Begin maart dacht ik ook "Lekker. Dit valt gemakkelijk vol te houden". Nu mis ik ook steeds meer een andere omgeving, even tussendoor kletsen of ideeen uitwisselen. Gewoon de kleine dingen. Ik begin me nu steeds meer aan alles en iedereen thuis te irriterenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit klopt tot het moment dat je creatieve oplossingen moet zoeken. Dat gaat een stuk sneller als je samen met 3-4 personen zit, pen en papier.
Voor het kant en klaar taakjes afleveren maakt het niet veel uit waar je zit.
Ook wordt de verbintenis met het bedrijf minder, het is namelijk enkel je taakjes doen alleen of in je groepje. Ik vind het altijd wel geinig om even te praten over iemand ander zn project, indirecte ideeën uitwisseling etc.
Die andere medewerkers verdwijnen met het thuiswerken compleet op de achtergrond.
Bij mij op kantoor zijn ze een aantal verdiepingen volledig aan het verbouwen naar meetingruimtes ipv werkplekken. Gaan vol inzetten op: Je mag naar kantoor om samen te werken, alleen werken hoef je niet op kantoor te doen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eigenlijk was ik voor corona een groot tegenstander van elke vorm van structureel thuiswerken, maar inmiddels ben ik daarin wel radicaal van mening veranderd. 100% thuiswerken zie ik niet echt als werkbaar, maar wat mij betreft zou structureel 3-4 dagen thuiswerken en dan nog 1-2 dagen op locatie met mensen voor samenkomsten als een prima werkbare situatie. Het helpt wel dat ik zelf inmiddels een fatsoenlijk ingerichte thuiswerkplek heb en dat dit door corona voor velen ook grotendeels gefaciliteerd wordt door werkgevers en daardoor in een stroomversnelling is gekomen.
Musea, dagje winkelen, bioscoop, avondje uit eten. Niks spannends en in principe kan het allemaal, maar ik voel me er niet prettig bij.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, dat is echt heel kut. Wat deed je zoal wat je nu niet doet?
Verschil is ook wel dat we in maart richting de zomer gingen, lekker naar buiten, geen reistijd.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:09 schreef Benny het volgende:
[..]
Begin maart dacht ik ook "Lekker. Dit valt gemakkelijk vol te houden". Nu mis ik ook steeds meer een andere omgeving, even tussendoor kletsen of ideeen uitwisselen. Gewoon de kleine dingen. Ik begin me nu steeds meer aan alles en iedereen thuis te irriteren
Je hoort inderdaad vrij vaak dat die maanden mensen wat minder happy maakt. De hele Corona situatie maakt dat alleen maar erger ja. Wij gebruikten deze maanden ook altijd om onze volgende vakanties e.d. te plannen. Wat conventies ook. Gelukkig zijn onze grootste hobby's gewoon binnen uit te voeren; dus wij vinden het juist weer jammer als het weer warmer word; we zitten graag binnen m.u.v. vakanties & af een toe een etentje/bios/conventie.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is ook echt zo. Nu hoef ik niet naar kantoor of in bussen, deze maanden gaan altijd al wel op karakter maar dan ga je eens een weekendje weg, gaat een vakantie plannen of je gaat naar sport events toe of doe zelf mee aan wedstrijden want dat maakt het leven gewoon leuker.
Nu vinden hier mensen dat je dan een armoedig en kansloos leven hebt want zij vermaken zich altijd op en top thuis met hun macramé en hun nieuwste thriller. De aankomende maanden zijn echt geen ruk aan.
Heb je dat in de zomerperiode ook niet gedaan?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Musea, dagje winkelen, bioscoop, avondje uit eten. Niks spannends en in principe kan het allemaal, maar ik voel me er niet prettig bij.
Bios en kroeg kan je gewoon heenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Haha dat dus.
Grote verschil is alleen dat veel mensen in deze periode vakanties boeken, lekker de kroeg in duiken, filmpje pakken in de bios of lekker op reis gaan. Dat valt allemaal weg nu, dat maakt het dus nog wel wat zwaarder dan normaal.
Is een drive-in bioscoop geen optie voor jou? Doen ze volgens mij vrij veel in Duitsland. Nog wel in je eigen 'bubbel', maar er wel even uit.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Musea, dagje winkelen, bioscoop, avondje uit eten. Niks spannends en in principe kan het allemaal, maar ik voel me er niet prettig bij.
Wel bagger films want is er überhaupt wel iets geproduceerd de afgelopen tijd?quote:
Van de zomer durfde ik ook niet, heb drie keer wat gedronken op een terras, wel veel gewandeld. Ik kijk hier niet zo heel vaakquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Heb je dat in de zomerperiode ook niet gedaan?
Hoop heel erg dat er iig wat licht gaat schijnen aan het einde vd tunnel.
Wat doet dit topic dan eigenlijk met je? Word je daar niet nog naarder van?
Heel, heel weinig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Wel bagger films want is er überhaupt wel iets geproduceerd de afgelopen tijd?
Die droogte zien we denk ik vooral in 2021. Vaak duurt het nog een jaar na het filmen voordat het in de bios te zien is.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja hier in de buurt zit er een zag ikquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is een drive-in bioscoop geen optie voor jou? Doen ze volgens mij vrij veel in Duitsland. Nog wel in je eigen 'bubbel', maar er wel even uit.
Zit nu even te kijken, stelt weinig voor allemaal jaquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Tenetquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Sinds de reopening van Pathe zijn we maar één keer geweest voor Tenet. Vanavond wellicht weer een keertje, maar het aanbod is erg schaars ja. Normaal gaan we wel 2/3x per maand.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Toen de bioscopen net open waren, draaiden ze veel klassiekers, daar wilde ik echt graag naartoe. Maar nu draaien er echt van die direct-to-netflix-films.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Tenet vond ik wel tof. Bios hier in de buurt is blijkbaar vol op de 50+ toer, want stikt van de 50+ bios films. Daarnaast LOTR trilogie weer!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik ging ook elke week ongeveer, was in maart al vier keer geweest en had al vijf kaartjes voor andere filmsquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sinds de reopening van Pathe zijn we maar één keer geweest voor Tenet. Vanavond wellicht weer een keertje, maar het aanbod is erg schaars ja. Normaal gaan we wel 2/3x per maand.
LOTR extended trilogy heb ik thuis laatst zitten kijkenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tenet vond ik wel tof. Bios hier in de buurt is blijkbaar vol op de 50+ toer, want stikt van de 50+ bios films. Daarnaast LOTR trilogie weer!
Lekker bezigquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:18 schreef Simmertje het volgende:
Ben wel door corona van 91 kilo naar 79 kilo gegaan.
ecto gespotquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:18 schreef Simmertje het volgende:
Ben wel door corona van 91 kilo naar 79 kilo gegaan.
Dan valt het nog mee. Sluit dit forum maar en tot over 2 jaar!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:09 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Het is maar even. Je bent hier 80 jaar en je moet waarschijnlijk maar twee jaar inleveren.
Ja het doel is voor mij ook 77 kilo en daarna wel het krachttrainen doorzetten. Dus dat is nog wel een tip, veel apps tegenwoordig die echt een goed programma aanbieden qua oefeningen die je thuis kunt doen. Daarnaast veel meer gaan fietsen en op voeding/drank gaan letten. Heb daardoor wel een soort doel kunnen ontwikkelen tijdens deze periode, iets wat ik normaal anders denk ik lastig voor elkaar had gekregen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lekker bezigik van 77 naar 71 en zo is het wel goed.
sneu figuur gespotquote:
104 > 89quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lekker bezigik van 77 naar 71 en zo is het wel goed.
Dat weer, inderdaad, dat speelt mij ook parten. En nu al, het is pas begin oktoberquote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:49 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik zit al vanaf maart thuis. Een aantal keer naar kantoor geweest, maar daar was het heel rustig. Nu weer thuis. In combinatie met dit treurige weer, niet meer uit (in de zomer was het ten minste nog gezellig op de terrassen), houd ik dit niet nog heel lang vol zonder in een depressie te schieten. Zeker nu de dagen weer donkerder worden. ik zie thuiswerken niet als levensvatbare langetermijnoplossing. We zijn toch sociale wezens.
en daarom waren we vorig jaar bijna 1.5 maand op aruba, wat een heerlijkheidquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat weer, inderdaad, dat speelt mij ook parten. En nu al, het is pas begin oktoberAls dit zo doorgaat tot en met maart, word ik daar niet blij van.
Thuis of op kantoor werken maakt voor mij daarin niet heel veel verschil. Ik vind het geen probleem om thuis te zijn en een heel kleine kring te hebben van mensen die ik zie, maar vooral dat je geen stap buiten kunt zetten zonder zeiknat te worden, omver geblazen te worden, of in halve schemer te lopen.
Hier ook idd. Het helpt mij heel erg om een wisselend patroon te hebben. Ik ga met opzet de ene dag half uurtje eerder dan de andere dag aan het werk, en tussendoor even wat anders doen etc, puur om mezelf te dwingen even uit die sleur te gaan. Het klinkt gek, maar fysiek de deur dicht doen van je werkkamer en daar niet meer komen tot je werkt helpt ook heel erg.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:22 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ja het doel is voor mij ook 77 kilo en daarna wel het krachttrainen doorzetten. Dus dat is nog wel een tip, veel apps tegenwoordig die echt een goed programma aanbieden qua oefeningen die je thuis kunt doen. Daarnaast veel meer gaan fietsen en op voeding/drank gaan letten. Heb daardoor wel een soort doel kunnen ontwikkelen tijdens deze periode, iets wat ik normaal anders denk ik lastig voor elkaar had gekregen.
Ik heb serieus zitten kijken wat 't zou kosten om met de familie maandje of 2/3 naar Barbados te gaan ofzo. Bij aankomst laten testen, na paar dagen nog een keer testen en dan paar maanden in een huis aan 't strand zitten. Of ik nou thuis werk of daar thuis werk is ook om 't even. Financieel zou 't net even teveel pijn doen alleenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom waren we vorig jaar bijna 1.5 maand op aruba, wat een heerlijkheid
nu ook helaas niks meer om naartoe te leven
Paar keer een midweekje CP gedaan, zwemmen is daar best goed te doen en redelijk veilig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:23 schreef CherryLips het volgende:
O ja, zwemmen, dat doe ik niet meer
Dit idd. Wij zijn net op een Landal park geweest. Kleine kinderen slapen meestal tussen 12 en 2, dus buiten die tijden is 't zwembad nagenoeg uitgestorven.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Paar keer een midweekje CP gedaan, zwemmen is daar best goed te doen en redelijk veilig.
Slim. En voor Amerika liefhebbers; na 2quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom waren we vorig jaar bijna 1.5 maand op aruba, wat een heerlijkheid
nu ook helaas niks meer om naartoe te leven
Ik zou USA nu niet als het veiligste gebied bestempelenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:31 schreef RipCity het volgende:
[..]
Slim. En voor Amerika liefhebbers; na 2
Weken op Aruba mag je Amerika in vanuit daar. Dus voor degene met veel vakantiedagen: lekker naar Vegas of New York na 2 weken zon!
Ach overal is wel wat. Rotterdam net zo onveiligquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou USA nu niet als het veiligste gebied bestempelen
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Paar keer een midweekje CP gedaan, zwemmen is daar best goed te doen en redelijk veilig.
Ik ben single, er is geen 'wij'quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit idd. Wij zijn net op een Landal park geweest. Kleine kinderen slapen meestal tussen 12 en 2, dus buiten die tijden is 't zwembad nagenoeg uitgestorven.
Dat is nog eens een "goed" plan, lekker rustig ook in New York met kerst ( gaan de kerstmarkten nog wel door daar ? en de hotels zullen ook niet al teveel kosten vermoed ik.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:31 schreef RipCity het volgende:
[..]
Slim. En voor Amerika liefhebbers; na 2
Weken op Aruba mag je Amerika in vanuit daar. Dus voor degene met veel vakantiedagen: lekker naar Vegas of New York na 2 weken zon!
In mijn geval is er wel 'wij', vandaar dat ik 'wij' noemde. Daarbij: Des te beter toch? Lekker buiten de piekuren naar 't zwembad. Of je nou alleen thuis zit, of alleen in een CP/Landal huisje zit maakt dan ook niet uit. Maar dan ben je er wel ff uitquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
[..]
Ik ben single, er is geen 'wij'
veiliger dan Nederland op het moment.....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou USA nu niet als het veiligste gebied bestempelen
Ik zit met smart te wachten op de beelden van black Friday. Op anderhalve meter vechten om een tv, dat wordt smullen. Die markten gaan gok ik wel door.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat is nog eens een "goed" plan, lekker rustig ook in New York met kerst ( gaan de kerstmarkten nog wel door daar ? en de hotels zullen ook niet al teveel kosten vermoed ik.
ik heb geen vakantiedagen nodig, kan altijd mijn werk ( zorg voor de vrouw en remote ICT ) meenemen
Kun je ook een leuke hobby van maken, beetje daten in deze tijdquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
[..]
Ik ben single, er is geen 'wij'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |