 november 2020 20:32 schreef DTF het volgende:
Als het een rafractometer is, kun je er het alcoholpercentage mee lezen.
Ik wil alcoholpercentages van al een tijdje geleden geopende flessen whisky controleren.quote:Op woensdag 25 november 2020 22:34 schreef slaveloos het volgende:
Oh ben je aan t brouwen? Of distilleren? Corona hobby?
Ik ga je mening niet aanvechten, maar de versie die ik heb geeft het aanwezige alcoholpercentage tussen 0 tot 80% weer. Ik heb 'm geijkt met gedistilleerd water en er daarna diverse whisky's qua ABV mee gemeten.quote:Op woensdag 25 november 2020 23:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik ga het niet aanvechten maar alcohol kan je er nu net niet mee bepalen. In dit geval is het voor suikerwaarde in water maar in het algemeen kan je er oplossingen van een bepaalde stof in een vloeistof mee meten. Alcohol in water verstoort je meetwaarde wel weer.
Leuk! en het valt dus mee met het verval. Enige relatie te zien met hoe de fles dicht zit? Of het type fles, donker glas, vorm dat soort dingen?quote:Op donderdag 26 november 2020 08:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik wil alcoholpercentages van al een tijdje geleden geopende flessen whisky controleren.
Eens kijken of een deel van de alcohol in de loop der tijd vervlogen is (angels share) of niet.
[..]
Ik ga je mening niet aanvechten, maar de versie die ik heb geeft het aanwezige alcoholpercentage tussen 0 tot 80% weer. Ik heb 'm geijkt met gedistilleerd water en er daarna diverse whisky's qua ABV mee gemeten.
Eerst wat versies die vers uit de fles kwamen, en dus geen of nauwelijks verlies in ABV zouden moeten hebben, daarna wat versies die wat langer open staan.
Het ABV verlies bij de al langer geopende flessen valt me overigens redelijk mee. Sommige whisky's missen een paar procent alcohol dan er in zou moeten zitten, maar het merendeel zit nog aardig op peil...
Hier vind je een overzicht van alle materialen die je er mee zou kunnen meten (waaronder ethanol):
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brekingsindex
Enzo Scifo inderdaad.quote:Op donderdag 26 november 2020 12:20 schreef Berkery het volgende:
België deed het goed dat jaar, gokje op Scifo
Ik heb er nog niet heel veel getest, maar de tijdspanne dat de fles al open is, maakt tot nu toe niet zo heel veel uit. Ik had namelijk verwacht dat dat wel van invloed zou zijn. Een fles met oorspronkelijk 51% ABV, die al 15 jaar open is, had echter nauwelijks degradatie qua ABV.quote:Op donderdag 26 november 2020 09:37 schreef Karstman het volgende:
[..]
Leuk! en het valt dus mee met het verval. Enige relatie te zien met hoe de fles dicht zit? Of het type fles, donker glas, vorm dat soort dingen?
quote:wordt algemeen gezien als een van de grondleggers van de atoomfysica. Waar Ernest Rutherford als groot experimentator veel over de interne opbouw van het atoom ontdekte, was het de grote verdienste van
om een theoretische grondslag voor dit nieuwe atoommodel te formuleren, waarmee hij tevens een grote bijdrage leverde aan de meest spraakmakende tak van de natuurkunde in de 20e eeuw: de kwantummechanica.
Gok gewoon een van de twee, ik kan je verklappen dat de goede erbij zitquote:Op vrijdag 27 november 2020 08:51 schreef Karstman het volgende:
Max Planck of Niels Bohr... maar welke van de twee...
Met 'of' antwoorden kan ik niks dusquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:49 schreef Quyxz_ het volgende:
In eerste instantie zou ik op Bohr hebben gegokt.
Ik Planck dus dan had je het nog steeds goedquote:Op vrijdag 27 november 2020 12:49 schreef Quyxz_ het volgende:
In eerste instantie zou ik op Bohr hebben gegokt.
Goed geredeneerdquote:
Welke serie?quote:De serie draait om Lorenzo Lamas als Reno Raines, een ex-politieagent, die is beschuldigd van een moord die hij niet heeft gepleegd. Raines gaat op de vlucht en bundelt de krachten met de Indiaanse premiejager Bobby Sixkiller, gespeeld door Branscombe Richmond.
Zeker!quote:
biep!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |