Want die mondmaskers hebben de trend in al die andere landen wel gekeerd uiteraard.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Goede reclame weer voor ons land
Lekker suggestieve titel. Klassieke post hoc ergo propter hoc.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Daar gaat het niet om denk ik, de media pikt dit nu op en gaat er allerlei conclusies aan geven waarom we op plek 1 staan.. slechte reclame inderdaadquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want die mondmaskers hebben de trend in al die andere landen wel gekeerd uiteraard.
De winter is nog lang, er kan nog zoveel gebeuren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Tja goh lekker belangrijk ben ik geneigd te denken. Alsof ze daar zelf zo lekker gaan. En volgende maand is het Duitsland die misschien wel de lijst aanvoert. We hebben er allemaal mee te dealen en het gaat in golven, het is geen wedstrijd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
We hebben al teveel toeristen in gewone tijden dus zo erg is het nietquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om denk ik, de media pikt dit nu op en gaat er allerlei conclusies aan geven waarom we op plek 1 staan.. slechte reclame inderdaad
ik vind het complete en keiharde falen met de dag grappiger worden. Omdat het zo triest is, denk ik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
We hebben al teveel toeristen in gewone tijden dus zo erg is het niet
En dat met een vaccinquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 10:33 schreef Simmertje het volgende:
Je leest trouwens nergens in de media iets over Rusland, maar daar stijgt het ook echt gigantisch zeg. De besmettingen, maar ook het aantal doden.
Toch is het ook gewoon slecht voor de economie als Nederland hierdoor bekend komt te staan als een prutsland.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja goh lekker belangrijk ben ik geneigd te denken. Alsof ze daar zelf zo lekker gaan. En volgende maand is het Duitsland die misschien wel de lijst aanvoert. We hebben er allemaal mee te dealen en het gaat in golven, het is geen wedstrijd.
Komt goed, heb vertrouwen dat het in andere landen nog veel slechter zal gaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is het ook gewoon slecht voor de economie als Nederland hierdoor bekend komt te staan als een prutsland.
Ik denk niet dat een artikel van The Daily Mail daar zo'n grote invloed op heeft.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is het ook gewoon slecht voor de economie als Nederland hierdoor bekend komt te staan als een prutsland.
Je hoort veelal berichten van de omliggende landen (en Amerika)quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 10:33 schreef Simmertje het volgende:
Je leest trouwens nergens in de media iets over Rusland, maar daar stijgt het ook echt gigantisch zeg. De besmettingen, maar ook het aantal doden.
Inderdaad. Blijkbaar in tijden van crisis en gebrek aan controle over de situatie, grijpen mensen terug op collectief vingerwijzen naar anderen (in dit geval landen). In het begin deden wij dit net zo erg, zo niet erger richting Zweden. En nu hoor je helemaal niemand meer over Zweden. Een soort collectieve vorm van cognitieve dissonantie meets massahysterie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja goh lekker belangrijk ben ik geneigd te denken. Alsof ze daar zelf zo lekker gaan. En volgende maand is het Duitsland die misschien wel de lijst aanvoert. We hebben er allemaal mee te dealen en het gaat in golven, het is geen wedstrijd.
Nooit, Duitsland blijft vooralsnog het best presterende land in Europa terwijl wij het rkc waalwijk zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt wel als Nederland gelijk hebben (en de rest van de wereld is gek), het is alleen een flinke opgave om daar de hele wereld van te overtuigen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om denk ik, de media pikt dit nu op en gaat er allerlei conclusies aan geven waarom we op plek 1 staan.. slechte reclame inderdaad
Bij ons op de camping moest er gereserveerd worden. Je mocht dan 1,5 uur zwemmen. In die tijd werden er geen andere mensen binnen gelaten. Zo ook bij reserveringen in restaurant, bowling e.d.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 10:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en andersom kan je het ook niet aannemen, dat de zwembaden niet vol zouden zijn omdat er tijdssloten zijn en ik gaf daarvan een mooi voorbeeld en een andere user op basis van zijn ervaring ook.
Nooit en vooralsnog contrasteren nogal.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nooit, Duitsland blijft vooralsnog het best presterende land in Europa terwijl wij het rkc waalwijk zijn.
Je creëert je eigen resultaat met goed of faalbeleid en een bevolking die de regels wel/niet na leeft.
Tsjechië is nu ook hard aan het falen bv.
Mensen die besmettingen verklaren door enkel en alleen beleid en gedrag moet je sowieso niet heel serieus nemen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nooit en vooralsnog contrasteren nogal.
Leuk dat gedweep met Duitsland maar dat kan volgende maand echt compleet anders zijn. De cijfers daar stijgen op het moment ook behoorlijk. Nogmaals (heee ankekdotisch bewijs!); vrienden zijn weekendje in Duitsland en ik heb foto's gezien waar nou niet bepaald uit blijkt dat onze oosterbuurtjes zich zo goed aan de regels houden.
Elke bevolking heeft zulke figuren ertussen. Maar over het algemeen is hun beleid sterk, duidelijke richtlijnen en serieuze bevolking.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nooit en vooralsnog contrasteren nogal.
Leuk dat gedweep met Duitsland maar dat kan volgende maand echt compleet anders zijn. De cijfers daar stijgen op het moment ook behoorlijk. Nogmaals (heee ankekdotisch bewijs!); vrienden zijn weekendje in Duitsland en ik heb foto's gezien waar nou niet bepaald uit blijkt dat onze oosterbuurtjes zich zo goed aan de regels houden.
Hahah dat is precies waardoor het komt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:07 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Mensen die besmettingen verklaren door enkel en alleen beleid en gedrag moet je sowieso niet heel serieus nemen.
Dat is vooral omdat je naar een eenduidige verklaring zoekt. Er zijn er meerdere. Landen als Andorra en Sint Maarten staan ertussen omdat je met een kleine populatie al heel snel hoog in een per-capita-sterftelijstje staat als er bijvoorbeeld een keer een serieuze uitbraak onder een kwetsbare groep is. In Europa heb je de 'initiële uitbraaklanden' zoals Spanje en Italië, die vervolgens wel heel hard hebben ingegrepen, je hebt landen zoals de UK die het allemaal hebben weggelachen of Zweden dat net als Nederland een potje maakte van het beschermen van kwetsbare ouderen in verpleeghuizen. Zuid- en Midden-Amerika is eigenlijk grotendeels een zooitje en de VS is ook een rommeltje qua beleid en op veel punten gewoon een derdewereldland.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:01 schreef Schuifpui het volgende:
Wat ik wel opvallend vind is dat als je kijkt naar het aantal doden per miljoen inwoners, er totaal geen pijl op te trekken is. Staan landen in met veel maatregelen, landen vrijwel geen maatregelen, arm, rijk. Hier het rijtje met 500 tot 700 doden per miljoen inwoners plus Nederland:
[ link | afbeelding ]
Dikke kans dat 80% van de regeltjes weinig tot niks bijdraagt aan voorkomen van verspreiding.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hahah dat is precies waardoor het komt.
Waardoor anders?
Die bevolking is dus niet zo serieus. Eén groot cliché wat we in Nederland om een of andere reden graag in stand willen houden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Elke bevolking heeft zulke figuren ertussen. Maar over het algemeen is hun beleid sterk, duidelijke richtlijnen en serieuze bevolking.
Niet 100% maar het maakt wel een impact. Is niet dat elk land even hard geraakt wordt maar nog niet aan de beurt geweest is.
Van mij part zetteb we het rivm in de bijrijdersstoel en volgen we Duitsland qua beleid. Scheelt een berg doden,zieken en economische schade.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |