abonnement Unibet Coolblue
pi_195577485
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:23 schreef junkiexp het volgende:

[..]

De straten zijn helemaal niet vuil :o
Ken jij een brandschone straat dan :P
pi_195578147
quote:
Op zondag 11 oktober 2020 21:47 schreef stokj het volgende:

Ken jij een brandschone straat dan :P
De Reinstraat in Brunssum.
pi_195578223
quote:
6s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:20 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

De Reinstraat in Brunssum.
Ziet er inderdaad netjes uit.
pi_195578310
quote:
Op zondag 11 oktober 2020 22:23 schreef stokj het volgende:

Ziet er inderdaad netjes uit.
Beetje kamp, en daar moet je inderdaad je schoenen uitdoen.
pi_195578353
quote:
6s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:27 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Beetje kamp, en daar moet je inderdaad je schoenen uitdoen.
Ziet er wel anders uit dan de grote stad moet ik zeggen.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:11:13 #106
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_195747815
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:34 schreef junkiexp het volgende:
Hoe gaan jullie ermee om als je bezoek krijgt, mogen de mensen schoenen aanhouden?
Bij mijn zwager en schoonzus moet je dus direct je schoenen uitdoen als je binnenkomt,
uiteraard doe ik dat netjes maar ik vind het wel vervelend.

Begrijp het ook niet zo goed, het is niet dat ik met modderschoenen kom binnen lopen.

Daarnaast werk ik als cv monteur en kom ik vaak bij mensen thuis, ik merk meer en meer dat mensen vragen of ik mijn schoenen uit wil doen.
Ik moet dan vaak op zolder zijn omdat 9/10 de ketel daar hangt.
Is best lastig want ik ben in principe verplicht om werkschoenen te dragen.
Daarnaast werkt het gewoon niet lekker op sokken en is het onveilig.
Ik heb nu maar een setje schone sneakers in de werkbus gegooid en daar kom ik vaak mee weg.

Zo niet vertrek ik weer, ben ik dan onredelijk?

Bij Turkse mensen is het sowieso altijd schoenen uit.

Wij lopen thuis door het hele huis op schoenen en dat geldt ook voor bezoek en bedrijven aan huis.
Hoe gaan jullie daar mee om?
Je kan toch wegwerp schoenhoesjes om je schoenen heendoen als je aan het werk bent?
In Nederland ligt overal hondenpoep, mensen hebben er geen zin in dat jij het in het hele huis komt uitsmeren.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:30:43 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_195748120
Iedereen mag zijn of haar schoenen aanhouden bij mij. Misschien als ik tapijt had dat het anders was, maar ik ben geen hippie.

Het belangrijkste is dat je niet de grond likt. Zolang je jezelf dat in kan prenten, maakt het niet uit of iemand wel of niet zijn schoenen aanheeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195830634
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:11 schreef Che_ het volgende:

[..]

Je kan toch wegwerp schoenhoesjes om je schoenen heendoen als je aan het werk bent?
In Nederland ligt overal hondenpoep, mensen hebben er geen zin in dat jij het in het hele huis komt uitsmeren.
Zou kunnen inderdaad. Maar ik check echt wel ff mijn schoenen als ik ergens naar binnen loop hoor :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_195832721
Aanpassen aan de huisregels van het betreffende huis vriend. Niemand wacht op kauwgomresten en strontvlekken die je met je zolen van de straat hebt geplukt en daarmee het huis betreedt.

Snap die mensen ook niet die geen schoenen uit doen in hun eigen huis. Trekt die vuile dingen uit man heel de dag je voeten erin enal. Bah.
pi_195834895
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:48 schreef Werkperd het volgende:
Aanpassen aan de huisregels van het betreffende huis vriend. Niemand wacht op kauwgomresten en strontvlekken die je met je zolen van de straat hebt geplukt en daarmee het huis betreedt.

Snap die mensen ook niet die geen schoenen uit doen in hun eigen huis. Trekt die vuile dingen uit man heel de dag je voeten erin enal. Bah.
Stel dat het voorkomt dat ik in mijn woonpaleis een audientie heb dan is dat altijd in het deel dat 'niet privé' is. Daar kan je met schoenen en al komen en is gelukkig geen tapijt. In het privé gedeelte (waar ik dus daadwerkelijk woon) moet men wel schoenen uit doen maar daar komen geen mensen.
pi_195835403
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:22 schreef stokj het volgende:

[..]

Stel dat het voorkomt dat ik in mijn woonpaleis een audientie heb dan is dat altijd in het deel dat 'niet privé' is. Daar kan je met schoenen en al komen en is gelukkig geen tapijt. In het privé gedeelte (waar ik dus daadwerkelijk woon) moet men wel schoenen uit doen maar daar komen geen mensen.
En nu gewoon in normaal Nederlands zodat wij het ook begrijpen.
pi_195835530
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 15:11 schreef Che_ het volgende:

[..]

Je kan toch wegwerp schoenhoesjes om je schoenen heendoen als je aan het werk bent?
In Nederland ligt overal hondenpoep, mensen hebben er geen zin in dat jij het in het hele huis komt uitsmeren.
Zou kunnen inderdaad. Maar ik check echt wel ff mijn schoenen als ik ergens naar binnen loop hoor :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:48 schreef Werkperd het volgende:
Aanpassen aan de huisregels van het betreffende huis vriend. Niemand wacht op kauwgomresten en strontvlekken die je met je zolen van de straat hebt geplukt en daarmee het huis betreedt.

Snap die mensen ook niet die geen schoenen uit doen in hun eigen huis. Trekt die vuile dingen uit man heel de dag je voeten erin enal. Bah.
Aanpassen aan de arboregels als bewoner als ik bij je thuis komt vriend.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_195835551
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:44 schreef Werkperd het volgende:

[..]

En nu gewoon in normaal Nederlands zodat wij het ook begrijpen.
Samenvatting voor jou: in mijn 'woondeel' geen schoenen, in het 'officiele' deel wel.
pi_195835616
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:49 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Zou kunnen inderdaad. Maar ik check echt wel ff mijn schoenen als ik ergens naar binnen loop hoor :)
[..]

Aanpassen aan de arboregels als bewoner als ik bij je thuis komt vriend.
Koekenbakker. Sinds wanneer hoort een huis zich aan Arbowetgeving te voldoen? Het is een huis, geen werkplek.

Neem gewoon die plastice zakken mee die je om je schoenen kan doen.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:59:33 #115
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195835743
Als ze zo graag m'n stinkpoten willen ruiken dan prima.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195836661
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Koekenbakker. Sinds wanneer hoort een huis zich aan Arbowetgeving te voldoen? Het is een huis, geen werkplek.

Neem gewoon die plastice zakken mee die je om je schoenen kan doen.
Zodra ik ergens binnen kom dien ik aan de arbo regels te voldoen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_195852709
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:59 schreef PzKpfw het volgende:
Als ze zo graag m'n stinkpoten willen ruiken dan prima.
Daar zat ik ook al aan te denken ja.

Sommige mensen kunnen enorme zweetvoeten hebben en dan lijkt het mij niet perse hygiënischer of frisser als de schoenen bij binnenkomst uit moeten. En dan lekker van die zweetsporen op een stenen of houten vloer achterlaten...best gênant eigenlijk.

Maar zelf doe ik thuis wel altijd de schoenen uit want dat scheelt toch wel stofzuigen en dweilen.
En zou ik zeker als gast de wens van de gastvrouw of -heer respecteren om schoenen uit te doen als ze dat zouden willen.
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
pi_195861851
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:24 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Nou, heel eerlijk: Ik maak het best vaak mee dat bijv Iraanse mensen of Surinaamse mensen graag willen dat ik mijn schoenen uitdoe en Nederlanders niet zo. Denk dat het toch wel iets met hun achtergrond (en bijhorende opvoeding) te maken heeft?

Maar aan de andere kant, mijn moeder is hartstikke wit en die heeft helemaal niets met culturen en dergelijke en maakt mij af als ik ook maar 1 voet binnenzet met mijn schoenen.
Ben je ooit wel eens in Scandinavië of bijvoorbeeld Oostenrijk geweest? In een heleboel landen is schoenen uittrekken niet een cultureel iets, maar vooral om je vloer te beschermen. In de herfst/winter komt er zoveel rotzooi, strooisplit en wat dan ook mee naar binnen onder je schoenen. Als je daarmee over je mooie houten vloer gaat banjeren, dan kan je na een paar jaar de loopsporen zien staan. Het is dus in heel veel gevallen gewoon pragmatisch en veel minder cultureel.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:43:59 #119
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195878716
Werktechnisch zouden meer collega's / het bedrijf daar toch vaker mee te maken mee moeten hebben gehad? Hoe gaan zij ermee om?

Neem aan dat zij aangeven dat het verplicht te dragen is? Hebben ze nog specifieke oplossingen / tips voor als mensen moeilijk doen / aangeven dit liever niet te hebben?

Ik kan trouwens wel begrijpen dat sommige mensen dat graag hebben, zeker bij slecht weer of iets. Al ben ik vaak wel van mening dat mensen met tegels niet zo moeten zeuren als er gasten zijn .
pi_195909364
Lol, ik was bij Turkse mensen op bezoek geweest en hoefde mijn schoenen niet uit. Misschien hebben ze wel na mijn bezoek de vloer lopen schrobben :')

Ik vraag het wel vaak als ik voor het eerst bij iemand op bezoek ben.
Stiekem vind ik het wel een beetje vervelend als het wel moet, maar ik respecteer de keuze van de huiseigenaar en zo vaak komt het niet voor. Heb het nog maar een keertje mijn schoenen uit hoeven doen.

Als ik een cvmonteur was, zou ik hoesjes voor mijn schoenen meenemen. Lijkt me niet fijn om gereedschap op je blote voeten te krijgen als je de schoenen toch uit moet doen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 18:21:00 #121
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_195909550
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Stiekem vind ik het wel een beetje vervelend als het wel moet
Waarom?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 23:25:39 #122
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_195915712
Mensen die overal in huis hun schoenen aanhouden tot aan z'n bed.
Irene is bae <3
pi_195932795
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:21 schreef Che_ het volgende:

[..]

Waarom?
Als ik het van te voren geweten had, nam ik mijn pantoffels mee.
Plus die ene keer had ik een panty aan, dat loopt raar

#autist
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 20:48:07 #124
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_195933182
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Als ik het van te voren geweten had, nam ik mijn pantoffels mee.
Plus die ene keer had ik een panty aan, dat loopt raar

#autist
:')!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')