Dat zal het virus leren jaquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:14 schreef Justin_Case het volgende:
En welke bezopen mongool heeft het idee geopperd om koopzondagen, koopavonden te schrappen?
Beter reduceren naar 1 uur openingstijd per dag, dat zal ze leren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:14 schreef Justin_Case het volgende:
En welke bezopen mongool heeft het idee geopperd om koopzondagen, koopavonden te schrappen?
Nee ik woon vlakbij Rotterdam.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wonen jullie in Drenthe ofzo? Hier i de randstad gaat het hard. Deel van mijn familie is doodziek nu. Een kennis is opgenomen. Verder ook een hoop via via mensen. Vrouw van collega, vader van klasgenoot van kind, leraren op die school, collegas van andere verdiepingen, schoonfamilie van goede vriend. Dat soort besmettingen.
Het voelt als een kwestie van tijd voor je zelf ook besmet bent.
Nou, ik lees deze tekst meestal bij mensen die het nogal onzin vinden allemaal.quote:
Ja maar even serieus, neem een supermarkt bijvoorbeeld. 2 uur winkelen voor de oudjes (wat een prima idee is) en dan gaan we in verkorte openingstijden de overige duizenden klanten proppen of zo? COMPLETE waanzinquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat zal het virus leren ja
Totaal nutteloos. Ook precies een maatregel waarbij de burger denkt "wat is dit voor een onzin" en dus weerstand gaat bieden.
Mooi verhaal idd. Ik zal niet vervallen om dat bewijs van afwezigheid aan te tonen en ik denk ook dat we daarin dan langs elkaar heen gaan argumenteren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:31 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
WAT? Nee. Het pokken virus is weg. Punt. Daar is alles en iedereen het over eens. Dit is gewoon echt niet waar. Het ligt alleen nog in een paar laboratoria, waarover dan ook altijd discussie is of dat wel handig is.
Maar het is wel gewoon weg. Exito. Finito. Over. Ausradiert. Bestaat niet meer, net als runderpest en binnenkort waarschijnlijk polio.
Overigens, hartverwarmend, door een zeer intensieve samenwerking tussen de USSR en USA tijdens het hoogtepunt van de koude oorlog. Mooi om te lezen. Mooie personages/types ook die aan het hoofd stonden aan beide kanten.
En ironische is dat de WHO in het begin tijden lang zwaar ageerde tégen het project, ze dachten dat het niet mogelijk zou zijn... maar dat stukje geschiedenis noemen ze nu maar even niet natuurlijk XD
Spijt me om dat te lezen. Hopelijk komt het met iedereen goed!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wonen jullie in Drenthe ofzo? Hier i de randstad gaat het hard. Deel van mijn familie is doodziek nu. Een kennis is opgenomen. Verder ook een hoop via via mensen. Vrouw van collega, vader van klasgenoot van kind, leraren op die school, collegas van andere verdiepingen, schoonfamilie van goede vriend. Dat soort besmettingen.
Het voelt als een kwestie van tijd voor je zelf ook besmet bent.
Wat ben je weer krom aan het lullen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi verhaal idd. Ik zal niet vervallen om dat bewijs van afwezigheid aan te tonen en ik denk ook dat we daarin dan langs elkaar heen gaan argumenteren.
Toegegeven ook dat het pokken (typisch mens virus) voortbestaan lastig is omdat er geen dierlijk reservoir zou zijn.
Als de wetenschap stelt dat het niet meer is (voorgekomen) en het weg is, laat ik dat natuurlijk daar voor waarheid
Met het woordje nooit, niet en vooral stellige autoriteiten die iets claimen heb ik een moeizame verhouding.
Ik ben meer dat ik de opties van het mogelijke voortbestaan wil openhouden en dat het mogelijk is dat het ergens de kop opsteekt. De reden om minsten wel alert te blijven.
Laten we zeggen dat als het na zeg 2072 niet meer is voorgekomen (laatste uitbraak was in 1972), ik meer geneigd zal zijn te stellen dat pokken bij mensen weg is. Tot die tijd kan het nog ergens latent in een mens aanwezig zijn om eventueel als variant op te vlammen.
Yup!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:16 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ja maar even serieus, neem een supermarkt bijvoorbeeld. 2 uur winkelen voor de oudjes (wat een prima idee is) en dan gaan we in verkorte openingstijden de overige duizenden klanten proppen of zo? COMPLETE waanzin
Met winkelen houdt het virus ook geen rekening!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat zal het virus leren ja
Totaal nutteloos. Ook precies een maatregel waarbij de burger denkt "wat is dit voor een onzin" en dus weerstand gaat bieden.
Mee eensquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Yup!
Ik kan ook echt geen enkele reden bedenken waarom dit zou moeten helpen. Dat er dan ook niemand is die opstaat en vraagt waar men nu mee bezig is .....
Men zou juist alle winkels de gelegenheid moeten geven om op zondag ook open te gaan. Verspreid de drukte van de vrijdag/zaterdag over het hele weekend. Op dit moment is er maar een heel klein groepje die nog echt voor de lol gaat shoppen. Bijna iedereen winkelt gericht. Als je dit meer verspreid heb je ook minder kans op besmettingen. Echt zo moeilijk is het allemaal niet.
.... maar goed, wij FOK!ers kunnen het niet weten.
Groot feest gegeven?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:19 schreef Mammietje het volgende:
Mijn gemeente stond vandaag voor het eerst in het 10+ lijstje....
Scheelt me ook teksten tikken als jij er bent!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Yup!
Ik kan ook echt geen enkele reden bedenken waarom dit zou moeten helpen. Dat er dan ook niemand is die opstaat en vraagt waar men nu mee bezig is .....
Men zou juist alle winkels de gelegenheid moeten geven om op zondag ook open te gaan. Verspreid de drukte van de vrijdag/zaterdag over het hele weekend. Op dit moment is er maar een heel klein groepje die nog echt voor de lol gaat shoppen. Bijna iedereen winkelt gericht. Als je dit meer verspreid heb je ook minder kans op besmettingen. Echt zo moeilijk is het allemaal niet.
.... maar goed, wij FOK!ers kunnen het niet weten.
Ik blijf gewoon simpelweg zoveel mogelijk weg bij onbekenden. En ik spreek alleen met een vaste groep mensen, die hetzelfde doen, en ook vrijwel geen onbekenden zien.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, ik lees deze tekst meestal bij mensen die het nogal onzin vinden allemaal.
Niet dat ik jou daaronder schaar trouwens. Maar vroeg het me af.
Tijdens de eerste golf kende ik ook niemand. Nu hoor ik het inmiddels wel steeds mee om me heen en lijkt ook steeds dichterbij te komen. Eerst viaviavia, maar daar gaan telkens 'via-tjes' af.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, dat wilden we eerst doen, maar helaas, we zijn met vijf boven de 12....![]()
De kans is natuurlijk ook aanwezig dat Elvis, 2Pac en sinds kort Eddie van Halen lekker op een strandje liggen te chillen met een cocktail gemaakt door Amy en Lemmy.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi verhaal idd. Ik zal niet vervallen om dat bewijs van afwezigheid aan te tonen en ik denk ook dat we daarin dan langs elkaar heen gaan argumenteren.
Toegegeven ook dat het pokken (typisch mens virus) voortbestaan lastig is omdat er geen dierlijk reservoir zou zijn.
Als de wetenschap stelt dat het niet meer is (voorgekomen) en het weg is, laat ik dat natuurlijk daar voor waarheid
Met het woordje nooit, niet en vooral stellige autoriteiten die iets claimen heb ik een moeizame verhouding.
Ik ben meer dat ik de opties van het mogelijke voortbestaan wil openhouden en dat het mogelijk is dat het ergens de kop opsteekt. De reden om minsten wel alert te blijven.
Laten we zeggen dat als het na zeg 2072 niet meer is voorgekomen (laatste uitbraak was in 1972), ik meer geneigd zal zijn te stellen dat pokken bij mensen weg is. Tot die tijd kan het nog ergens latent in een mens aanwezig zijn om eventueel als variant op te vlammen.
Tja ik ben ook geen heilig boontje hoor. Heb zelf de 1,5 meter ook wel overtreden en ben ook bij meerdere mensen in de auto gestapt. Maar dat was al met al wel een select groepje, dus zou er toch iets aan de hand zijn geweest dan hadden de lijntjes kort geweest.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik blijf gewoon simpelweg zoveel mogelijk weg bij onbekenden. En ik spreek alleen met een vaste groep mensen, die hetzelfde doen, en ook vrijwel geen onbekenden zien.
Daarnaast sport ik met een vaste groep mensen in mijn waterpoloteam
Ik kom momenteel niet in winkels of andere plekken, anders dan de supermarkt
Dit was afgelopen zomer wel een stuk losser.
Dat zijn funshop dagen. Winkelen voor de fun. Dat mag nu echt niet meer.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:14 schreef Justin_Case het volgende:
Niemand is een heilig boontje, denk ik, we hebben allemaal wel eens, de afgelopen 9 maanden, een situatie gehad dat je achteraf dacht "oh, oops". Als je geluk hebt dan gaat het goed, heb je pech dan word je ziek.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja ik ben ook geen heilig boontje hoor. Heb zelf de 1,5 meter ook wel overtreden en ben ook bij meerdere mensen in de auto gestapt. Maar dat was al met al wel een select groepje, dus zou er toch iets aan de hand zijn geweest dan hadden de lijntjes kort geweest.
Geen vakantie gehad, geen pretparken bezocht, niet in restaurants gezeten, alleen paar keer op een terras. Tussen half maart en eind juli geen voetbalkantines bezocht. Vrijwel alleen maar thuis gewerkt. Kortom een relatief kleine bubbel.
Het lijkt mij ook niet dat dit er gaat komen. En zowel, dan voorzie ik een enorme hamstergolf 2.0quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat zijn funshop dagen. Winkelen voor de fun. Dat mag nu echt niet meer.
Ze staan er niet bij stil dat er ook nog mensen zijn die in de avond werken en nog even gauw boodschappen willen doen na hun werk.
Mensen die in de zorg werken om maar wat te noemen.
Ja tnx:) typisch dat zo verschilt dan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee ik woon vlakbij Rotterdam.
Vervelend van je familie, beterschap gewenst gewenst voor ieder!
Nee dan komen ze meteen vechten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan wellicht beter met ouderwetse geluidswagens de straat op in sommige wijken.
Ja, kennelijk geluk dan. Kan er anders ook niks van maken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand is een heilig boontje, denk ik, we hebben allemaal wel eens, de afgelopen 9 maanden, een situatie gehad dat je achteraf dacht "oh, oops". Als je geluk hebt dan gaat het goed, heb je pech dan word je ziek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |