abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:18:33 #226
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195517904
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het vaccin zou er eerst dit jaar al zijn, toen Q1 volgend jaar, en nu alweer later dan Q1, hopelijk Q2/Q3 enzo zag ik voorbij komen. Lijkt het niet ondertussen een zoethoudertje?
Nee, de ontwikkelingen gaan gewoon gestaag verder. Sommige vaccins zijn inmiddels in fase 3 of al verder.
pi_195517905
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er zijn meerdere vaccins ontwikkeld maar ze moeten wel afdoende getest worden en de test protocollen moeten bestudeerd worden omdat we anders van de regen in de druk komen.
Ik zou het fijn vinden als er een vaccin komt, maar het gesprek: "Wat als er geen (goed) werkend vaccin komt" is er 1 die nu gevoerd moet worden, en niet wanneer een vaccin onverhoopt mislukt is.
pi_195517923
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vroeg hij retorisch.
Bedankt dat je het even uitlegt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195517930
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk makkelijker om alle jongeren hiervan de schuld te geven.
En toch denk ik dat daar wel een deel van de oplossing ligt. Gooi de universiteiten maar dicht, natte horeca ook. Dan zullen een hoop studenten uit de studentensteden wegtrekken. Scheelt een hoop feestjes en gedoe.
zie email 27 oktober
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:19:41 #230
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195517935
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoe kunnen die oudjes het dan oplopen als ze zich zo goed aan de maatregelen houden?
Iedereen kan besmet raken als ze zich keurig aan de regels houden. De maatregelen zorgen voor een kleinere kans op besmetting, maar neemt de kans niet weg.

Daarom zijn er ook zwaardere maatregelen nodig om de stijgende trend te doen keren dan alleen hameren op de regels.
pi_195517937
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je begrijpt toch ook wel dat de capaciteit in de zorg nog verder afneemt als je alle vijftigplussers thuishoudt? Dat er hordes schoolkinderen thuis komen te zitten als je leraren van 50+ isoleert? Dat allerlei bedrijven in de problemen komen als ze hun oudere personeelsleden moeten missen? Om nog maar te zwijgen over de misgelopen omzet.
Ik zeg nergens dat iemand thuis moet blijven. Ik zeg ook nergens dat onderwijzers moeten stoppen met lesgeven.
So we just called him Fred too
pi_195517938
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik meen het. Heb je daar serieus zelf geen antwoord op?
Ik hoor het wel wanneer je inhoudelijk wat bij te dragen hebt in plaats van cynische opmerkingen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195517940
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, de ontwikkelingen gaan gewoon gestaag verder. Sommige vaccins zijn inmiddels in fase 3 of al verder.
In fase 3 verder zou beteken dat we nu een vaccin hebben. Maar er is gelukkig genoeg corona in de wereld dat dat het testen makkelijker maakt.
pi_195517945
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:12 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Hoge golven van ziekenhuisopnames zeggen jullie? Ik zie het niet hoor. Kijk eens naar de grafieken? Ook al stijgen de cijfers al een maand, vergeleken met maart is het nog een wereld van verschil.
Er wordt in dit topic ontzettend veel gepraat over het aantal ziekenhuisopnames. Dan kom ik met een bron over het aantal ziekenhuisopnames, dat dat niet met maart te vergelijken is en reageert er niemand op. Waarom zijn die verschillen zo groot? Wetende dat we al een maand lang hoge cijfers hebben.
pi_195517954
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou het fijn vinden als er een vaccin komt, maar het gesprek: "Wat als er geen (goed) werkend vaccin komt" is er 1 die nu gevoerd moet worden, en niet wanneer een vaccin onverhoopt mislukt is.
Er is niet een vaccin. Er zijn er al meerdere maar zoals gezegd, ze moeten wel naar behoren getest worden.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:20:44 #236
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195517962
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:19 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat iemand thuis moet blijven. Ik zeg ook nergens dat onderwijzers moeten stoppen met lesgeven.
Maar je wil ze wel isoleren van de jongeren? Hoe dan? Moeten de jongeren thuisblijven, of hoe zie je dit voor je?
pi_195517964
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:
Gooi de universiteiten maar dicht
Kunnen we ons vast veroorloven met de tekorten in bv. de zorg.
pi_195517966
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Iedereen kan besmet raken als ze zich keurig aan de regels houden. De maatregelen zorgen voor een kleinere kans op besmetting, maar neemt de kans niet weg.

Daarom zijn er ook zwaardere maatregelen nodig om de stijgende trend te doen keren dan alleen hameren op de regels.
En dan nog meer ondernemers failliet laten gaan. Ja joh, waarom niet.
pi_195517974
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En toch denk ik dat daar wel een deel van de oplossing ligt. Gooi de universiteiten maar dicht, natte horeca ook. Dan zullen een hoop studenten uit de studentensteden wegtrekken. Scheelt een hoop feestjes en gedoe.
En tegelijk laat je ze het virus meenemen naar hun dorp van herkomst met relatief veel kwetsbare ouderen?

Kan je ze beter in de stad laten en de oudjes op vakantie sturen.
So we just called him Fred too
pi_195517977
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nu moet de balans volksgezondheid,economie, sociale interactie zoveel mogelijk gevonden worden.

Die discussie over alternatieve acties komt in de zomer wel. Is nu nog te voorbarig.
pi_195517995
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:20 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Er wordt in dit topic ontzettend veel gepraat over het aantal ziekenhuisopnames. Dan kom ik met een bron over het aantal ziekenhuisopnames, dat dat niet met maart te vergelijken is en reageert er niemand op. Waarom zijn die verschillen zo groot? Wetende dat we al een maand lang hoge cijfers hebben.
Omdat het hele testbeleid anders is.
zie email 27 oktober
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:21:52 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195517997
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik hoor het wel wanneer je inhoudelijk wat bij te dragen hebt in plaats van cynische opmerkingen.
Kom op zeg...
Kun je dat écht niet zelf bedenken? Dat zou buitengewoon sneu zijn... -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195517999
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:19 schreef Tijn het volgende:

Op individueel niveau niet, nee, maar de getalen waarin het nu gebeurt is echt niet volledig toe te schrijven aan pech. Andere leeftijdscohorten houden zich evengoed niet aan de regels. Misschien wel beter dan jongeren, maar hoe ouder je bent, hoe voorzichtiger je in principe moet zijn.
pi_195518004
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is niet een vaccin. Er zijn er al meerdere maar zoals gezegd, ze moeten wel naar behoren getest worden.
Dat is zo, maar dat neemt nog steeds niet weg dat het gesprek: "Wat als" gevoerd moet worden. Een heel groot deel van potentiële vaccins sneuvelt in de laatste fases als ik alle berichten erover moet geloven. Op de hoop dat een vaccin werkt kun je geen goed beleid maken.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 23:22:18 #245
12221 Tijn